Keuken Kampioen Divisie

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 484 times
Been thanked: 297 times

Keuken Kampioen Divisie

Bericht door Grasmat » 13 mei 2018, 22:14

Bij deze wil ik Roda JC van harte terug welkom heten in de krochten van het betaald voetbal. Heel veel plezier volgend jaar tegen Jong AZ, FC Oss en uiteraard onze vrienden uit Enschede :lol:

Wordt een flink gevecht om promotie volgend jaar met Twente, Roda, NEC, Cambuur en wie weet ook wel Sparta en/of de Graafschap.

papi323
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door papi323 » 13 mei 2018, 22:21

Leuke titelstrijd wordt dat inderdaad.

Ik vind het wel geinig dat zowel Twente als Roda zijn gedegradeerd, maar als straks Emmen en Almere doordringen tot de eredivisie dan wordt het wel lachen als een boer met kiespijn...

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 994 times
Been thanked: 1124 times

Bericht door Ykhim » 13 mei 2018, 22:23

Met een beetje pech blijven Roda en Twente er volgend jaar lekker in, terwijl NEC promoveert. Dat zou wel een drama zijn voor die clubs.
#WelkomThuisGini

Gast

Bericht door Gast » 13 mei 2018, 22:41

Nou Roda, tot volgend seizoen. Tegen ons 2e elftal. :D

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 54 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Mick Jagger » 13 mei 2018, 23:54

Ik hoop dat Sparta erin blijft en De Graafschap promoveert en dat De Graafschap daarna Bryan Smeets aantrekt.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 270 times
Been thanked: 281 times

Bericht door Paco Casal » 14 mei 2018, 08:36

Ik hoop inderdaad ook op Sparta en De Graafschap. Almere City of Emmen moet je toch niet aan denken zeg..

Verder: Roda eruit, heerlijk.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 14 mei 2018, 09:42

Ik vind het wel jammer voor Roda, met name omdat ze de trainer hebben laten zitten, daar heb ik altijd wel sympathie voor.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 14 mei 2018, 10:08

Ik hoop als Emmenaar zijnde natuurlijk wel dat FC Emmen een keer promoveert. Snap wel dat de meesten hier daar niet op zitten te wachten vanwege de afstand en kunstgras, maar qua stadion en faciliteiten heeft Emmen m.i. meer te zoeken in de eredivisie dan clubs als Dordrecht, Volendam, VVV Venlo of Excelsior.

Als Emmen een keer de stap maakt gaat de regio er achter staan en kun je (op termijn) zomaar een nieuwe Heracles of Zwolle krijgen hier. Er zit in een straal van 50 km rond Emmen geen andere betaald voetbalclub en de gemeente heeft bijvoorbeeld het dubbele aantal inwoners dan dat van Heerenveen..

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 mei 2018, 12:05

Er ligt anderzijds vanaf nu natuurlijk voor iedereen wel een hele mooie taak in de JL :wink: :D

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 488 times

Bericht door Massimo » 14 mei 2018, 15:05

Ik hoop op Sparta en De Graafschap.

Wat ik i.i.g. goed nieuws vind is dat er weer een kunstgrasveld minder te vinden is in de Eredivisie aangezien Almere City toch al van voornemens is om vanaf komend seizoen weer op echt gras te gaan spelen.

Ik vind Twente een verlies voor de Eredivisie, maar die hebben deze degradatie misschien ook wel nodig om alles van binnenuit weer te herijken. Aan Roda JC verliest de Eredivisie niet zoveel. Het laatste jaar was niet meer zo'n vreemdelingenlegioen als de jaren ervoor, maar alles wat nog enigszins in de Eredivisie aan de onderkant mee zou kunnen waren vrijwel allemaal huurlingen. Gisteren stonden er 5 daarvan in de basis.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 851 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 mei 2018, 19:16

Ribbelchips schreef:Ik hoop als Emmenaar zijnde natuurlijk wel dat FC Emmen een keer promoveert. Snap wel dat de meesten hier daar niet op zitten te wachten vanwege de afstand en kunstgras, maar qua stadion en faciliteiten heeft Emmen m.i. meer te zoeken in de eredivisie dan clubs als Dordrecht, Volendam, VVV Venlo of Excelsior.

Als Emmen een keer de stap maakt gaat de regio er achter staan en kun je (op termijn) zomaar een nieuwe Heracles of Zwolle krijgen hier. Er zit in een straal van 50 km rond Emmen geen andere betaald voetbalclub en de gemeente heeft bijvoorbeeld het dubbele aantal inwoners dan dat van Heerenveen..
Is dat niet wishful thinking? Waarom gaan die mensen/bedrijven er pas achter staan op het moment dat het zwaarste werk achter de rug is? Wat dat betreft schat ik eredivisiebestaansrecht van Almere hoger in. Een van de grootste en (volgens mij) hardstgroeiende steden in Nederland, waar een voetbalclub in ED de stad meer gezicht geeft. Daar zie ik bedrijven veel eerder instappen.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Ribbelchips » 15 mei 2018, 09:48

Almere is een jonge club. Die zijn langzaam gegroeid en spelen pas sinds 2005 betaald voetbal. Voor supporters en bedrijfsleven is het daar allemaal nieuw en interessant.

Emmen was in 1990, 1996, 1997 en 2001 al dichtbij de eredivisie, maar legde het af tegen respectievelijk Heerenveen, AZ, NEC en ADO Den Haag. Als je al 30 + jaar speelt tegen clubs als Eindhoven, TOP Oss en Telstar en intussen om je heen clubs als Heracles, Cambuur, Zwolle en Eagles wél de stap ziet omhoog maken dan vloeit dat enthousiasme vanzelf weg hoor. En dat Emmen twee keer van een faillisement is gered helpt ook niet mee. Daar hebben het bedrijfsleven en de gemeente ook flink hun nek uitgestoken.

Tuurlijk, Almere is een grotere gemeente dan Emmen en groeit ook een stuk sneller, maar dat zegt niet alles. Emmen is ook een gemeente van 100.000+ inwoners. Dat is bijvoorbeeld het dubbele van Heerenveen of Kerkrade en ook fors meer dan pak 'm beet de gemeenten Almelo, Doetinchem en Sittard-Geleen. In tegenstelling tot die andere clubs zit hier in een straal van zo'n 60 km rond Emmen echter geen andere betaald voetbalclub...

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 mei 2018, 11:09

Ribbelchips schreef:Almere is een jonge club. Die zijn langzaam gegroeid en spelen pas sinds 2005 betaald voetbal. Voor supporters en bedrijfsleven is het daar allemaal nieuw en interessant.

Emmen was in 1990, 1996, 1997 en 2001 al dichtbij de eredivisie, maar legde het af tegen respectievelijk Heerenveen, AZ, NEC en ADO Den Haag. Als je al 30 + jaar speelt tegen clubs als Eindhoven, TOP Oss en Telstar en intussen om je heen clubs als Heracles, Cambuur, Zwolle en Eagles wél de stap ziet omhoog maken dan vloeit dat enthousiasme vanzelf weg hoor. En dat Emmen twee keer van een faillisement is gered helpt ook niet mee. Daar hebben het bedrijfsleven en de gemeente ook flink hun nek uitgestoken.

Tuurlijk, Almere is een grotere gemeente dan Emmen en groeit ook een stuk sneller, maar dat zegt niet alles. Emmen is ook een gemeente van 100.000+ inwoners. Dat is bijvoorbeeld het dubbele van Heerenveen of Kerkrade en ook fors meer dan pak 'm beet de gemeenten Almelo, Doetinchem en Sittard-Geleen. In tegenstelling tot die andere clubs zit hier in een straal van zo'n 60 km rond Emmen echter geen andere betaald voetbalclub...

Die straal van 60 KM zegt natuurlijk niet zo veel als je aan twee kanten op 10 KM van de Duitse grens ligt. Het is in diezelfde straal van 60 km ook vrij dunbevolkt, en als je op sommige plaatsen 30 KM van Emmen woont, woon je ook 30 KM van Groningen, Heerenveen, Zwolle en Almelo. Dan is de keuze voor een min of meer neutrale toeschouwer snel gemaakt.

Overigens snap ik de club FC Emmen niet vanuit marketingoogpunt. Je bent de enige club in de provincie, maar de club straalt vooral wat lokaals uit. Maak jezelf de trots van de provincie. Kijk naar Heerenveen, met hun shirt, dat volkslied en het stadion. Zij staan ondanks die kleine stad op het niveau waar Cambuur eigenlijk had moeten staan.

(Edit: Zwolle toegevoegd)

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Ribbelchips » 15 mei 2018, 12:11

Is meermaals geopperd en onderzocht, maar de verwachtingen zijn dat het weinig uit zal halen. Vooral omdat we echt in een uithoek van de provincie zitten. De regio Assen is van oudsher FC Groningen gebied. Die gaan echt niet ineens naar Emmen omdat het FC Drenthe heet en er een torentje op de borst staat. Aan de andere kant zullen mensen en sponsoren uit Hardenberg, Stadskanaal en Ter Apel wel eens moeite kunnen hebben om een club te steunen die zich ineens heel geforceerd als club uit een (voor hen) andere provincie profileert. De toren van de Drentse vlag komt trouwens wel terug in de stoeltjes op de lange zijde tribune.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 mei 2018, 12:15

Ribbelchips schreef:Is meermaals geopperd en onderzocht, maar de verwachtingen zijn dat het weinig uit zal halen. Vooral omdat we echt in een uithoek van de provincie zitten. De regio Assen is van oudsher FC Groningen gebied. Die gaan echt niet ineens naar Emmen omdat het FC Drenthe heet en er een torentje op de borst staat. Aan de andere kant zullen mensen en sponsoren uit Hardenberg, Stadskanaal en Ter Apel wel eens moeite kunnen hebben om een club te steunen die zich ineens heel geforceerd als club uit een (voor hen) andere provincie profileert. Ook onder Emmen supporters ligt het trouwens gevoelig. De toren van de Drentse vlag komt trouwens wel terug in de stoeltjes op de lange zijde tribune.
Maar dan geef je eigenlijk zelf toch al aan dat er niet veel rek in zit?

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Ribbelchips » 15 mei 2018, 12:31

Geen rek in de rest van de provincie nee, maar Emmen vist voornamelijk uit het gebied Hoogeveen - Coevorden - Emmen - Borger en dat is een gebied met zo'n 225.000 inwoners. De reden dat er nu wekelijks maar een paar duizend mensen op de tribunes zitten komt vooral omdat men die eerste divisie na 33 jaar wel gezien heeft en alle nabij gelegen profclubs inmiddels in de eredivisie spelen of failliet zijn. Emmen - Veendam was onze derby en Emmen - Zwolle en Emmen - Heracles waren ook wedstrijden die iets meer hadden. Ik ben er echt van overtuigd dat wanneer Emmen promoveert nog dezelfde week de seizoenskaarten en de skyboxen (alle 4 :P) uitverkocht zijn.

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van het tweeluik tegen Sparta. NEC werd hier in Emmen echt weggespeeld vorige week (4-0), maar in Nijmegen was het compleet omgekeerd en mochten we van geluk spreken dat we niet alsnog werden uitgeschakeld. Tegen Sparta zullen het echt twee andere wedstrijden worden. Sparta geeft niet zoveel weg achterin als NEC (PSV won ook met moeite met 1-2 op het kasteel), maar heeft natuurlijk wel de druk van het moeten.. Ik ben er in ieder geval beide wedstrijden bij :pul:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 mei 2018, 20:48

Niet om te zeiken op onze club, want het besluit is meerdere malen toegelicht, maar toch blijft het dan gek om twee jupiler league teams (almere city - graafschap) te zien spelen in Nike en Adidas. Al lijkt dat Adidas shirt van Almere wel n hele goedkope uitvoering te zijn.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 17 mei 2018, 21:01

Emmen was spannend maar voetballend was het niet best vandaag. Op basis van strijd hebben ze het Sparta toch heel moeilijk gemaakt. Hopelijk kunnen ze zondag stunten in Rotterdam. Het zou geweldig zijn als eredivisievoetbal zo dichtbij komt, voor mij dan :D

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 331 times
Been thanked: 648 times

Bericht door PCGC » 18 mei 2018, 01:44

Worden twee geweldige wedstrijden...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mei 2018, 09:29

Scheidsrechter Lindhout geeft vandaag aan spijt te hebben dat ie Sparta onterecht een pingel onthouden heeft - de videoref bood niet de juiste beelden. Komt Emmen dus goed weg.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Ribbelchips » 18 mei 2018, 10:31

Ik had in het stadion niet gezien wat er gebeurde, maar dat had inderdaad een penalty moeten zijn. Emmen leek een beetje onder hoogspanning te staan het eerste half uur. Misschien iets teveel respect of angst voor de tegenstander. Laatste half uur wel flink druk gezet, maar echt grote kansen hebben ze niet weten te creeren.

Het zal zwaar worden op het kasteel, maar in principe heb je aan een 1-1 genoeg. Ik vond Sparta trouwens ook niet best. Ze gaven niet veel weg, maar konden aanvallend ook niet veel potten breken. Alleen Fred Friday was een paar keer gevaarlijk.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 mei 2018, 14:57

Nog 0-0 in de 25e minuut. Pompen of verzuipen voor Advocaat e.c.

EDIT Sparta op voorsprong! Emmen mag nu laten zien uit welk hout 't gesneden is.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 484 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 20 mei 2018, 15:42

Begrijp ik het het en der goed dat Sparta wederom een penalty onthouden is?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 994 times
Been thanked: 1124 times

Bericht door Ykhim » 20 mei 2018, 15:44

110%. Belachelijk. Higler heeft de videobeelden en doet vervolgens ook niks.
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1148 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 20 mei 2018, 15:47

Sparta verliest dit tweeluik niet van Emmen maar van de scheidsrechters mocht het daadwerkelijk verliezen.

Belachelijk hoe groot de invloed van de scheidsrechters is.

Plaats reactie