Keuken Kampioen Divisie

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 401 times
Been thanked: 649 times

Bericht door Juancho » 24 mei 2018, 14:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nee hoor, je vergeet dat de JL ook een boost krijgt en dat daar ook weer de onderste laag een niveau lager gaat spelen. Persoonlijk vind ik niets doen en het lekker zo laten regelrechte voetbalclubgenocide. Als we met elkaar nog steeds niet beseffen dat er veranderingen nodig zijn.. kunnen we beter direct ophouden.

En ja, geld speelt ook een grote rol, dus het (flink) inkorten van de ED en het bijv. aanvullen met topclubs van Belgie zie ik zeker zitten. Helemaal als de Europese grootmacht ook besluit hun eigen gang te gaan en bijv. uit de CL stapt.

Als je het als Nederland niet alleen kan (en dat geldt voor vele soortgelijke landen) moet je samen denken over oplossingen hoe het voetbal weer eerlijk en veel meer gelijk kan worden. Het zal de sport goed doen als niet alles vooraf bijna al volledig uit te tekenen valt.

Goed ik spreek nu ook puur voor mezelf omdat ik de feeling met voetbal steeds meer kwijt begin te raken. Juist hierom. Het is dat PSV in mijn hart zit :D

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 331 times
Been thanked: 648 times

Bericht door PCGC » 24 mei 2018, 15:55

Geld is echt 85, zo niet 90% van het probleem dat de Eredivisie niet meer meetelt. Je kan wel van alles doen met je competitie maar het zal een druppel op een gloeiende plaat zijn.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 484 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 24 mei 2018, 16:07

PCGC schreef:Geld is echt 85, zo niet 90% van het probleem dat de Eredivisie niet meer meetelt. Je kan wel van alles doen met je competitie maar het zal een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Precies, dat geloof ik dus ook. En alleen ingrijpen van hogerhand kan dat inperken. Maar zo ver dat we ook echt in de buurt gaan komen zie ik de UEFA niet gaan.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 24 mei 2018, 16:43

Daarom moet je als Eredvisie (en vergelijkbare competities om ons heen) de handen in 1 slaan. Als je bijv. de top NL/BE en wellicht nog 1 land erbij in 1 competitie gooit gaat het niveau automatisch (flink) omhoog en zal je ook een groter gebied aan sponsoring kunnen bereiken. Natuurlijk alsnog nooit voldoende om de top 10 van Europa te naderen, maar dat moet ook je doel niet zijn. Sterker nog, die moet je lekker links laten liggen want die gaan op termijn toch hun eigen weg met een eigen competitie verspreid over de wereld. Alles voor het geld helaas....

Maargoed, nu gaan we wel vreselijk offtopic! :D

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 851 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 mei 2018, 17:25

Juancho schreef:Daarom moet je als Eredvisie (en vergelijkbare competities om ons heen) de handen in 1 slaan. Als je bijv. de top NL/BE en wellicht nog 1 land erbij in 1 competitie gooit gaat het niveau automatisch (flink) omhoog en zal je ook een groter gebied aan sponsoring kunnen bereiken. Natuurlijk alsnog nooit voldoende om de top 10 van Europa te naderen, maar dat moet ook je doel niet zijn. Sterker nog, die moet je lekker links laten liggen want die gaan op termijn toch hun eigen weg met een eigen competitie verspreid over de wereld. Alles voor het geld helaas....

Maargoed, nu gaan we wel vreselijk offtopic! :D
Op VI Pro stond laatst een artikel van zo'n Marokkaanse Nederlander die bij Al Jazira (of een van die clubs) op de loonlijst staat, en werkt voor die manchester City sheik die ook een aantal andere clubs heeft. Ik vond dat artikel wel een eye-opener. Even los van hoe de commercie het voetbal verpest (of zijn wij hier gewoon ouderwets en wanhopig traditioneel? Dat kan natuurlijk ook), had die man wel zinnige teksten over hoe je synergie kunt genereren. Bijvoorbeeld door als Ajax, PSV en Feyenoord zijnde samen een mega hoofdsponsor te zoeken voor drie shirts, waardoor dat bedrag voor bedrijven beter te rechtvaardigen is dan een derde ervan voor een kleiner bereik. Slechts een voorbeeld, maar zijn manier van denken vond ik op dat vlak wel interessant. Hij gaf ook aan dat hij internationaal vaak ziet dat bonden zich als één presenteren, en dat nederlandse clubs individueel zijn. Maakt volgens hem minder indruk. Geloof dat de titel "we gaan ten onder aan micromanagement" is. Bovenstaande is slechts de strekking, pin me niet vast op precieze quotes. Desalniettemin zeer interessant vond ik.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 mei 2018, 19:33

Misschien heb ik iets gemist, maar Katwijk promoveert niet naar JL? Dacht dat er een nieuwe pyramidestructuur was met promotie/degradatie net als met Oss en Achilles destijds.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 27 mei 2018, 20:54

Dat was uitgesteld dit jaar volgens mij.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 54 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Mick Jagger » 27 mei 2018, 20:56

Josef Dettelbacher schreef:Misschien heb ik iets gemist, maar Katwijk promoveert niet naar JL? Dacht dat er een nieuwe pyramidestructuur was met promotie/degradatie net als met Oss en Achilles destijds.
Die is er wel, maar de amateurclubs kunnen niet voldoen aan de licentie-eisen van de KNVB voor de Jupiler League, dus heeft de KNVB daar voor dit seizoen vanaf gezien. Al zou het me niet verbazen als die hele degradatieregeling uit de JL uiteindelijk weer helemaal wordt afgeschaft.

Edit: Wat Joenepsv hierboven in minder woorden zegt. ;)

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 mei 2018, 07:09

Sowieso mogen amateursclubs straks zelf bepalen of ze wel/niet willen promoveren als ik het interview in VI goed begrijp. De eisen die de KNVB stelt zijn namelijk veelste hoog voor de meeste amateurclubs. En ook zit je met de club haar eigen voorkeuren natuurlijk. Op een vrije zaterdag met een paar duizend fans lekker naar je cluppie kijken of met een paar honderd die op vrijdagavond op pad moeten. Dat gaat nog best een hoofdpijn dossier worden ben ik bang voor....

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 mei 2018, 08:17

Juancho schreef:Sowieso mogen amateursclubs straks zelf bepalen of ze wel/niet willen promoveren als ik het interview in VI goed begrijp. De eisen die de KNVB stelt zijn namelijk veelste hoog voor de meeste amateurclubs. En ook zit je met de club haar eigen voorkeuren natuurlijk. Op een vrije zaterdag met een paar duizend fans lekker naar je cluppie kijken of met een paar honderd die op vrijdagavond op pad moeten. Dat gaat nog best een hoofdpijn dossier worden ben ik bang voor....
En dat voor supporters op dat niveau de lokale rivaliteit waarschijnlijk leuker is dan landelijke wedstrijden. Anders zaten (of misschien doen ze dat ook wel) ze wel bij een bvo in het stadion.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 jun 2018, 18:47

Dit topic kan vanaf nu Keuken Kampioen divisie heten :lol: :kots:

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 29 jun 2018, 20:36

Mick Jagger schreef:
Josef Dettelbacher schreef:Misschien heb ik iets gemist, maar Katwijk promoveert niet naar JL? Dacht dat er een nieuwe pyramidestructuur was met promotie/degradatie net als met Oss en Achilles destijds.
Die is er wel, maar de amateurclubs kunnen niet voldoen aan de licentie-eisen van de KNVB voor de Jupiler League, dus heeft de KNVB daar voor dit seizoen vanaf gezien. Al zou het me niet verbazen als die hele degradatieregeling uit de JL uiteindelijk weer helemaal wordt afgeschaft.

Edit: Wat Joenepsv hierboven in minder woorden zegt. ;)
Het blijft huilen met de pet op.

Ooit is er scheiding aangebracht tussen 81 semi-profclubs en de amateurs.
Via saneringen in de jaren 60 en 70 is dat aantal fors teruggebracht zodat we nog slechts een Ere en een Eerste divisie kennen. Als waarschijnlijk enig land ter wereld is er geen doorstroming, vanwege typisch Nederlands regeltjes gezeik.

Nu hadden we eindelijk doorstroming op gang gebracht via promotie/degradatie tussen Tweede en Eerste divisie en dan komt de amateuristische bond uit Zeist weer met uitzonderingen en uitstel. Nadat we nauwelijks bekomen zijn van hilarische veranderingen in de eindstand van de Jupiler League via faillisementen binnen het seizoen en puntenaftrek wegens administratiefoutjes, het zoveelste geklungel van de KNVB.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 272 times
Been thanked: 488 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 jun 2018, 20:55

Josef Dettelbacher schreef:Dit topic kan vanaf nu Keuken Kampioen divisie heten :lol: :kots:
Inderdaad. Ik moest erg lachen met die Belgen en hun Croky cup, maar dit is nog vele maken erger!

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 jun 2018, 21:54

Thijs85 schreef:
Josef Dettelbacher schreef:Dit topic kan vanaf nu Keuken Kampioen divisie heten :lol: :kots:
Inderdaad. Ik moest erg lachen met die Belgen en hun Croky cup, maar dit is nog vele maken erger!
Het is ook helemaal niet nodig, omdat het een onderdeel van Mandemakers is, dus Mandemakers League was al beter geweest. Maarja, Dekbed discounter, Keuken kampioen en dat soort formules pas eigenlijk wel bij dat niveau..

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 jun 2018, 22:43

Josef Dettelbacher schreef: Maarja, Dekbed discounter, Keuken kampioen en dat soort formules pas eigenlijk wel bij dat niveau..
Ja precies, van die el cheapo laag-bij-de-grondse prijsvechters zoals we die tegenwoordig ook in de energiesector hebben :lol:

Lekker shinen met die keukens!

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 484 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 29 jun 2018, 23:52

U vraagt, wij draaien. :D

Op zich past deze goedkope naam prima bij de armoedige clubjes die er spelen.

Persoonlijk was ik gegaan voor de Keuken Kampioen Klasse. Dat bekt net iets lekkerder en heeft marketingtechnisch gezien een internationaal wijdbekende afkorting. :wink:

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 30 jun 2018, 06:41

Het klinkt helemaal nergens naar natuurlijk. Maar het beestje moet een naam hebben en het geld moet rollen. Ik hou het gewoon op eerste divisie. Denk wel dat het een leuk seizoen gaat worden in elk geval en ben benieuwd hoe de ''grote'' clubs het gaan doen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2018, 10:23

Grasmat schreef:U vraagt, wij draaien. :D

Persoonlijk was ik gegaan voor de Keuken Kampioen Klasse. Dat bekt net iets lekkerder en heeft marketingtechnisch gezien een internationaal wijdbekende afkorting. :wink:
En dan de stier vervangen voor "puntmuts van de week", en oud-Duits juichen is ook weer toegestaan :smile:

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 745 times
Been thanked: 2294 times

Bericht door ShovingNE2 » 30 jun 2018, 11:07

Josef Dettelbacher schreef:

En dan de stier vervangen voor "puntmuts van de week", en oud-Duits juichen is ook weer toegestaan :smile:
Beste speler van de periode krijgt een vergulde staafmixer las ik.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 30 jun 2018, 11:43

Ik vind het wel vet. Veel meer Cult zul je het niet krijgen.

Ik denk met weemoed terug aan de PTT Telecompetitie. :)
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2018, 12:53

ShovingNE2 schreef:
Josef Dettelbacher schreef:

Beste speler van de periode krijgt een vergulde staafmixer las ik.
Als het nou de nieuwe naam van de damescompetitie inclusief deze prijs was geweest, dan had ik het wel klasse gevonden. Tijdens je loopbaan je uitzet bij elkaar voetballen, en afscheid nemen met een keukencheque 8)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 jun 2018, 13:55

Josef Dettelbacher schreef:Als het nou de nieuwe naam van de damescompetitie inclusief deze prijs was geweest, dan had ik het wel klasse gevonden.
:lol: :lol:

Nou durf je wel he, nu je vrouwtje nog voor pampus ligt :wink:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2018, 19:16

ziege maar ook zagge schreef:
Josef Dettelbacher schreef:Als het nou de nieuwe naam van de damescompetitie inclusief deze prijs was geweest, dan had ik het wel klasse gevonden.
:lol: :lol:

Nou durf je wel he, nu je vrouwtje nog voor pampus ligt :wink:
Ik kan niet ontkennen dar dit forum deels dient als mijn uitlaatklep :lol:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 aug 2018, 22:31

Die 18-jarige nummer 11 van Sparta liet leuke dingen zien. Speelt daar maximaal een jaar..

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 24 aug 2018, 22:36

Dervisoglu. Stond al in de belangstelling van Fenerbahçe dat volgens de geruchten een miljoen voor hem over had. Lekker spelertje. Kapte lekker weg bij zijn tweede goal. Nou moet ik wel zeggen dat Volendam wel één van de zwakke broeders is in deze competitie.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 372 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 24 aug 2018, 22:49

Het blijft sowieso erg knap dat Sparta nog altijd zo'n goede opleiding heeft. Jaarlijks worden er flink wat jongens weggehaald (vrij veel door PSV), ze spelen niet standaard meer in de Eredivisie en toch zie je bijna elk jaar weer jongens doorkomen met potentie. Nu met Dervisoglu, maar ook Deroy Duarte vind ik een goede speler met potentie.

Plaats reactie