Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
DeTaurus
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 83 times
Been thanked: 77 times

Mark van Bommel

Bericht door DeTaurus » 13 jan 2020, 21:42

Maikel_91 schreef:
13 jan 2020, 21:34
DeTaurus schreef:
13 jan 2020, 21:13
Mij is het volgende gezegd:

Bij PSV is er toch een bepaalde mate van onrust ontstaan. Het NRC heeft minimaal twee personen om hun mening gevraagd.

Zeker is dat een van hen Wart van Zoest is, een orthopeed die op freelance basis (via topsupport St. Anna) bij PSV medisch manager en tevens clubarts is.
Van Zoest schijnt nogal star te zijn en geen enkele tegenspraak te duiden, zowel van de mede staf als van derden. Laat staan inspraak. Van Bommel baalde er van dat hij zijn uren maakte en niet dat extra stapje zette.

De tweede lekkende persoon is onduidelijk. Men vermoedt dat dit Indeherberghe is, een clubarts die een jaar geleden is opgestapt. De reden van het opstappen scheen ook een clash met Van Bommel te zijn omtrent schijnbaar nutteloze behandelwijzen van Romero. Hem werd al eerder verweten dat Romero last van zijn quadriceps had verzwegen, en hij dit niet had vastgesteld tijdens de keuring.
Indeherberghe is een goede bekende van van Zoest, vandaar dat de link gelegd wordt.

Van Bommel scheen behoorlijk regelmatig uitgevallen te zijn, maar er waren binnen PSV meer kritische geluiden richting de medische staf.
Hoe kom je aan deze wijsheid?
Van een kennis. Ik heb het niet zelf van Gerbrands gehoord.

Het is een fanatieke PSV-fan maar omdat ik het niet zelf van Gerbrands heb gehoord vind ik het lastig om hier zekerheid over af te geven.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 471 times
Been thanked: 849 times

Bericht door Maikel_91 » 13 jan 2020, 21:42

Dus het zijn gewoon aannames van een bevriende PSV fan? :mrgreen:

DeTaurus
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 83 times
Been thanked: 77 times

Bericht door DeTaurus » 13 jan 2020, 21:43

Ik weet niet hoe hij aan die informatie komt.

Zoals zo vaak bij dit soort nieuwtjes. Vond het zelf toch het delen waard.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 538 times
Been thanked: 453 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 jan 2020, 22:33

loginnaam schreef:
13 jan 2020, 21:23
Volgens mij begrijp jij hier de betekenis van bedreigd niet. De heren medici voelden zich misschien bedreigd in hun beroepseer, maar dat hoeft nog echt niet te betekenen dat je organisatie ernstig ziek is. Dat zou wat anders zijn als ze zich fysiek bedreigd voelen maar dat haal ik toch echt niet uit het verhaal.
Fysiek bedreigd! Dat moest er nog bijkomen :lol:

Wat betreft de roddels van DeTaurus: hartverwarmend om te horen dat men zich breder kritisch zou verhouden tot de medische staf.

Het geheel klinkt desalniettemin nogal als een zootje... onmin over bedrijfsonderdelen, geen duidelijke lijn in de aanpak daarvan, met als resultaat een hoop persoonlijke botsingen, mensen die vertrekken, zich genoodzaakt voelen uit de school te klappen enz... m.i. kan dat niet en is dat Toon's verantwoordelijkheid.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 88 times
Been thanked: 687 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 jan 2020, 22:40

En die nam zijn verantwoordelijkheid, zag dat alles op een dood spoor zat met Van Bommel en besloot tot ontslag.

Ik snap de beweegredenen niet om naar de pers te stappen. Elfrink maakte er een tijd geleden ook al melding van, maar in een bijzin. Maar ik zie nergens dat de medici in de pers worden aangepakt, dus reden om je te moeten verdedigen is er niet. Had je prima intern aanhangig kunnen maken.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 69 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 13 jan 2020, 22:42

ziege maar ook zagge schreef:
13 jan 2020, 22:33
loginnaam schreef:
13 jan 2020, 21:23
Volgens mij begrijp jij hier de betekenis van bedreigd niet. De heren medici voelden zich misschien bedreigd in hun beroepseer, maar dat hoeft nog echt niet te betekenen dat je organisatie ernstig ziek is. Dat zou wat anders zijn als ze zich fysiek bedreigd voelen maar dat haal ik toch echt niet uit het verhaal.
Fysiek bedreigd! Dat moest er nog bijkomen :lol:

Wat betreft de roddels van DeTaurus: hartverwarmend om te horen dat men zich breder kritisch zou verhouden tot de medische staf.

Het geheel klinkt desalniettemin nogal als een zootje... onmin over bedrijfsonderdelen, geen duidelijke lijn in de aanpak daarvan, met als resultaat een hoop persoonlijke botsingen, mensen die vertrekken, zich genoodzaakt voelen uit de school te klappen enz... m.i. kan dat niet en is dat Toon's verantwoordelijkheid.
Dat is ook denk ik waar Armada naar verwijst mbt Gerbrands. Het is zeker niet enkel Van Bommel die schuldig is. Laten we hopen dat de rest lekker binnenskamers blijft en beter georganiseerd wordt richting de toekomst. Zo best staat het er allemaal niet voor.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Makaveli » 13 jan 2020, 22:42

ShovingNE2 schreef:
13 jan 2020, 22:40
En die nam zijn verantwoordelijkheid, zag dat alles op een dood spoor zat met Van Bommel en besloot tot ontslag.
Waar vervolgens een hoop mensen boos over werden. :?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 88 times
Been thanked: 687 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 jan 2020, 22:45

Zijn die er ja? Nee toch? Kijk naar de resultaten.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 jan 2020, 22:47

Op weg naar nr 25 schreef:
13 jan 2020, 22:42
Laten we hopen dat de rest lekker binnenskamers blijft
Begrijp ik allemaal niet zo hoor, die angst om buitenstaanders je vuile was te laten zien. Gewoon lekker buiten hangen en de hoon ontvangen is een veel betere motivatie om de boel écht op te schonen.

Trouwens @DeTaurus dat was echt een supergoede inside roddel daar, lang geleden dat we hier zoiets te lezen kregen. Geef die makker van je svp een biertje en graag méér van dat! :thumbsup:

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 69 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 13 jan 2020, 22:54

13 jan 2020, 22:47
Op weg naar nr 25 schreef:
13 jan 2020, 22:42
Laten we hopen dat de rest lekker binnenskamers blijft
Begrijp ik allemaal niet zo hoor, die angst om buitenstaanders je vuile was te laten zien. Gewoon lekker buiten hangen en de hoon ontvangen is een veel betere motivatie om de boel écht op te schonen.
Daar heb je een punt. Lastig beoordelen van buitenaf, het lijkt erop dat er intern hard geëvalueerd is en echt geprobeerd is iedereen op 1 lijn te krijgen. Van Bommel had naar het schijnt niet alleen mot met medische staf, maar met de scouting, jeugdafdeling en zelfs het mediabeleid. Het lag altijd aan iedereen behalve hem terwijl de rest zich wel kwetsbaar probeerde op te stellen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 368 times
Been thanked: 463 times

Bericht door ruuddevil » 14 jan 2020, 06:44

De Taurus is of Van Bommel zelf, of familie.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 jan 2020, 16:21

Bij nader inzien eigenlijk wel wat vreemd om die mensen met naam en toenaam te noemen als je niet weet of de info klopt.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 14 jan 2020, 16:40

14 jan 2020, 16:21
Bij nader inzien eigenlijk wel wat vreemd om die mensen met naam en toenaam te noemen als je niet weet of de info klopt.
Te meer daar een reputatie snel sneuvelt en veel lieden meteen geloof hechten aan wat ze ergens tegenkomen.

Ik heb geen flauw idee wat zich allemaal heeft afgespeeld, betreur het ontslag van Mark, mede omdat sommige verwijten (b.v. puntverlies in sommige uitwedstrijden)kant noch wal raakten en omdat ik geen snel oordeel wil vellen over een PSVer .

Liever wacht ik af tot ik de versie van alle betrokkenen ken. Of denk je dat Timmer en van Raay hetzelfde te melden zouden hebben over Guus Hiddink destijds?
Van Raay die hem tot de Sir Alec Ferguson van PSV wilde maken en Timmer die hem publiekelijk schoffeerde in een pers conferentie op tv.

En zo zijn er talloze voorbeelden van wat een te vroeg oordeel aan schade kan aanrichten.
Roddels horen thuis in een roddelblad of op een pulpzender. Keuze genoeg, ook in dit land. ;)

Mouth of the south
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 15 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Mouth of the south » 14 jan 2020, 17:18

Behalve de medici heeft Ernest Faber zich ook indirect uitgelaten over van Bommel. Faber zei dat de sfeer op het trainingskamp heel veel verbeterd is; daarvoor scholden spelers elkaar de huid vol. Dat zegt natuurlijk ook wel wat over Bommel: hij was (deels) verantwoordelijk voor de verziekte sfeer. En ook in het interview met de Jong in VI worden de tegenstellingen duidelijk bloot gelegd. Tel daarbij op dat Bommel keihard is geclashed met Toon (denk maar aan die blik naar de tribune) en het wordt duidelijk dat Bommel te veel vijanden had gecreëerd.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 647 times
Been thanked: 547 times

Bericht door J.B. » 14 jan 2020, 18:45

Mouth of the south schreef:
14 jan 2020, 17:18
Behalve de medici heeft Ernest Faber zich ook indirect uitgelaten over van Bommel. Faber zei dat de sfeer op het trainingskamp heel veel verbeterd is; daarvoor scholden spelers elkaar de huid vol. Dat zegt natuurlijk ook wel wat over Bommel: hij was (deels) verantwoordelijk voor de verziekte sfeer. En ook in het interview met de Jong in VI worden de tegenstellingen duidelijk bloot gelegd. Tel daarbij op dat Bommel keihard is geclashed met Toon (denk maar aan die blik naar de tribune) en het wordt duidelijk dat Bommel te veel vijanden had gecreëerd.
Ach, dit is allemaal geen verrassing meer toch? Na alles wat er naar buiten is gekomen in de afgelopen weken. Laten we blij zijn dat ie weg is. laten we het erop houden dat zijn karakter absoluut niet past bij een club als PSV. Stevens de 2e, die liep (weliswaar in het openbaar) ruzie te maken met z`n beste spelers.

Het is jammer dat Bommel voor de huidige situatie heeft gezorgd. Ook de plek op de ranglijst is geheel zijn verantwoordelijkheid. Ik kan er niets anders van maken.
Circle of fifths

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 256 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 14 jan 2020, 18:48

Daarom dus ook de besloten trainingen 😁👌

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 647 times
Been thanked: 547 times

Bericht door J.B. » 14 jan 2020, 23:15

Afellay_Amrabat schreef:
14 jan 2020, 18:48
Daarom dus ook de besloten trainingen 😁👌
en ik maar denken dat ie met zn tactiek bezig was. We hebben allemaal kunnen zien dat dat niet het geval was :mrgreen:
Circle of fifths

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 288 times
Been thanked: 446 times

Bericht door Menno1 » 15 jan 2020, 00:32

tirzah schreef:
14 jan 2020, 22:27
Mouth of the south schreef:
14 jan 2020, 17:18
het wordt duidelijk dat Bommel te veel vijanden had gecreëerd.
Dit zegt natuurlijk niet of dat aan van Bommel of de vijanden ligt.
Hij had namelijk ook als speler al vijanden gemaakt.
Bijvoorbeeld in de Arena in 2005 waarvoor hij "gestraft" werd in 2012.

Op den duur, als alle betrokkenen hun zegje gedaan hebben zal er , zoals gebruikelijk, (een beetje) meer duidelijkheid ontstaan over wat er allemaal mis ging in 2019 en waarom.
Als je met zoveel mensen overhoop ligt, dan mag je best wel eens kritisch kijken naar je eigen gedrag hoor.

Het is niet dat ze elkaars handje moeten vasthouden en elkaar over de bol moeten aaien, maar als ik het zo hier en daar beluister is van Bommel met vrijwel iedereen in conflict geraakt die het niet met hem eens was. Of het nou spelers waren, medici, de AD, de TD, de media... Het zijn er nogal wat. Daarnaast heeft van Bommel ook nog zijn reputatie nou niet echt mee; het kan moeilijk een verrassing zijn. Gewoon aard van het beestje en daar mag hij aan gaan werken. Lukt dat, dan is hij over 5 jaar weer welkom.

Plaats reactie