Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Memphis Depay

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Memphis Depay

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 feb 2020, 17:12

Sowieso was dat een compleet ander verhaal, Dick van Toorn werkte immers niet voor Bayern.

PSV90
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 22 times

Bericht door PSV90 » 12 feb 2020, 21:02

Uiteraard mag iedereen sceptisch zijn... maar wat zou het vet zijn als het hem lukt en hij schiet Oranje naar de titel. Het is hem in ieder geval gegund!

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 313 times

Bericht door Ren Höek » 12 feb 2020, 22:17

Brael schreef:
12 feb 2020, 14:45
Topsporters nemen vrijwel per definitie meer risico's met hun lijf dan doorsnee patiënten, en gezien het snelle revalidatietraject van Memphis vermoed ik dat dat ook bij hem opgaat.
Waarom is het revalidatietraject van Memphis eigenlijk snel?
Zijn traject is natuurlijk niet langzaam, maar Theo Janssen gaf bij Studio Voetbal aan dat hij op datzelfde moment in zijn eigen revalidatie ook de huidige oefeningen van Memphis deed.

Groot verschil echter bij Mempis vergeleken met heel veel andere voetballers in een revalidatietraject is dat Memphis zijn vorderingen openbaar maakt. Normaal gesproken gebeurt dat in de voetballerij achter heel gesloten deuren.

En dat topsport per definitie niet het meest gezonde is voor je lichaam (en regelmatig je geest) is een feit.
Brael schreef:
12 feb 2020, 14:45
En oh ja, als we een wedstrijdje verpissen gaan doen: ik ken wel méér dan 2 man aan medisch personeel van een BVO. En die werken er nog steeds, in tegenstelling tot de ex-werknemers van jou.
In mijn geval betrof het geen wedstrijdje verpissen, geen idee waarom je het zo interpreteert.
Ik gaf er alleen gewicht aan in mijn argumentatie, om aan te geven dat ik het niet uit mijn grote duim zuig. Maar fijn dat jij je mening ook niet zomaar hebt bedacht.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Bericht door koetje » 12 feb 2020, 22:34

Er zijn verschillende manieren om een kruisband te opereren en daarna te revalideren.

In NL zijn ze van de klassieke school. De arts van Depay (Pierpaolo Mariani) hanteert andere methoden. Spelers zijn dan gemiddeld sneller terug. Deze man heeft tientallen operaties verricht. Nu gaan de NL journalisten bij de NL artsen navragen of het verantwoord is. Die roepen allemaal dat het te snel gaat, wat ook zo is in de NL methode.

De werkelijkheid ligt genuanceerder. Voor je gevoel neemt Depay een risico, is wellicht ook zo, maar minder risicovol dan nu wordt geopperd.

Lorenzo von Matterhorn
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 207 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 12 feb 2020, 23:18

Aangezien we hem voorlopig niet aan het werk kunnen zien, moeten we maar genieten van de filmpjes.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 feb 2020, 23:31

Dit filmje is pure voetbaldrugs man.

What a guy.

Brael
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 61 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Brael » 13 feb 2020, 09:29

Ren Höek schreef:
12 feb 2020, 22:17
Waarom is het revalidatietraject van Memphis eigenlijk snel?
Zijn traject is natuurlijk niet langzaam, maar Theo Janssen gaf bij Studio Voetbal aan dat hij op datzelfde moment in zijn eigen revalidatie ook de huidige oefeningen van Memphis deed.
Als Memphis het EK wil halen (wat hier gesuggereerd werd), is zijn revalidatietraject snel. Ook Theo Janssen heeft "gewoon" 9 maanden gerevalideerd, na zijn knieblessure, dus wellicht dat Memphis helemaal niet mikt op deelname aan het EK.

Kijk naar een Calvin Stengs, die meer dan 12 maanden erover deed om terug te komen na zijn knieblessure. Grote verschil tussen Stengs en Depay, is dat Calvin Stengs nog 15 jaar profvoetbal moet kunnen spelen met zijn knie.

Plaats reactie