Memphis Depay

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Memphis Depay

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 12:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

NotoriousBIG046 schreef:
15 sep 2020, 12:46
Woodenshoes schreef:
15 sep 2020, 09:49
Jammer dat hij wel bij een kutclub gaat voetballen. Gun ze normaal helemaal niets.
Hala Madrid !!!

Jammer dat hij naar het 020 van Spanje gaat...
Maakt het net even wat minder inderdaad..
Only in it for the money

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 15 sep 2020, 12:56

Juancho schreef:
15 sep 2020, 12:45
Trixm schreef: Memphis haal je niet voor de bank, dat lijkt me geen haalbare kaart.
Gezien het aankoopbedrag lijkt me dat niet uitgesloten hoor. Ik wist ook niet dat hij voor zo weinig weg mocht maar hij had blijkbaar een aflopend contract. Dan ben je sowieso voor veel clubs interessant, al is het alleen al voor de breedte. 25-30 miljoen is voor de topclubs een schijntje.

Sterker nog, ik denk dat als je Griezman/Suarez/Messi op de bank zet dat het meer geld kost :D
Suarez zal wel vertrekken.

Ik denk dat het minder om geld draait als om karakters. Bovendien is 25 miljoen enorm veel geld voor Barca, aangezien ze geen geld hebben.

Als je Memphis op de bank zet heb je gezeik. Iemand die met een grafkop aan de zijkant zit werkt niet in het voordeel van je team. Dit weet Koeman al te goed. Die gaat Memphis echt niet halen als 12e man. Dus even ongeacht of ik hem goed genoeg vindt voor de basis - wat ik overigens wel vindt -, is het een ontzettend debiele actie om een karakter als Memphis voor erbij te halen. Dit weet people manager Koeman als te goed.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 90 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 15 sep 2020, 13:31

Ik denk dat Memphis wel een toontje lager zingt als hij daar op de training verschijnt, hoor. Daar is iedereen net zo goed of beter met een bal dan hij.

Als hij als beoogd basisspeler gehaald wordt, zet Barca wat mij betreft hun ambities even in de ijskast.

Aan de andere kant: Koemen heeft natuurlijk wel met hem gewerkt. Misschien verbaast hij vriend en vijand. Zou in ieder geval leuk zijn voor het Nederlands voetbal, PSV en ook voor hemzelf natuurlijk.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 15 sep 2020, 13:34

Volgens Sjoerd Mossou was de transfer al zo goed als rond voordat Koeman werd aangesteld en hij legt uit waarom Barca Memphis wil halen:
Waarom Barcelona tot het uiterste gaat voor Depay

De transfer lag al weken klaar, maar FC Barcelona scheert langs de grenzen van de wet om Memphis Depay al deze week binnen te halen. Mits straks ook de autoriteiten akkoord zijn, ziet trainer Ronald Koeman zijn eerste wens vervuld: een nummer 9.

De afspraken waren al een tijdje helder. Al vóór de komst van trainer Ronald Koeman was het management van Memphis Depay op hoofdlijnen akkoord met FC Barcelona, over een transfer deze zomer, één jaar voor het verstrijken van Depays contract bij Olympique Lyon.

Het wachten was nog vooral op financiële ruimte bij de worstelende Catalaanse grootmacht. Die is nu alsnog op creatieve wijze gecreëerd door de FC Barcelona-directie, maar het wachten is op goedkeuring van de Spaanse voetbalbond. Om aanspraak te blijven maken op een coronasteunpakket van de overheid, moeten Spaanse club aan strenge eisen voldoen. De transfer is feitelijk rond, maar de overstap staat op last van de autoriteiten nog even in de koelkast.

Dat er al wel een deal is tussen beide clubs onderling, is al een meevaller op zichzelf. De aanwezigheid van Koeman zorgde er de laatste dagen voor dat de overstap sneller gestalte kreeg dan eerder voor mogelijk werd gehouden. De reden is simpel: Barcelona moet grondig bezuinigen. De club verkocht weliswaar Ivan Rakitic (Sevilla) en is bijna rond met Juventus over een transfer van Luis Suárez, maar het worstelt nog altijd met grote financiële problemen, mede als gevolg van de coronacrisis. Dat Lionel Messi tóch nog een seizoen blijft is sportief en imagotechnisch misschien een meevaller, maar financieel zeker niet.

Het salarishuis van de club is volledig scheefgegroeid, met veel peperdure, te oude spelers. De Spaanse voetbalbond en competitieorganisator La Liga kijken scherp mee, de situatie bij Barcelona staat al maanden op gespannen voet met de reglementen. Niet voor het eerst moet de club creatief boekhouden om nu Depay binnen te halen, diens relatief lage transfersom van 25 miljoen euro plus bonussen ten spijt.

Miralem Pjanic
Vorig jaar sloot Barcelona al een miljoenenlening af bij een Britse kredietverstrekker om de transfersom van Antoine Griezmann (120 miljoen euro) te kunnen financieren. Afgelopen voorjaar haalde het nog een boekhoudkundige truc uit met Juventus, door de spelers Artur en Miralem Pjanic te ruilen, bovenal bedoeld om de jaarcijfers nog enigszins te camoufleren. En ook met Depay neemt het nu een hypotheek op de toekomst: er is amper geld in kas in Barcelona.

Dat de Nederlander nog deze week gepresenteerd moet worden, zegt wat over de druk die Koeman uitvoerde om – met zelf gehaalde spelers – het elftal te renoveren. Net als diens landgenoot en vriend Georginio Wijnaldum stond Memphis Depay hoog op de wensenlijst van de coach: dat veranderde niet door de U-bocht van Messi, die eerst perse wilde vertrekken, maar alsnog bleef.

Sportief is dat wel uit te leggen. Barcelona verzuipt weliswaar in de aanvallers, maar uit de eerste oefenwedstrijd tegen de Spaanse derdeklasser Gimnàstic de Tarragona bleek al voorzichtig hoe Koeman wil gaan spelen met zijn ploeg: een 4-2-3-1 systeem, met drie creatieve aanvallers rondom een diepe spits. In dat systeem speelt Messi als ‘nummer 10’ achter een diepe spits, zaterdag het jonge toptalent Ansu Fati.

Juist die positie van echte nummer 9 moet Depay normaal gesproken gaan vervullen, vergelijkbaar met de rol die de aanvaller bij Oranje heeft. Met Messi, Fati, Griezmann, Philippe Coutinho en Ousmane Dembelé heeft Barcelona weliswaar volop aanvallers, een ‘kapstok’ in de punt van de aanval ontbreekt. De Deen Martin Braithwaite voldoet niet in de ogen van Koeman, Fati is ook geen pure centrumspits, en nog erg jong bovendien.

In de speelwijze die Koeman voor ogen heeft, is de komst van diens andere landgenoot Wijnaldum minder logisch dan oorspronkelijk was voorzien, toen nog in het scenario waarin Messi zou vertrekken.

Feitelijk speelt de Argentijn nu op 10: de positie die Wijnaldum onder Koeman bij Oranje bekleedde. Beide spelers zijn weliswaar compleet andere types, maar zónder Messi had de trainer ongetwijfeld andere accenten gelegd dan mét de sterspeler. Wijnaldum is nog in gesprek met Liverpool over een mogelijke contractverlenging, die ongetwijfeld meer kans van slagen heeft wanneer Barcelona definitief afhaakt.

De komst van Depay had nu prioriteit voor Koeman & co. Met zijn 26 jaar is de Nederlander nog relatief jong, en de kans dat Messi binnen afzienbare tijd alsnog vertrekt uit Camp Nou is groot. Uiteraard is de Nederlandse spits niet in directe zin diens opvolger, maar in de ogen van Koeman kan de Nederlander wel een belangrijke rol spelen in de Barça-aanval van de toekomst.

Voor Depay zelf is de transfer hoe dan ook een droom die uitkomt. De aanvaller liep eind 2019 nog een zware knieblessure op, maar herstelde razendsnel van dat kwetsuur. Na zijn mislukte periode bij Manchester United krijgt de aanvaller nu een herkansing in de absolute top van Europa, na bij Olympique Lyon en Oranje te zijn uitgegroeid tot een sleutelspeler. Dat Barcelona bereid is de grenzen van de clubs financiële mogelijkheden op te zoeken, is in elk geval een teken van vertrouwen.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/w ... ~a73ea895/

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 15 sep 2020, 13:51

Het is voor Depay wel goed dat Barcelona al met hem bezig was en dat hij niet slechts de aankoop van Koeman. Op voorhand zeg je dat deze club te hoog voor Depay gegrepen is, maar hij kan ons ook verrassen. In Oranje haalde hij onder Koeman een ongekend hoog niveau en is daarmee zijn status gestegen. Als iemand het beste uit hem kan halen is dat Koeman wel, en een op topniveau presterende Depay is alleen maar goed voor PSV.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 344 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 15 sep 2020, 14:01

Er wordt hier een beetje gedaan alsof Memphis niks met een bal kan. Hij doet veel op kracht en explosiviteit, maar is technisch nog altijd erg goed. Niet zo heel verfijnd als Messi ofzo, maar dat wordt vaak vergroot doordat hij de gekste acties uithaalt. Memphis zal bij Barca minder risico in zijn spel moeten leggen, dan kan dit zeker goed komen. Jammer wel, ik hou van het speelse van Circus Memphis.
Laatst gewijzigd door Lorenzo von Matterhorn op 15 sep 2020, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 15 sep 2020, 14:10

Geboycot door Spaanse FA hoor ik net op de radio?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 57 times
Been thanked: 110 times

Bericht door Mick Jagger » 15 sep 2020, 14:22

Niet geboycot, maar nog niet goedgekeurd. Zal uiteindelijk allemaal wel goed komen.
Het wachten was nog vooral op financiële ruimte bij de worstelende Catalaanse grootmacht. Die is nu alsnog op creatieve wijze gecreëerd door de FC Barcelona-directie, maar het wachten is op goedkeuring van de Spaanse voetbalbond. Om aanspraak te blijven maken op een coronasteunpakket van de overheid, moeten Spaanse club aan strenge eisen voldoen. De transfer is feitelijk rond, maar de overstap staat op last van de autoriteiten nog even in de koelkast.
Jammer van de club, maar wel een prachtige transfer voor onze Memphis. Hopelijk gaat hij daar vlammen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 15:52

Ik gun het hem wel en denk dat hij er goed zou kunnen passen in een rol zoals hij die bij Oranje heeft. En misschien is het voor hem ook wel goed dat hij weet dat hij niet het mannetje is. Nederig zijn en hard werken, van daaruit een ster worden bij Barcelona. Het zou hem en onze club gegund zijn.

Overigens bedacht ik me dat wij meer voor Memphis hebben gekregen dan Lyon dat nu gaat doen. Zoiets heeft ook wel wat bizars.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 16:13

Vaak is het dan een salaris waar ze vanaf willen. Strootman kan je transfervrij ophalen terwijl hij nog 2 jaar contract heeft. Al is de status wel iets anders bij de club natuurlijk.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 68 times
Been thanked: 114 times

Bericht door Fanatic-U-s » 15 sep 2020, 16:13

Klopt, maar contractlengte en toen was het nog niet de speler 'met een krasje', zoals we ze hier noemen :)
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2339 times
Been thanked: 484 times

Bericht door TylerDurdn » 15 sep 2020, 18:27

Ykhim schreef:
15 sep 2020, 15:52

Overigens bedacht ik me dat wij meer voor Memphis hebben gekregen dan Lyon dat nu gaat doen. Zoiets heeft ook wel wat bizars.
Met het verschil dat Memphis nu nog maar 8 maanden contract heeft.

OT: Had hem ook liever bij Real (vind ik een mooiere club met dito shirt) gezien maar hopelijk gaat hij het maken daar.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 15 sep 2020, 22:16

Lorenzo von Matterhorn schreef:
15 sep 2020, 14:01
Er wordt hier een beetje gedaan alsof Memphis niks met een bal kan. Hij doet veel op kracht en explosiviteit, maar is technisch nog altijd erg goed. Niet zo heel verfijnd als Messi ofzo, maar dat wordt vaak vergroot doordat hij de gekste acties uithaalt. Memphis zal bij Barca minder risico in zijn spel moeten leggen, dan kan dit zeker goed komen. Jammer wel, ik hou van het speelse van Circus Memphis.
Mee eens, en toch wel idioot in dit land dat getwijfeld wordt aan deze (mogelijke) stap, terwijl de transfer van Donny van de Beek naar MUFC heel logisch zou zijn. Depay heeft als sterkhouder enorm aan de herrijzenis van Oranje bijgedragen, terwijl Donny lekker het bankje mocht warm houden. Als er iemand de stap naar een topclub verdient is het Depay wel.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 439 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 15 sep 2020, 22:20

Memphis wordt werkelijk gehaat door iedereen heb ik het idee. Onbegrijpelijk, onze beste en belangrijkste aanvaller namelijk die Oranje naar het EK en de finale van de NationsLeague heeft geleid. Geweldige speler die we moeten koesteren.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 344 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 16 sep 2020, 00:23

Volgens mij heb ik dit filmpje hier al ooit eens gedeeld, maar wát een speciale speler is dit. Ik kan geen speler opnoemen die ik leuker vind om aan het werk te zien (Pablito in huidige vorm daargelaten). ONZE Memphis voegt een unieke kleur toe aan het pallet van Barcelona en dat maakt mij, als fan van het allereerste uur, zo trots als een pauw.

Heissenberrug
International
Has thanked: 566 times
Been thanked: 110 times

Bericht door Heissenberrug » 16 sep 2020, 01:01

Wat een heerlijk filmpje, hier kan je toch alleen maar van genieten. Ik blijf erbij, 30 miljoen is een schijntje voor de Memphis van nu.

Rudie-10
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 46 times
Been thanked: 48 times

Bericht door Rudie-10 » 16 sep 2020, 09:22

Die jongen kan gewoon verschrikkelijk goed voetballen. Soms hele mooie dingen, afwisselend met minder goede dingen. Maar hij brengt altijd wat speciaals. Of hij gaat slagen bij Barca weet ik niet, maar ik begrijp heel goed dat ze de gok wel durven te nemen. Want wanneer Memphis écht ontploft en zich verder ontwikkeld hebben zij de komende jaren een wereldspeler in huis.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 496 times

Bericht door Massimo » 16 sep 2020, 09:24

Probleem van Depay is dat hij 2 maanden Europese top kan zijn om vervolgens weer 4-5 maanden zwaar onder te presteren.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 16 sep 2020, 09:29

Exact. Het is nog steeds alles of niets.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2020, 10:54

Massimo schreef:
16 sep 2020, 09:24
Probleem van Depay is dat hij 2 maanden Europese top kan zijn om vervolgens weer 4-5 maanden zwaar onder te presteren.
Ja he. Hij is erg grillig qua constant presteren..
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2020, 15:04

Bij OL in de competitie:

1e seizoen: 5 goals en 7 assists in 17 wedstrijden.
2e seizoen: 19 goals en 13 assists in 36 wedstrijden.
3e seizoen: 10 goals en 10 assists in 36 wedstrijden.
4e seizoen: 9 goals en 2 assists in 13 wedstrijden.
5e seizoen: 4 goals in 3 wedstrijden.

Oftewel, in de Franse competitie heeft hij 1 minder seizoen gehad en toen was hij alsnog direct betrokken bij 1 goal per 1,8 wedstrijd. Bekeken over alle seizoenen is hij direct betrokken bij 1 goal per 1,3 wedstrijd.
En dan zal ik maar niet beginnen over Oranje.

Het is maar wat je erg grillig noemt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2020, 19:15

Ren Höek schreef:
16 sep 2020, 15:04
Bij OL in de competitie:

1e seizoen: 5 goals en 7 assists in 17 wedstrijden.
2e seizoen: 19 goals en 13 assists in 36 wedstrijden.
3e seizoen: 10 goals en 10 assists in 36 wedstrijden.
4e seizoen: 9 goals en 2 assists in 13 wedstrijden.
5e seizoen: 4 goals in 3 wedstrijden.

Oftewel, in de Franse competitie heeft hij 1 minder seizoen gehad en toen was hij alsnog direct betrokken bij 1 goal per 1,8 wedstrijd. Bekeken over alle seizoenen is hij direct betrokken bij 1 goal per 1,3 wedstrijd.
En dan zal ik maar niet beginnen over Oranje.

Het is maar wat je erg grillig noemt.
Niemand zegt dat ie geen goede spits is. Alleen bij Barcelona gelden andere wetten dan bij OL. Ik weet niet hoe het nu is, maar daar kun je toch niet al te vaak een mindere wedstrijd spelen. (mits ie voor de basis is gehaald natuurlijk)
Only in it for the money

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 20:45

@Ren Höek om eerlijk te zijn vind ik dat maar vrij beperkte cijfers voor een spits/aanvaller die bij Lyon veel vrijheid geniet en ook nog eens tegen veel clubs speelt die een stuk minder zijn. Qua assist is het nog vrij redelijk hoor, maar als 19 goals je hoogste is en de andere seizoenen daar ver onder blijven...mwah... het geeft voor mij eerder aan hoe ik persoonlijk over Depay denk. Prima speler, absoluut een Europese subtopper, maar ik zie hem eerlijk gezegd niet passen of aan kunnen haken bij de Europese top.

Misschien heb ik het mis, de tijd zal het leren :). Misschien gaat Depay juist wel een geweldige aangever worden voor Messi :D

Araavos
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV, Nac Breda, Arsenal
Has thanked: 30 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Araavos » 16 sep 2020, 21:46

Juancho schreef:
16 sep 2020, 20:45
@Ren Höek om eerlijk te zijn vind ik dat maar vrij beperkte cijfers voor een spits/aanvaller die bij Lyon veel vrijheid geniet en ook nog eens tegen veel clubs speelt die een stuk minder zijn. Qua assist is het nog vrij redelijk hoor, maar als 19 goals je hoogste is en de andere seizoenen daar ver onder blijven...mwah... het geeft voor mij eerder aan hoe ik persoonlijk over Depay denk. Prima speler, absoluut een Europese subtopper, maar ik zie hem eerlijk gezegd niet passen of aan kunnen haken bij de Europese top.

Misschien heb ik het mis, de tijd zal het leren :). Misschien gaat Depay juist wel een geweldige aangever worden voor Messi :D
Mwah ik vraag het me af. Een speler als Hazard of Griezmann komen de afgelopen jaren niet aan de productie van Memphis. Daarnaast denk ik dat hij zich bij het Nederlands elftal bewezen heeft als doelpuntenmaker maar ook zeker als aangever. Ik vind het juist zijn kracht dat zelfs als hij geen goeie dag heeft, hij toch gevaarlijk is, kansen creëert, een balletje kan vasthouden en dergelijke. Ik snap Barca wel en denk dat ze voor 30 miljoen een koopje in huis hebben. Maar goed, we gaan het zien. Ik ben wel een Memphis fan en hoop absoluut dat hij slaagt bij Barcelona. Al is het maar als 12e man (een beetje zoals Ibi een aantal jaar terug).

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2020, 22:55

Juancho schreef:
16 sep 2020, 20:45
@Ren Höek om eerlijk te zijn vind ik dat maar vrij beperkte cijfers voor een spits/aanvaller die bij Lyon veel vrijheid geniet en ook nog eens tegen veel clubs speelt die een stuk minder zijn.
Dan ben je waarschijnlijk minder bekend met de Franse competitie. Dat is namelijk geen Eredivisie, waarin aan de lopende band gescoord wordt.
Daarbij zijn de enige aanvallers met betere cijfers de aanvallers van PSG, die met Neymar, Mbappé, (voorheen) Cavani en Icardi niet de minste spelers zijn.

En als (met de nadruk op als) Memphis soortgelijke cijfers kan halen bij Barca, dan gaat hij gelijk op met bijv. Neymar in zijn tijd daar.
Maar het ging mij vooral om de grilligheid van Memphis, die dus reuze mee blijkt te vallen. Of hij goed genoeg is voor Barca komen we vanzelf achter, mits de transfer doorgang vindt.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 17 sep 2020, 07:57

Ren Höek schreef:
16 sep 2020, 22:55
Dan ben je waarschijnlijk minder bekend met de Franse competitie. Dat is namelijk geen Eredivisie, waarin aan de lopende band gescoord wordt.
Klopt. Het is qua aantal doelpunten de meest dodelijk saaie competitie van Europa. Al jaren. Italië wordt veel meer gescoord.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Plaats reactie