Memphis Depay

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Memphis Depay

Bericht door deninho32 » 08 aug 2020, 13:10

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

TylerDurdn schreef:
07 aug 2020, 22:31
@deninho32 als man van de regels, was het een terechte penalty tegen Memphis?
Ik heb 2x een onterechte penalty gezien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

TomPSV
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 400 times
Been thanked: 432 times

Bericht door TomPSV » 08 aug 2020, 13:12

deninho32 schreef:
08 aug 2020, 13:10
TylerDurdn schreef:
Vind ik ook, maar Derksen vond die pingel van Juventus wel terecht omdat Memphis zijn arm niet langs zijn lichaam hield maar ervoor en een stukje omhoog. Is ook wel wat voor te zeggen.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 08 aug 2020, 13:34

deninho32 schreef:
TylerDurdn schreef:
Dan lag het dit x niet aan mij 😆

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 08 aug 2020, 13:37

TomPSV schreef:
08 aug 2020, 13:12
deninho32 schreef:
TylerDurdn schreef:
Vind ik ook, maar Derksen vond die pingel van Juventus wel terecht omdat Memphis zijn arm niet langs zijn lichaam hield maar ervoor en een stukje omhoog. Is ook wel wat voor te zeggen.
Ja daarom grijpt de VAR niet in. Ik vind het geen penalty, maar het is geen clear error. Bij die 1e penalty was het wel een clear error en daar had de VAR moeten ingrijpen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 105 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Voijke » 15 aug 2020, 23:01

Lekker.

Memphis met Lyon naar de halve finale.

Met Marcelo als CV.

Ben bang dat Bayern net een tikkie te sterk gaat zijn..

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 15 aug 2020, 23:05

Ik denk wel wat meerdan een tikkie, maar dat dacht ik vandaag ook.

Marcelo laat ook wel zien dat als je voetballend niet teveel van zo’n verdediger vraagt, hij een prima speler op een goed niveau kan zijn.
Memphis vrij onzichtbaar vandaag en zijn vervanger was natuurlijk beslissend. Misschien volgende keer samen voorin? Dan krijgt Depay ook iets minder aandacht, waardoor ie meer kans heeft.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times

Bericht door Park » 15 aug 2020, 23:10

Als aanvoerder in halve finale CL, lekker hoor

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 aug 2020, 09:34

Het is toch gewoon een Cerny tegen De Graafschap. Die bal kost Ajax de titel.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 16 aug 2020, 10:11

Voijke schreef:
15 aug 2020, 23:01
Lekker.

Met Marcelo als CV.

Een tikkie? Bayern blaast ze volledig van het veld :lol:

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 105 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Voijke » 16 aug 2020, 13:57

Chucky schreef:
16 aug 2020, 10:11
Voijke schreef:
15 aug 2020, 23:01
Lekker.

Met Marcelo als CV.

Een tikkie? Bayern blaast ze volledig van het veld :lol:
Nee man, denk je dat echt? ;)

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 16 aug 2020, 14:00

Het is toch wel gewoon een koning met karakter hoor, onze Memphis. Het was toch een stap terug van ManUtd naar Lyon, maar zie hem nu: aanvoerder, sterspeler en dikverdiende halvefinalist van de CL. Tegen Bayern is het vermoedelijk kansloos, maar ergens zou ik het wel héél gaaf vinden om Memphis aan het einde met die grote cup te zien staan. Dat plaatje moet je dan mooi ergens ophangen in het Philips Stadion of op de Herdgang.
#WelkomThuisGini

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 19 aug 2020, 07:22

De Belgische krant Het Laatste Nieuws had een stukje over Memphis als vooruitblik op vanavond.
De hulplijn van Lyon: Memphis Depay, talent met een handleiding

In een normale voetbalwereld maakt Olympique Lyon vanavond niet de minste kans om zich te plaatsen voor de finale. Eén hulplijn, misschien: Memphis Depay (25), enorm talent weer aan de oppervlakte gekomen in Frankrijk.
Stephan Keygnaert Uit de krant van vandaag
Het verhaal van Memphis Depay leest als een boek. Vandaar dat recent de biografie 'Heart Of A Lion' verscheen. Memphis is de zoon van een Senegalese vader en een Nederlandse moeder. Die gingen al vroeg uit elkaar. Hij kreeg als kleine jongen klappen en werd gepest door de stiefkinderen van de nieuwe vriend van zijn moeder. "(...) Ik ben ook een aantal keren met een mes bedreigd. Een andere keer klemde een jongen een nijptang op mijn oor en begon hij keihard te trekken. (...) Ik werd uitgescholden voor aap, kankerneger, poephoofd."

Na anderhalf jaar vluchtten Memphis en zijn moeder weg. "(...) Zelf heb ik ook korte tijd drugs verkocht. Softdrugs. Ik was een jaar of vijftien", vertelt de voetballer nog in de biografie.

Rotzooi dus.

Van Gaal

Op karakter vocht hij zich uit de ellende. En dankzij een stevige brok voetbaltalent.

Memphis had één groot doel: slagen bij één van de Europese topclubs.

Memphis Depay brak door bij PSV, maar het internationale voetbalpubliek kreeg pas écht lucht van zijn kwaliteiten op de Wereldbeker van 2014. Louis van Gaal liet de jonge PSV'er zijn WK-debuut maken tegen Australië. Niet alleen gaf hij de assist op het doelpunt van Robin van Persie, ook kroonde Depay zich met een afstandsschot tot de jongste Nederlandse doelpuntenmaker (20 jaar en 125 dagen) op een wereldkampioenschap.

Depay trok naar Manchester United, dat 30 miljoen euro betaalde aan PSV. Hij kon geen basisplaats afdwingen onder Alex Ferguson en David Moyes. Met Van Gaal stak-ie even weer de neus aan het venster, maar na diens ontslag raakte hij helemaal in de vergetelheid en tekende in de wintermercato van 2017 een vierjarig contract bij Olympique Lyon, dat 16 miljoen euro betaalde - de waarde van Memphis Depay was met de helft gezakt.

In Frankrijk herpakte Depay zich. En in het Oranje van Ronald Koeman werd hij een titularis.

Gezocht: regelmaat

In 2019 gaf Memphis een interview aan het Nederlandse tijdschrift Helden en daarin liet hij optekenen: "Ik wil naar een club zoals Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Paris Saint-Germain of Bayern München." Onze analist in Lissabon, Gilles De Bilde, is niet overtuigd: "Ik vind 'm geen wereldtop. Technisch misschien wel. Maar hij mist de mentale kracht om met zijn talent elke week op elk veld het verschil te maken. Een club die hem inlijft, moet weten dat regelmaat niet zijn grootste kwaliteit is. En da's net wat je nodig hebt bij de clubs die hij daar opnoemt. Bij United faalde hij."

Zien of Memphis Depay - you love him or you hate him - OL naar de finale van het kampioenenbal loodst. (SK)

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 19 aug 2020, 08:45

Belgen blijven Belgen he.. Ferguson en David Moyes? 😅😅

Hij is gehaald door Van Gaal en heeft daarna nog gespeeld onder Mourinho.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 19 aug 2020, 09:42

Afellay_Amrabat schreef:
19 aug 2020, 08:45
Belgen blijven Belgen he.. Ferguson en David Moyes? 😅😅

Hij is gehaald door Van Gaal en heeft daarna nog gespeeld onder Mourinho.
Gilles moet niets zeggen over mentale weerbaarheid, het vechtersbaasje

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 19 aug 2020, 09:47

Thijs85 schreef:
19 aug 2020, 07:22
De Belgische krant Het Laatste Nieuws had een stukje over Memphis als vooruitblik op vanavond.
De hulplijn van Lyon: Memphis Depay, talent met een handleiding

In een normale voetbalwereld maakt Olympique Lyon vanavond niet de minste kans om zich te plaatsen voor de finale. Eén hulplijn, misschien: Memphis Depay (25), enorm talent weer aan de oppervlakte gekomen in Frankrijk.
Stephan Keygnaert Uit de krant van vandaag
Het verhaal van Memphis Depay leest als een boek. Vandaar dat recent de biografie 'Heart Of A Lion' verscheen. Memphis is de zoon van een Senegalese vader en een Nederlandse moeder. Die gingen al vroeg uit elkaar. Hij kreeg als kleine jongen klappen en werd gepest door de stiefkinderen van de nieuwe vriend van zijn moeder. "(...) Ik ben ook een aantal keren met een mes bedreigd. Een andere keer klemde een jongen een nijptang op mijn oor en begon hij keihard te trekken. (...) Ik werd uitgescholden voor aap, kankerneger, poephoofd."

Na anderhalf jaar vluchtten Memphis en zijn moeder weg. "(...) Zelf heb ik ook korte tijd drugs verkocht. Softdrugs. Ik was een jaar of vijftien", vertelt de voetballer nog in de biografie.

Rotzooi dus.

Van Gaal

Op karakter vocht hij zich uit de ellende. En dankzij een stevige brok voetbaltalent.

Memphis had één groot doel: slagen bij één van de Europese topclubs.

Memphis Depay brak door bij PSV, maar het internationale voetbalpubliek kreeg pas écht lucht van zijn kwaliteiten op de Wereldbeker van 2014. Louis van Gaal liet de jonge PSV'er zijn WK-debuut maken tegen Australië. Niet alleen gaf hij de assist op het doelpunt van Robin van Persie, ook kroonde Depay zich met een afstandsschot tot de jongste Nederlandse doelpuntenmaker (20 jaar en 125 dagen) op een wereldkampioenschap.

Depay trok naar Manchester United, dat 30 miljoen euro betaalde aan PSV. Hij kon geen basisplaats afdwingen onder Alex Ferguson en David Moyes. Met Van Gaal stak-ie even weer de neus aan het venster, maar na diens ontslag raakte hij helemaal in de vergetelheid en tekende in de wintermercato van 2017 een vierjarig contract bij Olympique Lyon, dat 16 miljoen euro betaalde - de waarde van Memphis Depay was met de helft gezakt.

In Frankrijk herpakte Depay zich. En in het Oranje van Ronald Koeman werd hij een titularis.

Gezocht: regelmaat

In 2019 gaf Memphis een interview aan het Nederlandse tijdschrift Helden en daarin liet hij optekenen: "Ik wil naar een club zoals Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Paris Saint-Germain of Bayern München." Onze analist in Lissabon, Gilles De Bilde, is niet overtuigd: "Ik vind 'm geen wereldtop. Technisch misschien wel. Maar hij mist de mentale kracht om met zijn talent elke week op elk veld het verschil te maken. Een club die hem inlijft, moet weten dat regelmaat niet zijn grootste kwaliteit is. En da's net wat je nodig hebt bij de clubs die hij daar opnoemt. Bij United faalde hij."

Zien of Memphis Depay - you love him or you hate him - OL naar de finale van het kampioenenbal loodst. (SK)
Depay is 26 en zijn vader komt uit Ghana. Best pijnlijk dat ze een leuk stukje willen schrijven maar geen idee hebben wie hij is.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 19 aug 2020, 10:58

Wat een waardeloos artikel

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Voormalig KG » 19 aug 2020, 21:47

Als hij naar Barça kan en gaat, dan zou dat een giller zijn.

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Momfer » 20 aug 2020, 08:53

Inderdaad, daar komt ie gewoon voor te kort in mijn ogen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 20 aug 2020, 10:32

HIj was vlak voor zn blessure wel op absoluut topniveau. Je merkte tegen Juventus, City en Bayern dat hij nog niet de oude is, ik hoop voor hem dat dit niet te lang gaat duren. We hebben met Falcao en Torres gezien wat een knieblessure met iemand kan doen (Ruud blijft een uitzondering).

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times

Bericht door Park » 21 aug 2020, 13:10

Hij heeft altijd gezegd dat Real zijn droomclub is en om dan bij zo'n clubje als Barca terecht te moeten komen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times

Bericht door Massimo » 21 aug 2020, 13:46

Afellay_Amrabat schreef:
20 aug 2020, 10:32
HIj was vlak voor zn blessure wel op absoluut topniveau. Je merkte tegen Juventus, City en Bayern dat hij nog niet de oude is, ik hoop voor hem dat dit niet te lang gaat duren. We hebben met Falcao en Torres gezien wat een knieblessure met iemand kan doen (Ruud blijft een uitzondering).
Bij Depay mis ik al jarenlang de constantheid. Als hij in topvorm is, dan zou hij basisspeler bij een Europese topclub kunnen zijn. Echter dat is dan voor 1 of 2 maanden en daarna zakt het weer een tijd weg. Dat Depay die laatste stap tot nu toe niet heeft kunnen maken maakt dat hij het niet gehaald heeft bij United en vooral nu nog bij Lyon speelt. Dan heb ik het niet over de afgelopen wedstrijden, want dat heeft na zo'n blessure tijd nodig.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 21 aug 2020, 14:03

Massimo schreef:
21 aug 2020, 13:46
Afellay_Amrabat schreef:
20 aug 2020, 10:32
Bij Depay mis ik al jarenlang de constantheid. Als hij in topvorm is, dan zou hij basisspeler bij een Europese topclub kunnen zijn. Echter dat is dan voor 1 of 2 maanden en daarna zakt het weer een tijd weg. Dat Depay die laatste stap tot nu toe niet heeft kunnen maken maakt dat hij het niet gehaald heeft bij United en vooral nu nog bij Lyon speelt. Dan heb ik het niet over de afgelopen wedstrijden, want dat heeft na zo'n blessure tijd nodig.
En toch zou het zomaar wel kunnen lukken bij Barca. Het blijft natuurlijk een rare snuiter, maar die echte gekke fratsen zoals bij Man Utd heeft ie volgens mij niet meer. Bij Barca is het niveau continu hoog, en kan hij zich aan zijn medespelers optrekken. Koeman lijkt hem ook te kunnen raken, en dat hij in Oranje steevast het verschil maakt, zal vast geen toeval zijn.

Maar idd, het kan ook mislukken.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times

Bericht door Massimo » 21 aug 2020, 14:15

Alle credits voor Koeman dat Depay bijna elke interland onder hem belangrijk was en zeer goede statistieken kan overleggen, ook tegen betere landen. Ik vind wel dat er twee verschillen in zitten. Bij Oranje speel je niet wekelijks c.q. twee keer per week en ten tweede is de status van Depay bij Oranje anders dan bij Barcelona. Doordat het team al een aantal jaar aan erosie onderhevig is zou je je daar snel kunnen opwerken, maar je hebt wel te maken met Messi. En die zal steeds meer ontzien, nog meer dan de laatste jaren, moeten worden omdat die ook een jaartje ouder wordt. Het zal steeds meer om die paar momenten gaan. Van bijvoorbeeld een paar jaar geleden 10 naar 5 in een wedstrijd. Dat zie je met Ronaldo bij Juventus ook. Zijn rol zal daardoor toch net wat anders zijn als die bij het Nederlands elftal.

Ik zou het wel leuk vinden mocht hij naar Barcelona gaan. Dan krijgt hij nu als wat meer volwassen man de kans om zich te bewijzen bij een topclub. En wie weet lukt het Koeman om zijn gemiddeld niveau omhoog te krijgen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 21 aug 2020, 14:20

Je kan je twijfels hebben over Memphis bij Barcelona, maar volgens mij is hij nu wel het type speler waar ze behoefte aan hebben. Een sterke, snelle spits die een balletje vast kan houden, want dat is Memphis tegenwoordig. Enige issue is wel dat hij niet dé ster is en dat hij zich zal moeten aanpassen aan Messi. Dat zou het voornaamste struikelblok kunnen vormen.
#WelkomThuisGini

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 21 aug 2020, 14:27

Ykhim schreef:
21 aug 2020, 14:20
Je kan je twijfels hebben over Memphis bij Barcelona, maar volgens mij is hij nu wel het type speler waar ze behoefte aan hebben. Een sterke, snelle spits die een balletje vast kan houden, want dat is Memphis tegenwoordig. Enige issue is wel dat hij niet dé ster is en dat hij zich zal moeten aanpassen aan Messi. Dat zou het voornaamste struikelblok kunnen vormen.
Misschien is dat nou ook wel hetgeen hem naar een hoger niveau tilt. Hij is bij Barca inderdaad niet de ster, maar aan wie kan hij zich nou optrekken bij Lyon?

Heissenberrug
International
Has thanked: 557 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Heissenberrug » 21 aug 2020, 15:26

Ik denk dat hij juist zo goed presteert bij Lyon omdat hij de ster is van het team. Bij Barca is hij een van de 10 naast Messi. Ben benieuwd of hij dan nog steeds weet uit te blinken of dat hij dan anoniem gaat meehobbelen. Memphis is wel op veel vlakken verbeterd ten opzichte van zijn tijd bij United. Ik zou het wel een goeie transfer vinden, ik blijf namelijk nog steeds de hoop houden dat hij bij een absolute topclub gaat vlammen.

Plaats reactie