Memphis Depay

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Memphis Depay

Bericht door Trixm » 04 sep 2020, 11:44

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zou toch mooi zijn om twee oud psv spelers bij Barcelona te zien. Ook voor oranje niet verkeerd, plus een extra miljoentje op de bank kan ook geen kwaad.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 467 times
Been thanked: 115 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 04 sep 2020, 11:47

Had ze liever bij Real Madrid gezien , veeeeeeeeeel mooiere club dan Barca , heb er maar helemaal niks mee :)
WZPWZDB ;)

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 251 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 04 sep 2020, 12:28

GillesdelaCroquette schreef:
02 sep 2020, 08:49
Koeman moet wel uitkijken dat hij er geen Nederlandse enclave van gaat maken bij Barcelona. Als het volgend seizoen mis gaat zijn dat de eerste spelers die hij in zijn val meesleurt.
Maar dat doet ie wel. Gini en Depay zijn goede spelers maar of dit het niveau is wat Barcelona moet nastreven..I don't know.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Park » 04 sep 2020, 12:30

Zou prachtig zijn om Memphis en Gini weer samen te zien spelen. Ben normaal gesproken geen fan van Barca, maar dan zeker wel.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 04 sep 2020, 12:34

Qua niveau lijkt me dat ze in principe wel mee moeten kunnen, maar normaal gesproken hanteert Barcelona een speelstijl die niet ideaal is voor hun beiden imo. Kan natuurlijk dat Koeman dat anders wil doen. Had echter liever gezien dat Memphis naar Liverpool was gegaan.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 04 sep 2020, 12:45

Volgens dit artikel is de komst van Gini en Memphis naar Barca heel dichtbij, waarbij Barca ook al interesse had in Memphis voordat Koeman werd aangesteld (Barca heeft minder te besteden en door zijn 1 jarige contract kost Memphis niet de hoofdprijs):

https://www.ad.nl/dossier-oranje-in-nat ... ~a601d2a7/

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 sep 2020, 14:44

Park schreef:
04 sep 2020, 12:30
Zou prachtig zijn om Memphis en Gini weer samen te zien spelen. Ben normaal gesproken geen fan van Barca, maar dan zeker wel.
En het jaar erop Van Dijk en De Vrij halen.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 04 sep 2020, 14:57

Park schreef:
04 sep 2020, 12:30
Zeker mooi, maar had de hereniging liever bij LFC zien gebeuren. Dit avontuur bij Barcelona is bijna een onmogelijke missie, gezien de onrust en aversie tegen een oranje enclave. De duels met Sevilla worden nu nog interessanter.

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 04 sep 2020, 15:06

Als Messi alsnog bij Barca blijft denk ik dat Depay het verdomd lastig gaat krijgen. Hij gaat dan weer 1 van de spelers worden, ipv de grote vedette voorin waar alles omdraait. In dat kader vind ik zijn keuze ook niet heel logisch want hij is nu ook wel een keer op een leeftijd en moment in zijn carriere dat het echt moet gaan lukken in de absolute top. Faalt hij nu weer is en blijft het een net niet speler als je praat over de absolute top.

Wijnaldum geef ik daarentegen wel meer kansen omdat hij een meer ondersteunende speler is en dan waarschijnlijk naast/voor/achter de Jong gaat spelen met een 3de middenvelder erbij.

Ben benieuwd!

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 286 times

Bericht door koetje » 04 sep 2020, 15:22

Juancho schreef:
04 sep 2020, 15:06
Als Messi alsnog bij Barca blijft denk ik dat Depay het verdomd lastig gaat krijgen. Hij gaat dan weer 1 van de spelers worden, ipv de grote vedette voorin waar alles omdraait. In dat kader vind ik zijn keuze ook niet heel logisch want hij is nu ook wel een keer op een leeftijd en moment in zijn carriere dat het echt moet gaan lukken in de absolute top. Faalt hij nu weer is en blijft het een net niet speler als je praat over de absolute top.
Je moet de kansen wel pakken als ze langs komen. Je kunt je keuze wel blijven uitstellen.

Verder een coach waar je een 100% vertrouwensband hebt en die weet hoe je het beste te gebruiken. Verder lijkt spelen met Messi geen straf in je carriere. Depay zal best snappen dat hij dan even niet de grote man is.

Verder is Barcelona voor Nederlanders de heilige voetbalgraal (terecht of onterecht).

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 sep 2020, 15:26

Tuurlijk moet je de kans pakken, alleen betwijfel ik (vooraf en wellicht nergens op gebaseerd....;)) dat Barca dan niet de meest logische of makkelijke club is als het wellicht je laatste kans is om aan te tonen dat je bij de absolute top kan aansluiten. Koeman kent hij wellicht als coach, maar met die gedachte ging hij natuurlijk ook naar Man Utd waar v. Gaal hem ook goed kende. Uiteindelijk kan je de trainer we kennen maar je zal het zelf moeten laten zien. Zeker bij het toch al kritische Barca publiek. Messi is daar hoe dan ook toch een soort van god, volledig terecht natuurlijk gezien zijn prestaties, en of Depay zich kan aanpassen...ik vraag het me af. Je heb ook nog Griezman lopen die, vind ik, ook net wat beter is dan Depay en het bij Atletico ook heeft bewezen. Kortom, ik vraag me af of Depay zich kan schikken in een rol die wellicht meer ondersteunend is. Wel leuk om te volgen natuurlijk en sowieso ziet de wereld er anders uit bij Barca als Messi toch weg gaat. Dan vallen er gaten waar andere spelers kunnen induiken.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 04 sep 2020, 15:57

Hij heeft natuurlijk wel een enorme drive om zich te bewijzen. Dat heeft 'ie sowieso al, maar zeker na zijn mislukking bij ManUtd.

Aan de andere kant denk ik ook dat Barcelona er niet slechter van wordt met Memphis in de spits. Het is tegenwoordig toch meer een targetman dan buitenspeler; iemand die een balletje kan vasthouden én iemand die je in de diepte kan wegsturen. Ik zie best wel kans op slagen voor hem, ook al is hij niet de beste voetballer in Europa.
#WelkomThuisGini

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 176 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 04 sep 2020, 16:12

Ykhim schreef:
04 sep 2020, 15:57
Hij heeft natuurlijk wel een enorme drive om zich te bewijzen. Dat heeft 'ie sowieso al, maar zeker na zijn mislukking bij ManUtd.

Aan de andere kant denk ik ook dat Barcelona er niet slechter van wordt met Memphis in de spits. Het is tegenwoordig toch meer een targetman dan buitenspeler; iemand die een balletje kan vasthouden én iemand die je in de diepte kan wegsturen. Ik zie best wel kans op slagen voor hem, ook al is hij niet de beste voetballer in Europa.
Ik denk van wel. Barca moet lekker Griezmann in de spits zetten en hem daar het vertrouwen geven. Die is echt wel een klasse beter. Memphis is te wisselvallig om als enige nummer 9 te fungeren bij een topclub, daar heeft hij - ondanks zijn kracht - teveel balverlies voor. Ik geef hem meer kans van slagen bij een club onder Barca zoals Inter, AC Milan (is weer in opkomst), Atlético, Dortmund of Arsenal.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 169 times
Been thanked: 143 times

Bericht door Balinho » 04 sep 2020, 16:35

Zie persoonlijk ook liever Memphis naar Liverpool vertrekken, dan Gini & Memphis naar Barca.

Maar dat Depay weer toe is aan een echte topclub is duidelijk.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 04 sep 2020, 17:45

Chucky schreef:
04 sep 2020, 16:12
Barca moet lekker Griezmann in de spits zetten en hem daar het vertrouwen geven. Die is echt wel een klasse beter.
Ik vind Griezmann ook beter dan Memphis, maar niet als spits.
Griezmann is namelijk geen spits, dat is ook zijn probleem bij Barca. Hij laat zich graag wat inzakken en zwerft in de ruimte achter de spits, waarmee hij in dezelfde ruimte komt als Messi en dat werkt dus niet.

Atletico speelde niet voor niets met een 'echte' spits met Griezmann daarachter/omheen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 04 sep 2020, 20:45

Depay kan Barca beter vergeten en beter een andere club zoeken....

:D

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 297 times
Been thanked: 523 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 06 sep 2020, 22:35

Willem van Hanegem brandt weer wat mensen af in zijn column. Memphis mag daar een groot deel op zich nemen. Nu vind ik Willempie steeds meer een parodie op zichzelf, maar hier heeft ie wel wat terechte punten over verschillende mensen.
Iemand moet hem vertellen dat het niet Memphis tegen Polen was

Columnist Willem van Hanegem begrijpt heus wel dat de verleiding groot was bij Memphis Depay om tegen Polen overal te lopen behalve in de punt van de aanval. ‘Dat kan een keer, maar hij blijft maar weglopen, in plaats van weer op te duiken in de spits. Dat kan niet.’
Willem van Hanegem 6 september 2020, 19:48

©AD
Zijn we allemaal al uitgejuicht over de 1-0 overwinning van Oranje op Polen? Als ik de commentaren moet geloven, waren we onnavolgbaar. Dat heb ik zélf dus niet gezien, in­tegendeel. Ik weet dat Memphis Depay net terug is van een zware blessure, maar dat betekent toch niet dat we vanaf nu alles wat hij doet moeten beoordelen als ‘fantastisch’?

Tegen Polen deed Memphis lekker wat hij zelf wilde. Hij liep overal, behalve in de punt van de aanval. Hij bracht de andere spelers daarmee in de problemen, ook al omdat de Polen defensief speelden en er nauwelijks ruimte was. Iemand moet hem vertellen dat het niet Memphis tegen Polen was, maar gewoon Oranje tegen Polen.

De verleiding is natuurlijk groot om te doen wat hij deed. Dat snap ik heus wel. Dat zag je ook altijd bij Ajax, als de diepe spits daar eigenlijk alleen maar weg moest blijven. Dan liep Donny van de Beek vaak de lijn om naar hem te passen dicht, door zo diep te spelen en cross te lopen. Dat leverde Van de Beek vaak goals op en van een spits als Dolberg werd dan gezegd: ‘Die kan er weinig meer van.’

Van Dijk is dé leider en hij kan Memphis vertellen wat er wel en niet kan als je spits bent in een systeem met drie aanvallers tegen een zeer defensief spelende te­gen­stan­der.
Memphis laat het zover niet komen en zwerft dus lekker over het hele veld. Dat kan een keer, maar hij blijft maar weglopen, in plaats van weer op te duiken in de spits. Dat kan niet. Dan komen we meteen bij de kwestie van de nieuwe bondscoach. Betekent dit dat we straks iemand moeten hebben die echt de baas is en korte metten maakt met dit gedrag?

En wat gebeurt er als Dwight Lodeweges en zijn twee assistenten Erwin van de Looi en Maarten Stekelenburg dat aangeven bij Memphis? Neemt die dat voor kennisgeving aan en doet hij wederom wat hij zelf wil? Met Lodeweges is weinig mis, al moet hij wel iets meer van zich af gaan bijten. Hij is al jarenlang trainer. Dan moet je meteen afrekenen met die domme vragen over hoe hij het vindt om eens een persconferentie in Zeist te mogen geven. Gewoon roepen: ‘Denk je dat ik een scholier ben of zo? Dit is mijn 5000ste persconferentie. Ik vind er helemaal niks aan, maar ik kan mezelf wel redden.’

Zoals hij zelf ook echt moet stoppen met vertellen dat Ronald Koeman hem nog een sms heeft gestuurd en dat Koeman zo tevreden was over de tweede helft tegen Polen. Koeman is toch weg? Over ophouden dus.

Virgil van Dijk is een speler die heel belangrijk kan zijn voor een bondscoach. Ik zag hem tegen Polen doordekken, het initiatief nemen en na afloop wijze woorden spreken. Hij is dé leider en hij kan Memphis vertellen wat er wel en niet kan als je spits bent in een systeem met drie aanvallers ­tegen een zeer defensief spelende tegenstander. Daar hebben we niet per se een strenge bondscoach voor nodig. Die roep om een terugkeer van Louis van Gaal heb ik toch al nooit begrepen.

Laat je niet afleiden door een doodnormale 1-0 zege tegen Polen en eventueel ook een overwinning vanavond op Italië. Of door verslaggevers die juichend achter de ploeg aan rennen. Jeroen Grueter van de NOS was bijna de slimste mens in dat televisieprogramma. Ik dacht vrijdag: er zullen vast weinig vragen over voetbal zijn gesteld.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 411 times
Been thanked: 440 times

Bericht door TomPSV » 06 sep 2020, 22:39

Ah, de belangrijkste speler van Oranje afzeiken die niet net als de rest van de brave jongetjes in de pas loopt maar weer eens afzeiken. Goedkoop scoren van Willempie.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 297 times
Been thanked: 523 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 06 sep 2020, 22:51

TomPSV schreef:
06 sep 2020, 22:39
Ah, de belangrijkste speler van Oranje afzeiken die niet net als de rest van de brave jongetjes in de pas loopt maar weer eens afzeiken. Goedkoop scoren van Willempie.
Hij overdrijft, maar er zit wel een kern van waarheid in. Je zag het met name aan Wijnaldum, dat ie geen ruimte had om in te lopen en daardoor een matige wedstrijd speelde. Dat had ook veel te maken met Memphis, die continu in de bal kwam en geen ondankbare loopacties in de diepte had.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 757 times
Been thanked: 827 times

Bericht door El Sordo » 06 sep 2020, 23:25

Kan iemand Willem een keer vertellen hoe je een argument opbouwt? Geen enkele diepgang en geen touw aan vast te knopen.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 07 sep 2020, 07:03

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... ajax-.html

‘Mooi’ hoe VP hier een Ajax topic van weet te maken,

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 07 sep 2020, 07:20

Elke keer als je het voor elkaar krijgt om Ajax in de titel te vermelden, krijg je daar een bonus als redacteur (stukjesoverschrijver).

TomPSV
Internationale topspeler

Bericht door TomPSV » 15 sep 2020, 08:09

Memphis voor 30 miljoen naar Barca volgens De Telegraaf. PSV krijgt daar 1,1 miljoen van.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 502 times
Been thanked: 307 times

Bericht door Grasmat » 15 sep 2020, 08:17

Stapje hogerop is mooi voor hem. Wel jammer dat dat dan bij die grafclub moet zijn.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 275 times
Been thanked: 291 times

Bericht door Paco Casal » 15 sep 2020, 08:22

Eens, maar 1,1 miljoen voor PSV erbij is het belangrijkste. Thanks Memphis, succes!

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 90 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 15 sep 2020, 08:53

1,1 miljoen erbij? Dat is toch lekker. Ik ben benieuwd hoe hij het daar er vanaf gaat brengen. Als ik eerlijk ben denk ik niet dat hij goed genoeg is voor het niveau wat Barca nastreeft, maar misschien wordt hij wel gehaald als invaller voor in de spits. Dan kan hij altijd wat forceren natuurlijk met zijn kracht, snelheid en afstandsschoten.

Plaats reactie