Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 759 times
Been thanked: 2323 times

Mark van Bommel

Bericht door ShovingNE2 » 23 sep 2019, 10:15

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Massimo schreef:
23 sep 2019, 09:20
Het is zaak om bij de winterstop op zijn slechts een minimale achterstand te hebben op Ajax en Van Bommel mag zich bewijzen als trainer en coach dat hij een team gedurende een seizoen beter kan maken en dat er na de winterstop een gemiddeld beter PSV staat dan ervoor.
Yep. Als we binnen 5 punten staan met kerst dan hebben we alle kans. Ajax heeft de lastige uitwedstrijden allemaal na de winter. Een beetje zoals wij vorig jaar hadden.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 315 times

Bericht door Brael » 23 sep 2019, 10:23

Vergeet ook niet dat we met een hele jonge selectie 2 dagen minder rust hadden dan een veel ervarener Ajax.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1988 times
Been thanked: 1083 times

Bericht door J.B. » 23 sep 2019, 10:54

Menno1 schreef:
23 sep 2019, 04:43
Ik vind die voorste 4 wel zo buitengewoon talentvol/goed dat je niks minder mag verwachten dan een tweede plek. En ja ook met zwakkere plekken in de selectie; het is tenslotte de eredivisie.

Echter ik zie wel progressie. Malen is los, zeker met Mo nu vast in het elftal. En zeker met Mo op 10. Bergwijn heeft eigenlijk 2 maanden verspilt op die 10 positie dat op de Heracles uit wedstrijd nooit natuurlijk oogde.

De linksback positie blijft matig. Die Lato moet wel erg slecht zijn als hij 3e keuze is. En ik blijf de aankoop Doan een flater, als je ziet dat er juist een middenvelder van niveau ontbreekt. Daar kan van Bommel weinig aan doen, maar het is wel de realiteit; je bent kwa middenveld creativiteit volledig afhankelijk van Mo, wat eigenlijk oneerlijk is.
Mwah. Doan moet alles nog bewijzen maar heeft natuurlijk nog amper gespeeld. Ik weet niet goed wat van `m kan verwachten. Bij ons is de LB matig, maar ook bij Ajax houdt het achterin niet over. Veltman is de zwakste schakel, plus ze hebben daar gewoon geen spits (Huntelaar dan maar die kan niet alles spelen). Ik vind ons niet onderdoen in ieder geval.
Only in it for the money

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 23 sep 2019, 11:24

Ajax heeft gewoon (fors) ingeleverd en hebben daar niet voldoende kwaliteit voor terug gekocht. Dus daar liggen zeker wel kansen en ik zou ook niet direct weten waarom PSV voor de winterstop al op een punt of 5 achter Ajax moet zitten. Laten we onszelf niet te veel onderschatten en Ajax te veel overschatten.

In dat kader ben ik ook helemaal niet zo tevreden met een puntje gister. Ik kan er iig niet mee leven. Er zat namelijk veel meer in. Misschien niet qua wedstrijd beeld, maar PSV vond ik zelf in fases zo matig dat ze eigenhandig mogelijke kansen om zeep hielpen. Zo eeuwig zonde want er lagen absoluut kansen. En ja, natuurlijk heeft Zoet ons 2x gered en had Ajax meer de bal en/of het initiatief, maar puur kijkend naar PSV (doe ik het liefst) had het gewoon beter gemoeten en ook gekund. Zeker thuis in eigen huis. Met name de 1e helft vond ik vrij slap, afwachtend en een beetje angstig van PSV.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 23 sep 2019, 13:20

Van Bommel heeft in ieder geval in de hand gewerkt dat Ajax optisch dreigender werd. Ben er toch wel benieuwd naar het wedstrijdverloop wanneer PSV vanaf de start agressief druk zou zetten. Worden ze dan kansloos uitgespeeld of kunnen Ajax wel de wil opleggen? Waarschijnlijk rechtvaardigen de zwakke schakels in het elftal Van Bommel's keuze.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 23 sep 2019, 13:29

PSV loerde op de counter en kwam er een aantal keer gevaarlijk uit, dat er dan verkeerde keuzes gemaakt worden door de aanvallers kan van Bommel weinig aan doen. Volgens mij gaf van Hooijdonk het ook al aan dat PSV de beste mogelijkheden had, maar Ajax de beste kansen. Daar ben ik het wel mee eens.

Ik denk dat deze tactiek het beste gepast heeft bij onze huidige selectie. Het hoog druk zetten etc. werkt toch beter met een Luuk de Jong en Lozano dan met Bruma en Malen. 1-1 kan ik gezien het spelbeeld mee leven, al was dit zeker geen wedstrijd die we niet konden winnen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 sep 2019, 15:10

Juancho schreef:
23 sep 2019, 11:24
Ajax heeft gewoon (fors) ingeleverd en hebben daar niet voldoende kwaliteit voor terug gekocht. Dus daar liggen zeker wel kansen en ik zou ook niet direct weten waarom PSV voor de winterstop al op een punt of 5 achter Ajax moet zitten. Laten we onszelf niet te veel onderschatten en Ajax te veel overschatten.
Die 5 punten puur op een zwaarder programma van ons dan van Ajax. Dus uitgaande van gelijke sterkte zeg maar.
Breur schreef:
23 sep 2019, 13:29
Ik denk dat deze tactiek het beste gepast heeft bij onze huidige selectie. Het hoog druk zetten etc. werkt toch beter met een Luuk de Jong en Lozano dan met Bruma en Malen. 1-1 kan ik gezien het spelbeeld mee leven, al was dit zeker geen wedstrijd die we niet konden winnen.
Eens, druk zetten zoals met Luuk gebeurt/kan niet meer. Van Bommel schakelt langzaam over op de tactiek van Cocu in het kampioensjaar met Wijnaldum en Memphis.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 235 times
Been thanked: 763 times

Bericht door Ardbeg » 23 sep 2019, 15:54

ShovingNE2 schreef:
23 sep 2019, 15:10
Eens, druk zetten zoals met Luuk gebeurt/kan niet meer. Van Bommel schakelt langzaam over op de tactiek van Cocu in het kampioensjaar met Wijnaldum en Memphis.
Dat jaar heb ik geen moment twijfel gehad. PSV wordt kampioen, daar was geen twijfel over. Kom maar op.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 23 sep 2019, 17:22

Het blok Hendrix en Rosario is gewoon niet goed genoeg om hoog druk te zetten. Hopelijk kunnen Ibi en/of Thomas hun bijdrage de komende weken leveren. En met achterin een sloper (Halter) zou er ook meer ruimte zijn voor het middenveld.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1061 times
Been thanked: 820 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 23 sep 2019, 17:23

Ik verwacht Guti veel eerder dan Ibi... ibi hoogstens een keer als breekijzer

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 155 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Balinho » 23 sep 2019, 17:37

ziege maar ook zagge schreef:
23 sep 2019, 17:23
Ibi hoogstens een keer als breekijzer
En dan hopelijk niet van zijn eigen benen...

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 23 sep 2019, 17:52

Met dit middenveld is druk zetten heel moeilijk. Rosario mist de vorm en Hendrix mist kwaliteit. Zet je daar Propper en VGinkel bijvoorbeeld neer en je kan meer druk naar voren uitoefenen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 190 times
Been thanked: 343 times

Bericht door Heruone » 23 sep 2019, 17:55

ShovingNE2 schreef:

Van Bommel schakelt meer richting een Atletico / Juventus tactiek formatie waarbij er pas druk gezet wordt vanaf bepaalde hoogte. En dat is volkomen logisch, want PSV heeft naar mijn mening niet de spelers die zich staande kunnen houden in immens grote ruimtes die inherent zijn aan immens hoog druk zetten.

Overigens denk ik dat drukzetten juist beter kan met Malen / Bruma dan met Lozano / Luuk. Lozano stapte vaak te vroeg door waardoor passinglijnen aan de contrakant helemaal open lagen. En Luuk moest te vaak een slaapwandelende Pereiro camoufleren. Zowel Malen als Bruma leveren enorm veel arbeid. Sowieso zit dat er wel goed in bij de voorste 4 mannen als het gaat om (vuile) meters.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 sep 2019, 18:13

Mouth of the south schreef:
23 sep 2019, 17:22
Het blok Hendrix en Rosario is gewoon niet goed genoeg om hoog druk te zetten. Hopelijk kunnen Ibi en/of Thomas hun bijdrage de komende weken leveren. En met achterin een sloper (Halter) zou er ook meer ruimte zijn voor het middenveld.
Hoog druk zetten begint bij de aanvallers. Van de vier voorste spelers zetten er twee druk, waarvan 1 een alibi-drukzetter is. Het blok erachter weet dat en doet niet mee. Maar het begint echt voorin. Terwijl ook Onana onder druk gewoon de bal over de zijlijn ramt. Het is zo eenvoudig om balbezit te creëeren. Maar ik snap ook dat dit het doel niet is met deze ploeg.

Nee, Hendrix/Rosario zijn wat mij betreft hier niet debet aan.
Ardbeg schreef:
23 sep 2019, 15:54
ShovingNE2 schreef:
Dat jaar heb ik geen moment twijfel gehad. PSV wordt kampioen, daar was geen twijfel over. Kom maar op.
Het was niet als kritiekpunt bedoelt hoor, maar gewoon spelen naar je selectie. Ik denk dat wij het in uitwedstrijden makkelijker gaan hebben. Laat maar komen die ploegen als AZ, Vitesse, Feyenoord, Utrecht. Lekker voor eigen publiek het spel maken. Dit dus:

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 688 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 25 sep 2019, 18:39

Begint al in de min vandaag..
Bergwijn op 10...man man man....

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 25 sep 2019, 19:21

Prima tot nu toe.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2019, 20:17

Mark draait het een keer om: scherp beginnen en na de thee de boel laten lopen... Vrij riskant zo bij een 2-1 voorsprong...

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1134 times

Bericht door Ykhim » 25 sep 2019, 21:06

De fase tussen minuut 30 en 45 was aardig. Voor de rest vrij pover.
#WelkomThuisGini

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1375 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 25 sep 2019, 21:10

Tja
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 25 sep 2019, 21:48

De pijp was gewoon leeg in de 2e helft. Je ziet het bij Ajax ook.
Zondagavond hebben beide ploegen toch 90 minuten voluit moeten gaan.

3-1 is netjes. Wedstrijd snel vergeten en op naar Zwolle.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 25 sep 2019, 22:54

Groningen werkelijk geen kans gehad op de vrije trap na. Net als vorig seizoen een tegengoal uit een van richting veranderd schot. Probleemloze avond dus.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 743 times
Been thanked: 821 times

Bericht door El Sordo » 28 sep 2019, 15:29

Van Bommel geeft in gesprek met het ED aan dat hij het gevoel heeft "dat rouleren in een elftal in het buitenland minder snel uitgelegd hoeft te worden dan in ons land. Het is volgens hem in grotere competities gebruikelijker om tijdens een druk wedstrijdschema meer dan elf spelers over de basisploegen te verdelen."

https://www.ed.nl/dossier-psv/van-bomme ... haring_web

Nu gaat hij hier wmb voorbij aan twee gegevens: a) topploegen in grote landen (ik neem dat hij het baseert op eigen ervaring) weten de basis van hun eerste elftal vaak veel langer bij elkaar te houden en kunnen dus sneller terugvallen op ingeslepen automatismen en b) het niveauverschil tussen de nummers 1-11 en 12-15 is vaak veel minder groot dan bij een Nederlandse club. Ik hoop toch dat Bommel intern wat genuanceerder naar deze zaken kijkt en zijn eigen ervaringen bij topclubs niet direct projecteert op de situatie bij PSV.

Gedachten?
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 54 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Mick Jagger » 28 sep 2019, 15:56

Ik ben eigenlijk wel tevreden dat Van Bommel rouleert. Hij moet wel alleen oppassen dat hij niet doorslaat hierin en teveel tegelijk rouleert (ik denk dat 3 zoals tegen Groningen echt de max is, maar misschien dat 2 beter is), alleen spelers erin zet die goed genoeg zijn en wedstrijdritme hebben en het ook niet te vaak doet. In drukke wedstrijdschema's is het wel logisch dat het gebeurt, maar bijvoorbeeld iedere wedstrijd rouleren zou voor niemand goed zijn. Morgen zou ik wel de sterkst mogelijke opstelling opstellen, PEC-uit blijft toch tricky, ondanks hun slechte vorm dit seizoen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 627 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 28 sep 2019, 18:45

Hij heeft vooral aanvallend een krankzinnig luxe probleem. Nu al en straks met Lammers helemaal. Dus hij zou wel moeten rouleren. Een aankoop als Doan voor 8 miljoen gaat niet alleen maar 5 minuten invallen. Lammers en Mitro willen ook spelen. Gakpo wil straks invallen en af en toe basis. Pereiro komt weer terug en als je wil dat hij bijtekent, dan moet hij ook spelen

Aanvallend kan je 3 vrijwel gelijkwaardige opstellingen maken. Probleem us dat andere linies die luxe amper hebben tenzij Ibi en Thomas echt fit terugkeren. Verdedigend heb je alleen Schwaab als serieuze optie.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 743 times
Been thanked: 821 times

Bericht door El Sordo » 28 sep 2019, 19:18

Ik ben niet per se tegen rouleren, laat dat duidelijk zijn. En aanvallend is er inderdaad grote luxe. Verdedigend (Boscagli - Sadilek, Baumgartl - Schwaab) en op het middenveld (Guti - Hendrix) is er echter zo weinig speelruimte dat júíst die ingesleten patronen de doorslag kunnen geven wmb.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 29 sep 2019, 15:42

Voorlopig lijkt het weer helemaal nergens op Mark. Wanneer gaan we eens zien waar je bijna elke dag op traint? Werkelijk 0 progressie zichtbaar. Al vele, vele maanden...

Plaats reactie