Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Mark van Bommel

Bericht door Juancho » 29 sep 2019, 15:42

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voorlopig lijkt het weer helemaal nergens op Mark. Wanneer gaan we eens zien waar je bijna elke dag op traint? Werkelijk 0 progressie zichtbaar. Al vele, vele maanden...

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 29 sep 2019, 20:00

Juancho schreef:
29 sep 2019, 15:42
Voorlopig lijkt het weer helemaal nergens op Mark. Wanneer gaan we eens zien waar je bijna elke dag op traint? Werkelijk 0 progressie zichtbaar. Al vele, vele maanden...
Vind je?

Ik zie wel degelijk progressie. Zeker niet de hele wedstrijd. Maar zowel tegen Groningen als vandaag zit er met vlagen toch steeds meer en beter voetbal in. Ik heb vandaag en woensdag 2x een goal gezien die van achteruit opgebouwd naar voren toe prachtig uitgespeeld werd.

Dat lukte een maand geleden absoluut nog niet. En verdedigend was het 2 maanden geleden nog een drama, terwijl het nu uitstekend staat.

Vandaag is ook niet echt een graadmeter. Dat kunstgrasveld was echt een drama, die bal gleed constant door.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 sep 2019, 20:02

0-4 uit bij PEC waar we de laatste 2 seizoenen met gelukjes wonnen. Prima hoor.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 25 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Het Kanon » 29 sep 2019, 20:07

Er worden nog wel te veel corners verprutst. Dan hebben we een kans om uit een spelhervatting te scoren, maar in plaats daarvan ligt de bal vier tellen later door eigen toedoen, bij Jeroen in de voeten. Zo zonde.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 29 sep 2019, 20:19

Juancho schreef:
Misschien stoppen met je ogen dicht doen tijdens voetbal kijken. Er is wel degelijk progressie waarneembaar.

Er komt steeds meer lijn in het aanvalsplan, achterin is het een stuk meer solide. Spelers krijgen weer meer vertrouwen in hun eigen kunnen. Spelers staan weer vaker waar ze horen te staan dan niet.

Vind het knap dat je dit allemaal niet ziet.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 29 sep 2019, 20:28

Ik vond het vandaag niet slecht, zeker niet voor een uitwedstrijd. Heb geen seconde het idee gehad dat PEC ons pijn zou gaan doen. Voor mij was het wachten op de goals van PSV, maar misschien ligt dat wel aan mij.

Niet dat ik Juancho's punt niet snap. Ik vind het af en toe ook wel erg rommelig ogen, alsof er nog steeds geen idee achter zit.
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 29 sep 2019, 20:47

Maar het wordt wel steeds iets beter, en dat is goed om te zien. Het is niet zoals vorig jaar, waarin het juist minder en minder werd.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 29 sep 2019, 20:50

Het gaat steeds beter maar hij is er nog niet. Zeker in het wisselbeleid in mijn ogen soms vreemde keuzes, al pakte dat vandaag met Doan goed uit. Ik vind wel dat hij veel progressie boekt in een korte tijd, een maand of wat geleden stoorde ik me nog aan zowat al zijn keuzes.

Tegen Ajax had ik graag wat meer druk gezien, maar realiseer me ook dat dit net zo goed zelfmoord had kunnen zijn. We zullen het nooit weten...

De 10 was in mijn ogen het grootste probleem, gelukkig hebben we een wereldklasse talent op die positie. Hoop dat Mo een aardig basisniveau houdt gedurende het seizoen, zodra iemand anders daar staat zie je de stroperigheid weer in het spel sluipen.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 29 sep 2019, 20:57

Maikel_91 schreef:
29 sep 2019, 20:47
Maar het wordt wel steeds iets beter, en dat is goed om te zien. Het is niet zoals vorig jaar, waarin het juist minder en minder werd.
Ik kan me herinneren dat we er toen rond september, oktober echt goed voorstonden en dat we met de week grotere scores behaalden. Toen leek er ook een stijgende lijn in te zitten. Nu komen we van dieper, dus ik wacht graag nog even af hoe de komende weken/maanden verlopen. Ik zie ook wel enige progressie, maar wat mij betreft kan er nog heel veel een stuk beter.
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 29 sep 2019, 21:03

Er zit nog enorm veel potentie in inderdaad, en die is vooral te behalen met betrekking tot consistentie. Je ziet soms fenomenale aanvallen en geweldige passes. Maar die worden nog teveel afgewisseld met domme blinde acties en passes die zomaar in de voeten van de tegenstander geschoven worden.

De goede passes en aanvallen moeten de norm worden en de foutieve passes en blinde acties uitzondering. Op dit moment is het nog 30% goed en 70% niet goed over het algemeen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 29 sep 2019, 21:11

Heeft ook wel met vorm te maken, denk ik. Als Bergwijn z'n draai lijkt te vinden, dan gaat het voorin nog meer los en dan gaat dat percentage ook vanzelf weer omhoog. Je ziet ook wat voor verschil het maakt wanneer iemand als Rosario een goede wedstrijd speelt. Het gaat allemaal een stuk sneller en soepeler op dat moment. Wat dat betreft hebben we ook niet de optimale start gehad, want ook Zoet begon niet top aan het seizoen. Malen en Ihattaren moesten erin groeien en dragen de ploeg inmiddels. Nu is het aan de rest om echt aan te sluiten.

Overigens ben ik echt benieuwd naar donderdag. Dat wordt een hele belangrijke uitwedstrijd. Als je 'm wint, zet je een grote stap naar Europese overwintering. De druk staat er dus aardig op.
#WelkomThuisGini

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 29 sep 2019, 21:40

Het moet nog veel beter, maar ik vind het al wel beter dan een maand geleden. Het moet nog vaker, maar ik zie steeds vaker goede aanvallen van achteruit. Vorig jaar lag de piek van PSV in deze tijd van het jaar. (Wel hoger dan nu) Van Bommel heeft nu veel meer te kiezen en heeft verder het geluk dat Ihattaren zich zo stormachtig ontwikkeld dat de aanvallende middenveld positie veel beter ingevuld kan worden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 29 sep 2019, 21:50

Mij hoor je niet zeuren na een 4-0 overwinning en de Mo show.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 29 sep 2019, 21:57

Eens met Massimo, ik zie ook wel progressie. Ons spel aan de bal blijft bij tijd en wijle wel matig maar zo lang Hendrix en Rosario de controleurs zijn ontkom je daar niet aan denk ik. Voorin mag het allemaal ook nog iets balvaster, nu wordt er wat te vaak balverlies geleden waardoor je constant aan het omschakelen bent.

Maar over de hele linie gaat het steeds beter. En als je dan ziet hoeveel rek er nog in zit terwijl we onze wedstrijden relatief eenvoudig winnen is dat best positief.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 29 sep 2019, 21:59

Zodra het tempo en de weerstand hoger liggen vind ik niet bepaald dat het elftal groei laat zien. Vandaag weer.. 1e helft speelde PEC bij vlagen beter voetbal en leek het nergens op war PSV liet zien. Na rust was PEC al aardig snel door haar krachten heen en ja, dan voetbalt PSV wel lekker met alle vrijheid en ruimte.

Persoonlijk vind ik dat een vertekend beeld. Het is voor mij juist een graadmeter hoe PSV het doet en stappen laat zien als de weerstand en het tempo wat hoger liggen. Zowel individueel gezien als het team.

Anderen wel verbetering zien, das heel mooi natuurlijk maar ik zie het net ff wat anders 😁

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 sep 2019, 22:05

Wat een gezeur weer na een prima pot uit bij Zwolle. 0-4 winnen, Doan met z'n eerste goal, Pablo die eindelijk doel schiet en scoort net als afgelopen woensdag en Hendrix die zijn vorm hervindt. Natuurlijk moet het spel beter, maar zelfs in de potten met hoge weerstand (Sporting en Ajax) winnen we en spelen we gelijk.

Hightower
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Bericht door Hightower » 30 sep 2019, 08:58

Gewoon een prima overwinning het spel kan en moet wel beter.

Klein kritiekpunt: Waarom laat je Thomas niet debuteren met een comfortabele tussenstand zoals gisteren. Je had hem toch kunnen brengen i.p.v. Guti?

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 30 sep 2019, 09:00

Ik denk door het 'veld'
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 30 sep 2019, 09:07

Het Kanon schreef:
29 sep 2019, 20:07
Er worden nog wel te veel corners verprutst. Dan hebben we een kans om uit een spelhervatting te scoren, maar in plaats daarvan ligt de bal vier tellen later door eigen toedoen, bij Jeroen in de voeten. Zo zonde.
PSV beschikt helaas niet over veel kopkracht. Baumgartl, Viergever en Dumfries zijn redelijke koppers, maar niet heel goed. Rosario gaat ook nog, maar voor de rest vooral kleine spelers.

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 30 sep 2019, 09:43

Hightower schreef:
30 sep 2019, 08:58

Klein kritiekpunt: Waarom laat je Thomas niet debuteren met een comfortabele tussenstand zoals gisteren. Je had hem toch kunnen brengen i.p.v. Guti?
Oneens. Guti komt terug van een blessure en heeft weer ritme nodig. Die ga je dit seizoen nog heel hard nodig hebben.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 30 sep 2019, 10:56

Hightower schreef:

Ik denk omdat Guti nodig is voor de basis, en Thomas niet.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 sep 2019, 11:38

Hightower schreef:
Ik zou het zelf ook niet aandurven om een speler na een lange blessure terug te laten komen in een wedstrijd op zo'n veld. Een verkeerde beweging en je ligt er weer een tijd uit.
#WelkomThuisGini

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 30 sep 2019, 11:42

Eigen schuld PEC. Op de foto mochten ze. Speeltijd doen we niet. Moet je maar gras hebben.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 30 sep 2019, 15:31

Juancho schreef:
Misschien moet jij je mening over Van Bommel even resetten. Jij hebt zo in je hoofd geprint dat Van Bommel geen toptrainer is of wordt dat alles wat je roept daarop geënt is: Van Bommel is een slechte trainer dus daarom is er geen progressie.

Ik durf wel aan dat jij samen met hooguit 3 andere PSV-supporters de enige bent die nul progressie ziet. Het lijkt er eerder op dat je het niet wil zien omdat jij Van Bommel helemaal niets vindt.

Begrijp me niet verkeerd: er is nog veel voor verbetering vatbaar, maar er is de laatste maanden echt heel veel progressie geweest.

- 6 goals tegen in de laatste 12 wedstrijden waaronder een topper en Europese duels. 10 gewonnen en 2 gelijk. Voor en net na Basel had niemand daar ooit van durven dromen.

- in de 7 duels daarvoor: 4 verloren, 1 gelijk, 2 gewonnen. 11 goals tegen.

Noem dat maar '0 progressie'.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 30 sep 2019, 21:55

Er is ook wel progressie. Dat zie ik zelfs met mijn bagger stream :)

Maar echt geweldig is het nog steeds niet en we blijven aanmodderen met Rosario - Hendrix als middenveld. Al moet ik zeggen dat de vorm bij Rosario weer terug aan het komen is en Hendrix een nuttige sloper blijft. Alleen: is het houdbaar?

Ik verbaas mij dat een club als AZ altijd verzorgd voetbal laat zien, met duidelijke spel patronen en PSV het vooral afhangt van individuele bevliegingen. Nu weet ik dat er een oetlul gaat roeptoeteren dat AZ geen prijzen pakt, maar dat is gezien de budget verhoudingen en breedte van de selecties ook niet realistisch.

Het gaat beter, er zijn betere patronen, en van Bommel lijkt betere keuzes te maken: Geen Bergwijn op 10 meer, geen Ihattaren meer op rechts o.a. Dus dat geeft de burger hoop. En de resultaten zijn zeker beter, al vind ik dat PSV wel wat dwingender mag spelen; daar hebben ze ook de spelers voor; het is niet alleen maar snelheid.

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 30 sep 2019, 22:09

Ik zie de progressie ook. Achterin is het vaster en voorin beginnen ze een beetje op elkaar ingespeeld te raken.
Guti zal er wel weer in gaan komen. Alleen op LB blijft het nog wat vogelen en ik ben ook geen fan van Nick - tikkie breed - Viergever.

Plaats reactie