Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Mark van Bommel

Bericht door Makaveli » 27 okt 2019, 17:47

Juancho schreef:
27 okt 2019, 17:34
Ik denk dat het voor een verandering al te laat is Massimo... Bovendien blijkt uit NIETS dat v. Bommel ook maar iets gaat veranderen. Niet op het veld en ook uit zijn interviews en analyses haal ik niets waaruit blijkt dat hij ook maar enige vorm van twijfel heeft over zijn aanpak. Ik denk oprecht dat hij gewoon te eigenwijs is om zich aan te passen en dan nog liever stopt.
Dit is waar voor mij ook altijd de pijn zit en waarom je er zo moedeloos van wordt. Nooit een analyse of evaluatie waarvan je denkt: oke, hij snapt het wel, dit biedt aanknopingspunten. Integendeel eigenlijk, hij ontkent gewoon telkens wat er gebeurt.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 17:56

"Dieper dan de rode kaart voor Thomas analyseerde Van Bommel de nederlaag voor eigen publiek niet. 'Je verliest met 4-0, dan heeft het weinig zin er een hele analyse op los te laten. Iedereen is heel teleurgesteld. Dan hoef je niks te zeggen, lijkt me."

Je zou eens de hand in eigen boezem steken joh!

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 18:01

Ik heb altijd geleerd dat wanneer je tegen 10 man komt te spelen je heel compact moet staan en dat de tegenstander het moeilijker gaat hebben. Bij ons het tegendeel natuurlijk: je geeft zoveel ruimtes weg zonder enige druk op de bal waardoor de tegenstanders heerlijk kunnen voetballen en je kunnen wegspelen. Vorige week al zo tegen Utrecht en vandaag weer.

Daarnaast zegt het toch genoeg dat alle aankopen niet renderen. Lato? Boscagli? Bruma? Guti? Baumgartl? Ik geloof niet dat dit aan de scouting ligt, onmogelijk namelijk.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 18:05

Voeg aan dat lijstje nog de namen toe die hij afgelopen seizoen al heeft weggepest.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 18:16

Makaveli schreef:
27 okt 2019, 17:47
Juancho schreef:
27 okt 2019, 17:34
Ik denk dat het voor een verandering al te laat is Massimo... Bovendien blijkt uit NIETS dat v. Bommel ook maar iets gaat veranderen. Niet op het veld en ook uit zijn interviews en analyses haal ik niets waaruit blijkt dat hij ook maar enige vorm van twijfel heeft over zijn aanpak. Ik denk oprecht dat hij gewoon te eigenwijs is om zich aan te passen en dan nog liever stopt.
Dit is waar voor mij ook altijd de pijn zit en waarom je er zo moedeloos van wordt. Nooit een analyse of evaluatie waarvan je denkt: oke, hij snapt het wel, dit biedt aanknopingspunten. Integendeel eigenlijk, hij ontkent gewoon telkens wat er gebeurt.
Precies. En ondanks mijn forse kritiek richting v. Bommel heb ik nog altijd ergens wel de hoop dat een held als hij (als voetballer) nog het licht gaat zien en toch eens wat flexibeler gaat worden. Maar na 1,5 jaar (waarin echt niet alles slecht was) is het denk ik meer een kwestie van hopen op iets dat niet gaat gebeuren. Gewoon niet realistisch. Zelfs iets van woorden waaruit je kan halen dat v. Bommel wel degelijk de dingen ziet die fout gaan... hij ontkent het gewoon en geeft altijd de andere kant van het verhaal aan. Het verhaal waar wij juist kritisch op zijn.

Blijkbaar zit het er bij hem zo in dat het er gewoon niet meer uitgaat. Misschien werkt het bij een andere club, geen idee, maar bij PSV overduidelijk niet. Met pijn in mijn hart hoop ik dan wel dat we tot de winterstop nog op max 6 punten achterstand kunnen blijven waarna Gerbrands ingrijpt, al dan niet een tijdelijke coach aanstelt, en we de schade na de winterbreak hopelijk nog kunnen repareren. Perfect als je gelijk een coach kan vinden voor langer ,maar zo niet is dat voor mijn geen reden om toch v. Bommel te ontslaan. Dan maar een half jaar tijdelijk iemand anders voor de groep.

Er moet gewoon iets gaan gebeuren. Niet alleen voor de resultaten maar ergens toch ook om het optimale te halen uit al onze cashcows op het veld zodat je ze komende zomer op een betere manier kan verkopen. Want dat er spelers gaan vertrekken weten we allemaal wel. De bedragen moeten alleen fors omhoog.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 18:19

Eerste prioriteit is dat de spelers gaan presteren naar de kwaliteiten die ze hebben en dat er een structuur staat waardoor het totaal in het veld minimaal gelijk is aan de som der delen (en niet maximaal gelijk aan).

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 18:21

Ver in Europa komen zal daar ook bij toe dragen..

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 18:22

Het begint al met een normale opstelling. Spelers op hun natuurlijke posities zetten. Aankopen vertrouwen geven. Een tactiek: afjagen of op de counter. Als je in 1 week met 3-0 en 4-0 ten onder gaat tegen fucking AZ en Utrecht ben je als trainer keihard aan het falen.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 27 okt 2019, 18:27

milansandro schreef:
27 okt 2019, 17:56
"Dieper dan de rode kaart voor Thomas analyseerde Van Bommel de nederlaag voor eigen publiek niet. 'Je verliest met 4-0, dan heeft het weinig zin er een hele analyse op los te laten. Iedereen is heel teleurgesteld. Dan hoef je niks te zeggen, lijkt me."

Je zou eens de hand in eigen boezem steken joh!
Ik vind het nog erger dat hij niet gezien heeft dat onze slappe keeper 2x op houdbare ballen loopt te grabbelen.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 18:28

Ook dat...
Lievelingetjes van Bommel krijgen bijna altijd de voorkeur...ook al bakken ze er niets van..

Ricardo Zamora
Bankzitter
Has thanked: 10 times
Been thanked: 33 times

Bericht door Ricardo Zamora » 27 okt 2019, 18:31

Als ik Sadilek zie voetballen krijg ik heimwee naar Brenet. Niveau Prommayon.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 18:34

Tegen Sparta staat hij er weer gewoon in hoor...

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 27 okt 2019, 18:36

Misschien hebben jullie gelijk. Van Bommel is nu ruim een jaar bezig en behalve talent dat er aan is gekomen heeft PSV ook nog eens flink kunnen investeren. Het is geen Feyenoordverhaal op dat gebied. De tactiek van Van Bommel is met name een goede organisatie, wat hij met regelmaat wel prima voor elkaar heeft en het aantal tegengoals behoorlijk op orde heeft, ondanks dat er geen puntenpakker in de goal staat. (De laatste 2 wedstrijden neem ik even niet mee om naar het grotere geheel te kunnen kijken en vanwege de rode kaarten.) Echter is er aan de bal een stuk minder lijn te ontdekken of kunnen de spelers het blijkbaar niet uitvoeren.

Als deze manier prijzen zou opleveren dan prima, maar de statistieken die hier eerder voorbij kwamen met betrekking tot de uitwedstrijden tegen de subtoppers/toppers zeggen natuurlijk wel een hele hoop. De laatste keer is er nu ook thuis niet gewonnen van Ajax, Feyenoord en nu AZ. Dat is op een gegeven moment geen toeval meer. 1x per seizoen hard op je bek kan gebeuren, maar nu 2x achter elkaar met alle keren daarvoor dat er ook geen resultaat wordt behaald en dus ook geen prijzen maakt dat het zo dus niet werkt ongeacht waar het aan ligt.

Gek genoeg heb ik tussen deze 2 afstraffingen wel genoten van het eerste half uur tegen Linz. Met name genoten van de manier van spelen toen PSV overal bovenop en daardoor ook vrijwel alle tweede ballen had. Er ging toen nog zat mis, maar de intentie kon mij absoluut bekoren. Helaas was het vanmiddag weer vanaf de start inzakken en loeren op de omschakeling. Dat gaat dit PSV uiteindelijk te weinig opleveren.

Of het sowieso een kansloos verhaal wordt waar je het seizoen doorsleept en op ruime afstand tweede wordt of dat er nog wat veranderd kan worden bij Van Bommel durf ik niet te zeggen. Ik vind het makkelijk om nu te zeggen dat het niet meer beter gaat worden of dat er niks meer gaat veranderen. Echter kan ik het ook niet uitsluiten. Want ook als je de korte termijn teleurstelling even weghaalt, zijn de lange termijn analyses ook niet heel rooskleurig. Ik heb wel verbetering gezien na augustus, maar dit zijn toch wel weer hele diepe dalen. Ik weer het op dit moment even niet en het zou zomaar kunnen dat er een aantal al gelijk hebben wat ik dan pas later heb gezien.

Ricardo Zamora
Bankzitter
Has thanked: 10 times
Been thanked: 33 times

Bericht door Ricardo Zamora » 27 okt 2019, 18:37

milansandro schreef:
27 okt 2019, 18:34
We zijn inmiddels toch al gewend aan spelen met 10 man ;)

Ik ben benieuwd hoe Mark zich hieruit gaat redden. We zullen binnenkort weer eens moeten winnen om in ieder geval mee te blijven doen om plek 2.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 27 okt 2019, 18:45

Ricardo Zamora schreef:
27 okt 2019, 18:37
milansandro schreef:
27 okt 2019, 18:34
We zijn inmiddels toch al gewend aan spelen met 10 man ;)

Ik ben benieuwd hoe Mark zich hieruit gaat redden. We zullen binnenkort weer eens moeten winnen om in ieder geval mee te blijven doen om plek 2.
Plek 2 gaat lastig worden op deze manier.

Al zie ik AZ het ook niet een heel seizoen volhouden. Ook Boadu en Stengs gaan nog terugvallen in niveau of geblesseerd raken.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 19:06

De balans:

1x van Ajax thuis gewonnen. Verder verloren en gelijkgespeeld. 3x niet van Feyenoord gewonnen. 2x kansloos verliezen van AZ. Uit bij Utrecht niet kunnen winnen (waarvan 1x kansloos onderuit gaan). Uit bij Vitesse, Utrecht gelijk. Ik hou enorm veel van de speler Van Bommel, maar als trainer kan hij het gewoon niet.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 19:24

,,Je moet zorgen dat je in de wedstrijd blijft. Er moet iets over je heen komen van 'dit gaat ons niet gebeuren'.

Leuk die teksten van de grote oud-speler, maar daar hebben deze jongens niets aan. Houvast hebben ze nodig.

,,Dat zijn hele goede spelers, maar daardoor verlies je vandaag niet deze wedstrijd. Ook deze nederlaag moeten we rustig analyseren, kijken hoe die is ontstaan.”

Het lijkt er niet op dat eerdere analyses tot resultaat hebben geleid.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 27 okt 2019, 19:38

Massimo schreef:
27 okt 2019, 18:36
Misschien hebben jullie gelijk. Van Bommel is nu ruim een jaar bezig en behalve talent dat er aan is gekomen heeft PSV ook nog eens flink kunnen investeren. Het is geen Feyenoordverhaal op dat gebied. De tactiek van Van Bommel is met name een goede organisatie, wat hij met regelmaat wel prima voor elkaar heeft en het aantal tegengoals behoorlijk op orde heeft, ondanks dat er geen puntenpakker in de goal staat. (De laatste 2 wedstrijden neem ik even niet mee om naar het grotere geheel te kunnen kijken en vanwege de rode kaarten.) Echter is er aan de bal een stuk minder lijn te ontdekken of kunnen de spelers het blijkbaar niet uitvoeren.

Als deze manier prijzen zou opleveren dan prima, maar de statistieken die hier eerder voorbij kwamen met betrekking tot de uitwedstrijden tegen de subtoppers/toppers zeggen natuurlijk wel een hele hoop. De laatste keer is er nu ook thuis niet gewonnen van Ajax, Feyenoord en nu AZ. Dat is op een gegeven moment geen toeval meer. 1x per seizoen hard op je bek kan gebeuren, maar nu 2x achter elkaar met alle keren daarvoor dat er ook geen resultaat wordt behaald en dus ook geen prijzen maakt dat het zo dus niet werkt ongeacht waar het aan ligt.

Gek genoeg heb ik tussen deze 2 afstraffingen wel genoten van het eerste half uur tegen Linz. Met name genoten van de manier van spelen toen PSV overal bovenop en daardoor ook vrijwel alle tweede ballen had. Er ging toen nog zat mis, maar de intentie kon mij absoluut bekoren. Helaas was het vanmiddag weer vanaf de start inzakken en loeren op de omschakeling. Dat gaat dit PSV uiteindelijk te weinig opleveren.

Of het sowieso een kansloos verhaal wordt waar je het seizoen doorsleept en op ruime afstand tweede wordt of dat er nog wat veranderd kan worden bij Van Bommel durf ik niet te zeggen. Ik vind het makkelijk om nu te zeggen dat het niet meer beter gaat worden of dat er niks meer gaat veranderen. Echter kan ik het ook niet uitsluiten. Want ook als je de korte termijn teleurstelling even weghaalt, zijn de lange termijn analyses ook niet heel rooskleurig. Ik heb wel verbetering gezien na augustus, maar dit zijn toch wel weer hele diepe dalen. Ik weer het op dit moment even niet en het zou zomaar kunnen dat er een aantal al gelijk hebben wat ik dan pas later heb gezien.
Blij dat jij ook het licht hebt gezien. Want ik respecteer jouw mening best wel.

Op een gegeven moment moet PSV / Toon rationeel kijken en inzien dat dit gewoon niet de optimale coach is.

Wellicht dat er best wel een goede coach in van Bommel schuilt, maar nu nog niet en zeker niet voor PSV.

Probleem is: wie nu? Als ze met Advocaat aankomen kakken dan schiet je er geen steek mee op. Of een Stevens. Dat wordt helemaal niks.

Een aanvallend denkende coach is wat we nodig hebben; daar ligt onze kracht. Daar ligt je toekomstige kapitaal. Welke opbouw trainer die volgend jaar kan oogsten is daarvoor geschikt en beschikbaar?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 okt 2019, 19:40

Die snelle jongens kun je ook prima uitbuiten met countervoetbal hoor. Voor echt dominant aanvallend voetbal moet je met het hele team pressie kunnen spelen en dat lukt ons nooit zelfs maar 1 hele helft, steeds weer vallen er gaten en lopen we achter de feiten aan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 27 okt 2019, 19:43

Balinho schreef:
27 okt 2019, 17:43
Menno1 schreef:
27 okt 2019, 17:41

Ik roep niet voor niets al een tijdje om zijn hoofd.
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden. Plaats eens een foto van jezelf, als je durft? ;)
Ironisch genoeg lijk ik best wel op hem. Had mijn oudere broer kunnen zijn. :D

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 27 okt 2019, 19:47

Afellay_Amrabat schreef:
27 okt 2019, 19:06
De balans:

1x van Ajax thuis gewonnen. Verder verloren en gelijkgespeeld. 3x niet van Feyenoord gewonnen. 2x kansloos verliezen van AZ. Uit bij Utrecht niet kunnen winnen (waarvan 1x kansloos onderuit gaan). Uit bij Vitesse, Utrecht gelijk. Ik hou enorm veel van de speler Van Bommel, maar als trainer kan hij het gewoon niet.
Heerenveen uit mag je er ook bijzetten.

Al wonnen we daar met Cocu ook niet meer de laatste jaren.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 okt 2019, 20:18

Mijn volgende vraag lijkt sarcastisch maar erg serieus bedoelt:

Is er iemand die denkt dat Van Bommel zijn biezen kan pakken? Zelfs als je geen zes punten haalt tegen Sparta en Willem II zie ik dat niet gebeuren. Of het zou moeten of niet... Ander verhaal. Ziet iemand het echt gebeuren?

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 27 okt 2019, 20:19

Nee, zie het niet gebeuren.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 20:20

v. Bommel is een hele eigenwijze dus het ligt vooral bij hem zelf. Als hij er niks meer in ziet zitten, dan denk ik dat hij best kan opstappen. Echter, gezien zijn reacties en verklaringen na matige wedstrijden ziet hij het helemaal niet zo slecht in. Dus nee, hij zal niet opstappen.

Hij zal dus echt ontslagen moeten worden en als dat niet gebeurt 'hopen' dat hij dan maar weggeplukt wordt door bijv. een Bayern. Geen idee waarom ze bij Mark uitkomen als ze de boel goed analyseren, maargoed, hopen mag altijd :)

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 20:26

Als Toon echt zijn topsport cultuur hanteert is het na een nederlaag tegen Sparta en/of Willem 2 exit Bommel...
Ik denk dat dit ook niet gebeurd maar het zou zo wel moeten zijn...
Helemaal als je de afgelopen 1,5 jaar analyseerd.

Plaats reactie