Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Mark van Bommel

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 20:32

Als je als Algemeen Directeur ziet dat je aankopen niet of ondermaats spelen, je wederom het kampioenschap dreigt te verkloten en je keihard op je broek krijgt tegen suptoppers in 1 week grijp je toch gewoon in?!

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 27 okt 2019, 20:32

milansandro schreef:
27 okt 2019, 20:26
Als Toon echt zijn topsport cultuur hanteert is het na een nederlaag tegen Sparta en/of Willem 2 exit Bommel...
Ik denk dat dit ook niet gebeurd maar het zou zo wel moeten zijn...
Helemaal als je de afgelopen 1,5 jaar analyseerd.
Precies, wil PSV een topclub zijn moet je daar ook naar handelen. En dan moet het niet uitmaken of je een clubicoon bent.
Gerbrands heeft destijds ook Verbeek ontslagen, met wie hij een goede band had. Maar zal veel afhangen van de aan- of afwezige chemie tussen trainer en spelers

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 376 times
Been thanked: 1700 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 okt 2019, 20:33

Allemaal 'wat zou moeten'... Denken jullie dat het gaat gebeuren?

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 27 okt 2019, 20:35

Juancho schreef:
27 okt 2019, 20:20
v. Bommel is een hele eigenwijze dus het ligt vooral bij hem zelf. Als hij er niks meer in ziet zitten, dan denk ik dat hij best kan opstappen. Echter, gezien zijn reacties en verklaringen na matige wedstrijden ziet hij het helemaal niet zo slecht in. Dus nee, hij zal niet opstappen.

Hij zal dus echt ontslagen moeten worden en als dat niet gebeurt 'hopen' dat hij dan maar weggeplukt wordt door bijv. een Bayern. Geen idee waarom ze bij Mark uitkomen als ze de boel goed analyseren, maargoed, hopen mag altijd :)
Volgens mij wil Bayern Ten Hag hebben.
En Ten Hag heeft al aangegeven dat hij tegen Bayern geen nee gaat zeggen.
Dat is een club waar hij heel graag naartoe wil als hoofdtrainer.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 20:35

Verbeek is destijds ontslagen na een overwinning op PSV.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 27 okt 2019, 21:06

Isimat, Ramselaar, Mauro jr, Boscagli, Bruma, Lato, Zoet, Hendrix, Pereiro, Luckassen zo uit de losse pols wat spelers die onder Bommel verdwenen zijn, of een vormcrisis meemaken.
En dit jaar zijn Rosario en Bergwijn ook achteruit gegaan. Ontwikkeling zit alleen in de megatalenten Mo en Malen.

Juancho
Legende
Has thanked: 261 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 21:31

ShovingNE2 schreef:
27 okt 2019, 20:33
Allemaal 'wat zou moeten'... Denken jullie dat het gaat gebeuren?
Nee nu nog niet. Daarvoor moet het nog wel een paar tandjes erger worden (wat ik natuurlijk niet hoop, maar v. Bommel moet van mij sowieso vertrekken).
Dus bijv. de komende weken dat we meer verliezen, Europees een tikkie krijgen. Of zoals toen met Verbeek moet intern duidelijk zijn dat het niet lekker loopt tussen de groep en v. Bommel. Maar daar valt voor ons natuurlijk niks over te zeggen.

Maar gaan we door in de EL en blijven we 2de op een punt of 6 van Ajax dan gaat Gerbrands niet ingrijpen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 899 times

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 21:36

Zelfs Rik Elfrink benoemt het gebrek aan ontwikkeling in het spel.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 27 okt 2019, 22:06

"PSV bracht Kostas Mitroglou en Jordan Teze. ,,We stonden 2-0 achter en Mitroglou kon in de zestien misschien een goal maken, maar we zijn daar amper gekomen. Jordan Teze probeerden we om en om met Denzel (Dumfries, red.) of allebei op te laten stomen en een voorzet te laten geven. Jordan heeft een goede voorzet en met Cody Gakpo zochten we aan de andere kant diepte om in de buurt van Mitroglou te komen. Dat was ons plan, maar het is er met ook Rosario en Gutiérrez voor de verdediging, niet uitgekomen. Dat is ook de verdienste van AZ.”

Dus 2 verdedigers moesten ervoor zorgen dat er aanvoer kwam richting Mitroglou...
Dit is niet te bevatten eigenlijk....
Dit laat weer is zien wat voor vreemde tactische beslissingen deze coach weer maakt...

Juancho
Legende
Has thanked: 261 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 27 okt 2019, 22:09

Ondanks mijn forse kritiek op Mark hoop ik toch echt dat we geen Feyenoord/Stam praktijken gaan krijgen. Bus opwachten op de Herdgang etc. Dat hoort niet bij onze mooie club thuis. Ik vertrouw erop dat Gerbrands professional genoeg is om de juiste keuzes te maken want hij is natuurlijk eigenlijk hoofdverantwoordelijke met het aanstellen van de 3 onervaren mensen op belangrijke posities: Faber, de Jong en v. Bommel.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 22:20

VBommel is een held, net als Cocu. Dat zal hij altijd blijven. Echter als trainer heeft hij het gewoon niet. Hij speelt ALTIJD hetzelfde, waardoor dit voor tegenstanders eenvoudig is om tegen te spelen. Zet Rosario en Hendrix onder druk en dwing PSV tot het spelen van de lange bal.

Ik verlang gewoon terug naar Cocu, een resultaattrainer die altijd de beste 11 opstelde op hun logische posities (op Lozano na dan😉). En iemand die tactisch wat uitprobeerde, denk alleen aan de 0-2 uit bij Utrecht nadat we 3 dagen ervoor thuis werden weggespeeld door datzelfde Utrecht.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 27 okt 2019, 22:29

Makaveli schreef:
27 okt 2019, 17:47
Juancho schreef:
27 okt 2019, 17:34
Ik denk dat het voor een verandering al te laat is Massimo... Bovendien blijkt uit NIETS dat v. Bommel ook maar iets gaat veranderen. Niet op het veld en ook uit zijn interviews en analyses haal ik niets waaruit blijkt dat hij ook maar enige vorm van twijfel heeft over zijn aanpak. Ik denk oprecht dat hij gewoon te eigenwijs is om zich aan te passen en dan nog liever stopt.
Dit is waar voor mij ook altijd de pijn zit en waarom je er zo moedeloos van wordt. Nooit een analyse of evaluatie waarvan je denkt: oke, hij snapt het wel, dit biedt aanknopingspunten. Integendeel eigenlijk, hij ontkent gewoon telkens wat er gebeurt.
Je zou denken: Hier ligt een taak voor zijn persoonlijk begeleider Bert van Marwijk. Op z'n minst zou hij Mark eens met klem kunnen adviseren om de zaken eens van een andere kant te bekijken. Bert loopt er niet voor niets bij tenslotte.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 27 okt 2019, 22:32

Van Marwijk is natuurlijk exact hetzelfde, een oerdegelijke hele matige trainer. En die familieband vertroebelt natuurlijk alles, hoe hard iedereen ook roept dat het niet zo is.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1515 times
Been thanked: 873 times

Bericht door J.B. » 27 okt 2019, 22:40

Mouth of the south schreef:
27 okt 2019, 21:06
Isimat, Ramselaar, Mauro jr, Boscagli, Bruma, Lato, Zoet, Hendrix, Pereiro, Luckassen zo uit de losse pols wat spelers die onder Bommel verdwenen zijn, of een vormcrisis meemaken.
En dit jaar zijn Rosario en Bergwijn ook achteruit gegaan. Ontwikkeling zit alleen in de megatalenten Mo en Malen.
Ramselaar heeft anders onder twee trainers alle kansen gehad. Hij had op het kleurloze middenveld nu niet misstaan, maar onder Cocu was er gewoon beters voorhanden. Zijn niveau is gewoon niet datgene wat psv moet nastreven.

Mauro jr is logischerwijs verhuurd aan Heracles, en hij kan daar op dit moment groeien tot een uitstekende speler. Ik snap, met zoveel jeugdspelers dat ie even kilometers moet maken. Dat komt wel goed.

Isi vond ik te statisch. Uitstekende mandekker, maar ook een bron van onrust achterin. En die handsballen in de 16 speelt ook mee natuurlijk.

Rosario speelt gewoon op zn max. Er zit niet meer in dat dit. Zal es een goede pot spelen en is meer gaan scoren (dat was niet zo moeilijk trouwens) maar je kan van een daf geen porsche maken. Misschien een kleine volkswagen. Los van wat een trainer kan toevoegen aan het spel van een bepaalde speler zou ondertussen toch wel wat meer kwaliteit van hem te zien moeten zijn zou je denken.

Bergwijn lijkt in een vormdip te zitten, maar is qua ervaring en teamplay wel vooruit gegaan vind ik. Ik verwacht dat hij ook qua scorend vermogen (want dat is op dit moment het probleem) wel weer terug gaat komen.
Triplets, it`s all about Triplets..

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 okt 2019, 23:06

Willen we nog iets van dit seizoen maken? #MARKOUT

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Noosa » 27 okt 2019, 23:47

Wat ik bij de aanstelling van Van Bommel niet begrepen heb is dat PSV akkoord is gegaan met 3 onervaren trainers in de staf; Bommel, Dirkxs en Robbemond. Natuurlijk keek Van Marwijk regelmatig mee, maar ik denk dat er ook een ervaren trainer in de staf zou moeten zitten. Zoals Cocu Ruud Brood had. Ik kon vanmiddag niet kijken en zag ook niet de noodzaak om de wedstrijd vanavond nog terug te kijken, maar de ontwikkeling van het spel blijft duidelijk achter. Ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 351 times

Bericht door RIO » 28 okt 2019, 00:07

Van Marwijk is druk olie dollars aan het bij elkaar rapen. Die is alleen geïnteresseerd in de BV Van Marwijk & Schoonzoon.
Mo money, Mo honey

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 28 okt 2019, 06:28

Twente gelijk, Ajax gelijk, utrecht dik verloren, AZ dik verloren.

Dat is dit seizoen de stand van zaken tegen de top en subtop.

Een van de Conclusies is dat PSV met Rosario, Hendrix en Guti een te zwak middenveld heeft. We zijn hiermee niet goed genoeg om van de betere clubs in de Eredivisie te winnen.

Je kunt niet alles in de schoenen van van Bommel schuiven. We hebben gewoon geen betere middenvelders. Rosario staat al weken te stuntelen en kan een tegenstander van een hoger niveau niet aan. Guti vind ik ook niet geweldig spelen.

Alle boven genoemde clubs waar PSV niet van kon winnen hebben een beter middenveld.

PSV heeft alleen van Vitesse kunnen winnen. En dat is zorgwekkend.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 28 okt 2019, 07:22

Ik zie dat we nu 3 uitwedstrijden hebben... in de huidige situatie kan je die zomaar alle 3 verliezen.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 28 okt 2019, 07:47

Met de EL erbij wel ja.

Maar 2 uitwedstrijden Eredivisie en dan thuis tegen Heerenveen.
Sparta moet nog wel lukken. Maar Willem II uit kan PSV inderdaad zomaar verliezen.

En als PSV van het rijtje Twente, AZ, Utrecht, Ajax niet kan winnen word Heerenveen ook lastig.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 28 okt 2019, 07:51

We gaan nu niet ineens alles verliezen natuurlijk. Ja het zijn lastige wedstrijden maar zo lang ze met 11 man blijven staan moet PSV nog steeds goed voor de dag kunnen komen. Dat zal ook wel lukken, het gaat weer mis zodra het niveau omhoog gaat.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 28 okt 2019, 08:01

Makaveli schreef:
28 okt 2019, 07:51
We gaan nu niet ineens alles verliezen natuurlijk. Ja het zijn lastige wedstrijden maar zo lang ze met 11 man blijven staan moet PSV nog steeds goed voor de dag kunnen komen. Dat zal ook wel lukken, het gaat weer mis zodra het niveau omhoog gaat.
Met dit zwakke middenveld kun je van elke tegenstander die gelijkwaardige of betere middenvelders heeft staan verliezen.

Zolang PSV met zwakke spelers als Rosario, Hendrix en Guti blijft spelen word elke wedstrijd lastig, ook tegen clubs die zich ingraven.

Nog erger is dat een club als PSV geen linksback heeft. Want dat is ook een positie waar PSV veel te zwak is.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 408 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 28 okt 2019, 08:05

Al anderhalf jaar schijtvoetbal waarbij ik elke keer moet afwegen of ik die onzin nog verder ga kijken of niet.. Ik snap dat Ajax een betere selectie heeft en dat plek 2 waarschijnlijk het hoogst haalbare is, maar laat in ieder geval fatsoenlijk voetbal zien.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 524 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 28 okt 2019, 08:07

Vanaf de subtoppers krijgen we het dus in uitwedstrijden moeilijk....
Gelukkig hoeven we alleen nog maar uit naar Ajax, Feyenoord, AZ, Vitesse, Heerenveen en ook tegen Groningen is steevast lastig...

Van deze 6 uitwedstrijden en van de max 18 punten die te behalen zijn mogen we blij zijn als we 9 punten halen...

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 28 okt 2019, 08:09

cocufan1 schreef:
28 okt 2019, 08:01

Met dit zwakke middenveld kun je van elke tegenstander die gelijkwaardige of betere middenvelders heeft staan verliezen.

Zolang PSV met zwakke spelers als Rosario, Hendrix en Guti blijft spelen word elke wedstrijd lastig, ook tegen clubs die zich ingraven.

Nog erger is dat een club als PSV geen linksback heeft. Want dat is ook een positie waar PSV veel te zwak is.
Alleen hebben Sparta en Willem II geen gelijkwaardige of betere middenvelders, niet overdrijven nu. Verder hebben we wel een linksback, maar die heeft tot nu toe 1 minuut mee mogen doen.

Plaats reactie