Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 50 times
Been thanked: 266 times

Mark van Bommel

Bericht door Jwoeloe » 10 nov 2019, 22:00

Maar het spel wordt wel al 11 maanden op rij met de week slechter. Dan staat spel misschien niet gelijk aan resultaat, maar het is wel een factor die meespeelt om tot een goed resultaat te komen. Van de zomer waren er hier genoeg die toen al een trainerswissel wilden zien, vanwege dat laatste halfjaar. Anderen gaven hem juist vanwege het puntenaantal het voordeel van de twijfel, maar vast stond dat het spel met de week beroerder werd. En dat zet zich dit seizoen gewoon door. In mijn ogen ligt dat niet aan de selectie.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 10 nov 2019, 22:00

Juancho schreef:
10 nov 2019, 21:52
Dan onderschat je het niveau van dit forum toch behoorlijk heb ik het idee.. 😉
Net als Heruone die "bewees" dat Rosario goed bezig was en wij allemaal geen verstand van het spelletje hebben.😅

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 10 nov 2019, 22:03

Na de wedstrijd zei hij letterlijk dat hij vond dat we gewoon lekker aan het ballen waren, maar dat het niet mee zat. Dat geeft gewoon aan dat hij ongeschikt is. Hij ziet het niet, en dat vind ik ook zielig voor hem. Ik heb respect voor hem en ik gun hem deze afgang niet, maar het is tijd dat hij z'n conclusies gaat trekken en vertrekt.

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 10 nov 2019, 22:03

Heruone is heus geen pannenkoek hoor. Die bekijkt het gewoon een stuk gedetailleerder. Ik was het ook niet altijd met hem eens maar om hem nou uit te lachen...

Zou hem ook best graag weer zien posten. Net als Yhkim.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 10 nov 2019, 22:05

Als het slecht gaat willen supporters eigenlijk altijd zien dat de trainer vertrekt.

Ik vraag me wel af of ooit gemeten is wat in algemene zin het effect is van een tussentijds vertrek van een trainer op de resultaten na zijn vertrek. Als je dat in relatie ziet tot de verwachting van de fans dan denk ik dat het nog best wel eens tegen kan vallen.
grasveld schreef:
10 nov 2019, 22:03
Na de wedstrijd zei hij letterlijk dat hij vond dat we gewoon lekker aan het ballen waren, maar dat het niet mee zat. Dat geeft gewoon aan dat hij ongeschikt is. Hij ziet het niet, en dat vind ik ook zielig voor hem. Ik heb respect voor hem en ik gun hem deze afgang niet, maar het is tijd dat hij z'n conclusies gaat trekken en vertrekt.
Kom op, dit is gewoon zijn karakter en mediatraining.

Als je hem op de bank zag (de camera wordt de halve wedstrijd op hem gericht als we achter staan) dan weet je wel dat hij die wedstrijd heel anders beleefd heeft.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 10 nov 2019, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 518 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 10 nov 2019, 22:06

tirzah schreef:
10 nov 2019, 21:54
DeTaurus schreef:
10 nov 2019, 21:46

En ik denk dat het voor ons allemaal lastig is om de situatie op dit moment objectief te bekijken. Wij zien alleen de resultaten en het spel, het onderscheid in factoren kwaliteit van de spelers, technische directie en Van Bommel zelf wordt hier en door veel PSV-fans die ik spreek nauwelijks gemaakt. Ik denk dat veel van ons ook niet genoeg verstand van voetbal en inzicht in de kwaliteiten en wat er binnenskamers speelt hebben om daar echt zinnige statements in te maken. En dan speelt ook de emotie na al die verliespartijen een rol natuurlijk.
Eens met wat je zegt.

Stond het PSV van Mark een maand geleden niet gelijk in punten met Ajax op kop?
Heeft hij niet 83 punten gehaald vorig seizoen?
En nu zou hij een nit wit zijn die niet mag zeggen dat het lastig spelen is zonder o.a. je topscorer?

Ik hoop dat de directie zich niet laat opjagen maar het hoofd koel houdt.
En nu staat hij al 11 punten achter de koploper, volkomen kansloos voor de titel, in november al..
Vorig seizoen waren er genoeg kansen op een kampioenschap, 83 punten waren niet genoeg ondanks een voorsprong op Ajax, gefaald dus..
Over het ontbreken van je topscorer is de afgelopen tijd al genoeg gezegd, lees de posts er maar op na..

Er zit eerder een regressie in het spel van PSV dan progressie, niet alleen kwa spel maar ook kwa resultaten...

Het is inmiddels volkomen duidelijk dat Bommel ontslagen moet worden

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 730 times
Been thanked: 895 times

Bericht door ruuddevil » 10 nov 2019, 22:06

Afellay_Amrabat schreef:
10 nov 2019, 22:00
Juancho schreef:
Net als Heruone die "bewees" dat Rosario goed bezig was en wij allemaal geen verstand van het spelletje hebben.😅
Niet doen, hij ‘kan zich niet verdedigen’.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 10 nov 2019, 22:08

ruuddevil schreef:
10 nov 2019, 22:06
Afellay_Amrabat schreef:
10 nov 2019, 22:00
Juancho schreef:
Niet doen, hij ‘kan zich niet verdedigen’.
🤔Red card?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 10 nov 2019, 22:24

milansandro schreef:
tirzah schreef:
DeTaurus schreef:
10 nov 2019, 21:46

En ik denk dat het voor ons allemaal lastig is om de situatie op dit moment objectief te bekijken. Wij zien alleen de resultaten en het spel, het onderscheid in factoren kwaliteit van de spelers, technische directie en Van Bommel zelf wordt hier en door veel PSV-fans die ik spreek nauwelijks gemaakt. Ik denk dat veel van ons ook niet genoeg verstand van voetbal en inzicht in de kwaliteiten en wat er binnenskamers speelt hebben om daar echt zinnige statements in te maken. En dan speelt ook de emotie na al die verliespartijen een rol natuurlijk.
Eens met wat je zegt.

En nu zou hij een nit wit zijn die niet mag zeggen dat het lastig spelen is zonder o.a. je topscorer?

En nu staat hij al 11 punten achter de koploper, volkomen kansloos voor de titel, in november al..
Vorig seizoen waren er genoeg kansen op een kampioenschap, 83 punten waren niet genoeg ondanks een voorsprong op Ajax, gefaald dus..
Over het ontbreken van je topscorer is de afgelopen tijd al genoeg gezegd, lees de posts er maar op na..

Er zit eerder een regressie in het spel van PSV dan progressie, niet alleen kwa spel maar ook kwa resultaten...

Het is mij nog steeds volkomen onduidelijk wat we daar mee opschieten.
Ik blijf hopen dat de directie niet toegeeft aan de stem des volks en dat we op andere wijze uit het dal klimmen.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1341 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 10 nov 2019, 22:27

Mark een pilletje geven?
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 10 nov 2019, 22:27

Nou dat we bijv nog enige kans behouden op de 2de plek en het zeer belangrijke overwinteren in Europa bijvoorbeeld?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 10 nov 2019, 22:32

Ik denk dat het wijs is om te kijken naar wat er allemaal mis gaat en hierbij niet alleen naar Mark te wijzen.

Ik heb volgens mij zelden gezien dat een trainer met een topselectie vanwege mindere prestaties wordt weggestuurd en het vervolgens ook een topselectie blijkt. Zeker bij topclubs in competities is dat eigenlijk nooit zo. Zie vertrekken van Wenger, Van Bronckhorst en talloze andere voorbeelden.

Wat wel bewezen werkt volgens mij, dat is continuïteit.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 10 nov 2019, 22:34

Trollaccount. Leuk, terug naar je hol nu.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 10 nov 2019, 22:35

Eh Wenger zat daar al een jaar of 20. Continuïteit is goed maar niet als het richting de afgrond gaat.

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 10 nov 2019, 22:35

De doelstelling aanpassen naar "niet degraderen", dan doen we het ineens weer prima. Kwestie van perceptie.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 nov 2019, 22:35

tirzah schreef:
10 nov 2019, 22:24
milansandro schreef:
tirzah schreef:

Eens met wat je zegt.

Het is mij nog steeds volkomen onduidelijk wat we daar mee opschieten.
Ik blijf hopen dat de directie niet toegeeft aan de stem des volks en dat we op andere wijze uit het dal klimmen.
Op welke wijze dan Tirzah?
Als we zo doorgaan, en Bommel kennende blijft hij onverstoorbaar deze weg bewandelen, staan we straks 3e...met 18 punten achterstand op de koploper..
Jij ziet toch hopelijk ook wel dat het spel van PSV niet om aan te zien is?
De resultaten, zoals door Massimo aangetoond zijn over 2019 dramatisch voor een topclub...
Allemaal onder de leiding van van Bommel..
Als hoop het enigste is waaraan je je kan vasthouden dan is het einde verhaal..

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 10 nov 2019, 22:37

Van Bommel faalt in werkelijk alle opzichten. Waarom hem nu wegsturen? Omdat het duidelijk is dat hij het niet in de vingers heeft, en omdat het dus ook niet meer goed gaat komen of beter gaat worden.

Hem laten zitten is hetzelfde als een ontstoken wond niet behandelen. Het zal alleen maar slechter worden. Nu zijn de resultaten slecht, en vermoedelijk ook de sfeer onderling. Dat kan niet anders bij dergelijke resultaten. De volgende stap is ontevreden spelers en dalende marktwaardes omdat er gewoon bizar slecht gevoetbald wordt. We staan vijf (!) punten achter AZ in november, en wel elf (!) achter Ajax.

Stel een tussenpaus aan die zorgt dat het plezier terugkeert en die zorgt dat we tweede worden. Dat is super belangrijk. Óf stel een coach aan voor volgend jaar die dit jaar kan gaan bouwen. Slechter dan nu kan toch niet. Mark laten zitten is wat mij betreft geen optie.

Nogmaals: wat mij betreft in echt ieder opzicht ongeschikt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 10 nov 2019, 22:39

DeTaurus schreef:
10 nov 2019, 22:32
Ik denk dat het wijs is om te kijken naar wat er allemaal mis gaat en hierbij niet alleen naar Mark te wijzen.

Ik heb volgens mij zelden gezien dat een trainer met een topselectie vanwege mindere prestaties wordt weggestuurd en het vervolgens ook een topselectie blijkt. Zeker bij topclubs in competities is dat eigenlijk nooit zo. Zie vertrekken van Wenger, Van Bronckhorst en talloze andere voorbeelden.

Wat wel bewezen werkt volgens mij, dat is continuïteit.
Dat kan allemaal wel, maar buiten het speculeren over relaties met spelers is het wel zichtbaar en een keihard feit dat hij tactisch onlogische keuzes maakt, of hij maakt ze wel maar speelt het team niet zoals hij wil.

Kijk, met dit spelersmateriaal is het niet te accepteren dat hij een mager puntje tegen Sparta haalt, en vandaag weer tegen Willem II dezelfde fout maakt door weer zn oude systeem te spelen. Afgezien van de afgang deze week in de EL kan ik niet anders concluderen dan dat hij op dit moment ongeschikt is voor psv 1.
Triplets, it`s all about Triplets..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 10 nov 2019, 22:50

J.B. schreef:
10 nov 2019, 22:39

Dat kan allemaal wel, maar buiten het speculeren over relaties met spelers is het wel zichtbaar en een keihard feit dat hij tactisch onlogische keuzes maakt, of hij maakt ze wel maar speelt het team niet zoals hij wil.
Kan je hier wat concreter in zijn?
J.B. schreef:
10 nov 2019, 22:39
Kijk, met dit spelersmateriaal is het niet te accepteren dat hij een mager puntje tegen Sparta haalt, en vandaag weer tegen Willem II dezelfde fout maakt door weer zn oude systeem te spelen. Afgezien van de afgang deze week in de EL kan ik niet anders concluderen dan dat hij op dit moment ongeschikt is voor psv 1.
Zelfs in onze beste seizoenen gebeurden deze dingen los wel eens. Het is nu de optelsom die niet door de beugel kan en reden geeft tot zorgen (terecht).

Concreet alleen: met dit materiaal weet ik niet of er meer uit te haalt. Zeker niet als het meest effectieve systeem met deze spelers tegenhouden en hopen van een bevlieging van de aanvallers is. Dat type aanvallers en verdedigers hebben wij nou eenmaal.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 10 nov 2019, 22:56

Matige resultaten zijn nooit leuk. Waar het mij om gaat is het gebrek aan ontwikkeling van het team. Daarom roep ik al maanden geleden, voor deze reis, dat van Bommel niet de juiste coach is.

De goede wedstrijden in 2019 zijn echt uitzonderingen. Dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij.

Buiten gebrek aan ontwikkeling vind ik zijn people management skills ook van een stuitend slecht niveau.

Ik had van Bommel de speler wel eens willen zien onder de trainer van Bommel en die de Luckassen/Pereiro/ Guti/ Ruiter treatment willen zien krijgen.
Laatst gewijzigd door Menno1 op 10 nov 2019, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 nov 2019, 22:56

[mention]DeTaurus[/mention] Het mooie zou zijn als we nu een trainer zouden krijgen die vol op de aanval zou spelen, hoog druk zet, aantrekkelijk voetbal speelt met deze spelers...
Dan kijk je toch raar op als je beweert dat Bommel met deze spelers niets anders kan dan zo te spelen zoals hij nu speelt..

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 10 nov 2019, 23:00

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 10 nov 2019, 23:01

Het meest effectieve systeem, hoe weet jij dat? Welke systemen van Mark heb je dan allemaal gezien? ♉

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 10 nov 2019, 23:01

Ik kan daar niet concreter in zijn. Maar zijn people management skill kan beter, laat ik het zo zeggen.

Over zijn tactische keuzes heb ik al veel gezegd. Maar the bottom line is de vraag, waarom speelt hij zn oude systeem als twee van je bepalende aanvallers er niet bij zijn? ik snap dat je je scorend vermogen mist. Je hebt Pereiro weer terug. Ok, is niet de eerste keuze en een luie speler, maar wel scorend vermogen en kan bepalend zijn uit het niets. Zet hem met Bruma lekker voorin en versterk je middenveld, wat wordt overlopen.

Kijk, en ik haal toch weer cocu aan, die deed dat wel. Speelde meerdere systemen en was ook niet vies van het beginnen met 5 verdedigers als het moest.
Triplets, it`s all about Triplets..

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 10 nov 2019, 23:01

ruuddevil schreef:
10 nov 2019, 23:00
https://www.ed.nl/psv/jeroen-zoet-is-to ... ~a6bebcce/

Dodelijke analyse.
Rik is het inmiddels ook zat

Plaats reactie