Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 261 times
Been thanked: 524 times

Mark van Bommel

Bericht door Juancho » 28 nov 2019, 23:46

Sao-Mellow schreef:
28 nov 2019, 23:44
Wat een eikel in dat interview
nou idd. Ik begin gewoon spontaan irritaties te krijgen als ik zijn kop zo op TV zie. Man man wat een vreselijk uithangbord voor onze mooie club zeg. Je hebt eigenwijs zijn en eigenwijs.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 nov 2019, 23:53

https://nos.nl/video/2301573-van-bommel ... -jaar.html

En nu dus toch niet meer? En haal je elke week maar excuses aan? Wat een slappe zak....

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 28 nov 2019, 23:55

Over 3, 4 jaar is deze ploeg ervaren zegt ie doodleuk. Dus ondertussen spelen we op t niveau van FC Utrecht joh.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1515 times
Been thanked: 873 times

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 23:55

Lekker aan het leeglopen? :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1742 times
Been thanked: 413 times

Bericht door TylerDurdn » 29 nov 2019, 00:02

Weer aan de praat? Hij heeft het gvd nog nooit aan de praat gehad. Lekker half jaartje op iemands anders werk kunnen teren en vervolgens alles maar dan ook alles naar de tering geholpen. Waardeloze manager

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 29 nov 2019, 00:09

Ik moest spontaan bijna kotsen....
Mark van Bommel: 'Hoezo zou ik dit niet aan de praat kunnen krijgen?"
Mark van Bommel ging in gesprek met RTL 7 in op de beginfase van de wedstrijd waarin PSV al snel op 2-0 achterstand kwam. "Het waren twee standaardsituaties. Bij de eerste goal was het een ingooi waarbij we ons laten verrassen in de rug en kopt hij de bal binnen bij de tweede paal", aldus Van Bommel. "Bij de tweede goal kantelen we te veel naar de kant van de bal, waardoor die Fernandes helemaal vrij komt. Die schiet hem dan van een meter of dertig binnen. Dan is er een kwartier gespeeld en staat het al 2-0. Ze beseften echter waar het om ging, maar dan loop je achter de feiten aan."

Van Bommel vond niet dat het met een slechte voorbereiding te maken had. "Het waren twee ingooien. Dat heeft niets te maken met of je je ploeg goed voorbereid of niet", zo gaf hij aan. "Voor rust zijn het twee ingooien en een corner waardoor je op 3-0 achter staat. Met een beetje geluk maak je na rust 3-1 en kom je terug in de wedstrijd. Ik zeg niet dat we dan de wedstrijd gaan winnen, maar dan zit je wel beter in de wedstrijd. Zeker met die jonge jongens die nu op het veld staan."

De trainer kreeg de vraag of hij het nog wel aan de praat gaat krijgen. "Hoezo niet", reageerde hij gepikeerd. "We liggen nu uit Europa. Die achterstand in de competitie hadden we vorige week ook al. We hebben het thuis tegen LASK laten liggen. Als je verliest krijg je tik op tik. Daar moet je heel snel en heel goed mee om gaan. We hebben een heel jonge ploeg. Als je het elftal vergelijkt met Sporting, daar staan ervaren spelers in die vragen wat er gevraagd wordt op momenten. Daar willen wij naar toe. Daarin zijn wij momenteel niet goed genoeg."

Volgens Van Bommel moet PSV blijven spelen zoals ze in de tweede helft gespeeld hebben. "De eerste helft was ook niet zo slecht. Je geeft alleen die momenten gewoon weg", zei hij daarover. "Ik zeg niet dat we goed gespeeld hebben, maar het was niet zo dat we overrompeld werden. Dat lijkt alleen zo omdat we twee ingooien weggeven. Ik heb er alle vertrouwen in dat we het weer om gaan draaien met resultaten. Dat zag je in de eerste helft ook tegen Heerenveen. Als je zo speelt als je zes keer op rij niet gewonnen hebt met een jonge ploeg, dan vind ik dan heel erg knap. Maar dat we nu met 4-0 verloren hebben is wel heel duidelijk."
Die man is echt zo vreselijk blind, echt niet normaal. Alleen maar excuses, excuses en nog eens excuses. Dat zijn voor topsport beleidsbepalers tekenen dat het niet meer langer zo door kan gaan. Maar ome Toon gaat er lekker in mee. Gewoon te schandalig voor woorden.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 29 nov 2019, 00:15

Bijzonder dat iemand die zo lang in de top heeft gespeeld, zo weinig zelfkritiek kan hebben. Mark, om je status als speler en oud-aanvoerder nog te behouden zit er maar één ding op: zelf opstappen. Anders gaat het pijnlijk worden en eigenlijk is het dat al.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 nov 2019, 00:16

Mark is altijd een doorzetter geweest en zal daarom zelf nooit opgeven. De taak dus nu aan Toon om hem te ontslaan.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 351 times

Bericht door RIO » 29 nov 2019, 00:25

Jep ontslaan deze onbenul van een trainer.
Mo money, Mo honey

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 29 nov 2019, 00:27

Juancho schreef:
29 nov 2019, 00:09
Ik moest spontaan bijna kotsen....
Mark van Bommel: 'Hoezo zou ik dit niet aan de praat kunnen krijgen?"
Mark van Bommel ging in gesprek met RTL 7 in op de beginfase van de wedstrijd waarin PSV al snel op 2-0 achterstand kwam. "Het waren twee standaardsituaties. Bij de eerste goal was het een ingooi waarbij we ons laten verrassen in de rug en kopt hij de bal binnen bij de tweede paal", aldus Van Bommel. "Bij de tweede goal kantelen we te veel naar de kant van de bal, waardoor die Fernandes helemaal vrij komt. Die schiet hem dan van een meter of dertig binnen. Dan is er een kwartier gespeeld en staat het al 2-0. Ze beseften echter waar het om ging, maar dan loop je achter de feiten aan."

Van Bommel vond niet dat het met een slechte voorbereiding te maken had. "Het waren twee ingooien. Dat heeft niets te maken met of je je ploeg goed voorbereid of niet", zo gaf hij aan. "Voor rust zijn het twee ingooien en een corner waardoor je op 3-0 achter staat. Met een beetje geluk maak je na rust 3-1 en kom je terug in de wedstrijd. Ik zeg niet dat we dan de wedstrijd gaan winnen, maar dan zit je wel beter in de wedstrijd. Zeker met die jonge jongens die nu op het veld staan."

De trainer kreeg de vraag of hij het nog wel aan de praat gaat krijgen. "Hoezo niet", reageerde hij gepikeerd. "We liggen nu uit Europa. Die achterstand in de competitie hadden we vorige week ook al. We hebben het thuis tegen LASK laten liggen. Als je verliest krijg je tik op tik. Daar moet je heel snel en heel goed mee om gaan. We hebben een heel jonge ploeg. Als je het elftal vergelijkt met Sporting, daar staan ervaren spelers in die vragen wat er gevraagd wordt op momenten. Daar willen wij naar toe. Daarin zijn wij momenteel niet goed genoeg."

Volgens Van Bommel moet PSV blijven spelen zoals ze in de tweede helft gespeeld hebben. "De eerste helft was ook niet zo slecht. Je geeft alleen die momenten gewoon weg", zei hij daarover. "Ik zeg niet dat we goed gespeeld hebben, maar het was niet zo dat we overrompeld werden. Dat lijkt alleen zo omdat we twee ingooien weggeven. Ik heb er alle vertrouwen in dat we het weer om gaan draaien met resultaten. Dat zag je in de eerste helft ook tegen Heerenveen. Als je zo speelt als je zes keer op rij niet gewonnen hebt met een jonge ploeg, dan vind ik dan heel erg knap. Maar dat we nu met 4-0 verloren hebben is wel heel duidelijk."
Die man is echt zo vreselijk blind, echt niet normaal. Alleen maar excuses, excuses en nog eens excuses. Dat zijn voor topsport beleidsbepalers tekenen dat het niet meer langer zo door kan gaan. Maar ome Toon gaat er lekker in mee. Gewoon te schandalig voor woorden.
Middelvinger naar je supporters, dit. Schuift altijd alles af. Als het niet op rode kaarten is, danwel blessures van "Neymar en Mbappe", danwel aanwezigheid maar onervarenheid van dezelfde toppers, danwel gemis van belangrijke spelers van vorig seizoen. Of 20 minuten weggespeeld worden, op alle fronten, en dan alles afschuiven op standaard situaties. Mark, ga weg.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 442 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 29 nov 2019, 00:32

Het ergste is dat hij domweg analytisch vermogen ontbeert. Als het team helemaal weggespeeld wordt doet hij niks. Pas als het bewijs daarvan in de vorm van vier tegengoals keiharde vorm heeft aangenomen, gaat hij driftig zoeken naar oplossingen, die op hun beurt weer nergens op slaan.

Mooi voorbeeld was tegen Sparta (meen ik), toen hij na rust de arme Sadilek (voor de allereerste keer!) naar zijn natuurlijke positie op het middenveld verplaatste. En meteen klopte het middenveld weer en kon je zien dat Sadilek gewoon een prima, degelijke kracht is... die bovendien meteen een doelpunt maakte.
Nog geen vijftien minuten later wordt Sadilek gewisseld en stort de boel onmiddelijk weer in. Controle kwijt. Kippen zonder kop.

Van Bommel kon als speler wedstrijden naar zijn hand zetten, maar deed dat grotendeels op geestdrift, werklust en af en toe een smerigheidje. Daarmee maskeerde hij zijn tactische tekortkomingen (zoals in 2005 toen hij in de laatste minuten van de halve finale CL Ambrosini vrije doorgang verleende).

Als coach vallen een aantal van zijn belangrijkste wapens weg en blijft er qua voetbal-intellect net wat te weinig over...
Laatst gewijzigd door voskat op 29 nov 2019, 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 351 times

Bericht door RIO » 29 nov 2019, 00:38

Lozano was ie geen fan van toch
Mo money, Mo honey

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 29 nov 2019, 00:40

Is er ooit iemand geweest die een grotere invloed op PSV heeft gehad.......in negatieve zin? Ok, Reker was een hooligan, maar Van Bommel is ook hard op weg om veel kapot te maken. Het is bijna onwerkelijk om dit mee te maken en staat mijlenver van topsport verwijderd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 484 times
Been thanked: 748 times

Bericht door Menno1 » 29 nov 2019, 00:47

grasveld schreef:
28 nov 2019, 23:24
Zegt Bergwijn dat? Dat vind ik ook tamelijk ongepast. Daarmee plaats je jezelf en Malen op een voetstuk t.o.v. de rest; wat totaal niet terecht is.
Dat komt door zijn eigen coach. Dat was namelijk zijn excuus in de vorige 5 wedstrijden. Was toen onzin, nu weer.

hellemonder
Ballenjongen
Has thanked: 6 times

Bericht door hellemonder » 29 nov 2019, 06:10

Als Mark niet zelf opstapt dan moet hij ontslagen worden anders is de directie geen knip voor de neus waard!!!

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 899 times

Bericht door ruuddevil » 29 nov 2019, 06:41

"Tegen Heerenveen speelden wij extreem goed in de eerste helft. Het is een compliment naar de jongens als je zo'n eerste helft tegen Heerenveen op de mat legt terwijl je zes keer niet hebt gewonnen. Hier hebben we ook een aantal goede aanvallen gehad. Dat kan, maar deze groep is zo jong. Als je met deze groep twee à drie jaar verder bent, ga je er niet zo makkelijk af door een corner en twee ingooien eraf gaat."

Fucking unbelievable. Toon ontsla deze clown, of ga fulltime boekjes schrijven.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 656 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 29 nov 2019, 07:00

Goedemorgen. Had eigenlijk gehoopt op beter nieuws bij het wakker worden..

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 29 nov 2019, 07:22

Nu zijn Luuk, Lozano en Angelino de smoes van v Bommel. Wat gaat ie zondag zeggen? Dat ie verliest omdat Phoxy er niet bij was?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 29 nov 2019, 07:24

Phoxy zou het als trainer niet slechter doen. En dat is geen grap.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 29 nov 2019, 07:24

Waarom zou het drie jaar moeten kosten om een ingooi te leren verdedigen als team? Bovenop de anderhalf jaar die het blok, Viergever en Schwaab al samenwerken?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 29 nov 2019, 07:29

In januari gaan we weer lekker naar Qatar. Toon lekker in het zonnetje een boekje schrijven over topsport. Lothar die de paar spelers die nog iets goed doen definitief knakt en Catic promoveert tot aanvoerder. Dirkx en Robbemond die het goedkeurend aanschouwen samen met Van Marwijk. PSV is geen topclub meer, zelfs bij Emmen zou de coach na zo’n reeks en dalende lijn zijn ontslagen.

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 130 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Chucky » 29 nov 2019, 07:33

Ik denk dat Van Bommel autistisch is, ren andere verklaring voor dit gedrag heb ik echt niet.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 29 nov 2019, 07:38

Zoals ik al zei: van Bommel is een doorzetter die nooit opgeeft. Dat prijst hem, maar nu moet hij in bescherming geworden tegen zichzelf. Het spel lijkt nergens op en iedere speler speelt onder z'n niveau.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 29 nov 2019, 08:46

Heb het gister een paar keer in de emotie gezegd maar nu ik er goed over na heb gedacht zeg ik het nog een keer. Mark van Bommel is de slechtste trainer die ik heb meegemaakt bij Psv in de tijd dat ik de club actief volg. Zowel in zijn prestaties als zijn presentatie is hij topclub onwaardig. Het continue zoeken naar excuses voor zijn tactisch onvermogen begint triest te worden. Inmiddels zijn we onder zijn leiding het lachertje van de eredivisie en zelfs van Europa geworden. De feiten liegen niet. Het is eind november en we zijn uitgeschakeld in de Europa League en de titel kunnen we ook vergeten. Het wordt zelfs nog een hele tour om tweede te worden met Az in deze vorm. Ik sluit overigens niet uit dat we nog verder zakken op de ranglijst.

Hij is er na anderhalf jaar hoofdtrainer te zijn niet in geslaagd om ook maar enige lijn in het spel te krijgen. Telkens als er iets gebeurt wat hij niet verwacht, en dat is inmiddels elke wedstrijd, heeft hij geen idee hoe hij het tij moet keren. Dat getuigd van tactisch onvermogen. We mogen ook concluderen dat zijn technische staf niet complementair is. Het zijn of ja-knikkers die alles doen om bij de grote Van Bommel in de gunst te komen, of erger (en dit denk ik) Van Bommel neemt ze totaal niet serieus. Anders kan het niet gebeuren wat wij de afgelopen twee maanden hebben gezien.

Tot slot. De spelersgroep. Er zijn bepaalde posities waar John beter had kunnen inkopen. De linksbacks vallen tegen en ipv Doan EN Bruma had hij beter kunnen investeren in een goede middenvelder. Maar kijkende naar de afgelopen wedstrijden zie je ook hier het people management probleem van Bommel. Over de kwestie Zoet is genoeg gezegd. Maar er zijn voldoende spelers te noemen die onder hem geen idee hebben waar ze aan toe zijn. Die bij het minste of geringste gewisseld worden of zelfs op de tribune zitten. Dat heeft zijn weerslag in het veld. Je ziet dat een aantal spelers vertrouwen missen. Gisteravond zat Doan na een basisplaats weer op de tribune en Thomas na een goede wedstrijd op de bank. Ook daar is geen enkele lijn in te ontdekken.

Ik heb het idee dat Bommel nooit zelf opstapt maar als hij met deze prestaties de kerst haalt zijn we topclub af voor de komende tijd. Want dan ben je ongeloofwaardig als technische leiding (Toon). En dan kun je wel een grote waffel hebben over topsport maar er straalt bij Psv helemaal niks af van die topsport cultuur op dit moment. Ik ben normaal geen voorstander van een trainerswissel in het seizoen maar dit kan niet meer. Ik ben echt van mening dat als er een realistische trainer komt die de spelers vertrouwen geeft en op de juiste plek zet dat we weer gaan draaien. Maar onder Bommel is dit onmogelijk.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 497 times

Bericht door Ardbeg » 29 nov 2019, 08:51

Chucky schreef:
29 nov 2019, 07:33
Ik denk dat Van Bommel autistisch is, ren andere verklaring voor dit gedrag heb ik echt niet.
Dit slaat natuurlijk ook nergens op.

Plaats reactie