Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 141 times
Been thanked: 277 times

Mark van Bommel

Bericht door Brael » 12 dec 2019, 21:51

Juancho schreef:
12 dec 2019, 21:15
Brael schreef: Jij vindt dat Van Bommel het zo slecht doet, dat er altijd wel een vervanger te vinden is, die het beter doet. In dat geval moet je Van Bommel er inderdaad meteen uitgooien. Maar dat zinnetje "dat er altijd wel een vervanger te vinden is die het beter doet" is natuurlijk wel wezenlijk onderdeel van de besluitvorming. Als je vindt dat Van Bommel niet voldoet, maar je vindt tegelijkertijd ook dat er geen goede alternatieven voorhanden zijn, zou het onzinnig zijn om Van Bommel eruit te gooien.
Heel simpel: je weet nog of een alternatief, zelfs als je over die trainer twijfelt, het beter doet. Je weet wel 1 ding: onder v. Bommel gaat het al een jaar lang dramatisch. Alle cijfers en feiten tonen dat aan. Dus neem je het risico om de boel te veranderen met een nieuwe coach of blijf je aanmodderen. Wat ik wil aangeven met de opmerking dat er 100% een prima vervanger beschikbaar is, is vooral dat je niet te moeilijk moet denken. v. Bommel is een nobody als trainer he, helemaal niks gepresteerd, niks laten zien. Gewoon niets. Dan zijn er alleen al in NL trainers te vinden die wat meer hebben laten zien. Even los van of het je droomkandidaat is. En reken maar dat die trainers morgen nog starten bij PSV als ze de kans krijgen. Vandaar mijn opmerking dat er maar 1 hoofdvraag is. De rest komt daarna pas. Je maakt Mark gewoon veelste groot. Alsof hij niet te vervangen is.
Waar maak ik Van Bommel groot? Waar zeg ik dat hij niet te vervangen is?

Ik neem ook nergens het standpunt in dat Van Bommel moet blijven, ik zeg alleen dat je goed over een vervanger moet nadenken, voordat je hem eruit flikkert.

Over dat meer of minder laten zien, dat is natuurlijk geen referentiepunt. Als beginnend trainer heb je ook nooit de kans gehad om iets te laten zien.

De enige afweging die je moet maken, is: denk je dat het met een nieuwe trainer beter gaat dan met Van Bommel?
Je kunt die vraag niet beantwoorden als je geen beeld hebt van een opvolger.

Tenzij je denkt dat elke gek met een trainersdiploma het beter doet dan Van Bommel, dat kan natuurlijk ook.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 12 dec 2019, 21:53

Alsof ontslagen trainers iets vreemds is. Ancelotti is alleen al ontslagen bij Chelsea, Bayern en Napoli in 5 jaar tijd, dat hoort erbij in de voetballerij.

Juancho
Legende
Has thanked: 316 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 12 dec 2019, 22:02

Brael schreef:
Waar maak ik Van Bommel groot? Waar zeg ik dat hij niet te vervangen is?
Je zegt het vooral indirect. Je blijft in mijn ogen te veel hangen bij de vraag wat er na v. Bommel gebeurt terwijl je toch echt eerst de keuze moet maken of v. Bommel voldoet ja of nee. Die vraag bepaalt namelijk het vervolg. Niet andersom. Zodat gezegd, over een opvolger hoef je niet te twijfelen, er is echt wel ergens op de wereld een trainer te vinden die het prima kan proberen bij PSV.
Ik neem ook nergens het standpunt in dat Van Bommel moet blijven, ik zeg alleen dat je goed over een vervanger moet nadenken, voordat je hem eruit flikkert.
Dat moet je zeker, maar dat mag niet het kantelpunt zijn of je wel/niet door gaat met een trainer. Ziet je het niet meer zitten in v. Bommel en vertrouw je er niet op dat het onder hem beter gaat... eruit flikkeren. Desnoods zet je tijdelijk Faber voor de groep. Slechter kan nogmaals niet. Die dingen kunnen overigens prima samengaan. En v. Bommel eruit en ondertussen achter de schermen een nieuwe trainer vinden. Dat ga je niet doen pas op moment dat je v. Bommel hebt ontslagen.
Over dat meer of minder laten zien, dat is natuurlijk geen referentiepunt. Als beginnend trainer heb je ook nooit de kans gehad om iets te laten zien.
Nee maar dat is een keuze die PSV heeft gemaakt. Wat ik ermee wil zeggen is dat er prima trainers zijn, zelfs in NL, die gewoon een beter CV hebben en je dus prima de kans kan geven. Even los van of het je droomtrainer is ja/nee.
De enige afweging die je moet maken, is: denk je dat het met een nieuwe trainer beter gaat dan met Van Bommel?
Je kunt die vraag niet beantwoorden als je geen beeld hebt van een opvolger.
Vind ik dus nogmaals een foutief gestelde vraag. Maar daar gaan we overduidelijk niet uitkomen. Geen probleem.
Tenzij je denkt dat elke gek met een trainersdiploma het beter doet dan Van Bommel, dat kan natuurlijk ook.
Je bedoelt het grappig maar het gaat feitelijk zo slecht met PSV dat idd elke gek, zelfs zonder diploma, het niet snel nog slechter zal gaan doen. En dat is geen positief iets richting v. Bommel.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 12 dec 2019, 22:05

Verlos ons van het kwade!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 312 times
Been thanked: 345 times

Bericht door nilssonH » 12 dec 2019, 22:14

In de winter op een respectvolle manier uit elkaar gaan lijkt mij voor iedereen het beste. Ongeacht het resultaat in de Kuip.

guus
Vaste waarde in elftal

Bericht door guus » 12 dec 2019, 22:21

nilssonH schreef:
12 dec 2019, 22:14
In de winter op een respectvolle manier uit elkaar gaan lijkt mij voor iedereen het beste. Ongeacht het resultaat in de Kuip.
Veel te laat!

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 12 dec 2019, 22:22

Zoals verwacht legt v. Bommel het wederom falen voornamelijk neer bij de arbitrage. Wat een pannenkoek is het toch, 1 van de slechtste trainers die ik OOIT bij PSV heb gezien....Heel leuk en aardig dat Mark er nog vertrouwen in heb, maar hij is gewoon te blind/eigenwijs/egoïstisch (verzin je eigen woord) om in te zien dat het helemaal nergens op gebaseerd is. Mark jongen, ooit een held als voetballer, maar je maakt als trainer de club gewoon kapot. Zie dat verdomme toch eens man...
Van Bommel: 'Niet zo opportunistisch denken, ik ga met goed gevoel naar De Kuip'

Mark van Bommel is boos op de arbitrage na het 1-1 gelijkspel van PSV tegen Rosenborg in de Europa League. De trainer van de Eindhovenaren meent dat zijn ploeg een strafschop had moeten krijgen in de slotfase. Daarnaast werd een goal afgekeurd.

"Ik was boos over het strafschopmoment en het doelpunt, maar dat laatste heb ik niet goed teruggezien", zegt Van Bommel tegen FOX Sports. "De jongens zeiden dat Nick (Viergever, red.) zijn tegenstander met zijn voet in het gezicht raakte. Dan zou het terecht afgekeurd zijn, maar daarvoor was het een honderd procent handsbal van hen. Die man (vierde official, red.) naast me zei: 'Clear penalty'. Dus ik vroeg waarom hij dat niet aangaf: je hebt toch zo'n dingetje (oortje, red.)."

Van Bommel kijkt ook kritisch naar het optreden van PSV. "Het is een stugge tegenstander en we gaven niet veel weg, maar we creëerden ook niet veel. In de eerste helft speelden zij vaak de lange bal, waardoor we vaak de duels aan moesten gaan en die verloren we. Daardoor kwamen zij beter in de wedstrijd. In de tweede helft lukte dat beter."

Van Bommel ziet het niet als een grote teleurstelling dat PSV het Europese seizoen besluit met een gelijkspel, nadat zaterdag nog Fortuna Sittard met ruime cijfers werd verslagen (5-0). "Vandaag hadden we ook kunnen winnen en op het einde hadden we dat ook moeten doen. Zaterdag was het gevoel beter, ja, maar dat maakt voor de volgende wedstrijd niks uit. Zo opportunistisch moet je niet denken. Ik snap dat het gevoel beter is als je wint, maar ik ga met een goed gevoel naar De Kuip. Dat ga ik altijd", doelt hij op de topper tegen Feyenoord.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 450 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 12 dec 2019, 22:24

"Ik ga met een goed gevoel naar De Kuip. Dat ga ik altijd."

Uiteraard. Daar verliezen we toch altijd, dus daar heeft hij lang vantevoren al de excuses voor klaarliggen..

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 714 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 dec 2019, 22:35

Hij doet me steeds meer denken aan die Irakese legerofficier die ook complete onzin bleef spuien.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 12 dec 2019, 22:37

Josef Dettelbacher schreef:
12 dec 2019, 22:35
Hij doet me steeds meer denken aan die Irakese legerofficier die ook complete onzin bleef spuien.
Tirzah heeft ook wel wat neigingen.. ;)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 714 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 dec 2019, 22:41

Ja, af en toe zou ik ook graag wat hebben van dat spul dat hij rookt :mrgreen:

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 606 times
Been thanked: 220 times

Bericht door milansandro » 12 dec 2019, 22:42

Een verlies tegen Feyenoord wat heel goed mogelijk is betekent dan dat hij maar 2 van de laatste 12 wedstrijden gewonnen zou hebben..
2 van de laatste 12..
Laat dat eens op je inwerken..
En hij zit er nog steeds..
Toon, je bent een farce als directeur..
Topclub onwaardig..

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 12 dec 2019, 22:47

Excuus Truus van Bommel. Whatever, ik heb er eigenlijk geen energie meer voor. Ik geef ook van Bommel de schuld niet meer. Hij kan het niet, maar de leiding grijpt niet in. Dan houdt het gewoon op. Het is sowieso te laat, of hij er nou vandaag of Zondag uitvliegt. Seizoen is al een maand voorbij. De enige reden om nu nog in te grijpen is om toe te werken naar volgend seizoen.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 12 dec 2019, 22:48

Menno1 schreef:
12 dec 2019, 22:47
De enige reden om nu nog in te grijpen is om toe te werken naar volgend seizoen.
En puur voor de bühne om te demonstreren dat we nog niet helemáál gecastreerd zijn.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 396 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 12 dec 2019, 22:55

Je hoopt bijna op een afstraffing uit bij Feyenoord zodat hij oprot.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 12 dec 2019, 22:55

Eens met Menno. De bal ligt u al een hele tijd bij Gerbrands die vertikt in te grijpen.

Wel had ik van clubman (als speler) v. Bommel wat meer clubgevoel verwacht. Maar zijn eigenwijsheid en egoïsme zorgt ervoor dat hij de club niet helpt door op te stappen maar nog verder de grond in trapt. Valt me vies tegen van Mark.

guus
Vaste waarde in elftal

Bericht door guus » 12 dec 2019, 23:00

Afellay_Amrabat schreef:
12 dec 2019, 22:55
Zelfs dat zal niet helpen. Van Bommel gaat nooit uit zichzelf.

Hightower
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Bericht door Hightower » 12 dec 2019, 23:04

Afellay_Amrabat schreef:
10-0 ? :lol: :lol: :lol:

Na de wedstrijd tegen PEC zal het wel klaar zijn, veel te laat maar goed.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 12 dec 2019, 23:06

Schoonpa vind hem echt een goede trainer, psv moet geduld hebben nu. WTF.

Dat Lothar deze onzin ongestraft mag blijven uitkramen. Toon wil toch nooit excuses zoeken bij onbeinvloedbare factoren? Het lijkt wel of Lothar ons allemaal loopt te fucken en straks roept ‘grapje’.

Ik moet nog zien dat we in deze vorm winnen van die amateurs in de beker. Het is uit.

Rudie-10
Basisspeler
Has thanked: 24 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Rudie-10 » 12 dec 2019, 23:07

Juancho schreef:
Eens met Menno. De bal ligt u al een hele tijd bij Gerbrands die vertikt in te grijpen.

Wel had ik van clubman (als speler) v. Bommel wat meer clubgevoel verwacht. Maar zijn eigenwijsheid en egoïsme zorgt ervoor dat hij de club niet helpt door op te stappen maar nog verder de grond in trapt. Valt me vies tegen van Mark.
Denk je dat hij het expres doet? Hij doet natuurlijk z’n stinkende best en als je zelf het idee hebt dat je nog kan omdraaien waarom zou je dan opstappen?

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 12 dec 2019, 23:10

Het is bijna bizar wat er bij Psv gebeurt en het is absoluut topclub onwaardig. Ik ben er absoluut geen voorstander van om een trainer te ontslaan maar je kan nu simpelweg niet anders. Deze enorm slechte reeks is niet de enige reden. Naast dat de resultaten om te janken zijn is Bommel er in anderhalf jaar tijd niet in geslaagd om fatsoenlijk voetbal uit deze toch wel redelijke selectie te persen. Er is geen enkele structuur te ontdekken. Tactisch klopt er geen pepernoot van. Zijn wissels verzwakken alleen maar. Bommel is wat mij betreft te vroeg op het paard gehesen als trainer. De ene keer pakt dat goed uit (Cocu) en nu niet. Kan gebeuren maar doe er iets aan als het het geval is. Hij presteert ondermaats, voetbalt ondermaats en gedraagt zich ver ondermaats. Ik vind zijn omgang met spelers droevig met Jeroen Zoet als grootste voorbeeld. En zijn arrogante houding gaat me steeds meer tegenstaan. Toon Gerbrands is een waailap als hij nu niet ingrijpt en dan durf ik hem volledig ongeloofwaardig te verklaren.

guus
Vaste waarde in elftal

Bericht door guus » 12 dec 2019, 23:10

Rudie-10 schreef:
12 dec 2019, 23:07
Juancho schreef:

Denk je dat hij het expres doet? Hij doet natuurlijk z’n stinkende best en als je zelf het idee hebt dat je nog kan omdraaien waarom zou je dan opstappen?
Hij zal nooit zelf stoppen omdat het dan einde trainers carrière betekent. Hooguit nog trainer bij de amateurs.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 12 dec 2019, 23:17

voskat schreef:
12 dec 2019, 22:48
Menno1 schreef:
12 dec 2019, 22:47
De enige reden om nu nog in te grijpen is om toe te werken naar volgend seizoen.
En puur voor de bühne om te demonstreren dat we nog niet helemáál gecastreerd zijn.
Nou de buhne heeft ook wel door dat we topclub af zijn hoor. 2 vd 11 wedstrijden gewonnen.....En tegen makkelijke tegenstanders

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 953 times

Bericht door J.B. » 12 dec 2019, 23:23

Afellay_Amrabat schreef:
En gezien hoe Fnoord vanavond speelde zou me dat ook niets verbazen.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 12 dec 2019, 23:37

Afellay_Amrabat schreef:
Dieper dan door zulke trieste reacties kan de PSV supporter niet zinken.
Gelukkig dat de spelers en een groot deel van de Oost nog wel weten wat supporter zijn inhoudt.
En blij met Mo, die na zijn goal naar Mark rent. Een duidelijk signaal. Prima, Mo.

Plaats reactie