Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Mark van Bommel

Bericht door tirzah » 12 dec 2019, 23:37

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Afellay_Amrabat schreef:
12 dec 2019, 22:55
Je hoopt bijna op een afstraffing uit bij Feyenoord zodat hij oprot.
Dieper dan door zulke trieste reacties kan de PSV supporter niet zinken.
Gelukkig dat de spelers en een groot deel van de Oost nog wel weten wat supporter zijn inhoudt.
En blij met Mo, die na zijn goal naar Mark rent. Een duidelijk signaal. Prima, Mo.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1937 times
Been thanked: 1066 times

Bericht door J.B. » 12 dec 2019, 23:39

Oost floot het hardste :lol:
Only in it for the money

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 877 times
Been thanked: 1160 times

Bericht door ruuddevil » 13 dec 2019, 07:04

Ik hoop dat Toon na de 3-1 nederlaag zondag eindelijk ingrijpt. Er is niets meer over van onze club en dat verwijt ik voor 90 procent Lothar. Dodelijke combi van geen ervaring, niets presteren en alles willen bepalen.

Lothar gaat ondertussen vrolijk door met isoleren. De laatste 20 minuten waren heel goed. Het helpt niet dat zij een bal er in schieten. Ja Mark, dat doen tegenstanders nou eenmaal, lullig he.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 177 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 13 dec 2019, 08:07

Ja vooral een trainer blijven supporten die er niets van bakt.

cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 13 dec 2019, 08:13

ruuddevil schreef:
13 dec 2019, 07:04
Ik hoop dat Toon na de 3-1 nederlaag zondag eindelijk ingrijpt. Er is niets meer over van onze club en dat verwijt ik voor 90 procent Lothar. Dodelijke combi van geen ervaring, niets presteren en alles willen bepalen.

Lothar gaat ondertussen vrolijk door met isoleren. De laatste 20 minuten waren heel goed. Het helpt niet dat zij een bal er in schieten. Ja Mark, dat doen tegenstanders nou eenmaal, lullig he.
Ja maar welke trainer gaat deze middelmaat wel aan het voetballen krijgen.

Onze Mexicaanse vriend Guti kan er geen kut van. Die mist zoveel handelingssnelheid, vertraagd het hele spel. Dat had van Bommel goed gezien afgelopen seizoen. Rosario heeft een half jaar boven zichzelf uit kunnen steken, en zit nu op zijn normale niveau. Toornstra had dat ook een seizoen. En dan die achterhoede. Een peperdure aankoop voldoet niet. Dus een al middelmatige verdediger die gestopt was, en noodgedwongen terug is omdat geen andere club hem wilde hebben moet de linie leiden.

Nee het materiaal is niet best. En dan heb je nog spelers als Thomas, Afellay en Lammers met hun langdurige blessures. Daar heb je dit seizoen ook weinig aan omdat ze elke vorm van wedstrijdritme missen. Als ze dan al hun oude niveau halen.

Voorin is top. Alles daarachter is echt pure middelmaat. Zelfs al zet je van Gaal en Hiddink samen voor de groep. Dat middenveld mist creativiteit en handelingssnelheid. En de achterhoede is ook niet goed genoeg.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Bericht door PCGC » 13 dec 2019, 08:20

tirzah schreef:
12 dec 2019, 23:37
Afellay_Amrabat schreef:
12 dec 2019, 22:55
Je hoopt bijna op een afstraffing uit bij Feyenoord zodat hij oprot.
Dieper dan door zulke trieste reacties kan de PSV supporter niet zinken.
Gelukkig dat de spelers en een groot deel van de Oost nog wel weten wat supporter zijn inhoudt.
En blij met Mo, die na zijn goal naar Mark rent. Een duidelijk signaal. Prima, Mo.
Dat is inderdaad balen ja , en het feit waarom hij er nog zo lang iets van mag proberen te maken. Het lijkt tussen MvB en zijn (beste) spelers Mo, Bergwijn, Malen, Gakpo, Thomas etc. nog goed te zitten.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 13 dec 2019, 08:38

Ben je nou nog niet weg Lothar? Moeten we eerst degraderen?

cocufan1
Nationale topspeler

Bericht door cocufan1 » 13 dec 2019, 08:44

ruuddevil schreef:
13 dec 2019, 08:38
Ben je nou nog niet weg Lothar? Moeten we eerst degraderen?
Zondag is die weg.

Na verlies in de Kuip is het echt wel klaar.
Dan ontkomt Gerbrands er niet meer aan.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 724 times
Been thanked: 2241 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 dec 2019, 08:44

Ik bewonder het vertrouwen in Van Bommel oprecht. Knap.

Maar ik snap er totaal geen zak van. Waarom zou je vertrouwen hebben in een trainer die van de afgelopen 11 duels er slechts 2 wint? De spelersgroep knokt niet voor hem, ze laten hem opzichtig vallen maar zeggen voor de camera wat anders.

Van Bommel en selectie is een mismatch dit seizoen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 13 dec 2019, 08:51

Van Bommel die denkt dat hij een trainer is, is pas een mismatch. En Toon die denkt dat hij het nog aan de praat krijgt is nog veel erger. Slappe hap.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 dec 2019, 08:51

https://www.psvinside.nl/heeft-mark-van ... iespelers/

Ik denk dat MvB nog precies de juiste spelers achter zich heeft staan om het niet uit de hand te laten lopen (Bergwijn, Schwaab, Ibi, Viergever), terwijl de spelers die hem uitkotsen of redelijk nieuw zijn zonder draagvlak, of buitenlands zijn en de pers niet opzoeken, of een combi van beide.

Ironisch genoeg heeft deze selectie een type van Bommel nodig die de coach zegt waar het op staat.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 13 dec 2019, 08:59

Van Bommel had in zijn laatste seizoen als speler ook geen positieve invloed in de groep. Vermoeiende gast volgens mij, de Limburgse Seedorf.

Thoresen
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 21 times

Bericht door Thoresen » 13 dec 2019, 09:05

Onze trainer gaat met een goed gevoel naar de Kuip......ik vraag me werkelijk af waar hij naar zit te kijken tijdens een wedstrijd.

Dit staat in schril contrast met zijn uiterst kritische reactie na een CL-overwinning thuis op Manchester United met 2-1 in 2015 toen hij om een reactie werd gevraagd. Heel Eindhoven liep de polonaise maar meneer vond dat er niet veel van klopte bij PSV.

In tegenstelling tot velen hier vond ik het ook geen wereldvoetballer en zeker geen clubicoon (en ja ik hing ook in de lampen van plezier bij de 0-4 in de Arena met een hattrick van MvB). Bij Barcelona belandde hij vrij snel op een zijspoor omdat ie eenvoudigweg tekort kwam. Bij Bayern en AC Milan was het vooral een poetser die met (gespeelde) persoonlijkheid in het pulletje viel en het etiket leider kreeg. Maar ook dat laatste werd ook daar regelmatig bekritiseert,'Stinkstiefel'.

Als trainer gewoon weg dramatisch:
- prestaties ver onder PSV-niveau, cijfers liegen niet. 2019 wordt, voor mijn gevoel, het slechtste jaar sinds ik me kan heugen. Slechter dan Thijs Libregts, Aad de Mos, Hans Westerhof en Fred Rutten. Wellicht komt er nog een cijfersfetisjist dit weerleggen.
- speelstijl, welke speelstijl? Blok op middenveld? Het ziet er al anderhalf gewoon niet uit. Want iedereen vergeet dat we de eerste seizoenshelft vorig jaar ook al(uit-)wedstrijden wonnen maar het voetbal er al niet uitzag (PEC uit, Fortuna uit, Groningen uit, Vitesse thuis)
- geen enkele speler zie ik beter voetballen onder zijn leiding. Het lijkt wel alsof ze volgepropt worden met taken en daardoor vergeten wat ze echte moeten doen: lekker voetballen. Je ziet de angst in de verdediging en het middelveld: balletje breed en balletje terug. Zelfvertrouwen is bij de meeste ernstig gedaald.
- communicatie met de pers. Iedere keer als ik dat zelfingenomen smoelwerk met al die excuses zie ben ik er heel snel klaar mee. Wat een eikel. een narcist a la van Gaal en Mourinho alleen zonder de prestaties.
Laatst gewijzigd door Thoresen op 13 dec 2019, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 158 times
Been thanked: 302 times

Bericht door Brael » 13 dec 2019, 09:07

Juancho schreef:
12 dec 2019, 22:02
Brael schreef:
Waar maak ik Van Bommel groot? Waar zeg ik dat hij niet te vervangen is?
Je zegt het vooral indirect. Je blijft in mijn ogen te veel hangen bij de vraag wat er na v. Bommel gebeurt terwijl je toch echt eerst de keuze moet maken of v. Bommel voldoet ja of nee. Die vraag bepaalt namelijk het vervolg. Niet andersom. Zodat gezegd, over een opvolger hoef je niet te twijfelen, er is echt wel ergens op de wereld een trainer te vinden die het prima kan proberen bij PSV.
Ik neem ook nergens het standpunt in dat Van Bommel moet blijven, ik zeg alleen dat je goed over een vervanger moet nadenken, voordat je hem eruit flikkert.
Dat moet je zeker, maar dat mag niet het kantelpunt zijn of je wel/niet door gaat met een trainer. Ziet je het niet meer zitten in v. Bommel en vertrouw je er niet op dat het onder hem beter gaat... eruit flikkeren. Desnoods zet je tijdelijk Faber voor de groep. Slechter kan nogmaals niet. Die dingen kunnen overigens prima samengaan. En v. Bommel eruit en ondertussen achter de schermen een nieuwe trainer vinden. Dat ga je niet doen pas op moment dat je v. Bommel hebt ontslagen.
Over dat meer of minder laten zien, dat is natuurlijk geen referentiepunt. Als beginnend trainer heb je ook nooit de kans gehad om iets te laten zien.
Nee maar dat is een keuze die PSV heeft gemaakt. Wat ik ermee wil zeggen is dat er prima trainers zijn, zelfs in NL, die gewoon een beter CV hebben en je dus prima de kans kan geven. Even los van of het je droomtrainer is ja/nee.
De enige afweging die je moet maken, is: denk je dat het met een nieuwe trainer beter gaat dan met Van Bommel?
Je kunt die vraag niet beantwoorden als je geen beeld hebt van een opvolger.
Vind ik dus nogmaals een foutief gestelde vraag. Maar daar gaan we overduidelijk niet uitkomen. Geen probleem.
Tenzij je denkt dat elke gek met een trainersdiploma het beter doet dan Van Bommel, dat kan natuurlijk ook.
Je bedoelt het grappig maar het gaat feitelijk zo slecht met PSV dat idd elke gek, zelfs zonder diploma, het niet snel nog slechter zal gaan doen. En dat is geen positief iets richting v. Bommel.
Ik denk juist wel dat we het in grote lijnen met elkaar eens zijn. We willen allebei Van Bommel eruit, mits PSV erop vooruit gaat. Jij denkt alleen dat dat sowieso het geval is, al zetten we er Faber neer, ik denk dat je daar wel goed over moet nadenken. Doorgaans is het effect van een trainerswissel 0,0, maar intussen doet Van Bommel het wel zo slecht dat je inderdaad kunt betogen dat elke bovengemiddelde Eredivisie-trainer een verbetering is.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 269 times
Been thanked: 278 times

Bericht door Paco Casal » 13 dec 2019, 09:08

Er was kritiek op Van Bommel omdat hij Guti, het befaamde '1 mans middenveld' niet opstelde. Diezelfde Guti liet na een minuut of 25 even zien waarom van Bommel die keuzes maakt.

Eerste helft was van een heel droevig niveau, bijna net zo droevig als supporters die hopen dat de eigen club verliest. Bijna. Ligt dat aan de coach, of ligt dat aan het feit dat Viergever en Schwaab je CV's zijn en werkelijk iedere bal op zij of naar de keeper spelen? En wanneer zij een bal naar voren proberen te spelen, dit bijna standaard resulteert in balverlies? Daar ligt het probleem. Kwa-li-teit. Dat komen we te kort. We hebben gewoon kut voetballers op plekken waar de opbouw begint. Daarnaast zijn de spelers die het moeten doen de jonkies. De ervaren krachten kunnen geen leiding geven, want zij hebben alle zeilen bij te zetten om uberhaubt PSV-niveau aan te kunnen tikken. En zelfs dan lukt het ze vaak niet.

Ihattaren die zijn doelpunt met Mark van Bommel viert, zegt m.i. dat het in de groep en het vertrouwen in de trainer wel goed zit. We kunnen wel ouwehoeren over spelers die geen kansen krijgen onder van Bommel, maar Guti en Bruma hebben de kans die ze gisteren gekregen hebben nou niet echt met beide handen aangegrepen, wel?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 13 dec 2019, 09:12

Zelfde geldt voor Boscagli op linksback. Sadilek is geen topper, maar Boscagli heeft geen enkel argument gegeven waarom hij wel zou moeten worden opgesteld.

Hightower
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Bericht door Hightower » 13 dec 2019, 09:36

Brael schreef:
13 dec 2019, 09:12
Zelfde geldt voor Boscagli op linksback. Sadilek is geen topper, maar Boscagli heeft geen enkel argument gegeven waarom hij wel zou moeten worden opgesteld.
Waar Sadilek maar elke wedstrijd mag aanmodderen, verdwijnt Boscagli na 1 slechte wedstrijd weer lekker op het bankje.

Lekker vergelijkingsmateriaal.

Net als Guti, hij moet toch veel beter kunnen dan wat hij nu laat zien.

Ik zal de aankopen pas beoordelen/veroordelen als er een andere trainer voor de groep staat, dan ben ik benieuwd wat ze echt kunnen.

Met deze trainer gaat geen één speler beter voetballen.

Maar goed ik ga ervanuit nog maximaal 3 wedstrijden met hem als trainer van onze club, het allerbeste zou zijn dat hij vandaag nog gewoon opstapt.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Ren Höek » 13 dec 2019, 09:39

Paco Casal schreef:
13 dec 2019, 09:08
Eerste helft was van een heel droevig niveau, bijna net zo droevig als supporters die hopen dat de eigen club verliest. Bijna. Ligt dat aan de coach, of ligt dat aan het feit dat Viergever en Schwaab je CV's zijn en werkelijk iedere bal op zij of naar de keeper spelen? En wanneer zij een bal naar voren proberen te spelen, dit bijna standaard resulteert in balverlies? Daar ligt het probleem.
Komisch dat bedroevend veldspel de schuld zou zijn van de spelers.
En ik maar denken dat de hoofdtrainer (eind)verantwoordelijk is voor de tactiek en de uitvoering.

Het is zeker ook de schuld van de spelers dat ze al meerdere wedstrijden de 1e helft de tegenstander aardig wegspelen, maar na tactische wijzigingen bij de tegenstander de grip op het spel verliezen, er vervolgens helemaal niets gebeurt vanuit de staf en uiteindelijk of de winst wordt weggegeven of met veel pijn en moeite de winst alsnog wordt veilig gesteld?

En je bent dus ook van mening dat de spelers van bijv. Emmen, LASK, Willem II en Rosenborg beter zijn dan die van PSV?
Aangezien die beter spel lieten zien dan PSV.

De resultaten waren dit seizoen (eigenlijk dit jaar) al niet geweldig en worden alleen maar slechter, maar geef vooral de spelers de schuld.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 13 dec 2019, 09:54

Hightower schreef:
13 dec 2019, 09:36
Brael schreef:
Waar Sadilek maar elke wedstrijd mag aanmodderen, verdwijnt Boscagli na 1 slechte wedstrijd weer lekker op het bankje.

Lekker vergelijkingsmateriaal.
Maakt het veel uit of we Sadilek elke wedstrijd laten aanmodderen, of Boscagli? Missen allebei gewoon kwaliteit.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 724 times
Been thanked: 2241 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 dec 2019, 09:54

Ik vond Boscagli een van de minst slechte gisteren.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 133 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 13 dec 2019, 10:03

Thoresen schreef:
13 dec 2019, 09:05
Onze trainer gaat met een goed gevoel naar de Kuip......ik vraag me werkelijk af waar hij naar zit te kijken tijdens een wedstrijd.
je kan natuurlijk niet verwachten dat de trainer zegt dat hij het somber inziet. Elke trainer zal zeggen dat ze met een goed gevoel naar een wedstrijd gaan, ook al is dat helemaal niet zo.

Thoresen schreef:
13 dec 2019, 09:05
In tegenstelling tot velen hier vond ik het ook geen wereldvoetballer en zeker geen clubicoon (en ja ik hing ook in de lampen van plezier bij de 0-4 in de Arena met een hattrick van MvB). Bij Barcelona belandde hij vrij snel op een zijspoor omdat ie eenvoudigweg tekort kwam. Bij Bayern en AC Milan was het vooral een poetser die met (gespeelde) persoonlijkheid in het pulletje viel en het etiket leider kreeg. Maar ook dat laatste werd ook daar regelmatig bekritiseert,'Stinkstiefel'.
Gedeeltelijk mee eens, het was zeker geen wereldvoetballer. Hij was een speler die prima meekon als waterdrager in de top. En dat is al veel meer dan het gros van de spelers bereiken. Maar een speler die bij PSV 7 seizoenen vaste basisspeler is, 267 wedstrijden speelt, 62 goals scoort en 49 assists geeft, 9 prijzen waaronder 4 landstitels wint en de halve finale CL bereikt kun je moeilijk geen clubicoon noemen. Dan vraag ik me af hoeveel spelers die meer hebben gedaan voor PSV wél clubicoon zijn.

Als trainer inderdaad een heel ander verhaal.

cocufan1
Nationale topspeler

Bericht door cocufan1 » 13 dec 2019, 10:17

Hightower schreef:
13 dec 2019, 09:36
Brael schreef:
Net als Guti, hij moet toch veel beter kunnen dan wat hij nu laat zien.

Ik zal de aankopen pas beoordelen/veroordelen als er een andere trainer voor de groep staat, dan ben ik benieuwd wat ze echt kunnen.
Guti kan niet beter. Een blinde ziet dat hij handelingssnelheid en inzicht mist.
Brengt creatief ook te weinig.

Hij komt duidelijk kwaliteit tekort. Heeft niets met de trainer te maken, Sterker nog, de trainer had dit vorig seizoen al lang geconstateerd.

Dit PSV is gebaat bij een goede middenvelder. Type en kwaliteit Marco van Ginkel.
En een linksback met opbouwende en aanvallende kwaliteiten. Zoals Angelino, Willems, maar ook de onderschatte Brenet vulde dat uitstekend in.

Ik denk dat van Bommel dan gewoon alles wint.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Heya Hallvar » 13 dec 2019, 10:18

Dat de selectie onevenwichtig en niet hoogwaardig is lijkt me duidelijk, maar de werkelijke kwaliteit is onder deze trainer niet vast te stellen. Daarvoor heeft er teveel destructiewerk plaats gevonden en ontbeert het de meeste spelers aan elke vorm van zelfvertrouwen. De basis (visie, structuur, patronen) ontbreekt waardoor veel spelers gaan "zwemmen". Van Bommel is niet de man die opeens het licht gaat zien of het aanpassingsvermogen heeft om het anders te doen. In de winterstop moet er een andere coach voor de groep staan.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 807 times
Been thanked: 611 times

Bericht door Sensation » 13 dec 2019, 10:23

Er is geen touw vast te knopen aan het spel wat onder Van Bommel gespeeld wordt. Geen automatismen, geen lijn in het spel, iedereen doet maar wat. Dat werkt tot op zekere hoogte omdat de voorste 4 voldoende voetbalintelligentie en kwaliteiten hebben om dit te maskeren maar zodra we achter komen en/of met de rug tegen de muur worden gezet loopt iedereen als een kip zonder kop.

Stel een trainer aan met een duidelijke visie en die automatismen en een basis erin weet te slijpen en je doet gewoon mee zowel in ED als in EL.

Ik heb MvB vorig seizoen lang verdedigd omdat ik, na het vertrek van Cocu, echt uitkeek naar hem en had verwacht dat hij het goed zou doen. Niets is minder waar en nu is de maat vol.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 13 dec 2019, 10:32

Dat toneelstukje met Ihattaren was afgesproken werk. Erg triest dat Lothar zelfs dat gebruikt om te overleven.

guus
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 97 times
Been thanked: 75 times

Bericht door guus » 13 dec 2019, 10:40

ruuddevil schreef:
13 dec 2019, 10:32
Dat toneelstukje met Ihattaren was afgesproken werk. Erg triest dat Lothar zelfs dat gebruikt om te overleven.
Dit denk je zelf?

Plaats reactie