Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Mark van Bommel

Bericht door ThoresenKoolhof » 14 dec 2019, 14:13

Weet niet of het herkenbaar is bij anderen hier, maar ik zit momenteel in een soort van PSV depressie dankzij van Bommel, heb er nog nooit eerder last van gehad, maar zoek gewoon totaal niet naar PSV te kijken op dit moment.
Ik sla de wedstrijd morgen ook maar weer over, murw gebeukt door de combinatie van slecht voetbal met dito resultaat en hoe met de situatie omgegaan word of eigenlijk juist niet, wanprestaties worden met excuses/smoesjes goed gepraat en de leiding die het vaak over topsportklimaat heeft laat het allemaal maar gebeuren, ben er effe helemaal klaar mee hoog tijd dat het winterstop is.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1529 times
Been thanked: 879 times

Bericht door J.B. » 14 dec 2019, 14:31

ThoresenKoolhof schreef:
14 dec 2019, 14:13
Weet niet of het herkenbaar is bij anderen hier, maar ik zit momenteel in een soort van PSV depressie dankzij van Bommel, heb er nog nooit eerder last van gehad, maar zoek gewoon totaal niet naar PSV te kijken op dit moment.
Ik sla de wedstrijd morgen ook maar weer over, murw gebeukt door de combinatie van slecht voetbal met dito resultaat en hoe met de situatie omgegaan word of eigenlijk juist niet, wanprestaties worden met excuses/smoesjes goed gepraat en de leiding die het vaak over topsportklimaat heeft laat het allemaal maar gebeuren, ben er effe helemaal klaar mee hoog tijd dat het winterstop is.
Depressie niet echt. Ik wordt er van cynisch van merk ik. Schouderophalend bijna. Toevallig zat ik net even bij een maat van me. Fnoord fan. En beide hoopten we op winst van Fnoord. Hij omdat hij fan is van die club, en ik omdat dat zal betekenen dat we eindelijk van Bommel af zijn. Zo sta ik er op dit moment in.
Triplets, it`s all about Triplets..

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 14 dec 2019, 14:38

Hahahahahaha ongelofelijk dit.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 657 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 dec 2019, 14:49

ThoresenKoolhof schreef:
Ik probeer de laatste tijd ook steeds meer smoesjes te bedenken om niet te hoeven kijken: "ik loop nog 3 afleveringen achter van de rijdende rechter, ik ben gestopt met drinken en een terugslag kan ik nu niet aan, ik geloof dat mijn vrouw behoefte heeft aan een goed gesprek vanavond". Dat soort dingen.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 274 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 14 dec 2019, 14:57

J.B. schreef:
14 dec 2019, 14:31
ThoresenKoolhof schreef:
Depressie niet echt. Ik wordt er van cynisch van merk ik. Schouderophalend bijna. Toevallig zat ik net even bij een maat van me. Fnoord fan. En beide hoopten we op winst van Fnoord. Hij omdat hij fan is van die club, en ik omdat dat zal betekenen dat we eindelijk van Bommel af zijn. Zo sta ik er op dit moment in.
Hopen op een nederlaag van je favoriete club kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Ook al gaat het nog zo slecht, ik wil dat PSV altijd wint.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1529 times
Been thanked: 879 times

Bericht door J.B. » 14 dec 2019, 15:01

TomPSV schreef:
14 dec 2019, 14:57
J.B. schreef:
14 dec 2019, 14:31
ThoresenKoolhof schreef:
Hopen op een nederlaag van je favoriete club kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen. Ook al gaat het nog zo slecht, ik wil dat PSV altijd wint.
Mijn wil om een Bommel exit is op dit moment groter. Juist voor de club
Triplets, it`s all about Triplets..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 14 dec 2019, 16:36

Volgens velen hier worden we met een vertrek van Van Bommel opeens wonderlijk tweede omdat we alles winnen.

Komen we ook nog eens makkelijk door de voorronde CL en loten we tegen Barcelona. Vervolgens leggen we de ene na de andere prachtaanval op de mat met als hoogtepunt dit:

Baumgartl speelt Messi met een aka door de benen en past vervolgens strak in op Hendrix (of Ryan Thomas, zoals hij door sommigen hier als verlosser wordt bestempeld). Hendrix en Rosario zetten vervolgens het hele middenveld buitenspel met een dubbel een-tweetje dat alleen eerder vertoond is door Iniesta, om vervolgens met een precieze steekbal Bruma weg te sturen. Bruma speelt 2 man uit en behoudt vervolgens het overzicht en zet Doan op sublieme wijze vrij. Doan die opeens een krachtpatser is geworden sinds Van Bommel weg is gaat natuurlijk fel in zijn duel, wint hem en scoort. 5-0.

Vervolgens wordt er een standbeeld gebouwd voor De Jong. Wat fantastisch dat hij deze wereldspelers voor slechts 50 miljoen heeft weten binnen te halen.

Dat is de oplossing. Wist niet dat het zo makkelijk was. Mark van Bommel moet weg.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 14 dec 2019, 16:42

DeTaurus,
Toevallig speelt Real Sociedad nu tegen Barca. Heerlijke spelopvatting. Zetten als kleine club Barcelona vol onder druk. Mooie spelpatronen. Zo kan het dus ook. Of naar Leicester City. Relatief kleine ploegen maar met een duidelijke visie. Dat alles mist Bommel.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 dec 2019, 16:46

DeTaurus schreef:
14 dec 2019, 16:36
Volgens velen hier worden we met een vertrek van Van Bommel opeens wonderlijk tweede omdat we alles winnen.
Ik denk dat er meer mensen zijn die denken: Bommel gauw weg als we volgend seizoen kans willen maken op minimaal de 2e plaats.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1752 times
Been thanked: 413 times

Bericht door TylerDurdn » 14 dec 2019, 17:02

DeTaurus schreef:

Komen we ook nog eens makkelijk door de voorronde CL en loten we tegen Barcelona. Vervolgens leggen we de ene na de andere prachtaanval op de mat met als hoogtepunt dit:

Baumgartl speelt Messi met een aka door de benen en past vervolgens strak in op Hendrix (of Ryan Thomas, zoals hij door sommigen hier als verlosser wordt bestempeld). Hendrix en Rosario zetten vervolgens het hele middenveld buitenspel met een dubbel een-tweetje dat alleen eerder vertoond is door Iniesta, om vervolgens met een precieze steekbal Bruma weg te sturen. Bruma speelt 2 man uit en behoudt vervolgens het overzicht en zet Doan op sublieme wijze vrij. Doan die opeens een krachtpatser is geworden sinds Van Bommel weg is gaat natuurlijk fel in zijn duel, wint hem en scoort. 5-0.

Vervolgens wordt er een standbeeld gebouwd voor De Jong. Wat fantastisch dat hij deze wereldspelers voor slechts 50 miljoen heeft weten binnen te halen.

Dat is de oplossing. Wist niet dat het zo makkelijk was. Mark van Bommel moet weg.

Jajajaja zeg nu maar tegen papa dat hij zich moet gaan gedragen als een echte clubicoon en lekker ontslag moet nemen. Niet alleen zet hij zichzelf enorm voor schut, ook onze mooie club.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 14 dec 2019, 17:08

ziege maar ook zagge schreef:
14 dec 2019, 16:46
DeTaurus schreef:
Ik denk dat er meer mensen zijn die denken: Bommel gauw weg als we volgend seizoen kans willen maken op minimaal de 2e plaats.
Inderdaad.
Het idee is eerder om nu al een nieuwe coach en de juiste filosofie in te passen, zodat het team in elk geval een half jaar de tijd heeft om zich aan te passen en eventueel nieuwe aankopen te doen.
Dan staan we ook niet voor de zoveelste keer met de broek om de enkels wanneer de voorrondes CL/EL beginnen...

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Bericht door mr.top » 14 dec 2019, 17:17

Valentijn Driessen roept tussen neus en lippen door dat een zeperd tegen Feyenoord weleens einde verhaal voor Bommel zal zijn:
https://www.telegraaf.nl/video/13494932 ... an-gedacht

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 dec 2019, 17:20

Voor de verandering zou die voetveeg hier best eens gelijk kunnen hebben.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 378 times
Been thanked: 1719 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 dec 2019, 17:30

DeTaurus schreef:
Zeg mij nou eens welke aanknopingspunten er zijn.

Waarom zouden we vertrouwen moeten hebben in Van Bommel en zijn staf? Kom eens met een stapel argumenten. Ik zou het graag willen zien, maar niets.

We moeten nu gaan bouwen maar volgend seizoen. Dat is de opdracht van een nieuwe trainer. Overgangshalfjaar. Selectie analyseren. Maak het af met Van Bommel en volgend jaar wordt je overgangsjaar is mijn overtuiging.

Overtuig me. Met goede argumenten kan dat best. Tot die tijd ga ik juichen als we winnen van Feyenoord maar realiseer ik mij dat een vernedering op de lange termijn beter is voor PSV.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 14 dec 2019, 17:47

Yep, al vind ik het eigenlijk al veel te laat om van Bommel er uit te gooien. Ik hoop dus niet eens meer om een punt verlies, want heb het idee dat als we verliezen morgen of gelijkspelen dat bij winst AZ ook de tweede plek echt weg is. Dus wat voor eer valt er dan nog te halen bij een interim? De beker winnen? Not going to happen. En wat dan nog? Ik heb nog steeds schijt aan die beker; het seizoen is een totale mislukking bij beker winst en een 4e plek.

Ik herken wel de PSV moeheid. Ik kijk nog wel, maar sla verder alles over: geen podcasts meer, en zeker geen VI, Studio voetbal en andere praat programma's. En Minder met de Shoving kletsen op de app. Dat is dan wel weer een voordeel...

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 dec 2019, 17:50

Niks interim, gewoon opvolger.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 14 dec 2019, 17:59

ShovingNE2 schreef:
14 dec 2019, 17:30
DeTaurus schreef:
Zeg mij nou eens welke aanknopingspunten er zijn.

Waarom zouden we vertrouwen moeten hebben in Van Bommel en zijn staf? Kom eens met een stapel argumenten. Ik zou het graag willen zien, maar niets.

We moeten nu gaan bouwen maar volgend seizoen. Dat is de opdracht van een nieuwe trainer. Overgangshalfjaar. Selectie analyseren. Maak het af met Van Bommel en volgend jaar wordt je overgangsjaar is mijn overtuiging.

Overtuig me. Met goede argumenten kan dat best. Tot die tijd ga ik juichen als we winnen van Feyenoord maar realiseer ik mij dat een vernedering op de lange termijn beter is voor PSV.
Ik denk dat alle argumenten al langs zijn gekomen.

De kern van tegenstanders van Van Bommel is dat de prestaties en het voetbal al lang slecht zijn (feit), en dat dit te wijten is aan Van Bommel.

Ik vind mezelf niet per se een voorstander van Van Bommel, maar het sentiment dat hierzo heerst vind ik ook helemaal doorgeslagen. Ik voel mij genoodzaakt om daar tegengas aan te geven.

Er zijn meerdere oorzaken aanwijsbaar voor deze malaise. Het meest kritieke punt vind ik de samenstelling van de selectie. Het ontbreken van een leider en een spelverdeler is in mijn ogen de hoofdoorzaak.

Van Bommel heeft een en ander zeker verkeerd gedaan, maar stel je voor dat we een conservatievere trainer zouden hebben die Mo, Malen en Bergwijn niet zo snel in het diepe zou gooien. Dan hadden we nu een ploeg zonder talent, zonder restwaarde en zonder enige vorm van voetbal.
Als Mo, Malen en Bergwijn zich op zo’n manier onder Van Bommel kunnen ontwikkelen dat ze waarschijnlijk voor recordbedragen weg gaan, en aankopen van tientallen miljoenen kunnen dat toevallig allemaal niet, dan is het opvallend om dit allemaal in de schoenen van Van Bommel te schuiven. Dat geen enkele uit de verf komt, ligt in mijn ogen niet eens zozeer aan de tactiek maar meer aan individuele tekortkomingen. Bruma die een blind paard is, de verdedigers die geen bal in kunnen spelen, geen spelverdeler in de selectie.
Waar ligt het dan aan? Ik ben van mening dat goed voetbal onder deze omstandigheden zeer lastig te realiseren is.

Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Ik heb tegenstanders van Van Bommel nog geen enkel steekhoudend argument zien geven waarom deze catastrofe in dusdanige mate aan hem te wijten is dat zijn vertrek ons heel veel op gaat leveren.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 156 times
Been thanked: 353 times

Bericht door RIO » 14 dec 2019, 18:14

Geen linksback, geen leider, geen sterke middenvelder.

Volgens mij ben je de assistent van Mino of nie?
Mo money, Mo honey

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 745 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 14 dec 2019, 18:20

Nee hij heet Ruben.

Ricardo Zamora
Bankzitter
Has thanked: 10 times
Been thanked: 34 times

Bericht door Ricardo Zamora » 14 dec 2019, 18:22

Ruben? Ik zal morgen inschakelen op Fox en vurig hopen dat we winnen. Ja, ik ben het ook niet eens met de keuzes van Bommel. Maar hopen op verlies doe ik nauwelijks en al zeker niet tegen Feyenoord.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 745 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 14 dec 2019, 18:26

Ik hoop niet op verlies, maar maak me geen enkele illusie over morgen. Binnen de kortste keren 2-0 achter, dan neemt Feyenoord gas terug en eindigt het met 3-1.

Tegen de amateurs in de beker gaan we onszelf nog een keer voor lul zetten maar winnen we net. En dan Zwolle thuis drie punten waarna Lothar zegt goede serie.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 14 dec 2019, 18:30

DeTaurus schreef:
14 dec 2019, 17:59
Van Bommel heeft een en ander zeker verkeerd gedaan, maar stel je voor dat we een conservatievere trainer zouden hebben die Mo, Malen en Bergwijn niet zo snel in het diepe zou gooien. Dan hadden we nu een ploeg zonder talent, zonder restwaarde en zonder enige vorm van voetbal.
Bergwijn? Die was al onder Cocu doorgebroken.
Maar je stipt wel een van de duidelijke pluspunten van Van Bommel aan: dat hij aardig wat jong talent door heeft laten stromen.

Aan de andere kant valt het wel op dat het bijna uitsluitend lijkt te gaan om talent dat Bommel zelf onder zijn hoede heeft gehad. Mauro Junior liet hij bijvoorbeeld volledig links liggen.
Dat roept toch ook weer vraagtekens op.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 dec 2019, 18:36

Die keuzes zijn ongetwijfeld in overleg gemaakt, het aankoopbeleid daarop afgestemd. Bommel en de Jong tegen elkaar uitspelen daar geloof ik dus totáál niet in - leuk voor bijv. de Telegraaf als die een zielige poging wil doen te stoken binnen de organisatie, meer niet. Mensen die op eilandjes werken zie je misschien bij de concurrentie maar bij PSV werken we zo niet en eigenlijk weet iedereen hier dat volgens mij ook wel.

Onze selectie bestaat in elk geval wat de ED betreft uit stuk voor stuk topvoetballers waar een goede coach hoe dan ook een hecht en kloppend team uit moet kunnen smeden.

We zullen het morgen zien, als we daar flink de boot in gaan is het baai baai zwaai zwaai.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 14 dec 2019, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 378 times
Been thanked: 1719 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 dec 2019, 18:38

DeTaurus schreef:
Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Ik heb tegenstanders van Van Bommel nog geen enkel steekhoudend argument zien geven waarom deze catastrofe in dusdanige mate aan hem te wijten is dat zijn vertrek ons heel veel op gaat leveren.
Ik zie nul argumenten waarom het beter zou gaan onder Van Bommel. Echt nul.

Ik ga je argumenten geven waarom het op zeker niet beter gaat onder Van Bommel en waar andere trainers zeer waarschijnlijk wel in gaan slagen.

- Simpele omzettingen van tegenstanders van 4-3-3 naar 4-4-2 brengen de ploeg in paniek. Ze weten niet wat ze moeten doen. Terwijl ze wel vaker tegen 4-4-2 spelen. Dit is een tekortkoming van de staf dat ze de ploeg hier niet op voorbereiden. Cocu kon zijn team in een wedstrijd soms wel drie keer anders neerzetten.

- Van Bommel doet neerbuigend over een Plan B. Want Plan A is immers goed. Iedere normale trainer heeft een plan B en waarschijnlijk ook een plan C en een plan D. Cocu trainde bijvoorbeeld wel eens met 11 tegen 11 gaf dan iemand van de basis 11 rood. Een middenvelder of een verdediger. Mochten ze het zelf uitzoeken hoe ze het neer gingen zetten en dan werd dat geëvalueerd. Plan A,B,C en plan Rood.

- De mensen die hij om zich heen verzamelt zijn ja-knikkers. De staf is totaal niet divers, goede trainers regelen dat anders. Zie bijvoorbeeld Cocu.

- People management is om te janken. Genoeg voorbeelden het afgelopen jaar, met Zoet als totaal dieptepunt.

- De wissels zijn vreemd en lijken vaker op paniek (wissel in de rust en na 5 minuten die wissel al weer teniet doen bijvoorbeeld) en leveren situaties op dat we effectief vaak met 2 en soms zelfs met 1 middenvelder spelen.

- Zijn analyses staan bol van excuses en vaak kloppen de analyses ook niet. Als je het probleem niet ziet ga je het ook niet oplossen.

- Van Bommel vindt het allemaal toeval en iets van de laatste tijd terwijl iedereen overal kan zien dat het vanaf januari al naar beneden gaat. Van Bommel ontkent dat. 37 goals voor en 18 tegen in de tweede seizoenshelft. Van Bommel bleef roepen dat we over het hele jaar wel veel gescoord hadden. Dat is kop in het zand. Wederom: je ontkent het probleem en je gaat het dus nooit oplossen.

- Hij denkt als een subtoptrainer als je uit je strot durft te krijgen dat je houvast haalt uit een goede helft tegen een degradatiekandidaat en een middenmotor. Om vervolgens totaal aan stront te worden gevoetbald in de tweede helft tegen die ploegen. Ik ga het maar callen: het is geen absolute winnaar als trainer.

Zes argumenten die het gros van de trainers wel beheersen en waardoor een ploeg dus ook beter gaat voetballen en waardoor de resultaten beter gaan worden.

Zes argumenten tegen jouw nul argumenten. Ik prijs de dag dat we een nieuwe trainer hebben, want als het horrorscenario uitkomt dat hij de beker wint dan mogen we nog een jaar met Van Bommel en dan is de selectie helemaal naar de kloten en daarmee ook de financiën.

Ja: iedere trainer doet dit beter. En ja: dit komt ook omdat hij beginnend trainer is. Maar hij mag elders het vak gaan leren, hier is het klaar wat mij betreft.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 14 dec 2019, 18:46

voskat schreef:
14 dec 2019, 18:30
DeTaurus schreef:
Bergwijn? Die was al onder Cocu doorgebroken.
Maar je stipt wel een van de duidelijke pluspunten van Van Bommel aan: dat hij aardig wat jong talent door heeft laten stromen.

Aan de andere kant valt het wel op dat het bijna uitsluitend lijkt te gaan om talent dat Bommel zelf onder zijn hoede heeft gehad. Mauro Junior liet hij bijvoorbeeld volledig links liggen.
Dat roept toch ook weer vraagtekens op.
Precies. Cocu deed dat ook in zijn eerste jaar. Maar de volgende generatie talenten liet hij meer links liggen want die kende hij niet zo goed.

Eigenlijk zie je het nu ook met Catic Vs Madueke bijvoorbeeld. Bommel kent Catic van de onder 19. Madueke is het grotere talent.

Plaats reactie