Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Jürgen Locadia

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 18 jan 2018, 23:08

Financieel een prima deal, zestien miljoen plus bonussen is voor een speler als Locadia de hoofdprijs. Aan de andere kant is dit sportief gezien wel een klap. Hier en der lees ik nog wel eens over dat hij beperkt is, maar ik vind hem vooral sterk, redelijk snel een uitstekend schot en erg doeltreffend. Kwaliteiten die elke ploeg voorin nodig heeft. Lozano op links lijkt mij een zekerheidje en met de Jong, Romero en Lammers heb je centraal voldoende opties. Maar op rechts is het behelpen met ofwel Bergwijn waar ik maar niet onder de indruk kan raken of Pereiro die daar niet uit de verf komt.

Ik hoop dat met deze transfer we wellicht (links)achterin wat kunnen doen. Nog een half jaar zonder linksback kan eigenlijk niet.

Kokkie
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Kokkie » 18 jan 2018, 23:13

tirzah schreef:Voorlopig kan ik het niet allemaal volgen waar PSV mee bezig is.

Eerst laten we Maher gaan voor de 29e zodat het duel in de Grolsch Veste, dat PERSE gewonnen moet worden extra moeilijk zal zijn.
Dan wordt nu een van de topscorers midden in het seizoen verkocht waardoor je flink inlevert op een heel sterk punt in de kampioensrace; het maken van doelpunten.
Onbegrijpelijk.

En dan het geleuter wat ik lees als zou Locadia uitgeleerd zijn bij PSV. Waar hij dit seizoen voor het eerst een beetje niveau haalt en dus nog geen enkel vol seizoen op de top van zijn kunnen bij ons PSV heeft gespeeld.

Lachwekkende koehandel is het voetbal inmiddels geworden.
Spijtig voor supporters als ik die nog niet gewend zijn aan het idee dat binnen twee of drie jaar de elftalfoto van je club geheel vernieuwd is.
Mijn kleinzoon zal ik afraden voetbalsupporter te worden.Het gaat nergens meer over behalve over geld. :(
Voor jouw info. Hij is geblesseerd en nog wel een tijdje ook. Dat zou niet veel meer bijdragen dit jaar...

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 350 times

Bericht door Massimo » 18 jan 2018, 23:21

Locadia was een basisspeler en een speler met scorend vermogen en dat ga je missen. Ik vond hem vooral als linksbuiten zijn waarde hebben. De laatste wedstrijden vóór zijn blessure waren Bergwijn-Locadia-Lozano met daar heel dicht tegenaan Locadia-De Jong-Lozano.

In de spits heb je genoeg opties op dit moment met De Jong, Romero en Lammers. We zijn het er met het gros geloof ik wel over eens dat los van bepaalde samenhang Lozano liever van links zien dan van rechts.

Behalve dat dit voor PSV een topprijs is i.t.t. Afellay en Lazovic is er ook nog eens een vervanger gehaald en zijn er aanvallers die op de deur aan het kloppen zijn wat toen met het vertrek van Afellay en Lazovic niet het geval was. Die waren op dat moment ook nog eens de beste speler / meest in vorm en dat is bij Locadia ook niet het geval, gewoon een goede basisspeler, die ook nog eens wat tijd nodig heeft om eerst fit en daarna wedstrijdfit te worden.

Zaak is nu om een linksback te halen zodat Lozano makkelijker op links kan worden geposteerd en de backposities er zowel kwalitatief als kwantitatief op vooruit gaan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 422 times
Been thanked: 705 times

Bericht door Menno1 » 18 jan 2018, 23:38

Precies. Geen idee waarom we na druk moeten maken om een speler die pas op zijn vroegst begin Maart weer inzetbaar is, terwijl we NU de selectie op veel meer cruciale plekken kunnen versterken plus ons tekort op de begroting goed maken.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 jan 2018, 23:39

Locadia viel uit en we waren brandhout in Diemen. Kreupele kneuzen.

Deze zag ik niet aankomen. Ik zie de schaal plotseling ver wegdrijven. Hel en verdoemenis jongens, Marcel en Phillip zijn totaal de weg kwijt.
@Menno jij ziet nog 'veel meer' versterkingen komen in de komende 13 dagen? En dat moet dan ook nog een team worden?

Hoe dan ook kunnen we niet meer terug naar de succesformule EN we zijn het voordeel van de trainerswissel in Diemen meer dan kwijt.

Gast

Bericht door Gast » 18 jan 2018, 23:41

ruuddevil schreef:Zoals vaker gezegd: we zijn financieel nog geen centimeter opgeschoten. Deze verkoop is noodzakelijk om de boel overeind te houden, er was een grotere verkoop dan De Jong nodig. Voor alle amateurboelhouders: PSV had aan het eind van het boekjaar 20 mln in kas. Er is nog structureel een tekort op de begroting dat werd vergroot door de Europese uitschakeling. Zonder deze verkoop zou onze liquiditeit dus al snel verslechteren.

Sportief vind ik ook een dramatische transfer. Locadia is veel belangrijker dan gedacht, hij brengt iets extra’s met zijn kracht en goede schot. Dit kan ons weleens de titel kosten. Een basisspeler in de winterstop verkopen zouden we niet meer doen. De nood was dus hoog.
Anderen uitmaken voor amateurboekhouders terwijl je zelf nier snapte dat de schuldpositie van PSV de afgelopen jaren enorm verbeterd is. Sterk.

Gast

Bericht door Gast » 18 jan 2018, 23:42

ziege maar ook zagge schreef:Locadia viel uit en we waren brandhout in Diemen. Kreupele kneuzen.

Deze zag ik niet aankomen. Ik zie de schaal plotseling ver wegdrijven. Hel en verdoemenis jongens, Marcel en Phillip zijn totaal de weg kwijt.
@Menno jij ziet nog 'veel meer' versterkingen komen in de komende 13 dagen? En dat moet dan ook nog een team worden?

Hoe dan ook kunnen we niet meer terug naar de succesformule EN we zijn het voordeel van de trainerswissel in Diemen meer dan kwijt.
Je weet dat ie nog wel even geblesseerd is he?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 jan 2018, 23:45

Gilles de la Croquette schreef:Je weet dat ie nog wel even geblesseerd is he?
Die laatste 3 maanden komt het er wel op aan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 jan 2018, 23:46

Precies. We hadden er toch niks aan gehad nu. Take the money en kijk of je je idd nu nog kan versterken. Brands gaf al aan dat ze kijken naar een speler om nu te halen met het oog op volgend seizoen. Plus idd due linksback

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 jan 2018, 23:48

Misschien dat ik het na een whiskeytje beter kan verkroppen. Gast was super belangrijk voor ons aanvalsspel én verdedigend voor de hele linkerflank. Dat we hem nog een hele maand zouden moeten missen was al erg genoeg, maar het hele verdere seizoen??

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 385 times
Been thanked: 533 times

Bericht door Ykhim » 19 jan 2018, 00:19

Tegen de tijd dat Locadia fit zou zijn geweest, was Romero ook enigszins aangepast. Ik ben er heilig van overtuigd dat we wat dat betreft vooruitgang hebben geboekt, want Romero is nou eenmaal een klasbak die waarschijnlijk ook beter is dan Locadia. Wat dat betreft gaan we er dus op vooruit.

Verder denk ik dat PSV er als geheel op vooruit zou kunnen gaan als dit geld geïnvesteerd wordt in échte versterkingen. Het verhaal stinkt overigens van alle kanten, voor nu dan. Waarschijnlijk gaan we de komende dagen begrijpen waarom Locadia deze winter verkocht is.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Lacazette
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Lacazette » 19 jan 2018, 00:28

tirzah schreef:
ruuddevil schreef:
Sportief vind ik ook een dramatische transfer. Locadia is veel belangrijker dan gedacht, hij brengt iets extra’s met zijn kracht en goede schot. Dit kan ons weleens de titel kosten. Een basisspeler in de winterstop verkopen zouden we niet meer doen.
Geheel eens met je idee dat dit -net als bij tussentijdse verkoop van Luuk- PSV fataal kan worden dit voorjaar.

Een verkoop van een speler die er nog tot Eind Februari/Maart uit ligt kan PSV fataal worden? Dan zouden we zonder hem te verkopen ook geen kampioen worden? Als hij weer echt fit is kan hij 6-7 wedstrijden mee doen.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 00:29

Dat zal wel moeten want Locadia verkopen terwijl je midden in de race zit voor de titel is best apart. Met de Jong had ik er minder moeite mee gehad. Die voegt in mijn ogen te weinig toe. Maar Locadia, en nogmaals ik ben geen fan, voegt wel goals toe. En dat heb je nodig.

Dus er moet wel iets gaan gebeuren nu. Anders valt het niet uit te leggen. Ja behalve als PSV dus cash nodig heeft. En daar lijkt het wel op. Of je het er nu mee eens bent of niet. Anders verkoop je 1 van je betere en scorende spelers niet halverwege het seizoen. Dat doe je gewoon niet. Locadia is vrij gewild en die club wil hem nu al 2x halen. Die had je na het seizoen ook kunnen laten terug komen.

Maar nogmaals, ik klaag niet. Prima prijs MITS er nu nog wel geïnvesteerd wordt. Minimaal 1 LB.

RaJitsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Bericht door RaJitsu » 19 jan 2018, 00:29

Ik vind het ook een aderlating. Ik ben echter ook van mening dat Cocu het maximale er toch niet uit had gehaald en de potentiële meerwaarde nooit verzilverd had kunnen worden zolang Cocu de trainer is.

Het zou me dan ook weinig verbazen wanneer Locadia het daar gewoon goed gaat doen, hoewel het bij een grotere club natuurlijk altijd makkelijker spelen is.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 00:32

Eens. Als spits in het systeem van Cocu komt hij te kort en als linksbuiten is zijn concurrent Lozano die een klasse beter is. Verkoop is dus prima, alleen het moment is wat vreemd als je de Jong niet wil laten gaan om eigenlijk dezelfde reden: de titel gaat voor. Kan het dus niet helemaal volgen nog dus even wachten op tekst en uitleg.

Lacazette
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Lacazette » 19 jan 2018, 00:40

Omdat je alleen maar Romero en Lammers hebt als echte spits.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 385 times
Been thanked: 533 times

Bericht door Ykhim » 19 jan 2018, 01:20

Juancho schreef:Eens. Als spits in het systeem van Cocu komt hij te kort en als linksbuiten is zijn concurrent Lozano die een klasse beter is. Verkoop is dus prima, alleen het moment is wat vreemd als je de Jong niet wil laten gaan om eigenlijk dezelfde reden: de titel gaat voor. Kan het dus niet helemaal volgen nog dus even wachten op tekst en uitleg.
Het gaat helemaal niet om het sportieve plaatje, het is louter financieel. En als dé reden het financiële gat was geweest, dan had men Luuk wel verkocht. Die had dat met zijn 7+ miljoen ook wel gedicht. Bovendien is Luuk de tweede spits. Maar nee: PSV verpatst de eerste spits. Kan best hoor, zeker tegen deze prijs en gezien het feit dat we 3 prima spitsen in de selectie hebben. Ik verwacht gewoon een forse aankoop. Misschien een linksback, maar die zou sowieso al gebudgetteerd zijn. We gaan het wel zien.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 jan 2018, 01:52

Elfrink legt eigenlijk prima uit waarom dit een prima deal is: https://www.ed.nl/psv/psv-kan-lucratief ... haring_web

- Locadia is geblesseerd en kan waarschijnlijk pas weer in Maart aan de slag. Dan kan je dus nog maar 6-8 wedstrijden gebruik van hen maken, afgaande hoe fit hij terug komt.
- Er loopt genoeg talent rond voor zowel de spits als voor op de vleugels die nu allemaal een stap maken.
- het financiële gat is gedicht. Dit verbeterd de onderhandelingspositie bij toekomstige uitgaande transfers. Clubs hoeven niet te denken dat PSV elk bod maar gaat accepteren.
- er blijft ook genoeg geld nu over om de selectie te versterken op plekken waar we niet goed bezet zijn.

Ik kan hier prima mee leven om eerlijk te zijn.

Hansi
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Hansi » 19 jan 2018, 03:23

Menno1 schreef:Elfrink legt eigenlijk prima uit waarom dit een prima deal is:

- Locadia is geblesseerd en kan waarschijnlijk pas weer in Maart aan de slag. Dan kan je dus nog maar 6-8 wedstrijden gebruik van hen maken, afgaande hoe fit hij terug komt.
- Er loopt genoeg talent rond voor zowel de spits als voor op de vleugels die nu allemaal een stap maken.
- het financiële gat is gedicht. Dit verbeterd de onderhandelingspositie bij toekomstige uitgaande transfers. Clubs hoeven niet te denken dat PSV elk bod maar gaat accepteren.
- er blijft ook genoeg geld nu over om de selectie te versterken op plekken waar we niet goed bezet zijn.

Ik kan hier prima mee leven om eerlijk te zijn.
Precies dit!
Concordia res parvae crescunt

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 156 times

Bericht door koetje » 19 jan 2018, 05:15

Denk verder dat PSV nu zich de komende maanden ook net wat makkelijker kan bewegen op de transfermarkt. Iets wat nodig is op een aantal plekken in het elftal. Zeker met het oog op een leegloop en om snel je selectie rond hebben gezien de voorronde CL. Bij Romero is de kost voor de baat uitgegaan maar daar die mogelijkheden zijn financieel niet onbegrensd.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1461 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 07:55

ziege maar ook zagge schreef:Ik zie de schaal plotseling ver wegdrijven. Hel en verdoemenis jongens, Marcel en Phillip zijn totaal de weg kwijt.
Deze vind ik wel kostelijk hoor. Hopelijk kijk je er nu wat genuanceerder tegenaan. 16 miljoen waar er afgelopen zomer 10 werd geboden. Hij kan een wedstrijd of 8 meedoen nog dit jaar.

Als Arias vandaag naar Juve gaat voor 15 miljoen kom je in de problemen voor de titel ja. Maar achter Locadia staan een hoop goede spelers. Je levert dus nooit 'alle' goals in en misschien wel niets.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 19 jan 2018, 09:02

GE-WEL-DI-GE DEAL!

Perfect moment en perfecte prijs (wie verkoopt er nou een geblesseerde Locadia voor 16 miljoen?)

Alle azijnzeikers die nu nog steeds azijn willen zeiken, zakken volledig door de mand en hebben kennelijk moeite met hun pisleven!

Niemand met gezond verstand kan dit een slechte beslissing noemen.
Eensch.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 19 jan 2018, 09:40

SKERLA schreef:
Alle azijnzeikers die nu nog steeds azijn willen zeiken, zakken volledig door de mand en hebben kennelijk moeite met hun pisleven!
Het is een logische deal, maar het is niet onlogisch dat kenners hun zorgen delen. Locadia is veel belangrijker voor het team dan vaak gesuggereerd. Ondanks zijn beperkingen heeft hij een groot aandeel in de schotkracht van de aanval. Tijdens zijn afwezigheid heeft PSV vorig seizoen teveel wedstrijden laten liggen, en is dit seizoen de doelpuntenregen gestopt. Zegt genoeg over zijn waarde.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1294 times
Been thanked: 816 times

Bericht door J.B. » 19 jan 2018, 10:14

16 miljoen is niet te weigeren. Wat mij betreft doen dus. Zeker met het aanvallende talent wat we hebben.

En weer een jeugdspeler die voor een aanzienlijk bedrag weggaat. Dat was ook een van de doelen indertijd.
Circle of fifths

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 19 jan 2018, 10:17

Zo 25/02/2018 14:30 competitie: Feyenoord - PSV
Za 03/03/2018 18:30 competitie: PSV - FC Utrecht
Za 10/03/2018 19:45 competitie: Willem II - PSV
Za 17/03/2018 19:45 competitie: PSV - VVV Venlo
Za 31/03/2018 19:45 competitie: PSV - NAC
Za 07/04/2018 19:45 competitie: AZ - PSV
Zo 15/04/2018 16:45 competitie: PSV - Ajax
Wo 18/04/2018 18:30 competitie: Roda JC - PSV
Zo 29/04/2018 14:30 competitie: ADO Den Haag - PSV
Zo 06/05/2018 14:30 competitie: PSV - FC Groningen

16 Miljoen ontvangen voor een geblesseerde speler, of (maximaal) deze wedstrijden ingaan met een speler die eerst nog wedstrijdritme op moet doen (terwijl we bulken van het aanvallend talent)?
Eensch.

Plaats reactie