Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Hirving Lozano - deel II

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 14 nov 2018, 10:19

Precies de reactie die onze ex-huisajacied op twitter gaf haha.. De Ajacied is zo makkelijk te voorspellen.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 146 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Paco Casal » 14 nov 2018, 10:19

Frenkie heeft natuurlijk een apart lijstje. Goal1. GoalFrenkie. Absolute oppergod.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 485 times
Been thanked: 420 times

Bericht door Sensation » 14 nov 2018, 10:36

Op de all-time GoalFrenkie staat Frenkie ook op 1, dan een hele tijd niks en dan ergens in de verte staat Xavi.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 15 nov 2018, 09:31

Traint alweer individueel. 'Blessure' valt dus mee en kan gewoon meedoen tegen Heerenveen.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Concordia (res parvae crescunt)
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 19 nov 2018, 12:33

''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 19 nov 2018, 16:58

PSV is momenteel toch bezig met een zakelijk reis en gaan toch ook door Mexico? Ben erg benieuwd wat ze met dit soort beelden doen. Tis leuk om te zien maar ben veel nieuwsgieriger wat PSV er mee doet. Zie eerder het stuk dat ik uit VI pro had gekopieerd...

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 753 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 nov 2018, 17:12

Geweldig :D

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 808 times

Bericht door J.B. » 19 nov 2018, 20:04

Breur schreef:Traint alweer individueel. 'Blessure' valt dus mee en kan gewoon meedoen tegen Heerenveen.
Gelukkig maar. Heeft nog wel wat goed te maken tegen Heerenveen.
Circle of fifths

Ykhim
Vedette
Has thanked: 370 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 20 nov 2018, 15:23

Juancho schreef:PSV is momenteel toch bezig met een zakelijk reis en gaan toch ook door Mexico? Ben erg benieuwd wat ze met dit soort beelden doen. Tis leuk om te zien maar ben veel nieuwsgieriger wat PSV er mee doet. Zie eerder het stuk dat ik uit VI pro had gekopieerd...
Je wordt gehoord, Juancho. Ik zie dat ze de beelden zojuist gedeeld hebben op de sociale kanalen 8)
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 428 times

Bericht door Ardbeg » 20 nov 2018, 16:06

Ykhim schreef:
Juancho schreef:PSV is momenteel toch bezig met een zakelijk reis en gaan toch ook door Mexico? Ben erg benieuwd wat ze met dit soort beelden doen. Tis leuk om te zien maar ben veel nieuwsgieriger wat PSV er mee doet. Zie eerder het stuk dat ik uit VI pro had gekopieerd...
Je wordt gehoord, Juancho. Ik zie dat ze de beelden zojuist gedeeld hebben op de sociale kanalen 8)
Waar dan?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 20 nov 2018, 16:10

Waar niet was een betere vraag geweest, Ardbeg :D

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 20 nov 2018, 16:16

Ykhim schreef:Waar niet was een betere vraag geweest, Ardbeg :D
Op Twitter en Insta zie ik het niet?!

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 20 nov 2018, 16:25

PSV International al eens bekeken? 8)

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 20 nov 2018, 16:33

Ykhim schreef:PSV International al eens bekeken? 8)
Aaah. Ja nu wel. Ik hoopte op de nieuwe hoofdsponsor haha

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 20 nov 2018, 16:56

Ykhim schreef:
Delen kunnen jij en ik ook. Ik vraag me echt af wat PSV nu echt van plan is met die Mexicaanse gekte. En dan doel ik natuurlijk op keiharde centen.

Heissenberrug
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 287 times
Been thanked: 40 times

Bericht door Heissenberrug » 25 nov 2018, 10:52

Schrijft er weer ff heel zakelijk 2 goals en een assist bij.

tijn0

Bericht door tijn0 » 25 nov 2018, 11:35

Juancho schreef:Delen kunnen jij en ik ook. Ik vraag me echt af wat PSV nu echt van plan is met die Mexicaanse gekte. En dan doel ik natuurlijk op keiharde centen.
Als PSV erin slaagt dat talenten naar ons toe willen komen, verdien je die keiharde centen wel. Verder zijn ze toch bezig met een oefencampagne, daar?

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 nov 2018, 11:37

Hopelijk komen ze met een slagvaardig en vernuftig plan.

In het slechtste geval wordt Lozano komende zomer verkocht, en komt Guti niet uit de verf onder v Bommel. Dan kan die Mexicaanse belangstelling ook zo weer in elkaar donderen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 nov 2018, 12:19

tijn0 schreef:
Juancho schreef:Delen kunnen jij en ik ook. Ik vraag me echt af wat PSV nu echt van plan is met die Mexicaanse gekte. En dan doel ik natuurlijk op keiharde centen.
Als PSV erin slaagt dat talenten naar ons toe willen komen, verdien je die keiharde centen wel. Verder zijn ze toch bezig met een oefencampagne, daar?
Wat hierboven al staat, dat gaat volgens mij over na het seizoen. Grote kans dat Lozano dan dus al verkocht is of verkocht gaat worden. Guti heeft een uiterst ongelukkig eerste half jaar achter de rug bij PSV als grote aankoop (om het zo maar te zeggen) dus het is maar even afwachten hoe het na de winterstop gaat.

Lozano is al sinds het WK enorm hot en volgens mij heeft PSV daar nog maar vrij weinig mee gedaan. Corrigeer me als ik het mis heb, maar ik vind het dus vreemd dat men pas na dit seizoen (waarschijnlijk laatste seizoen van Lozano) opeens iets gaat ondernemen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 26 nov 2018, 12:34

En wat wil je dat PSV nu extra doet dan? Ook gelet op (juridische) mogelijkheden?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 nov 2018, 12:36

Geen idee, ik word niet betaald door PSV omdat ik op de commerciële afdeling van PSV werk :D . Ik hoor juist van anderen dat Lozano zo hot is, dat het geweldig voor PSV is, dus ik vraag gewoon in het algemeen wat PSV daar nou echt mee doet in Mexico. Ze zijn nu op toer als ik me niet vergis, dus dat is een eerste stap en ik ben dus erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Als je de Mexicaanse markt wil veroveren, of iig daar mee wil blijven doen, dan moet je ook verder dan alleen Lozano kijken. Die gaat natuurlijk straks weg. Maar gezien hij enorm populair is daar had ik wel verwacht dat PSV allang een toer of wat dan ook had gedaan in Mexico. Of deze winter, dat zou een mooi moment zijn.

Maar wellicht komt PSV terug van de trip en kondigen ze een Mexicaanse hoofdsponsor aan voor enorm veel knaken :D

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 26 nov 2018, 12:44

PSV was al eens in Florida hè. Natuurlijk is dat geen Mexico, maar daar zijn genoeg Mexicanen op afgekomen. Deze winter zouden ze daadwerkelijk naar Mexico kunnen gaan, maar dat gaat er de komende jaren echt nog weleens van komen. Merchandise en TV-rechten zijn vanwege juridische bepalingen volgens mij een heel stuk lastiger, dus daarvoor moet wel een goed plan komen. Dat kost nu eenmaal tijd. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat de ogen van PSV al open hadden moeten gaan toen Guardado hier speelde, gevolgd door Moreno. Toen was PSV al hot. Met het aantrekken van Lozano is dat geëxplodeerd. Maar waarschijnlijk heeft PSV zichzelf toen ook onderschat. Was het niet Brands die dat ook eens toegaf?

In elk geval is het belangrijkste dat er Mexicaanse spelers blijven komen. Na Lozano hebben we Gutiérrez, maar er moet een publiekstrekker bij. Diego Lainez zou ideaal zijn, maar is waarschijnlijk ook te duur. Gelukkig blijven er genoeg anderen over.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 nov 2018, 12:54

Ykhim schreef:PSV was al eens in Florida hè. Natuurlijk is dat geen Mexico, maar daar zijn genoeg Mexicanen op afgekomen.
Klopt maar PSV heeft zelf al aangegeven dat ze de populariteit onderschat hebben. Dus dan weet je al hoe laat het is toch? Ik heb elders een mooi stuk uit VI pro gepost (had je volgens mij gelezen) met interessante zaken over hoe weinig PSV eigenlijk met dit soort dingen doet.
Deze winter zouden ze daadwerkelijk naar Mexico kunnen gaan, maar dat gaat er de komende jaren echt nog weleens van komen. Merchandise en TV-rechten zijn vanwege juridische bepalingen volgens mij een heel stuk lastiger, dus daarvoor moet wel een goed plan komen. Dat kost nu eenmaal tijd.
Zou kunnen, probleem is dat Lozano, tot de meest populaire speler daar, dan niet meer mee kan. En dat is dus net mijn punt :). Wat heeft PSV daarmee gedaan en wat gaat het nog met hem doen in dit laatste jaar? Het is niet direct kritiek he, gewoon vraagtekens van mijn kant.
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat de ogen van PSV al open hadden moeten gaan toen Guardado hier speelde, gevolgd door Moreno. Toen was PSV al hot. Met het aantrekken van Lozano is dat geëxplodeerd. Maar waarschijnlijk heeft PSV zichzelf toen ook onderschat. Was het niet Brands die dat ook eens toegaf?
Jup, dat bedoelde ik dus en past mooi bij het stuk uit VI Pro. Dus wat heeft PSV van het verleden geleerd, ik heb daar wel zo mijn vraagtekens bij.
In elk geval is het belangrijkste dat er Mexicaanse spelers blijven komen. Na Lozano hebben we Gutiérrez, maar er moet een publiekstrekker bij. Diego Lainez zou ideaal zijn, maar is waarschijnlijk ook te duur. Gelukkig blijven er genoeg anderen over.
Tja dat blijft afwachten. PSV heeft ook niet oneindig veel geld en andere clubs zullen ook wel gaan zien dat er in Mexico veel talent rondloopt. En niet elke aankoop slaagt natuurlijk automatisch. Ik ga er vanuit dat het met Guti zeker nog goedkomt, maar zijn eerste half jaar is wat dat betreft toch wat teleurstellend verlopen (ongeacht zijn prima rendement :)). Om populair te blijven heb je succesverhalen nodig. Ik ben dus benieuwd hoever PSV hierbij dus door gaat in Mexico en dus echt met geld zal blijven smijten. Zeker als er meer en meer concurrentie gaat komen.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 nov 2018, 13:17

Ik zou iig niet de recente Ajax-methode van partnership met één club aan gaan. Schijnbaar is PSV nu hot in heel Mexico, en het zou zonde zijn om aanhang en sponsordeals te verliezen door onderlinge Mexicaanse rivaliteit. Ik zou eerder kijken naar mogelijkheden op landelijk niveau, bijvoorbeeld de Mexicaanse bond. En ik zou investeren in een "ontwikkelingsprogramma" waar je goodwill mee kweekt. Dat je bijvoorbeeld kansarme kinderen kunt laten voetballen en naar school kunt laten gaan. Of dat je bijvoorbeeld een groepje voetballertjes in Nederland een jaar naar school laat gaan én op de herdgang laat trainen, en dan eigenlijk het maatschapelijke deel i.p.v. het winstbejag voorop. Je zou dit zelfs in een documentaire kunnen gieten voor in Mexico. Of zelfs zo ver gaan dat je vooraf al aankondigt 5% van de winst op elke Mexicaanse voetballer te doneren aan een Mexicaans goed doel. Dat zijn volgens mij stuk voor stuk acties waar je een onnuitwisbare indruk mee maakt, en ook nog prima te bekostigen zijn met de miljoenentransfers van tegenwoordig. Voor Mexicaanse bedrijven ook interessant om op aan te haken. Verder zou je Guardado/Moreno na hun loopbaan aan moeten stellen als ambassadeur/scout, of bij PSV stage laten lopen als trainer.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 nov 2018, 13:21

Het moet idd zijn dat PSV hot is in Mexico. Net dat PSV hot in Mexico is omdat Lozano hier speelt. Klein verschilletje maar wel belangrijk voor je toekomst strategie. Natuurlijk helpt het enorm dat we met Guardado, Moreno en nu Lozano 3 geweldige Mexicaanse spelers hebben gehad. Dat zorgt voor een mooie basis om als club populair te worden in dat land en dat je niet alleen afhankelijk bent van hoe populair de betreffende speler is.

Ik ben het dus wel met je eens dat je het breder moet gaan trekken, niet alleen kijken naar spelers kopen.

Plaats reactie