Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Arjen Robben

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Arjen Robben

Bericht door Ykhim » 13 dec 2018, 14:00

De beste man wordt serieus gelinkt aan PSV en verdient daarmee natuurlijk weer zijn eigen topic. Eigenlijk behoeft hij ook geen introductie, dus dat laat ik bij dezen maar zitten ook. Brand los, heren! 8)

Mijn mening: ik vind Groningen te min voor hem. PSV zou een uitstekende keuze zijn, als hij niet in het buitenland centen wil gaan vangen. Hier speelt hij om de prijzen, gaat hij straks weer CL spelen en is hij gewaardeerd. Het is natuurlijk geen Bayern, maar die tijd zit er ook op, zeker gezien z'n leeftijd.

Enige vraagteken voor mij is er eentje die ik deel met Juancho: je kan niet volledig gokken op Robben, denk ik. Als hij een keer behoorlijk uitvalt, dan moet je het een hele tijd lang gaan doen met Malen, Gakpo en/of Mauro. Hoe groot hun potentie ook is: het is wel een gok. Een gok die je misschien niet kan nemen gezien de concurrentie van Ajax, die ook volgend seizoen enorm zal zijn.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 13 dec 2018, 14:04

Nou ik vind Malen geen gok meer en die situatie heb je nu natuurlijk ook. Als Lozano/Bergwijn weg valt heb je hetzelfde probleem. Dan moet Malen er gelijk staan. Dus in dat kader is de combi Robben/Malen prima. Ik vraag me alleen af in hoeverre Malen ook op rechtsbuiten kan spelen. Robben haal je immers natuurlijk voor de positie waar Lozano nu veelal speelt: rechtsbuiten.

Eigenlijk heel jammer dat Malen meer een linksbuiten/spits is (toch?) anders zou het plaatje perfect zijn: Robben de grotere wedstrijden en Malen die de rest speelt en dus weer veel meer gaat spelen ivm dit seizoen.

Wat wel kan is dat je achter Robben Gakpo zet wat volgens mij wel een echte rechtbuiten is toch? Ik kan alleen niet inschatten of hij ongeveer van niveau Malen dit seizoen is. Dat laat ik dan ook even aan anderen over.

Wbt de kansen, ik denk dat Groningen voor nu nog afvalt en dat het gaat tussen PSV/Ajax waarbij ik niet verwacht dat PSV een grote voorsprong heeft. Maar nog groter acht ik de kans dat Robben nog 1x naar een grote buitenlandse club gaat. Bijv. Juventus.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 13 dec 2018, 14:12

Paco Casal schreef:Ik betwijfel ook of Robben naar PSV komt, maar ik neem aan dat FC Groningen geen optie is. Dat niveau is véél te laag voor hem, dan gaat hij zich sowieso storen aan het niveau. Dat is bij PSV nog enigszins aanwezig.

Ik zie hem overigens ook eerder naar Amerika of iets dergelijks verkassen. Toch vind ik het opvallend dat Gerbrands daar zo over naar buiten treed in dit stadium. Dat wil dus geen directe 'Nee' zeggen, anders hadden we dat meteen wel vernomen.
De clubs zullen voor hem nog in de rij staan. Zie hem nog wel bij een subtopclub in Engeland terecht komen. Groningen zou geen optie zijn. Overigens is er een risico als je als PSV zijnde Robben haalt. Buiten het salaris is hij natuurlijk blessuregevoelig. Doet me denken aan Park toen ie terugkwam. Die heeft een groot deel van het seizoen moeten missen en een adequate vervanger hadden we niet. Robben zal ook als van Persie niet alles meer kunnen spelen. Vind dat toch op twee gedachten hinken. Buiten dat zal ie ook talent in de weg staan.

Maargoed, misschien wordt er een duidelijke afspraak met gemaakt qua aantal wedstrijden of iets?
Triplets, it`s all about Triplets..

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 dec 2018, 14:21

Als Lozano vertrekt staat Robben juist geen talent in de weg omdat Gakpo volgens mij nog wel een seizoen nodig heeft als eerste invaller zoals Malen dat nu is. Dus in dat kader zou het duo Robben/Gakpo wellicht een prima combi zijn. Dan is het wel zaak om als Bergwijn ook gaat op links wel een klasbak terug te kopen die het dan met Malen mag uitzoeken.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 13 dec 2018, 14:41

Ik vind Malen ook niet echt een gok meer. Zeker als hij steeds meer gaat spelen zal die alleen nog maar beter worden en stappen maken. Malen kan overigens ook prima rechtsbuiten spelen, dat heeft hij vorig jaar ook weleens gedaan bij Jong PSV. Gakpo daarentegen is wel echt meer een linksbuiten. Wat betreft zijn niveau schat ik hem op dit moment ongeveer gelijk met de Malen van vorig seizoen rond deze tijd. Nog een half jaar goed ontwikkelen en ik verwacht dat hij zeker de huidige rol van Malen kan overnemen.

Wat betreft aanvallers die gehaald moeten worden, hangt het heel erg af van de situatie rondom Bergwijn. Lozano lijkt een zekerheid dat die vertrekt, maar Bergwijn heb ik nog wel hoop dat hij een jaar blijft, al kan hij net zo goed ook vertrekken. Er zijn volgens mij vier scenarios:

Lozano & Bergwijn vertrekken, Robben komt
In dit geval krijgt Malen de kans op links, met Gakpo daarachter. Robben wordt dan de man op rechts, maar daar moet inderdaad nog wel iemand achter zitten. De vraag is dan of je het aandurft met Gakpo als backup voor beide kanten, of dat je nog iemand haalt.

Lozano & Bergwijn vertrekken, Robben komt niet
Dit zou natuurlijk het minste scenario zijn, maar geheel ondenkbaar is het niet. In dit geval moet je één echte (relatief jonge) klasbak kopen op rechtsbuiten en Malen op links de kans geven met Gakpo erachter. En misschien nog een talent voor rechtsbuiten huren/kopen, maar dat is ook deels afhankelijk van de ontwikkeling van een speler als Aboukhlal en wellicht Ihattaren. Je moet ook weer niet te veel gokken op alleen jonge jongens.

Lozano vertrekt, Bergwijn blijft, Robben komt
Dit zou de ideale situatie zijn. In dit geval ben je eigenlijk al klaar wat betreft de aanval. Bergwijn die de kar nog één jaar trekt en Malen/Robben die samen de andere plek innemen. Gakpo die de rol van Malen kan overnemen of wellicht verhuurd kan worden.

Lozano vertrekt, Bergwijn blijft, Robben komt niet
Hier twijfel ik over, Malen moet absoluut de kans krijgen, maar achter de basis wordt het dan wel wat dunnetjes. Wellicht dat je in deze situatie alsnog iemand haalt, maar dan een (prijs)categorie lager.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 dec 2018, 14:55

Lozano vertrekt, Bergwijn blijft, Robben komt
Dit zou de ideale situatie zijn. In dit geval ben je eigenlijk al klaar wat betreft de aanval. Bergwijn die de kar nog één jaar trekt en Malen/Robben die samen de andere plek innemen. Gakpo die de rol van Malen kan overnemen of wellicht verhuurd kan worden.
Dit is idd de meest gunstige situatie. Als PSV Lozano voor heel veel geld verkoopt vind ik ook dat men best voor een transfer van Bergwijn mag liggen. Tenzij er echt idiote bedragen geboden worden waarmee je direct een enorme klasbak kan terugkopen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 13 dec 2018, 15:25

Malen is ook geen gok, maar een sterkhouder is het ook niet. Een bezetting met Malen, Gakpo en Mauro is naar mijn idee te licht als de vierde man de blessuregevoelige Arjen Robben is. Het gaat daarbij niet om hun talent, maar om het risico dat je Robben gewoon steeds een tijdje kwijt zou kunnen raken.

Dat is ook het verschil met de huidige bezetting: Bergwijn en Lozano zijn niet blessuregevoelig. Natuurlijk kunnen ze een keer flink geblesseerd raken, maar het risico daarop is nu eenmaal kleiner dan bij Robben. Met Malen als back-up, is het dan in elk geval prima te doen.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 13 dec 2018, 15:50

Ik zou nog minimaal 1 jaar Robben bij PSV zeker toejuichen. Ik zou het liefst hebben dat PSV volgend seizoen Robben, Bergwijn, Malen en Gakpo als vleugelspelers heeft. Malen kan best in de basis volgend seizoen, maar met Robben erbij ben je toch wel een stuk sterker. Daarnaast gaat Robben toch niet alles spelen (sowieso niet op kunstgras)

Vertrekken zowel Lozano als Bergwijn, dan vind ik dat er sowieso een topper voor de basis moet worden aangetrokken zoals anderhalf seizoen geleden met Lozano gebeurde. Iemand die er meteen staat en meteen rendement heeft.

Robben is een mooie extra en als hij niet komt dan kan je denken aan een extra speler met groeimarge die niet ver achter de basis zit of op korte termijn zit. Komt Robben wel, dan heb je dat niet nodig. Op een breedte speler voor de vleugelposities zit ik niet te wachten.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 dec 2018, 16:15

Robben kan bijv. in de VS aan salaris en sponsoring waarschijnlijk met gemak 20 miljoen in een jaar verdienen en leven als een God in een interessante omgeving met heerlijk klimaat, het idee dat hij in plaats daarvan naar het *kuch* bruisende Eindhoven zou gaan om hier nog even voor een hongerloontje te laten zien dat hij niet meer helemaal de oude is, is m.i. echt een totale illusie. Ik zou persoonlijk iig dikke vraagtekens gaan zetten bij zijn intelligentie wat op zich ook al onwaarschijnlijk zou zijn want dit is 1 van de slimste jongens die we ooit op de Herdgang hebben mogen verwelkomen.

Vergeet het maar, goedbedoelende vrienden. Dit gaat never nooit gebeuren.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 13 dec 2018, 16:20

Massimo schreef:Ik zou het liefst hebben dat PSV volgend seizoen Robben, Bergwijn, Malen en Gakpo als vleugelspelers heeft.
Deze bezetting zou ik absoluut voor tekenen inderdaad. Het zou voor PSV - en voor hemzelf wellicht ook - niet gek zijn als Bergwijn nog een seizoen blijft. Een jaar lang de kar trekken, nog belangrijker worden en daarna een mooie stap maken. Zeker met het oog op het EK, wat aan het eind van dat seizoen wordt gehouden.

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 230 times
Been thanked: 90 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 13 dec 2018, 17:16

Waarom heb ik het gevoel dat hij naar Ajax gaat?

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 13 dec 2018, 17:25

Lorenzo von Matterhorn schreef:Waarom heb ik het gevoel dat hij naar Ajax gaat?
Geen idee.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 13 dec 2018, 17:31

nilssonH schreef:
Massimo schreef:Ik zou het liefst hebben dat PSV volgend seizoen Robben, Bergwijn, Malen en Gakpo als vleugelspelers heeft.
Deze bezetting zou ik absoluut voor tekenen inderdaad. Het zou voor PSV - en voor hemzelf wellicht ook - niet gek zijn als Bergwijn nog een seizoen blijft. Een jaar lang de kar trekken, nog belangrijker worden en daarna een mooie stap maken. Zeker met het oog op het EK, wat aan het eind van dat seizoen wordt gehouden.
Ik zou altijd Robben proberen te halen. Is een super prof en je moet ook kijken hoe je hem kan binden na zijn voetbal carriere. Misschien als toekomstige jeugdtrainer, scout, ambassadeur of hoe dan ook.

Het 'leuke' is,is dat hij natuurlijk lang niet alles kan gaan spelen, waardoor er automatisch kansen komen voor Gakpo, Abouchlal, Malen en wie weet al Ihattaren. En wat is er dan mooier om van Robben te leren, zeker met zijn fanatisme?

Idealiter blijft inderdaad Bergwijn nog een jaartje, maar ook als hij en Lozano gaan, dan zou ik het wel eens leuk vinden dat Malen er 'gewoon' in staat, samen met Robben. Abouchlal is dan 1e back-up van Robben op rechts (samen met Ihattaren) en Gakpo op links.

Vergeet niet dat al die talenten straks weer een half jaartje ouder en normaal gezien beter zijn dan nu. Kijk ook naar de ontwikkeling die Bergwijn heeft gemaakt in de tweede helft van het afgelopen seizoen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 13 dec 2018, 19:08

ziege maar ook zagge schreef:Robben kan bijv. in de VS aan salaris en sponsoring waarschijnlijk met gemak 20 miljoen in een jaar verdienen en leven als een God in een interessante omgeving met heerlijk klimaat, het idee dat hij in plaats daarvan naar het *kuch* bruisende Eindhoven zou gaan om hier nog even voor een hongerloontje te laten zien dat hij niet meer helemaal de oude is, is m.i. echt een totale illusie. Ik zou persoonlijk iig dikke vraagtekens gaan zetten bij zijn intelligentie wat op zich ook al onwaarschijnlijk zou zijn want dit is 1 van de slimste jongens die we ooit op de Herdgang hebben mogen verwelkomen.

Hoho, Knechsel is ook een paradijs op aarde :D
Triplets, it`s all about Triplets..

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 13 dec 2018, 20:06

ziege maar ook zagge schreef:Robben kan bijv. in de VS aan salaris en sponsoring waarschijnlijk met gemak 20 miljoen in een jaar verdienen en leven als een God in een interessante omgeving met heerlijk klimaat, het idee dat hij in plaats daarvan naar het *kuch* bruisende Eindhoven zou gaan om hier nog even voor een hongerloontje te laten zien dat hij niet meer helemaal de oude is, is m.i. echt een totale illusie. Ik zou persoonlijk iig dikke vraagtekens gaan zetten bij zijn intelligentie wat op zich ook al onwaarschijnlijk zou zijn want dit is 1 van de slimste jongens die we ooit op de Herdgang hebben mogen verwelkomen.

Ben het wel met je eens hoor, maar vergeet niet dat hij ook met een gezin te maken heeft: hoe zien zijn kinderen eht om weer te verhuizen of zijn vrouw bijvoorbeeld? Vergeet niet dat hij al een jaar of 14 in het buitenland woont.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 495 times
Been thanked: 537 times

Bericht door El Sordo » 13 dec 2018, 20:45

Bovendien stamt het idee dat Eindhoven niet bruisend is ook uit de jaren ‘90. Tegenwoordig, naast Amsterdam, Rotterdam en evt. Den Haag, een van de meest levendige steden in Nederland. De mythe houdt kennelijk stand.

En daarnaast, buiten het geld is het maar de vraag waar je behoefte aan hebt. Elke dag een uur in de auto om je kinderen naar school te brengen? War vrijwel voor de hele westkust geldt als je niet midden in SF woont. NY Chicago, Boston en Philly zijn leuke steden. Maar in de VS heb je vooral ook veel plekken die net zo ‘bruisend’ zijn als Eindhoven, maar dan met twee miljoen inwoners meer.

Edit: als je gewend bent aan München is bovendien vrijwel elke stad enorm dynamisch. :lol:

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 13 dec 2018, 21:28

edit: reactie op verwijderde post van ziege :?

Dat is dan prima en vooral jouw perceptie, wellicht de bekende kikker in opwarmend water. Ik woon zelf al een tijd niet meer in Eindhoven en heb ik de tussentijd in verschillende grote steden (ook buiten Nederland) gewoond en de stad is wmb dynamischer en interessanter dan bijvoorbeeld Utrecht. Het is niet per se mooi (mocht je dat een interessante marker vinden) en het is geen Amsterdam of Berlijn, maar alleen het Van Abbe kunnen benoemen duidt er voor mij op dat je een ontdekkingstocht kunt gebruiken. ;)

Ook veel vrienden uit het buitenland vinden Eindhoven erg leuk (en die komen niet uit een dorp in Siberië). Dus lach vooral door, zonde van de koffie overigens, maar mijn ervaring leert me dat dat idee vooral erg hardnekkig is onder Eindhovenaren zelf en niet onder bezoekers of nieuwe inwoners van de stad.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 dec 2018, 21:43

@El Sordo ja ik dacht, waarom zou ik dat betwisten... voor mensen met bepaalde interesses is er vast genoeg te doen. Als muziekliefhebber is het aanbod helaas nogal armoedig. Gemeentebestuur heeft steeds weer het mes in subsidies gezet ten gunste van bijv. het Muziekcentrum wat intussen gewoon weer bijna failliet is, veel mensen in Eindhoven zitten liever thuis op de bank of drinken een biertje in een gewone kroeg.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 13 dec 2018, 21:49

Daar ben ik het overigens grondig mee eens! Al is voor danceliefhebbers volgens mij wél weer veel te beleven.

Maar hey, wie weet zit Robben graag lekker op de bank. Netflix aan, alcoholvrij biertje erbij, verwarming aan. Contempleren over hoe hij zich laat huldigen op het Stadhuisplein. :wink:

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 dec 2018, 21:59

Ja maar dan wel vooral weer liefhebbers van de hardere stijlen, da's typisch Eindhoven. Ook qua andere kunst is het aanbod gewoon heel sober, weinig divers of wel heel erg kleinschalig cq. erg hartverwarmend maar weinig inspirerend amateurnivo.

Maar tsja het zou kunnen dat Robben idd liever in Eindhoven op de bank zit (pun intended) dan big money te vangen in een glorieus zonnig buitenland waar het avontuur hem toelacht, ik help het je hopen :wink:

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 13 dec 2018, 22:15

Tsja, dat aanbod vind je vrijwel uitsluitend geconcentreerd binnen de grachtengordel, helaas.

En wie weet is Australië dan een optie. Maar daar kom je verbitterde Eindhovense bankhangers tegen. Al die zon is trouwens helemaal niet goed voor dat kale bolletje.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 13 dec 2018, 22:29

Menno1 schreef: Idealiter blijft inderdaad Bergwijn nog een jaartje, maar ook als hij en Lozano gaan, dan zou ik het wel eens leuk vinden dat Malen er 'gewoon' in staat, samen met Robben. Abouchlal is dan 1e back-up van Robben op rechts (samen met Ihattaren) en Gakpo op links.

Vergeet niet dat al die talenten straks weer een half jaartje ouder en normaal gezien beter zijn dan nu. Kijk ook naar de ontwikkeling die Bergwijn heeft gemaakt in de tweede helft van het afgelopen seizoen.
Dat zou inderdaad aardig zijn, al betwijfel ik of PSV dat zou doen. Zeker gezien het fysieke gestel van Arjen.

Enfin, het zou iig een topmove zijn om Robben naar Eindhoven te halen. Kijk bijv. naar Van Persie nu en besef dan dat Robben nog een paar categorieën beter is. Alleen kwalitatief gezien voegt hij al zo immens veel toe. Buiten een eventuele leidersrol / uithangbord voor jonge talenten.

https://youtu.be/AgfX2fHK6r0
https://www.youtube.com/watch?v=FA31jkRx7Tw
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 13 dec 2018, 23:57

Mocht Robben het interessant vinden om naar PSV te komen, dan zal het grotendeels om de secundaire dingen zijn. Bijvoorbeeld als zijn vrouw en kinderen weer graag in Nederland willen wonen en/of het goed past met bijvoorbeeld kinderen die naar school gaan.

Robben zal genoeg opties hebben en PSV zal er voornamelijk sportief, maar ook een beetje financieel voor moeten zorgen dat de aspecten om weer in Nederland te gaan wonen zwaarder gaan tellen.

Dat Gerbrands openlijk antwoord geeft dat Robben gepolst is, hoeft niks te zeggen maar vind ik wel een positief teken. Hij had daar ook op andere manieren op kunnen reageren en loopt lang genoeg mee om te weten hoe dit soort uitspraken in de media geïnterpreteerd wordt.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 14 dec 2018, 00:24

Het zou toch mooi zijn als Robben terugkeert naar PSV. Hij is nog steeds een fantastische speler.

Vraag me wel af of hij het zelf zou willen om terug te gaan naar Nederland. Als je terugkeert krijg je vaak veel kritiek, met hoge verwachtingen is het al snel niet goed.

Dat Gerbrands antwoord geeft lijkt me ook wel een teken. In de media werd al ajax als mogelijke club voor Robben genoemd, nu even laten zien dat PSV toch echt de club van Robben is

Kosta
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Kosta » 14 dec 2018, 07:28

Als ik hem was zou ik lekker stoppen. Genieten van het leven.

Plaats reactie