Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Marco van Ginkel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 656 times

Awards:

Marco van Ginkel

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 aug 2017, 17:32

Marco van Ginkel.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Tijn » 10 sep 2017, 12:46

Speelt toch erg matig steeds hoor, vertraagt de opbouw, alleen maar simpele balletjes, biedt zich amper aan. Dit middenveld gaat niet werken zo

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 10 sep 2017, 13:55

Wordt gewoon misbruikt zo, al zijn kwaliteiten worden beperkt in uitvoering. Geen idee wat het plan van PSV is maar op deze manier staat het totaal niet.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 10 sep 2017, 19:07

Eens Juancho, maar in de basis is het bij van Ginkel ook al niet goed. Aannames zijn niet goed, passes komen niet aan, verliest veel duels omdat hij er als een washandje ingaat. Ongeacht zijn positie: dat soort dingen kunnen gewoon niet, zeker niet als aanvoerder.

Dat PSV een extra '6' had moeten halen is evident. Dat gaat ons ook nog opbreken. Hendrix had vandaag ook rood en daarmee een paar duels schorsing moeten hebben. Dan had je er Rigo of Rosario neer kunnen zetten.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 10 sep 2017, 19:21

Van Ginkel is altijd een loper geweest en totaal niet de man van verfijnde aannames en passes, zal z'n goaltjes wel mee blijven pikken maar verder kun je hem eigenlijk net zo goed terugsturen naar Chelsea, word voor hem en PSV een teleurstellend seizoen als je hem zo blijft gebruiken.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 10 sep 2017, 19:30

Is nu eigenlijk al 3x op rij één van de slechtste (zo niet de slechtste) speler op het veld van PSV en rijp voor een wissel. En dan praat je over onze nieuwe aanvoerder.

Dat kan nooit goed zijn en zegt genoeg over zijn 'nieuwe rol'. Voegt eigenlijk niks toe en als je dan toch de jeugd dit seizoen een kans wil geven, gooi dan Rigo maar op 6, schuif Hendrix iets door zodat v. Ginkel weer als diepgaande middenvelder kan spelen.

Nogmaals, dit slaat nu helemaal nergens op. Niveautje Siem de Jong op 6 of v. Ginkel op linksbuiten. :cry:

Mrs.Unibet
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Mrs.Unibet » 24 sep 2017, 23:40

Mag echt een cursusje passing volgen bij Cocu en co. Dat valt me sinds dit seizoen pas op, wellicht omdat Propper weg is, maar zijn passing is zo dramatisch..

Overigens genoeg pluspunten hoor, maar dit kan eigenlijk niet bij een speler als Van Ginkel.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 25 sep 2017, 00:05

Je ziet hem niet heel vaak in een wedstrijd. Of dit vanwege zijn nieuwe rol is en hij toch heel belangrijk is, of gewoon niet zo vaak voorkomt in het spel weet ik nog niet.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Been thanked: 26 times

Bericht door Tijn » 22 okt 2017, 20:38

Hij begint eindelijk meer vanuit het middenveld te spelen, waardoor PSV daar iets minder overlopen wordt. Begint hierdoor ook veel belangrijker te worden. Komt meer en beter aan de bal nu.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 22 okt 2017, 22:14

Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we van het penaltyprobleem af zijn.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 23 okt 2017, 13:30

Je ziet toch aan alles dat hij geen controlerende middenvelder is en nu niet in zijn kracht wordt gebruikt. Met een Luckassen als CVM komt hij veel meer tot zijn recht, en zal hij nog waardevoller voor PSV zijn.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 okt 2017, 13:32

Het is eenvoudig om het alleen vanuit de positie van Van Ginkel te bekijken.

Maar hoe zie je dan het hele middenveld voor je?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 23 okt 2017, 16:31

Hij wordt niet in zijn kracht gebruikt, maar zakt niet meer door de ondergrens. Sterker nog, ik vind V. Ginkel ook op deze positie echt een solide speler die altijd een 7 zal halen. Daarnaast zijn de statistieken van Marco dit seizoen ook meer dan prima ;)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 okt 2017, 16:37

Mijn punt is (en daarom ben ik benieuwd naar het antwoord): je kan niet iedereen 100% in zijn kracht gebruiken. Dus welk offer breng je om Van Ginkel in zijn kracht te gebruiken?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 23 okt 2017, 16:40

Je kan wel iedereen 100% in zijn kracht gebruiken, enkel moet je je daarbij afvragen of het totaalplaatje wel goed genoeg is. Er zijn zat manieren om V. Ginkel in zijn kracht te krijgen, enkel gaat dat ten koste van een aantal zaken als bijvoorbeeld scorend vermogen.

Op het moment lijkt de ideale puzzel toch nog steeds Pereiro - V. Ginkel - Hendrix
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 okt 2017, 16:46

Dat bedoel ik er ook mee. Dit lijkt mij op dit moment ook het ideale plaatje.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 23 okt 2017, 19:54

Om v. Ginkel nog beter te laten renderen moet je Pereiro opofferen. Maarja, die loopt nu ook eindelijk eens (tot nu toe) structureel prima te ballen en lijkt juist weer beter op zijn plek op 10. Dus dat wil je ook niet uit elkaar halen zolang het goed gaat.

Ben we benieuwd als in de winter, wat een aantal anderen denken, die nieuwe Mexicaan komt. Dan ga je helemaal een probleem krijgen tenzij je spelers als Pereiro/v. Ginkel/Hendrix op de bank wil gaan zetten en Ramselaar wil verkopen en je jeugd weer eens naar de uitgang duwt.

v. Ginkel vond ik de eerste weken echt belabberd spelen in zijn nieuwe rol. Vaak rijp voor een wissel en constant 1 van de slechtste spelers/middenvelders. Goed, nu zie ik bij hem ook wel de progressie maar ben wel erg benieuwd welke keuzes PSV straks gaat maken in de winterstop.

Of zal het weer een gevalletje zijn van het gaat goed dus we laten het lekker zo. Interessant om straks te volgen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 205 times

Bericht door koetje » 23 okt 2017, 20:27

Snap de discussie niet.

Het gaat toch prima verder met hem op die plek. Speelt als 2e verdedigende middenvelder naast Hendrix en dat geef tactisch veel mogelijkheden + enorm scorend vermogen voor een VM. Wat willen we nog meer? Kante of zo.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 23 okt 2017, 20:37

koetje schreef:Snap de discussie niet.

Het gaat toch prima verder met hem op die plek. Speelt als 2e verdedigende middenvelder naast Hendrix en dat geef tactisch veel mogelijkheden + enorm scorend vermogen voor een VM. Wat willen we nog meer? Kante of zo.
Ik vind de opmerkingen 'je gebruikt hem niet in zijn kracht' ook vaak erg leeg en niets zeggend.

Het gaat geweldig met een recordstart en dan zeg je dat een speler op een hele belangrijke positie niet zo goed rendeert en beter gebruikt moet worden...

Op basis van wat zou ik zeggen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 24 okt 2017, 00:07

Sowieso moet je nooit een elftal om een huurling bouwen natuurlijk. Het is belangrijker dat Pereiro goed weet te presteren dan van Ginkel.

Het staat als een huis nu, Pereiro is ook veel dwingender aanwezig en niet alleen aanvallend. Ik had het niet gedacht, maar dit middenveld staat best wel goed eigenlijk voor de nederlandse competitie.

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 24 okt 2017, 07:53

Volledig eens met Menno, dat Pereiro goed uit de verf komt op het middenveld is veel belangrijker voor PSV.

Deze rol heeft voor Van Ginkel zelf ook voordelen. Bij Chelsea zal hij wel nooit aan de bak komen, maar wanneer hij na PSV bij een andere PL club (of in een ander land) terecht zou komen komt hij waarschijnlijk nooit meer in een elftal terecht dat 4-3-3 met de punt naar achteren speelt (of Barcelona moet 'm na dit seizoen oppikken ;)). Wellicht wordt ie nog aanvallender als 10 ingezet, maar anders komt hij in een 4-2-3-1 achtige opstelling of iets wat daarop lijkt op dezelfde positie/rol terecht als waar hij nu speelt bij ons.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 24 okt 2017, 11:16

ShovingNE2 schreef:
koetje schreef:Snap de discussie niet.

Ik vind de opmerkingen 'je gebruikt hem niet in zijn kracht' ook vaak erg leeg en niets zeggend.

Het gaat geweldig met een recordstart en dan zeg je dat een speler op een hele belangrijke positie niet zo goed rendeert en beter gebruikt moet worden...

Op basis van wat zou ik zeggen.
Voor de 4-3-3 is dit momenteel het beste middenveld, maar ik zie PSV graag in moeilijke uitwedstrijden in de Utrecht variant (een 4-4-2/verkapte 4-3-3). In dat geval staat Luckassen (of Rosario) CVM, is Pereiro wisselend middenvelder/aanvaller, en heeft Van Ginkel de ruimte om box-to-box (zijn kracht) te spelen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 205 times

Bericht door koetje » 25 okt 2017, 00:12

Heya Hallvar schreef:
Voor de 4-3-3 is dit momenteel het beste middenveld, maar ik zie PSV graag in moeilijke uitwedstrijden in de Utrecht variant (een 4-4-2/verkapte 4-3-3). In dat geval staat Luckassen (of Rosario) CVM, is Pereiro wisselend middenvelder/aanvaller, en heeft Van Ginkel de ruimte om box-to-box (zijn kracht) te spelen.
Dat is natuurlijk mogelijk maar Cocu koos voor deze formatie alleen maar omdat Utrecht 4-4-2 speelt. En dat kom je verder niet tegen in de Eredivisie. Het succes van die wedstrijd is dus geen garantie voor andere uit-wedstrijden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 okt 2017, 08:44

Ik vind het prima dat Cocu niet vasthoudt aan 1 speelwijze en aanpassingen doet als de situatie daarom vraagt. Ook dat was winst tegen Utrecht, daar werd vooraf nogal aan getwijfeld.

Verder moet je dit systeem handhaven en alleen in specifieke situaties aanpassingen doen. Voorlopig lijkt vooral het team in zijn kracht te spelen en daarmee de zwakke punten te kunnen counteren.

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 26 okt 2017, 20:49

Ons middenveld kan dus (qua scorend vermogen) duidelijk niet zonder Van Ginkel en wellicht ook Pereiro.

Plaats reactie