Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Marco van Ginkel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Thoresen
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 21 times

Marco van Ginkel

Bericht door Thoresen » 12 apr 2020, 12:36

Om heel eerlijk te zijn vond ik hem in zijn laatste seizoen bij ons, ondanks zijn prima aantal doelpunten, maar matig....

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 12 apr 2020, 13:04

Nu hebben we matige middenvelders die niet eens weten wat scoren is. Laat maar komen. :mrgreen:

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 50 times
Been thanked: 273 times

Bericht door Jwoeloe » 12 apr 2020, 13:12

Thoresen schreef:
12 apr 2020, 12:36
Om heel eerlijk te zijn vond ik hem in zijn laatste seizoen bij ons, ondanks zijn prima aantal doelpunten, maar matig....
Komt doordat er met de punt naar voren gespeeld werd ipv naar achteren. Kon hij vanuit de controlerende rol minder gebruik maken van zijn diepgang en scorend vermogen, wat twee van zijn sterkere punten zijn. In het juiste systeem zal hij gewoon renderen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 13 apr 2020, 10:47

Mits hij nog op niveau komt

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 apr 2020, 11:11

Ardbeg schreef:
13 apr 2020, 10:47
Mits hij nog op niveau komt
Afhankelijk van de prijs uiteraard, maar je gaat je er volgens mij financieel nauwelijks een buil aan vallen. Het gaat geen geweldig dure aankoop zijn. Daarnaast prestatiecontract ivm blessuregevoeligheid.

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 132 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Chucky » 13 apr 2020, 11:19

Jwoeloe schreef:
12 apr 2020, 13:12
Thoresen schreef:
12 apr 2020, 12:36
Komt doordat er met de punt naar voren gespeeld werd ipv naar achteren. Kon hij vanuit de controlerende rol minder gebruik maken van zijn diepgang en scorend vermogen, wat twee van zijn sterkere punten zijn. In het juiste systeem zal hij gewoon renderen.
Vanuit dat perspectief past hij denk ik niet goed in de 4-2-2-2 van Schmidt, ofwel?

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Voormalig KG » 13 apr 2020, 12:14

De diepgang en zijn loopvermogen maken hem in mijn ogen juist een speler voor Schmidts spel.
Als ik het goed heb is er veel beweging en druk naar voren. Waar je juist diepgang bij spelers goed kunt gebruiken. Daarnaast heeft ons huidige middenveld geen diepgang dit seizoen en alleen met Thomas is dit gedeeltelijk opgelost.

Naast hem zal je ook een andere middenvelder moeten halen, je een kunt niet blind op zijn lichaam vertrouwen. Afellay als techniek of jeugdtrainer/begeleider. Marco een contract van een jaar waarbij er vanuit twee kanten wordt gekeken of hij zijn eerdere niveau haalt en het fysiek aankan.
Komt goed

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Bericht door mr.top » 15 apr 2020, 22:09

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 15 apr 2020, 22:46

Als het kan terughalen, maar zijn fysiek inderdaad. Als hij uitvalt moet je nog wel iets hebben daarachter. Sowieso moet er meer ervaring bij. Wat er aan ervaring staat is niet goed genoeg (Rosario) of een ideale breedtespeler (Hendrix).
Triplets, it`s all about Triplets..

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 16 apr 2020, 09:30

Fuck, Chelsea heeft nog een eenzijdige optie als ik het goed lees. Ik dacht dat hij transfervrij zou zijn.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 16 apr 2020, 09:36

Optie op 2 extra jaren idd.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 apr 2020, 10:03

Massimo schreef:
16 apr 2020, 09:30
Fuck, Chelsea heeft nog een eenzijdige optie als ik het goed lees. Ik dacht dat hij transfervrij zou zijn.
Het is al een heel verschil met vorig jaar waarin het gewoon een verlenging is. De eenzijdige optie is gewoon om te zorgen dat ze ieder moment van het gewenste salaris af kunnen. En dat ook Engelse clubs voor hun brandhout moeten lozen ivm kosten terugdringen staat Van Ginkel als eerste buiten. Ze zullen talenten met grote winstpotentie houden, maar op Marco is geen winst meer te behalen.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 16 apr 2020, 21:50

Ik ga er langzamerhand van uit dat hij gewoon komt.

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 132 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Chucky » 16 apr 2020, 22:14

Ik vraag het me af. Weet ook niet of je dit moet willen, twee jaar volledig stil gestaan, misschien zelfs wel achteruit gegaan. Daarnaast is het ook niet de goedkoopste qua salaris.

Fanatic-U-s
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Fanatic-U-s » 17 apr 2020, 08:38

Ardbeg schreef:
16 apr 2020, 21:50
Op basis waarvan?
't wordt weer tijd dat de bal eens gaat rollen...

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 17 apr 2020, 09:19

Fanatic-U-s schreef:
17 apr 2020, 08:38
Ardbeg schreef:
16 apr 2020, 21:50
Op basis waarvan?
PSV heeft een goede band met hem, hebben altijd contact gehouden en gezien hoe PSV werkt. Als je ziet dat zelfs Afellay terug kwam op die manier, dan verwacht ik dit bij Van Ginkel helemaal.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 17 apr 2020, 10:31

Als ie fit genoeg is en zijn contract niet wordt verlengd ja dan komt ie.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 apr 2020, 10:38

Afhankelijk hoe hard de Engelse clubs getroffen worden door het virus zullen ze mogelijk van zijn salaris af willen. Geen potentie om knaken op te leveren, hooguit verhuur waarbij het hele salaris echt niet gecompenseerd wordt door bijvoorbeeld PSV.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 147 times
Been thanked: 280 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 15 jun 2020, 08:41

Interview met hem in AD/ED
Marco van Ginkel: ‘Wat ik heb meegemaakt, is niet mals’
Voormalig PSV-aanvoerder Marco van Ginkel (27) is vol goede moed, ondanks ruim twee jaar zonder wedstrijden. Chelsea wil zijn aflopende contract opnieuw verlengen. ,,Het is zo'n ontzettend mooi spelletje.”
Rik Elfrink 15 juni 2020, 04:30

,,Het is nog niet voorbij”, zegt Marco van Ginkel midden in het gesprek gedecideerd over zijn carrière. Wie denkt dat de 27-jarige voetballer na ruim twee jaar revalideren een gebroken man is, slaat de plank finaal mis. ,,De vooruitzichten zijn nu heel goed”, vertelt de voormalige aanvoerder van PSV nadat een gekwetst kniegewricht hem al die tijd buiten de lijnen hield. ,,Ik heb keihard gewerkt om terug te komen en kan vier, vijf trainingen per week inmiddels goed aan. Bijna was ik in maart toe aan meedoen met de groep en mocht ik in trainingen de duels in, maar toen greep corona om zich heen. Misschien kan ik deze zomer toch nog een paar keer in een wedstrijd in actie komen”, zo taxeert hij het vervolg.

Van Ginkel traint momenteel bij de KNVB in Zeist, samen met Willem Janssen (FC Utrecht), Robin van der Meer (Excelsior) en Wout Droste (Go Ahead Eagles). Professionals die allemaal revalideren van bijna het ergste wat een voetballer kan overkomen. Ze verwerken hun kruisbandleed samen, waarbij Van Ginkel van het kwartet het meeste geduld moest betrachten. Hij wacht al ruim vijfentwintig maanden op officiële wedstrijdminuten.

Ondanks alle medische ellende en de corona-onzekerheid hield Van Ginkel rotsvast vertrouwen in de toekomst. Zijn stabiele en positieve karakter is naast zijn voetbalkwaliteiten een van de redenen waarom bij PSV de deur altijd voor hem open blijft staan en waarom ook Chelsea in hem blijft geloven. ,,Mijn zaakwaarnemer Karel Jansen is met de club in gesprek over een nieuw contract. Met dat teken van vertrouwen van Chelsea ben ik heel erg blij. Het is niet niks dat een club je na zo'n lange blessureperiode in in deze onzekere tijd probeert te behouden. Kennelijk zien ze nog steeds iets in me, al moeten we er dus nog wel uitkomen. Lukt dat, dan verwacht ik op korte termijn bij Chelsea onder 23 mijn rentree te kunnen maken. En anders ben ik in de zomer transfervrij en kijken we verder. Met Karel werk ik al mijn hele carrière en hij heeft me altijd uitstekend begeleid, dus ook nu gaan we samen de goede richting kiezen.”

Vanuit Eindhoven volgt dan de onvermijdelijke vraag of PSV nog een optie is. Drie keer huurde de club hem van Chelsea en hij groeide in die periodes uit tot een van de publiekslievelingen in het Philips Stadion. Van Ginkel bewaakte de balans op het middenveld, maar pikte in de eredivisie ook bijna dertig goals mee en droeg de aanvoerdersband alsof hij nooit anders had gedaan. Zijn treffers maakte hij niet alleen vanaf de stip, maar ook door het vermogen om op het juiste moment de diepte te zoeken en voor de goal op te duiken. Tenslotte bleek Van Ginkel bij PSV ook gewoon een voltreffer in de groep, die zeker in het laatste PSV-seizoen van trainer Phillip Cocu (2017-2018) met hem als captain een coherent geheel was. Die titel van dat krachtige collectief wordt alom gezien als de beste prestatie van de coach Cocu, met Van Ginkel als belangrijke kapitein.

De laatste herinneringen aan hem als speler smaken iedere PSV-supporter mierzoet en het is nauwelijks voor te stellen dat hij na de historische kampioenswedstrijd tegen Ajax alleen twee weken later nog maar een keer een potje speelde. ,,Die periode in 2018 richting het kampioenschap blijft me natuurlijk de rest van mijn leven bij. Wat een tijd was dat achteraf, echt geweldig”, zegt Van Ginkel.
,,Met een aantal mensen bij PSV houd ik nog contact. Het gaat echt niet alleen om mijn contract of toekomstplannen, maar ook om het uitwisselen van ervaringen. Er is over en weer menselijke interesse en dat stel ik enorm op prijs. Wat ik heb meegemaakt, is niet zo mals en daar groei je op een ander vlak van. Wij hebben een prachtig vak en dat waardeer je alleen maar meer als het zo lang niet gaat zoals je wilt. Ik wil nog heel graag een aantal jaren op topniveau voetballen en snap ook wel dat bijvoorbeeld Ibrahim Afellay dat nog wil. Als je zo lang hebt geknokt om weer fit te raken en je hebt het gevoel dat je weer vooruit gaat, wil je dat graag nog een keer laten zien. Het is zo'n ontzettend mooi spelletje.”

Van Ginkel is er de man niet naar om met het gevoel te blijven zitten dat hem door zijn knieproblemen iets is ontnomen. Hij wil zijn energie liever gebruiken om te knokken om er het beste van te maken en focust zich op zijn volgende speelminuten, in welk shirt dat ook zal zijn. Hoe zijn Duits is? ,,Ik heb meegekregen dat PSV een nieuwe trainer krijgt (Roger Schmidt, red.)”, pareert hij. ,,Ik volg mijn vorige clubs goed en wat er ook gebeurt, bij PSV zal ik me altijd thuis voelen. De komende weken zullen we kijken wat de toekomst zal brengen. Eerst maar eens een paar goede weken draaien, met een paar keer een wedstrijd erbij. Dan kan ik ergens weer echt van waarde zijn.”

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 15 jun 2020, 10:57

Als hij verlengd hoop ik dat we hem niet weer huren. Hij heeft twee jaar niet gevoetbald en het is dus maar de vraag of hij ooit weer op niveau komt. Als we spelers gaan huren (waar ik nog steeds geen voorstander van ben) moeten dat directe meerwaardes zijn zoals Rodriguez en geen revalidatie project.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 15 jun 2020, 11:09

Dan is huren toch juist een prima idee ipv miljoenen uit te geven aan tekengeld en salaris?

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Noosa » 15 jun 2020, 11:12

PCGC schreef:
15 jun 2020, 11:09
Dan is huren toch juist een prima idee ipv miljoenen uit te geven aan tekengeld en salaris?
Dat denk ik dus ook. Zou mooi zijn als hij bij ons tekent, maar we zullen dit jaar niet al teveel financiële middelen hebben en huren lijkt me goedkoper. Bovendien is het risico kleiner als blijkt dat hij toch weer geblesseerd raakt.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 15 jun 2020, 11:16

PSV moet in deze lastige tijd met beperkte middelen 3 posities dringend invullen (CV, LB, middenveld). Als dat lukt en er gaat niemand weg, dan staat er ook écht een goed elftal. Als een huur van Van Ginkel tot de mogelijkheden behoort, zou ik de kans gewoon pakken als ik PSV was. Dan houd je budget over voor een sterkte LB en CV.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 15 jun 2020, 11:26

Het Kanon schreef:
15 jun 2020, 11:16
PSV moet in deze lastige tijd met beperkte middelen 3 posities dringend invullen (CV, LB, middenveld). Als dat lukt en er gaat niemand weg, dan staat er ook écht een goed elftal. Als een huur van Van Ginkel tot de mogelijkheden behoort, zou ik de kans gewoon pakken als ik PSV was. Dan houd je budget over voor een sterkte LB en CV.
Van Ginkel kon 2 jaar geleden al niet eens met elke training mee doen. Moet je nagaan hoe dat gaat worden onder die intense trainingen van Herr Schmidt.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 15 jun 2020, 11:27

Inderdaad Arberg. Survival of the fittest.

Plaats reactie