Gastón Pereiro

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Gastón Pereiro

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 aug 2017, 17:33

Gastón Pereiro.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1065 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 27 aug 2017, 20:33

Niet zo nadrukkelijk aanwezig als in de eerste wedstrijd tegen AZ, maar het zou me weinig verbazen als zijn statistieken in deze pot heel sterk zijn. Creëerde met name in de eerste helft toch wel e.e.a., had ook eigenlijk moeten scoren. Maar goed, ik heb geen idee waar ik dat soort statistieken kan vinden.
#WelkomThuisGini

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 27 aug 2017, 21:00

Ben en blijf fan van hem jammer dat als er gewisseld word Pereiro altijd weer als eerste aan de beurt is, Cocu zal het allemaal wel te riskant vinden, is toch een zekere die Cocu.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Siemen » 27 aug 2017, 21:18

ThoresenKoolhof schreef:Ben en blijf fan van hem jammer dat als er gewisseld word Pereiro altijd weer als eerste aan de beurt is, Cocu zal het allemaal wel te riskant vinden, is toch een zekere die Cocu.
Ik vond Pereiro juist toppunt van wat bij PSV heerste na de 2-0: nonchalant, slap, ineffectief. Pak 'm maar hard aan, want dat moet eruit.

M.Delgado
Talent
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Bericht door M.Delgado » 28 aug 2017, 08:13

Siemen schreef:
ThoresenKoolhof schreef:Ben en blijf fan van hem jammer dat als er gewisseld word Pereiro altijd weer als eerste aan de beurt is, Cocu zal het allemaal wel te riskant vinden, is toch een zekere die Cocu.
Ik vond Pereiro juist toppunt van wat bij PSV heerste na de 2-0: nonchalant, slap, ineffectief. Pak 'm maar hard aan, want dat moet eruit.

Dat zou idd moeten, maar gaat niet lukken met deze coach, los daarvan is het de vraag of het überhaupt ooit uit zal gaan.
pedal auf das Metall

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 28 aug 2017, 09:56

Prima eerste helft en na AZ wederom een goede beurt. Alleen de 2de helft zakte hij echt dramatisch ver terug in niveau. Kan gewoon niet. Terechte wissel en hij zal toch echt moeten veranderen als hij die plek op het middenveld wil behouden. Hopelijk is dat voor hem genoeg motivatie om dit seizoen veel meer gas te geven.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 aug 2017, 10:41

Ik werd gek van zijn gepingel. Hij wil alleen maar mensen uitspelen, gaf verkeerde passes en was slordig. Maar ook als hij een goede periode heeft dan nog heb je als nadeel dat je hele middenveld overlopen kan worden.

Als je met de punt naar voren speelt dan moet je een passende middenvelder naast Hendrix zetten en Van Ginkel op 10. Pereiro daar is zelfmoord tegen betere clubs. Tegen AZ ging het net goed, maar Heerenveen, Feyenoord en Utrecht weten daar raad mee.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 aug 2017, 12:05

Eens, ik kan me dan ook niet voorstellen dat Cocu kiest voor Pereiro op het middenveld als we straks tegen Heerenveen en zeker Feyenoord gaan spelen. Dan word je gewoon keihard overlopen.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 28 aug 2017, 12:25

Het is gewoon een punt van zwakte op het middenveld. Maar tegelijkertijd ook iemand die iets kan forceren. Als we weer met een geparkeerde bus te maken hebben, is juist een Pereiro vanaf het middenveld mogelijk een oplossing.

Maar Pereiro die een bijdrage heeft zonder balverlies, zal per definitie een unicum zijn. Oplossing? 4 of 5 mans middenveld. Dat hij nodeloos mensen probeert te passeren, stoor ik me niet zo aan. Ik geloof dat hij op dat punt wel kan groeien.

We moeten niet vergeten dat heel PSV slordig was en iedereen maar vrijelijk bezig was.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 28 aug 2017, 16:10

Eens met Juancho. Maar tegelijkertijd kan Pereiro op het middenveld prima tegen ploegen als Roda. Het kan zelfs de oplossing zijn, simpelweg omdat hij én kansen kan creëren én kansen kan afmaken. Wel jammer dat van Ginkel minder in die positie komt nu hij naast Hendrix moet spelen, maar tot nu toe pakt het goed uit.

Tegen Heerenveen en Feyenoord moet er wat anders gedaan worden, evident.
#WelkomThuisGini

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 28 aug 2017, 16:31

Creëerde al 11 kansen voor teamgenoten in de eerste 3 wedstrijden. In de tweede seizoenshelft van afgelopen jaar (14 wedstrijden) waren dat er maar 14 vanaf de zijkant.

Mooie statistiek waarin duidelijk naar voren komt dat hij vanaf de 10 beter rendeert.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 28 aug 2017, 16:46

Jwoeloe schreef:Creëerde al 11 kansen voor teamgenoten in de eerste 3 wedstrijden. In de tweede seizoenshelft van afgelopen jaar (14 wedstrijden) waren dat er maar 14 vanaf de zijkant.

Mooie statistiek waarin duidelijk naar voren komt dat hij vanaf de 10 beter rendeert.
Dat is wel interessant natuurlijk. Nu waren NAC en Roda wel opgewarmde lijken, zo slecht waren die.

Blijft een twijfelgeval. Aan de ene kant zie je wel dat hij betrokken is bij gevaarlijke momenten en het spel over het algemeen is wel wat aanvallender en directer nu, wat een voordeel is ivm het spel tegen Osijek en vorig seizoen.

Aan de andere kant kunnen we ook niet blind zijn voor de gehele organisatie: die is er namelijk niet, zeker niet op het middenveld. En ook ik denk dat je grote problemen krijgt tegen de betere teams. Ook al is Pereiro a big game player, gezien zijn goals tegen Ajax en Feyenoord.

Lastige keuze.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 aug 2017, 17:45

Jwoeloe schreef:Creëerde al 11 kansen voor teamgenoten in de eerste 3 wedstrijden. In de tweede seizoenshelft van afgelopen jaar (14 wedstrijden) waren dat er maar 14 vanaf de zijkant.

Het zal vast niet te meten zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak hij de oorzaak is van dat het middenveld wordt overlopen. Pas dan kan je een beetje afwegen of je het risico wel/niet neemt. Ik vind namelijk dat PSV best kwetsbaar is en dat al tegen de mindere ploegen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 28 aug 2017, 18:32

Menno1 schreef:

Dat is wel interessant natuurlijk. Nu waren NAC en Roda wel opgewarmde lijken, zo slecht waren die.

Blijft een twijfelgeval. Aan de ene kant zie je wel dat hij betrokken is bij gevaarlijke momenten en het spel over het algemeen is wel wat aanvallender en directer nu, wat een voordeel is ivm het spel tegen Osijek en vorig seizoen.

Aan de andere kant kunnen we ook niet blind zijn voor de gehele organisatie: die is er namelijk niet, zeker niet op het middenveld. En ook ik denk dat je grote problemen krijgt tegen de betere teams. Ook al is Pereiro a big game player, gezien zijn goals tegen Ajax en Feyenoord.

Lastige keuze.
Pereiro leek tegen Roda wel een stille motor hoor. Stiekem begon zo'n beetje elke aanval bij hem, terwijl hij verder typisch onzichtbaar was, of leek in dat geval.

Het middenveld wordt wel overlopen omdat hij niet het type speler is dat vuil werk verricht. Tegen de Roda JC's en NAC's van deze wereld kan dat prima, dat hebben we gezien. Die ploegen creëerden niks, ondanks een open middenveld. Tegelijkertijd is dat een mogelijke valkuil voor komende wedstrijden, dat het stabieler oogt dan het is. Heerenveen en Feyenoord zijn van een niveau hoger en die maken gehakt van dat soort ruimte. Aan de andere kant geven die ploegen natuurlijk ook wel e.e.a. weg, waar wij weer van kunnen profiteren omdat we weer eens snelheid op de flanken hebben, zowel voorin als (hopelijk snel) achterin.
#WelkomThuisGini

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Siemen » 28 aug 2017, 21:41

Paar vraagstukken..

1) Je hoort hier en daar dat PSV als vervanger van Luuk de Jong mogelijk een creatieve middenvelder zoekt. Wat betekent dit voor Pereiro?
2) Wat doe je met Pereiro tegen middenmotors, subtoppers en toppers?

Zoals hierboven eerder aangegeven vind ik de techniek, passing, rendement, allemaal klasse bij Pereiro, maar zijn nonchalance en freewheelende speelstijl zijn gewoon killing tegen redelijke middenvelders met inzet en loopvermogen.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 28 aug 2017, 21:54

Siemen schreef:Paar vraagstukken..

1) Je hoort hier en daar dat PSV als vervanger van Luuk de Jong mogelijk een creatieve middenvelder zoekt. Wat betekent dit voor Pereiro?

Zoals hierboven eerder aangegeven vind ik de techniek, passing, rendement, allemaal klasse bij Pereiro, maar zijn nonchalance en freewheelende speelstijl zijn gewoon killing tegen redelijke middenvelders met inzet en loopvermogen.
1) Niet veel, als het betekent dat we 4-4-2 gaan spelen. Creativiteit ERBIJ is wat we juist nodig hebben.
2) Opstellen, opstellen, opstellen deze kaskoe! [/u]
Eensch.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Siemen » 28 aug 2017, 22:00

SKERLA schreef:
Siemen schreef:Paar vraagstukken..

1) Niet veel, als het betekent dat we 4-4-2 gaan spelen. Creativiteit ERBIJ is wat we juist nodig hebben.
2) Opstellen, opstellen, opstellen deze kaskoe! [/u]
1) ik zie Cocu niet van opstelling wijzigen als dat niet strikt noodzakelijk is zoals afgelopen seizoen.
2) maar op welke positie? Pereiro op je middenveld en je wordt overlopen tegen Feyenoord en Ajax, om niet te beginnen over de subtop (AZ liep er ook gemakkelijk doorheen).

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 28 aug 2017, 22:04

Kopieer het systeem van ten Hag maar, daar hebben we met een creatieve VCM erbij echt de spelers voor. Druk zetten op de verdediging met de spitsen naar de zijkant en de AM naar de CV's. Dat ideaal voor Lozano, Locadia en Pereiro.
Eensch.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 17 sep 2017, 17:37

Op '10' in de topwedstrijden gaat dus ook gewoon prima. Je ziet hem verdedigend ook meer werk doen dan anders. Tuurlijk laat hij steekjes vallen op dat vlak, maar laat ook zijn waarde zijn bij het creëren van mogelijkheden.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 17 sep 2017, 19:00

Het kan alleen werken als het hele elftal volle bak druk naar voren zet, zoals de eerste helft. Maar de 2de helft liet juist zien dat Pereiro gewoon niet kan. Met een man meer en dan nog zo onzichtbaar zijn. Heel knap hoor, alleen wel op een negatieve manier.

Blijft een bizarre speler. Wereld goal maar verder...

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 198 times
Been thanked: 354 times

Bericht door Heruone » 17 sep 2017, 19:21

Juancho schreef:Het kan alleen werken als het hele elftal volle bak druk naar voren zet, zoals de eerste helft. Maar de 2de helft liet juist zien dat Pereiro gewoon niet kan. Met een man meer en dan nog zo onzichtbaar zijn. Heel knap hoor, alleen wel op een negatieve manier.

Blijft een bizarre speler. Wereld goal maar verder...
Mwah. Op het middenveld staan ineens 4 man ipv 3. De grootste reden dat Pereiro zo gevaarlijk was, was omdat er ruimtes lagen. Die ruimtes waren in de 2e helft gewoon heel beperkt en als die ruimte er dan überhaupt al kwam, bleef de pass van achteren uit.

Je moet niet enkel Pereiro aanwijzen, aangezien Pereiro onderdeel is van een groter geheel. En daar gaat het juist fout. Je kan een hele goede motor hebben, stop je er geen benzine in zal die nooit lopen ;)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 17 sep 2017, 20:38

Ik zeg toch ook nergens dat de terugval aan Pereiro alleen lag? Ik zeg alleen dat hij een wereld goal maakte, maar verder in de 2de helft weer dramatisch ver terug zakte. En dat terwijl er in mijn ogen juist wel veel ruimte lag. Feyenoord ging met 10 man als gek doordekken, door jagen. En natuurlijk lag het grootste probleem bij het feit dat PSV die man meer op het middenveld nooit kon vinden.

Maar stellen dat je prima met Pereiro op 10 kan spelen op basis van deze wedstrijd, nee daar ga ik zeker niet in mee.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 sep 2017, 21:06

Pereiro speelde een geweldige eerste helft in elk geval. Voor mij de man van de wedstrijd. Niet alleen vanwege die technisch knappe goal, maar ook vanwege het feit dat hij de motor achter elke aanval was. Zo'n Pereiro is simpelweg een genot om naar te kijken.
#WelkomThuisGini

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 17 sep 2017, 21:32

Moet gewoon altijd spelen, scorend vermogen, creativiteit daar hebben we al niet bijster veel van in deze selectie.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 sep 2017, 21:50

Overigens de tweede keer dat hij een topper voor ons 'wint'. En tegen Ajax behoedde hij ons al eens voor een nederlaag met een weergaloze bal op Siem de Jong.

Leuke emotie ook bij hem na het scoren van de goal. De immer rustige Pereiro kon zich ook niet meer inhouden. Heerlijk. Het is hem gegund, misschien nog wel meer dan ieder ander uit deze selectie.
#WelkomThuisGini

Plaats reactie