Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ricardo Rodriguez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 926 times
Been thanked: 1582 times

Ricardo Rodriguez

Bericht door Maikel_91 » 02 jan 2020, 21:50

Zullen we persoonlijke dingetjes even via PM gaan doen nu?

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 02 jan 2020, 21:56

Maikel_91 schreef:
02 jan 2020, 21:50
Zullen we persoonlijke dingetjes even via PM gaan doen nu?
Eens! Wilde alleen even elke associatie met onze Amsterdamse vrienden uitsluiten :D

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 02 jan 2020, 22:00

Vind deze Rodriguez eigenlijk best een inventieve oplossing. Ik had er in elk geval niet aan gedacht. Een 71 voudig Zwitsers international van 27 jaar met veel ervaring in met name de Bundesliga vind ik een heel interessante speler. Iemand die er ook meteen kan staan. En iemand die misschien wel in de categorie Guardado/Luuk de Jong kan vallen. En om hem te betitelen als mislukt vind ik ook kort door de bocht. Hij speelt dit seizoen weinig maar heeft vanaf 2017 meer dan zeventig competitieduels gespeeld. Persoonlijk zou ik dik tevreden zijn met Rodriguez als linksback. Uitstekende speler. En ik hoop dat ze hem voor langere tijd weten vast te leggen.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 02 jan 2020, 22:11

Mouth of the south schreef:
@ThoresenKoolhof,
Wat een sneue post van jou. Ik ben 45 jaar supporter van PSV en dan ga jij me voor n..s uitmaken. En als argument dat ik naar de gouden jaren 70 verwijs. Moet niet gekker worden: ten eerste was het in 1988 en ten tweede ´wat is jouw nickname´? Twee spitsen van 35 jaar geleden.
En de top-32 van Europa vind jij te hoog gegrepen? Je denkt veel te klein en snapt niet dat PSV veel groter is dan Rodriguez.

On topic: ik mis gewoon creativiteit bij John de Jong. Weer een speler die mislukt is bij een club. Weer een groot risico. Ik blijf erbij dat we de Latino-markt weer meer moeten benutten.
Want de Latino markt is geen groot risico? Daar heb je de zekerheidjes zoals Romero, Magallan, Orejuala, Alvarez, Cassiera, Gutierrez(?)?

Ja, er staan ook voltreffers tegenover zoals Lozano, Sanchez, Tagliafico, Neres en Martinez. Maar je kunt moeilijk beweren dat aan die markt geen groot risico kleeft. De praktijk wijst anders uit want bij PSV en Ajax staat tegenover iedere geslaagde speler ook een mislukte de laatste jaren. Het verschil tussen PSV en Ajax is alleen dat zij zich dat prima kunnen veroorloven en wij niet.

Ik vind het altijd een beetje simpel om te roepen dat daar nog zat niet ontdekte pareltjes lopen. Die zijn er zeker maar buiten dat de concurrentie inmiddels immens is op zeker de Braziliaanse markt, is het ook maar de vraag of zo'n pareltje zich goed aan weet te passen. De tijden zijn echt veranderd, de vergelijking met de periode Hiddink 2 gaat al lang niet meer op.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 02 jan 2020, 22:14

ziege maar ook zagge schreef:
02 jan 2020, 20:24
Excuus en dank voor je wens, TK ;) Ga ik mogelijk een hoop plezier aan beleven.

Desondanks vind ik het een overdreven reactie, toen wij bijv. Romario en Ronaldo haalden was er nl. ook niemand met PSV bezig. We hebben onszelf juist groot gemaakt door slimmer te zijn dan te rest, ik ben het met Mots eens dat het daar nu aan lijkt te ontbreken.
Even goede vrienden ZMOZ, jij als onze vast Telegraaf-lezer ( ;) ) hier op het forum moet toch weten dat overdrijving af en toe een hoop duidelijk maakt, het is inderdaad wel duidelijk dat de inventiviteit op dit moment een beetje ontbreekt bij PSV, ik vind de aankoop van Bruma daar een duidelijk voorbeeld van, stond al jaren op de scoutingslijstjes dus zal hij goed zijn of zoiets zullen ze gedacht hebben, dat hij nergens rendement liet zien namen ze blijkbaar maar op de koop toe.

Maar goed om op Rodriguez terug te komen ik word wel blij van iemand met 71 interlands (8 doelpunten) voor Zwitserland op zijn naam, voetballer van het jaar in 2014 van Zwitserland, iemand met 184 wedstrijden voor Wolfsburg met daarin 22 goals en 28 assists op zijn naam, de afgelopen 2 seizoenen tot 35 en 34 competitiewedstrijden voor AC Milan kwam en dit jaar om wat voor reden dan ook maar tot 5 wedstrijden komt, als je niet tevreden bent met iemand die dit soort statistieken kan voorleggen en denkt dat PSV beter kan krijgen dan denk ik dat je PSV te hoog inschat.
PSV kan wel een talentvolle jongen zoals bv. Angelino halen die nog alles te bewijzen heeft die in de toekomst beter kan worden dan Rodriguez halen, maar een kant en klaar product beter dan Rodriguez daar geloof ik niet in, mocht hij basisspeler zijn bij Milan zou het ook onmogelijk zijn, je kunt dit soort spelers alleen krijgen als ze (tijdelijk) buiten de boot vallen bij hun club, dus mocht dit lukken dan vind ik het een inventieve aankoop maar zeker ook een topaankoop van de Jong voor PSV, gaat het enkel om huur (waar het niet naar uitziet omdat Milan alleen wil verkopen) dan ben ik minder enthousiast en zou ik het geld liever op zak houden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 02 jan 2020, 22:18

Ik beperk me even tot de psv’ers. Romero is gewoon een fout die nooit meer mag voorkomen. Was een onbegrijpelijke aankoop met zijn blessure geschiedenis. Lozano was een prima aankoop, Guti brengt minimaal 8 mln op las ik hier ergens. Het wordt weer eens tijd voor een pareltje. Of een slager.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 102 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Persepolis » 02 jan 2020, 22:42

Snap niet dat mensen roepen dat De Jong "weer" met een dergelijke speler komt. De Jong heeft letterlijk 0 spelers uit deze categorie gekocht, wat juist een van de redenen is voor de zwakke prestaties. Mitroglou is over een paar maanden 32 jaar en Bruma is nergens geslaagd. Baumgartl en Lato waren nog jong. Allemaal niet uit de categorie spelers met een bewezen verleden, nu buiten de boot gevallen en op een leeftijd dat ze op hun piek moeten zijn. Zoals diverse sterkhouders in onze voorgaande kampioenselftallen. Ik vind dit een enorme verbetering in inventiviteit en aankoopbeleid. En dit is juist de minst risicovolle categorie spelers die haalbaar is voor PSV, dus die argument begrijp ik ook niet. Ook ik vind dat PSV moet blijven kijken naar spelers met grote potentie, zowel in Europa als in Latijns Amerika. Maar deze categorie spelers is ook een must en dat missen we nu juist.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 jan 2020, 22:43

ThoresenKoolhof schreef:
02 jan 2020, 22:14
Maar goed om op Rodriguez terug te komen
Goed plan en ja die was raak ;)
Die stats zijn idd gewoon heel erg mooi dus als ie dat nog kan brengen is ie zeer zeker welkom. Ik reken bovendien op het menselijk inzicht van Guus, meester in het balanceren van teams opdat het geheel tot onvermoede resultaten kan komen... als deze RR onder zijn auspiciën gehaald wordt ga ik ervan uit dat ie nog past óók.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 02 jan 2020, 22:44

ruuddevil schreef:
02 jan 2020, 22:18
Ik beperk me even tot de psv’ers. Romero is gewoon een fout die nooit meer mag voorkomen. Was een onbegrijpelijke aankoop met zijn blessure geschiedenis. Lozano was een prima aankoop, Guti brengt minimaal 8 mln op las ik hier ergens. Het wordt weer eens tijd voor een pareltje. Of een slager.
Als een zware blessure betekent dat je gelijk nooit meer in aanmerking komt dan zouden Stengs en Boadu automatisch ook "onbegrijpelijke aankopen" zijn die nooit voor mogen komen. Ik vond Romero helemaal geen onbegrijpelijke aankoop. Sterker nog, het oogde op de beelden als een prima speler. Goed schot, zeer doelgericht, fysiek sterk, beetje een jongere versie van Tevez. Stond er ook goed op bij veel scouts en mensen met verstand van het Argentijnse voetbal. Zelfs de concurrentie sprak de verwachting uit dat hij met een paar jaar het 3-dubbele waard zou zijn:

https://www.vi.nl/nieuws/psv-heeft-fant ... rt-jaloers

Maar dan komt het moment dat iemand zich aan moet gaan passen. En zeker als diegene in het begin geblesseerd raakt kan dat een moeilijk verhaal worden. Het is altijd makkelijk om de koe in de kont te kijken maar feit is gewoon dat er nou eenmaal risico's kleven aan het doen van aankopen. En scouts zijn niet in de gelukkige omstandigheid dat ze achteraf op een forum kunnen zeggen dat je op voorhand echt had moeten weten dat iemand daar niet in zou slagen.
Laatst gewijzigd door Makaveli op 02 jan 2020, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 02 jan 2020, 22:49

@ThoresenKoolhof,
Wat een sneue post van jou. Ik ben 45 jaar supporter van PSV en dan ga jij me voor n..s uitmaken. En als argument dat ik naar de gouden jaren 70 verwijs. Moet niet gekker worden: ten eerste was het in 1988 en ten tweede ´wat is jouw nickname´? Twee spitsen van 35 jaar geleden.
En de top-32 van Europa vind jij te hoog gegrepen? Je denkt veel te klein en snapt niet dat PSV veel groter is dan Rodriguez.

On topic: ik mis gewoon creativiteit bij John de Jong. Weer een speler die mislukt is bij een club. Weer een groot risico. Ik blijf erbij dat we de Latino-markt weer meer moeten benutten.
De jaren 1988 en ver daarna komen niet meer terug daar kun je enkel nog van dromen, PSV is geen grote club in Europa, en de beste 32 zijn verder weg dan ooit zoals @Persepolis hier al aangeeft stevenen we af naar een ongekend lage plek op de coëfficientenranglijst, dan kun je als club wel roepen dat je doelstelling de beste 32 van Europa is maar als je daar niet naar handelt zoals PSV de afgelopen maanden nagelaten heeft en van Bommel maar gewoon aan laat prutsen tot je Europees in een behoorlijk zwakke poule uitgeschakeld bent dan zeggen dat soort uitspraken dus helemaal niets, ik geloof ook helemaal niet dat de beste 32 realistisch is op dit moment, Europees is het eigenlijk al tijden dramatisch bij PSV op 1 seizoen na.
Verder staat het je vrij om een waardeoordeel te geven over mijn reactie, het was niet echt persoonlijk bedoeld maar meer op het gegeven dat Ajacieden/neuzen ook zo in het verleden blijven hangen.
Zoals mijn nickname al aangeeft ben ik ook niet de jongste hier maar wat PSV in het verleden gepresteerd heeft heeft niets met het huidige niveau van PSV te maken of is Nottingham Forest als 2x winnaar van de Europa Cup 1 ook nog altijd een topclub omdat ze zo goed waren in een ver verleden, het verleden koop je niets voor wat mij betreft.
Wat betreft Rodriguez verschillen wij duidelijk van mening, uiteraard is Rodriguez niet groter dan PSV is, echter zie ik in hem wel een topspeler voor dit PSV, dit PSV heeft behoefte aan ervaring en niet weer een gastje met heel veel talent van vooraan in de twintig.
Een 71 voudig Zwitsers international die dit jaar voor het eerst in zijn tot op dit moment zeer aardige carrière buiten de boot valt zie ik als het hoogst haalbare voor PSV op dit moment en ik zou vooraf eigenlijk altijd tevreden zijn als PSV in staat is om iemand met zijn statistieken te halen, het is niet alleen PSV wat een rol speelt voor spelers, ze kunne de club PSV bv. goed zien zitten, maar de competitie met dat rare kunstgras bv. niet en sowieso qua salaris kan PSV niet mee met de topcompetities, je kunt wel net doen alsof dat soort factoren geen rol speelt maar dat doet het zeer zeker wel, zelfs het veel rijkere Ajax heeft daar last van, hen lukt het tot op dit moment alleen ervaring te halen van spelers die reeds bekend waren met de Nederlandse competitie, zet je bv Tadic af tegen Rodriguez dan zijn de clubs en de prijzen die Rodriguez gewonnen heeft indrukwekkender dan wat Tadic in zijn prijzenkast had staan en voor wat voor clubs hij gespeeld had, verschillende posities maar wel qua fase in de carrière vergelijkbaar, over Tadic was iedereen lyrisch toen Ajax hem haalde, nou dan vind ik dat wij best content mogen zijn met een speler van het niveau Rodriguez, hoe het uiteindelijk uitpakt weet je nooit maar ik heg hier vooraf wel vertrouwen in dit in tegenstelling tot bv. de aankoop van Bruma waar ik het nooit in heb zien zitten, maar goed daar waren ook velen hier vooraf laaiend enthousiast over en zo heeft iedereen zijn voorkeuren.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 02 jan 2020, 23:03

Makaveli schreef:
02 jan 2020, 22:44
ruuddevil schreef:
02 jan 2020, 22:18
Als een zware blessure betekent dat je gelijk nooit meer in aanmerking komt dan zouden Stengs en Boadu automatisch ook "onbegrijpelijke aankopen" zijn die nooit voor mogen komen. Ik vond Romero helemaal geen onbegrijpelijke aankoop. Sterker nog, het oogde op de beelden als een prima speler. Goed schot, zeer doelgericht, fysiek sterk, beetje een jongere versie van Tevez. Stond er ook goed op bij veel scouts en mensen met verstand van het Argentijnse voetbal. Zelfs de concurrentie sprak de verwachting uit dat hij met een paar jaar het 3-dubbele waard zou zijn:

https://www.vi.nl/nieuws/psv-heeft-fant ... rt-jaloers

Maar dan komt het moment dat iemand zich aan moet gaan passen. En zeker als diegene in het begin geblesseerd raakt kan dat een moeilijk verhaal worden. Het is altijd makkelijk om de koe in de kont te kijken maar feit is gewoon dat er nou eenmaal risico's kleven aan het doen van aankopen. En scouts zijn niet in de gelukkige omstandigheid dat ze achteraf op een forum kunnen zeggen dat je op voorhand echt had moeten weten dat iemand daar niet in zou slagen.
Stengs zou ik ook nooit kopen voor de bedragen die AZ nu zal vragen. Boadu is een ander type blessure. Romero was op jonge leeftijd zwaar geblesseerd en zijn statistieken waren niet bijzonder. Juist die aanpassing neem ik dan ook mee in mijn totale risico afweging. Hoge prijs, nog geen bewezen doelpunten maker, zware blessure, aanpassing. Niet doen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 02 jan 2020, 23:07

02 jan 2020, 16:06
Maikel_91 schreef:
02 jan 2020, 15:19
Ookal zou De Jong nu interesse tonen in Messi dan zullen er mensen zijn die dit een gokje gaan noemen.

Vind het goed om te lezen dat PSV in deze categorie spelers aan het vissen is.
Maikel, dat is pure onzin. Hij is reserve bij Milan. Dat is een feit. En Milan is momenteel alles behalve een topclub. Zijn verleden is prima, maar over zijn huidige vorm en mogelijkheden heb ik twijfels. Hopelijk snap je ook dat een 27 jarige Zwitsers international vanuit de Serie A niet voor een standaard ´Nederlands´ salaris komt. Die gaat hoog in de boom zitten op niveau Bergwijn en Malen. Daarvoor moet hij er meteen staan; anders krijg je heel veel scheve gezichten.
Ik twijfel ook. Vooral op basis wat ik zag. Super traag die gast; kan je wel hoog druk geven met zo’n slak? Hij oogt echt als een veteraan. Is die jongen geblesseerd geweest of was hij altijd al zo traag?

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Makaveli » 02 jan 2020, 23:20

ruuddevil schreef:
02 jan 2020, 23:03
Stengs zou ik ook nooit kopen voor de bedragen die AZ nu zal vragen. Boadu is een ander type blessure. Romero was op jonge leeftijd zwaar geblesseerd en zijn statistieken waren niet bijzonder. Juist die aanpassing neem ik dan ook mee in mijn totale risico afweging. Hoge prijs, nog geen bewezen doelpunten maker, zware blessure, aanpassing. Niet doen.
Nu zal vragen... Maar wat als je hem voor rond de 10 miljoen had kunnen halen zoals PSV met Romero? Ik vind het allemaal een beetje achteraf gelul eigenlijk. Romero stond te boek als toptalent, door die blessure werd hij teruggeworpen wat hem juist haalbaar maakte voor PSV. (anders was het een Arsenal geworden waar hij al langer op de radar stond) Maar hij was al weer geruime tijd fit en presteerde gewoon goed. Die blessure speelde hem helemaal geen parten meer.

Als je had gewacht tot hij een "bewezen doelpuntenmaker" was geweest in een competitie als de Argentijnse, dan was hij per definitie onhaalbaar geworden voor PSV. In feite was Romero nou juist een voorbeeld van de inventiviteit die jullie bepleiten. Een toptalent halen voordat de grote clubs er mee aan de haal gaan. Maar wat jij wil is een toptalent die zich al bewezen heeft, zonder smetje en dan voor een prijs die PSV kan ophoesten. Tja. Die ga je in Argentinië en Brazilië sowieso niet meer vinden. Daar loopt iedereen de deur plat.

Gutierrez is international, stond er goed op in Mexico, prima statistieken, prijs was in orde, geen noemenswaardige blessurehistorie en die wordt nu ook door een groot deel van het forum achteraf als miskoop bestempeld. Dus wat is wijsheid in deze?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 jan 2020, 00:10

Wijsheid moet bij scouts en technische staf liggen die statistieken hooguit gebruiken als trigger om es te gaan kijken, want statistieken zeggen uiteindelijk zo weinig voor het succes dat je met een speler kunt verwachten... Iemand kan fantastische stats hebben maar over zijn top zijn, iemand kan een laatbloeier blijken, en hoe je ook bent kun je in een team passen of niet.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 jan 2020, 06:26

Je denkt niet, neem ik aan, dat scouts enkel statistieken gebruiken voordat ze een bod gaan doen toch?
Kampioenstopic openen .... pending

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 jan 2020, 07:40

Makaveli schreef:
02 jan 2020, 23:20
ruuddevil schreef:
02 jan 2020, 23:03
Nu zal vragen... Maar wat als je hem voor rond de 10 miljoen had kunnen halen zoals PSV met Romero? Ik vind het allemaal een beetje achteraf gelul eigenlijk. Romero stond te boek als toptalent, door die blessure werd hij teruggeworpen wat hem juist haalbaar maakte voor PSV. (anders was het een Arsenal geworden waar hij al langer op de radar stond) Maar hij was al weer geruime tijd fit en presteerde gewoon goed. Die blessure speelde hem helemaal geen parten meer.

Als je had gewacht tot hij een "bewezen doelpuntenmaker" was geweest in een competitie als de Argentijnse, dan was hij per definitie onhaalbaar geworden voor PSV. In feite was Romero nou juist een voorbeeld van de inventiviteit die jullie bepleiten. Een toptalent halen voordat de grote clubs er mee aan de haal gaan. Maar wat jij wil is een toptalent die zich al bewezen heeft, zonder smetje en dan voor een prijs die PSV kan ophoesten. Tja. Die ga je in Argentinië en Brazilië sowieso niet meer vinden. Daar loopt iedereen de deur plat.

Gutierrez is international, stond er goed op in Mexico, prima statistieken, prijs was in orde, geen noemenswaardige blessurehistorie en die wordt nu ook door een groot deel van het forum achteraf als miskoop bestempeld. Dus wat is wijsheid in deze?
Ik zeg helemaal niet dat ik alleen bewezen toptalenten wil, maar je moet wel willen begrijpen wat ik bedoel. Ik heb een aantal factoren benoemd en die vind ik in geval Romero een te hoog risico opleveren. Dat heb ik destijds ook al gezegd, dus van achteraf praten is geen sprake,

Guti is een heel ander geval. Dat is een op papier prima aankoop die in de praktijk tegenvalt. Dat kan gebeuren.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 193 times
Been thanked: 344 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 03 jan 2020, 11:09

Wel bijzonder dat hier wordt gevraagd naar inventieve oplossingen met spelers uit Zuid Amerika en Romero en Pereiro dan als fouten worden bejegend. Dat lijkt mij namelijk precies in dat profiel te passen. Bij beiden is het talent overduidelijk aanwezig, maar komt het door andere factoren te beperkt eruit. Dat is echter wel hetgeen PSV nog kan, want een Gabriel Jesus of Vinicius wordt nu gewoon direct door de grote clubs gekocht.

Rodriguez zou een fantastische aankoop zijn, die wat ervaring toevoegt aan een team met talentvolle jongelingen of ervaren middenmotors. Mooi als een speler, die EK’s, WK’s en topcompetitie ervaring efbij komt. Ik kan alleen niet inschatten of hij ook de juiste mentaliteit heeft, zoals Guardado en Luuk dat hadden.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 03 jan 2020, 12:10

Huur is al een verbetering, maar koop zou helemaal goed zijn. Dan gaat PSV er meteen flink op vooruit. Voor dit soort kaliber spelers mag van mij wel in geïnvesteerd worden. Veel liever dan het extra geld in een goedkopere linksback en er nog een extra huur/breedtespeler bij.

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Noosa » 03 jan 2020, 12:49

Milan zou 10mln vragen, dan wordt het een lastig verhaal vrees ik.

NotoriousBIG046
International
Has thanked: 385 times
Been thanked: 93 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 03 jan 2020, 12:53

Noosa schreef:
03 jan 2020, 12:49
Milan zou 10mln vragen, dan wordt het een lastig verhaal vrees ik.
Heeft ook een voorkeur voor Napoli...
WZPWZDB ;)

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 jan 2020, 12:59

Thijs85 schreef:
03 jan 2020, 11:09
Wel bijzonder dat hier wordt gevraagd naar inventieve oplossingen met spelers uit Zuid Amerika en Romero en Pereiro dan als fouten worden bejegend. Dat lijkt mij namelijk precies in dat profiel te passen. Bij beiden is het talent overduidelijk aanwezig, maar komt het door andere factoren te beperkt eruit.
Iedereen hier heeft een net wat andere insteek, als je daar één coherente mening uit probeert te distilleren dan ben je idd al snel bezig een Frankenstein te verwekken :lol:

Pereiro is m.i. gewoon een prima verhaal, weinig mis mee, dat hij niet helemaal uit de verf is gekomen was denk ik niet te voorspellen. Wel zijn er m.i. kanttekeningen te plaatsen bij de manier waarop we daar vervolgens mee omgegaan zijn: steeds weer die scheve verwachtingen en dan die onvermijdelijke teleurstelling, blijkbaar kon binnen PSV niemand een plaats vinden voor / zich neerleggen bij 't type speler dat hij is (zoals ik steeds gevonden heb: gewoon steeds max. 1 helft laten spelen dan wel tevreden zijn met een rol als supersub).

Romero is een heel ander soort episode, hier zijn m.i. zowel zijn fysieke als mentale gesteldheid heel erg slecht beoordeeld. Alhoewel dit nog steeds een jong ventje is kunnen we de keuze voor hem toch een beetje in de categorie 'gevallen talent' plaatsen, ik vind dat op zich echt geen verkeerde strategie maar als je zo'n speler haalt (en dat geldt ook voor oudere spelers) dan moet je m.i. dubbel goed kunnen onderbouwen waarom het bij PSV wél zou werken.

Dat is echter wel hetgeen PSV nog kan, want een Gabriel Jesus of Vinicius wordt nu gewoon direct door de grote clubs gekocht.

Rodriguez zou een fantastische aankoop zijn, die wat ervaring toevoegt aan een team met talentvolle jongelingen of ervaren middenmotors. Mooi als een speler, die EK’s, WK’s en topcompetitie ervaring efbij komt. Ik kan alleen niet inschatten of hij ook de juiste mentaliteit heeft, zoals Guardado en Luuk dat hadden.
Dat zijn de spelers die je gekocht ziet worden, het klinkt misschien een beetje flauw maar waar het om gaat zijn die spelers die nog niet gekocht zijn he. Vroegah hadden we mensen in Brazilië die spelertjes van kind af aan volgden en daar ook al vroeg een band mee opbouwden, in hoeverre gebeurt dat nog?

Ik heb me hier wel eens laten vertellen dat grote clubs niet zoveel investeren in scouting, dat ze dat vooral via tussenpersonen doen / bewezen klasse met een grote zak geld bij kleinere clubs ophalen enz., dat zou betekenen dat daar kansen liggen terwijl wij zelf juist óók een stap terug gedaan lijken te hebben.

De houding zo van 'tegenwoordig kan het allemaal niet meer', het zal wel. Wat doe je er zelf aan, is de vraag.

Rodriguez kan gewoon een prima aankoop zijn die qua verhaal en status ook prima bij PSV past - niet te laag en ook zeker niet te hoog gegrepen. Maar het moet wel passen binnen het team, de technische staf mag m.i. steeds geëvalueerd worden op de mate waarin dat goed beoordeeld wordt. Nogmaals, ik hoop wat dat betreft dat Guus meekijkt.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 77 times
Been thanked: 575 times

Bericht door Ardbeg » 03 jan 2020, 13:11

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... amer-.html

Zul je zien dat hij gewoon naar Napoli gaat

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 jan 2020, 13:28

Het lijkt er op dat PSV wordt gebruikt om andere clubs onder druk te zetten om in actie te komen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 77 times
Been thanked: 575 times

Bericht door Ardbeg » 03 jan 2020, 13:36

ruuddevil schreef:
03 jan 2020, 13:28
Het lijkt er op dat PSV wordt gebruikt om andere clubs onder druk te zetten om in actie te komen.
Ja idd. Zul je zien dat Lumor komt, haha.

colocolofc
Basisspeler
Has thanked: 31 times
Been thanked: 41 times

Bericht door colocolofc » 03 jan 2020, 13:36

Of Napoli wordt gebruikt om PSV onder druk te zetten. We zullen het nooit weten.

Plaats reactie