Tweede en Derde divisie

Hier kun je het amateurvoetbal bespreken.
Plaats reactie
RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Tweede en Derde divisie

Bericht door RSPSV » 12 apr 2018, 13:15

Sinds twee jaar nu wonende in Katwijk ben ik gelijk maar een beetje gaan rondkijken bij de clubs hier in de bollenstreek. Het is prachtig om te zien dat het voetbal hier zo leeft bij de grote amateurclubs.

Als nieuwe Kattuker wilde ik eigenlijk geen keuze maken tussen Quick Boys en VV Katwijk. Ik bedoel, het zijn allebei prachtige clubs en er zijn er nog een zooitje hier in de buurt die het volgen waard zijn. Denk aan VVSB en Rijnsburgse Boys.
Quick Boys heeft een prachtige tribune rond het hoofdveld en is de grootste amateurclub van Nederland. Katwijk daarentegen heeft de meeste sterren achter hun naam. Beiden hebben in ieder gemiddeld 2000 supporters langs de kant staan, wat bij een derby kan uitlopen tot wel 6000 supporters.

Waar het mij omging is de ambiance. Dus ik ben de ene keer bij VVSB-Katwijk te vinden en de andere keer bij Rijnsburgse Boys - ijsselmeervogels.
Ik woon praktisch naast de Krom (vvkatwijk) dus het duurde niet lang voordat ik mijn eerste wedstrijd van Kattuk bezocht. De bekerwedstrijd Katwijk - VVSB (0-2). De wedstrijd was niet bijzonder goed, maar de ambiance was prachtig. Dik 3000 man, volop vuurwerk en gezang.
Sindsdien ben ik regelmatig te vinden op de Krom en begin ik steeds meer binding met de club te krijgen.
Met nog een paar wedstrijden te gaan, worden ze zeer waarschijnlijk kampioen en dat feestje wil ik niet missen.

Toch hoop ik ook dat Quick Boys via playoffs nog kan promoveren naar de Tweede Divisie. Want dan krijgen ze hier na 5 jaar wachten weer de moeder der Derby\s.
"It aint over t-t-till its over."

Sensation
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 132 times
Been thanked: 157 times

Bericht door Sensation » 12 apr 2018, 13:24

Kijk ook iemand uit de bollenstreek; heerlijk idd met Katwijk, Quick Boys, VVSB, Rijnsburgse Boys, FC Lisse.. Allemaal in een straal van 5km
#Mitrogolazo

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 12 apr 2018, 17:31

Ja ik vind het echt fantastisch. Minder gedoe dan bij het professionele voetbal, maar ook weer niet te amateuristisch.

Daarnaast vind ik het ideaal zoiets in de buurt te hebben, want dat elke week heen en weer reizen naar Eindhoven is het mij ook niet waard.
"It aint over t-t-till its over."

Plaats reactie