Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Het grote muziektopic, voor liefhebbers en muzikanten!

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 404 times
Been thanked: 139 times

Het grote muziektopic, voor liefhebbers en muzikanten!

Bericht door voskat » 21 dec 2019, 01:34

Dit is 2019 voor mij, ongeveer.

╔═════════════*.·:·.☽✧ ✦ ✧☾.·:·.*═════════════╗

Charli XCX - Gone, 2099, Next Level Charli, Cross You Out
100 gecs - ringtone, 800db cloud, came to my show, eigenlijk alles wel..
Rosalía - Que no salga la luna, Di mi nombre, Bagdad, etc
Grimes - Violence
Pond - Daisy
Drab Majesty - Long Division
Broken Social Scene - Boyfriends
Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
Anamanaguchi - On My Own, Air On Line, stiekem heel het [USA] album
beabadoobee - Apple Cider, She Plays Bass
The Japanese House - You Seemed So Happy
Flaming Lips - How Many Times
Dorian Electra - Flamboyant
Clairo - Sofia
Dua Lipa - Don’t Start Now
Mr.Kitty - Destruction Of Us
Tamaryn - Angels Of Sweat
Cherry Glazerr - Daddi
The Stargazer Lilies - Magenta Sunrise
Mvshrüm - Floating Head
Blood Orange - Benzo
Soccer Mommy - Yellow Is The Color Of Her Eyes

╚═════════════*.·:·.☽✧ ✦ ✧☾.·:·.*═════════════╝

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 934 times
Been thanked: 720 times

Bericht door J.B. » 21 dec 2019, 12:38

voskat schreef:
21 dec 2019, 01:33
J.B. schreef:
17 dec 2019, 13:51
Soms mis de grunge periode.
Het leeft nog wel een beetje, maar Layne Staley krijgen we niet meer terug nee. :(
Scott Weiland, Chris Cornell, Layne, Kurt Cobain. Allemaal overleden. Alleen Eddie Vedder is er nog. Die is ook nooit aan dat herionespul gegaan. Troep is dat.
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 21 dec 2019, 16:51

J.B. schreef:
21 dec 2019, 12:38
voskat schreef:
J.B. schreef:
17 dec 2019, 13:51
Soms mis de grunge periode.
Het leeft nog wel een beetje, maar Layne Staley krijgen we niet meer terug nee. :(
Scott Weiland, Chris Cornell, Layne, Kurt Cobain. Allemaal overleden. Alleen Eddie Vedder is er nog. Die is ook nooit aan dat herionespul gegaan. Troep is dat.
Nou ja, we hebben ook King Buzzo van de Melvins nog. En Mark Arm. En Mark Lanegan. En Courtney Love. :D

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 21 dec 2019, 16:52

Franse no wave uit 1981 :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 dec 2019, 01:18

voskat schreef:
21 dec 2019, 16:51
J.B. schreef:
voskat schreef:

Nou ja, we hebben ook King Buzzo van de Melvins nog. En Mark Arm. En Mark Lanegan. En Courtney Love. :D
Courtney, leuk. Die heeft Kurt voornamelijk gestimuleerd in zn herione verslaving. Die band Hole wil ik het liefste helemaal vergeten.

Ik zag gisteren een docu over Michael Hutchense. Altijd gezien als prettyboy, maar die had ook zn demonen.. Nooit geweten. Die laatste cd van Inxs met hem die heb ik trouwens. Daar staan een paar vrij goede tracks op trouwens..
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 22 dec 2019, 02:46

J.B. schreef:
22 dec 2019, 01:18
voskat schreef:
J.B. schreef:

Courtney, leuk. Die heeft Kurt voornamelijk gestimuleerd in zn herione verslaving. Die band Hole wil ik het liefste helemaal vergeten.
Hole was geweldig. Vrijwel net zo goed als Nirvana, met name de eerste twee albums. Live Through This is fenomenaal - een van de heel weinige albums die ik van begin tot eind kan draaien zonder te hoeven skippen.

Courtney was niet de juiste persoon voor Kurt. Maar het is wel makkelijk om alles op haar bord te schuiven. Kurt had lang daarvoor al zo zijn problemen. :(
Ik zag gisteren een docu over Michael Hutchense. Altijd gezien als prettyboy, maar die had ook zn demonen.. Nooit geweten. Die laatste cd van Inxs met hem die heb ik trouwens. Daar staan een paar vrij goede tracks op trouwens..
Ja, vroeger hadden we een handjevol tv-kanalen en nauwelijks internet. Als je nu terugkijkt met bijvoorbeeld wikipedia op sommige zaken uit het verleden, dan is dat wel eens schrikken. :/

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 dec 2019, 11:44

voskat schreef:
22 dec 2019, 02:46
J.B. schreef:
voskat schreef:

Hole was geweldig. Vrijwel net zo goed als Nirvana, met name de eerste twee albums. Live Through This is fenomenaal - een van de heel weinige albums die ik van begin tot eind kan draaien zonder te hoeven skippen.

Courtney was niet de juiste persoon voor Kurt. Maar het is wel makkelijk om alles op haar bord te schuiven. Kurt had lang daarvoor al zo zijn problemen. :(

Die is mede geschreven door Cobain trouwens. Ik kan niet zeggen dat Hole nu zoveel talent had.
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 22 dec 2019, 14:57

J.B. schreef:
22 dec 2019, 11:44
voskat schreef:
22 dec 2019, 02:46
J.B. schreef:

Die is mede geschreven door Cobain trouwens. Ik kan niet zeggen dat Hole nu zoveel talent had.
Dat album is toch echt 95% Courtney.
En dat komt ook niet uit de lucht vallen, want het eerste album (Pretty On The Inside) is bijna net zo goed.. en toen dat album uitkwam waren zij en Kurt nog niet samen. :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 dec 2019, 15:02

Smaken verschillen. Ik vind dat mens echt verschrikkelijk, en zeker in een tijdperk van bijna alleen maar goede bands was dit m.i. nou niet een band waar ik warm voor liep. Had ik trouwens ook met de Smashing Pumpkins. Brrr..
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 22 dec 2019, 22:42

J.B. schreef:
22 dec 2019, 15:02
Smaken verschillen. Ik vind dat mens echt verschrikkelijk, en zeker in een tijdperk van bijna alleen maar goede bands was dit m.i. nou niet een band waar ik warm voor liep. Had ik trouwens ook met de Smashing Pumpkins. Brrr..
Haha, het mens is wat anders dan de muziek..
Anders zou ik ook niet meer naar The Smiths kunnen luisteren nu. ;)
Nee, laat maar lekker gescheiden, die twee zaken.

Wat vond je niks aan de Pumpkins? De stem of zo?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 dec 2019, 00:22

Ja, de stem van Corgan. Ik was op Pinkpop in 98 waar ze speelden. Ik was met vrienden en die wilde hun echt zien toen. En waren vooraf lyrisch, ik ging mee en was het na twee nummers al helemaal zat. Ik heb hem altijd als een mislukte versie van Michael Stipe gezien..

Nee, na Pearl Jam ging ik qua grunge voor alice In chains. wat een tijd was dat trouwens. Jeff Buckley, Radiohead kwam op, heel de britpop wave met de ene goede plaat na de andere. Ik was iedere week wel in een platenwinkel te vinden. Een band wil ik hier noemen met m.i. de meest ondergewaardeerde plaat en niemand kent ze. Mansun met het album six. Werd me toen aan geraden. Geweldige plaat, vergelijkbaar met the wall, alleen iets scherper qua toon. Aanrader
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 638 times
Been thanked: 1143 times

Bericht door Maikel_91 » 23 dec 2019, 00:37

Misschien een onpopulaire mening op een voetbalforum die totaal haaks staat op de demografie van deze artiest. Er hangt namelijk een enorme huppelkutjes van 16 stigma om deze jongen. Maar zijn nieuwe album vind ik oprecht een fantastisch en goed album.

Namelijk Harry Styles :lol: Die jongen maakt echt fijne muziek. Was oprecht verbaast toen ik zijn muziek hoorde en het niet zo bizar slecht was als ik gedacht had.

Vond deze 2 er wel positief uitspringen ook.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 23 dec 2019, 22:23

J.B. schreef:
23 dec 2019, 00:22
Ja, de stem van Corgan. Ik was op Pinkpop in 98 waar ze speelden. Ik was met vrienden en die wilde hun echt zien toen. En waren vooraf lyrisch, ik ging mee en was het na twee nummers al helemaal zat. Ik heb hem altijd als een mislukte versie van Michael Stipe gezien..
Haha, dat hoor ik er niet echt in, maar het is wel een vrij unieke stem.
Ik moest bij Rush ook eerst flink wennen aan Geddy Lee...
Nee, na Pearl Jam ging ik qua grunge voor alice In chains. wat een tijd was dat trouwens. Jeff Buckley, Radiohead kwam op, heel de britpop wave met de ene goede plaat na de andere. Ik was iedere week wel in een platenwinkel te vinden. Een band wil ik hier noemen met m.i. de meest ondergewaardeerde plaat en niemand kent ze. Mansun met het album six. Werd me toen aan geraden. Geweldige plaat, vergelijkbaar met the wall, alleen iets scherper qua toon. Aanrader
Een hoop vriendinnen van me waren gek van Mansun. Ik vond ze wel leuk, maar ook weer niet zó...
Wat die britpop/rock-golf betreft: ik putte vooral uit Manic Street Preachers (die eigenlijk van naam hadden moeten veranderen na de eerste drie albums), Suede, Blur, Elastica, Oasis (vooral eerste album), Ash, JJ72 en zo. Mooie tijden inderdaad. :)

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 23 dec 2019, 22:26

Maikel_91 schreef:
23 dec 2019, 00:37
Misschien een onpopulaire mening op een voetbalforum die totaal haaks staat op de demografie van deze artiest. Er hangt namelijk een enorme huppelkutjes van 16 stigma om deze jongen. Maar zijn nieuwe album vind ik oprecht een fantastisch en goed album.

Namelijk Harry Styles :lol:
Styles is niet echt mijn stijl :P maar - over huppelkutjes van 16 gesproken - ik ben me momenteel aan het realiseren dat het laatste album van The 1975 gewoon heel goed is.

Kom op, dit gaat gewoon hard:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 dec 2019, 00:04

voskat schreef:
23 dec 2019, 22:23
J.B. schreef:
23 dec 2019, 00:22
Haha, dat hoor ik er niet echt in, maar het is wel een vrij unieke stem.
Ik moest bij Rush ook eerst flink wennen aan Geddy Lee...
Een hoop vriendinnen van me waren gek van Mansun. Ik vond ze wel leuk, maar ook weer niet zó...
Wat die britpop/rock-golf betreft: ik putte vooral uit Manic Street Preachers (die eigenlijk van naam hadden moeten veranderen na de eerste drie albums), Suede, Blur, Elastica, Oasis (vooral eerste album), Ash, JJ72 en zo. Mooie tijden inderdaad. :)
Wide open space is hun hit. De eerste van Mansun heeft nog op 1 gestaan in Engeland. Maargoed, ondergewaardeerde plaat die tweede van ze. Hier niet zo groot, wat mij betreft een hidden treasure die zich moeiteloos kan meten met een ok computer.

Manics heb ik een keer of vier live gezien. James Dean heet die zanger. Geweldige stem, teksten met inhoud. Ik heb daar ook nog e.e.a. van liggen.

Suede een paar hitjes, ik vond de zang wat aanstellerig maar een strakke live band.

Ik was ook meer van Blur dan Oasis, maar dat komt omdat ik erg hou van lyrics. Oasis was meer 'brul maar mee op een karaoke avond' terwijl je bij Blur of Radiohead wat meer moeite moest doen. Ok Computer moest je 5 keer luisteren voordat het allemaal op zn plek viel. Ik hou daar wel van, of het nou teksten zijn of wat meer complexe compoties. Hoewel Oasis live een geweldige sound konden wegzetten. Zeker tijdens de wat meer psychedelische songs.
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 24 dec 2019, 00:58

J.B. schreef:
24 dec 2019, 00:04
voskat schreef:
Wide open space is hun hit. De eerste van Mansun heeft nog op 1 gestaan in Engeland. Maargoed, ondergewaardeerde plaat die tweede van ze. Hier niet zo groot, wat mij betreft een hidden treasure die zich moeiteloos kan meten met een ok computer.
Ja, Wide Open Space.. en Taxloss herinner ik me ook nog.
Misschien moet ik Six toch nog een keer proberen. Kijken of het nu beter klikt.
Manics heb ik een keer of vier live gezien. James Dean heet die zanger. Geweldige stem, teksten met inhoud. Ik heb daar ook nog e.e.a. van liggen.
Eerste drie albums waren fenomenaal. Toen verdween Richey (verantwoordelijk voor de betere teksten en de ziel van de band) en nam James Dean zanglessen en was het beste er wel van af.
Leuk dat ze daarna nog dik scoorden met A Design For Life en zo, maar het was gewoon niet meer dezelfde band. :(
Suede een paar hitjes, ik vond de zang wat aanstellerig maar een strakke live band.
Jaaa, je kunt moeilijk Bowie imiteren zonder aanstellerigheid (of "pathos", hoe je het ook wilt nemen). :P
Ik was ook meer van Blur dan Oasis, maar dat komt omdat ik erg hou van lyrics. Oasis was meer 'brul maar mee op een karaoke avond' terwijl je bij Blur of Radiohead wat meer moeite moest doen. Ok Computer moest je 5 keer luisteren voordat het allemaal op zn plek viel. Ik hou daar wel van, of het nou teksten zijn of wat meer complexe compoties. Hoewel Oasis live een geweldige sound konden wegzetten. Zeker tijdens de wat meer psychedelische songs.
Ja, die psychedelische nummers en alles van het eerste album.. daar deed ik het voor. Toen kon je nog de Stone Roses terughoren in hun muziek. <3

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 24 dec 2019, 01:41

Laaaaaaaaaaand ho

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 dec 2019, 11:59

voskat schreef:
24 dec 2019, 00:58
J.B. schreef:
24 dec 2019, 00:04
voskat schreef:
Ja, Wide Open Space.. en Taxloss herinner ik me ook nog.
Misschien moet ik Six toch nog een keer proberen. Kijken of het nu beter klikt.
Eerste drie albums waren fenomenaal. Toen verdween Richey (verantwoordelijk voor de betere teksten en de ziel van de band) en nam James Dean zanglessen en was het beste er wel van af.
Leuk dat ze daarna nog dik scoorden met A Design For Life en zo, maar het was gewoon niet meer dezelfde band. :(
Ik ben toen juist ingestroomd door die plaat. Everything Must Go heet ie. Geweldig album met eigenlijk alleen maar goede tracks erop. De teksten werden eigenlijk vooral geschreven door die bassist van ze. Ik moet zeggen dat de plaat met Motorcycle Emptiness waar die gitarist nog wel op meedeed wat rommelig aandoet. Vond ze beter in de tweede periode als ik eerlijk ben.
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 24 dec 2019, 15:25

Heel goede plaat was dat, maar het was te anders om nog echt van dezelfde band te spreken.
Ze hadden zelf ook overwogen om hun naam te veranderen, en dat hadden ze eigenlijk gewoon moeten doen.

Hun beste werk kwam net daarvoor met The Holy Bible.
Sindsdien hebben ze ook goeie dingen gedaan, maar zonder de scherpere randjes..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 dec 2019, 12:46

Dit is toch wel een pareltje van die plaat. Gaat ook over die vermiste gitarist trouwens.
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 25 dec 2019, 14:56

In zekere zin klopt dat wel.. de tekst van dat nummer is door Richey geschreven.
Heeft betrekking op dieren in een dierentuin, en daarmee ook op zichzelf. :/

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 dec 2019, 23:31

Zo zat het ja. Is ook alweer ff geleden natuurlijk. Ik heb het ook ff gegoogled. Schijnt dat ie ook nog wat gitaarpartijen heeft ingespeeld. Dat wist ik niet omdat ze in promotievideos en optredens logischerwijs als drie mans band werden neergezet.

M.i. heeft de muziek daarna wel wat aan muzikale diepgang gewonnen. Nicky Wire schreef ook erg goede teksten. Ik ben na Know Your Enemy afgehaakt trouwens. Die vond ook niet zo goed meer trouwens..
Circle of fifths

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 26 dec 2019, 15:45

Ik ben één halte eerder (This Is My Truth) uitgestapt, hoewel ik dat nog wel een behoorlijk sterk album vond.
Een aantal jaar daarna hebben ze eindelijk alle overgebleven teksten van Richey op muziek gezet en uitgebracht als Journal For Plague Lovers, en dat album vond ik dan ook weer geslaagd. Dat klonk grotendeels als The Holy Bible. Ze hadden voor de productie zelfs Steve Albini ingehuurd. <3

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 26 dec 2019, 18:10

Vind het overigens wel amusant dat we weer in de jaren 90 zijn. Het zoveelste bewijs dat cultuur in cirkels van 20 jaar beweegt. :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 27 dec 2019, 00:18

voskat schreef:
26 dec 2019, 15:45
Ik ben één halte eerder (This Is My Truth) uitgestapt, hoewel ik dat nog wel een behoorlijk sterk album vond.
Een aantal jaar daarna hebben ze eindelijk alle overgebleven teksten van Richey op muziek gezet en uitgebracht als Journal For Plague Lovers, en dat album vond ik dan ook weer geslaagd. Dat klonk grotendeels als The Holy Bible. Ze hadden voor de productie zelfs Steve Albini ingehuurd. <3
Dat wist ik dan weer niet. Ben ze daarna totaal uit het oog verloren. Ik weet eigenlijk niet precies waarom. This is my truth heeft toch ook een paar goede tracks maar als geheel vind ik m minder. Op Know Your Enemy was het materiaal op drie tracks na echt slecht. Het is mij te mellow, plus de britpop als geheel was natuurlijk ook helemaal voorbij begin deze eeuw.

Wel grappig dat bands als msp of radiohead niet als britpop worden gezien als je een Britse jongere het in die tijd zou vragen. Maargoed, dat je met elke wave, dan komt de discussie 'wat is britpop'. Ik herinner me dat ik in die tijd een britpop verzamel cd bij een bevriende muzikant zag liggen met the best of britpop. Daar stond ook Duran Duran op met Ordinary World. Nou is het in de breedte een puur Engelse band, maar was totaal geen onderdeel van de britpop rage. De commercie deed wat dat betreft ook maar wat.
Circle of fifths

Plaats reactie