Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Speelronde 19

Hier kan men zijn of haar beklag doen over subjectieve media, inconsequente arbitrage en alles wat ermee te maken heeft.
Plaats reactie
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Speelronde 19

Bericht door tirzah » 29 jan 2019, 20:30

De 19e speeldag leverde veel goeds op. Eerst de verdiende zege op Groningen en daarna de afgang van Ajax dat dankzij tien tegengoals na de Kerst nu wederom op 5 punten achterstand staat wat op speeldag 2 (in Venlo) al het geval had moeten zijn.

Ook prettig dat eindelijk Jeroen Grueter weer een keer namens de NOS in ons stadion commentaar mocht geven. De enige verslaggever die echt objectief is en dus net zo hard spontaan voor PSV juicht als voor elke andere club die hij verslaat.

Maar dan was er helaas opnieuw stemmingmakerij.
Ditmaal mocht Danny Buys zich volkomen belachelijk maken met zijn opmerking dat scheidsrechters de grote clubs altijd helpen.

Ten eerste l*lde hij uit zijn nek omdat Higler juist tegenovergestelde neigingen ten toon spreidde. Met arrogante gebaartjes wuifde hij meermalen grove overtredingen op Luuk de Jong weg, weigerde regelmatig rond de 16 te fluiten bij overtredingen omdat hij "voordeel" voor PSV zag wat er niet was, floot hij wel voor elk wissewasje tegen de thuisclub en besloot uiteindelijk Groningen nog meer dan zeven minuten de kans te geven gelijk te maken.

Net zoals van de Brom idiote kritiek spuide bij de laatste AZ-PSV, sloeg ook het gezwets van Buys nergens op. Er worden soms topclubs bevoordeeld ja, maar concrete voorbeelden dat PSV daar baat van heeft waren er niet en zijn er ook nu nog niet.

Inmiddels moet toch bij iedereen met een beetje IQ, die een nog werkend geheugen heeft en niet vergiftigd is door randstad propaganda machines de vraag opkomen hoe objectief degenen zijn die de competitiewedstrijden in goede banen moeten leiden.

Want na de al voor de winterstop uitvoerig beschreven foutjes casu quo dubieuze voorvallen in het voordeel van Ajax en het nadeel van PSV, lijkt inmiddels iedereen , scheidsrechter en VAR, de schaamte voorbij.
Ook Zeist toont nu wat van de media al zo lang bekend is; velen sliepen in Ajax (of Feyenoord) pyjama en zeer weinigen in een van PSV.

Het voortdurend stemming kweken tegen zeurder Luuk ( o.a door Arno Vermeulen )en matennaaier Lozano (o.a. door Johan Derksen) werpt zijn vruchten af. Zagen we Makkelie Luuk al geel bezorgen toen Onana rood verdiende, zaterdag bleek Luuk geheel vogelvrij en kreeg hij zelfs geen penalty toen ook voor hem de brancard dreigde.

Net zoals Ajax geen penalty tegen kreeg en de 3-4 ontliep toen hun doelman Sam vloerde.En hen een nederlaag bespaard bleef.
Steevast vinden scheidsrechter en VAR op zijn schermpjes overtredingen van Ajacieden en tegen PSVers te licht om te bestraffen. :(

Dan zijn er nog de gele kaarten. Luuk en vorige week Gutierrez hadden al belachelijke prenten en nu was Pereiro de pineut. Wie de reeks gele kaarten die PSVers al voor futiliteiten kregen, afzet tegen de kaarten die Makkelie aan de talloze Ajax spelers had moeten geven wegens hun voortdurend "protesteren tegen de scheidsrechter in woord en gebaar", maar die hij niemand van hen gaf, kan toch alleen nog maar spreken over "meten met twee maten", dacht ik.

En het meest trieste is dat de KNVB bij de evaluatie van de VAR slechts juichende geluiden produceert en niet eens ziet wat iedereen kan zien die dat wil; een van de drie topclubs heeft nergens voordeel gehad van scheidsrechter of VAR.

Derhalve lijken de woorden van Kees Rijvers uit de jaren 70 nog steeds van toepassing. En zal Mark van Bommel heel alert wekelijks een driepunter moeten scoren wil hij de titel in Eindhoven houden.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 22 feb 2019, 11:26

In feite had er niet speelronde 19 boven dit topic hoeven staan als het gaat om dubieuze zaken waar PSV systematisch nadeel van ondervindt.

Er had ook een willekeurige speelronde uit bijvoorbeeld 1977 of zo genoemd kunnen worden.
Toen de, net als Luuk de Jong nu, niet af te stoppen spits Ralf Edstrom ook vogelvrij was verklaard door Zeist. De sympathieke Zweed, wiens klik met Skiete Willy enorm groot was, kon zijn contract bij PSV niet uitdienen door een chronische rugblessure. Week in , week uit onbestraft gebeuk deed hem de das om.

Een leerzame anecdote;
ik sprak toen een scheidsrechter op een feestje, die toen hij hoorde dat ik PSV supporter was, loslippig na een paar glazen wijn, uitviel; "Aan die club heb ik een hekel. Onlangs vroegen ze mij voor de wedstrijd eens speciaal te letten op wat er allemaal met Edstrom zou gebeuren in het strafschopgebied..Wat denken ze daar wel. Ik ben een internationale scheidsrechter. Ik bepaal zelf wel of ik wel of niet voor iets fluit."

Het zal u niet verbazen dat deze egotripper nooit een strafschop heeft gegeven aan Ralf. Triester nog is dat dat al die jaren ook voor zijn collega's gold en dat de NOS systematisch al die - tientallen- dubieuze momenten buiten hun samenvatting liet. Van 1973 tot en met 1977. Wellicht dat er misschien nu meer begrip ontstaat voor Kees Rijvers die stelde dat PSV aan het begin van elk seizoen 6 punten achter stond op Ajax en Feyenoord.

De reactie daarop van boven de Moerdijk laat zich raden. Calimero werd voortaan gebruikt voor terechte kritiek uit Brabant die men niet met argumenten kon weerleggen.

Die kreet hoor ik weer nu de KNVB de competitie vervalst. Gerbrands wordt aangepakt en niet de vervalsers. :(

Afgelopen zaterdag kreeg Mark geel wegens commentaar op de leiding. Toen Kamphuis een vrije trap floot tegen Luuk die in een luchtduel weer eens half gewurgd werd.Een absurd fluitsignaal.

Hoe bevooroordeeld is een scheidsrechter die daar tegen Luuk durft te fluiten?
Hoe bevooroordeeld is een scheidsrechter die het te licht vindt als iemand in Utrecht het shirt van Luuk kapot trekt?
Hoe bevooroordeeld is een scheidsrechter die in Groningen voor minder tegen Luuk penalty fluit terwijl de Groninger de eerste overtreding maakt?
Hoe bevooroordeeld is de scheidsrechter die zich voorover buigt over slachtoffer Luuk om hem geel te geven terwijl hij dader Onana rood had moeten geven?
Hoe bevooroordeeld is de scheidsrechter (zondag komt hij weer) die tegen Groningen zelfs geen penalty geeft aan Luuk als hij met een elleboog KO geslagen wordt?

Dit is een verre van volledige opsomming van wat slechts eén PSVer overkomt anno 2018-2019. Deze door de media gestigmatiseerde "zeurder" Luuk is even vogelvrij bij de huidige scheidsrechters als Ralf Edstrom destijds was.

Wie uit dit volledig gebrek aan objectieve arbitrage toch nog iets positiefs wil halen kan zeggen dat er bij alle Zeister willekeur toch in eén opzicht wel consequent gehandeld wordt; men bekijkt PSV door een andere bril dan Ajax. En beoordeelt hen doorlopend met twee verschillende maten
Maar of we daar blij mee moeten zijn ..... :(

Plaats reactie