PSV - Roda JC

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Voijke » 26 aug 2017, 00:08

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

zou goed zijn als hij erbij zit. (en de Jong ook)

Je hebt gewoon vermogen nodig om een muur kapot te spelen.
(en die 10 van Feyenoord en die snelle rechtsbuiten die om onbegrijpelijke redenen altijd als reserve begint)

Vastzetten. klemmen. geen lucht geven en snel op een 3-0 zetten.

er op en er overheen.

(net zoals in mn wittebroodsweken)

waar zijn de OJK-ers GVD :roll:

Gast

Bericht door Gast » 26 aug 2017, 12:30

Lozano kan morgen de eerste nieuwe speler van PSV worden die in zijn eerste drie competitiewedstrijden scoort. Primeurtje.

Roda lijkt me een uitgelezen tegenstander om dit record te claimen.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 54 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Mick Jagger » 26 aug 2017, 12:41

Gilles de la Croquette schreef:Lozano kan morgen de eerste nieuwe speler van PSV worden die in zijn eerste drie competitiewedstrijden scoort. Primeurtje.

Mertens deed hetzelfde. Scoorde er zelfs zes in zijn eerste vier competitiewedstrijden voor PSV.

Gast

Bericht door Gast » 26 aug 2017, 12:57

Mick Jagger schreef:
Gilles de la Croquette schreef:Lozano kan morgen de eerste nieuwe speler van PSV worden die in zijn eerste drie competitiewedstrijden scoort. Primeurtje.

Mertens deed hetzelfde. Scoorde er zelfs zes in zijn eerste vier competitiewedstrijden voor PSV.
Dan moet ik wat ik lees beter verifiëren :roll:

Anyway, dat ie toch maar z'n derde (en vierde) maakt morgen :wink:

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 26 aug 2017, 22:02

Heb wel zin in de wedstrijd van morgen, heb nu in iedere geval al 2 heel wat aantrekkelijkere wedstrijden gezien als vorig seizoen, er gaat nog genoeg mis maar dat tergend langzaam de bal achterin rondspelen zoals vorig seizoen lijkt verdwenen.
Bij een snelle 1-0 morgen word het een nulletje of 6 voor PSV , ze hoeven dit seizoen ook niet met de handrem op te spelen vanwege Europees voetbal dus kunnen ze wekelijks volle bak gaan.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 665 times

Bericht door PCGC » 26 aug 2017, 23:17

Makkie, 4-0. Wellicht tijd voor wat jeugd en een mooi afscheid voor 3 oud PSVers!

PS; prima inititief dit! Complimenten heren!
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 27 aug 2017, 15:48

Arias geblesseerd volgens de officiele opgave.

Ja ja, maak dat de kat en goedgelovige supporters maar wijs... :cry:
Nada mesmo em cidade proletária

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 665 times

Bericht door PCGC » 27 aug 2017, 17:36

Makkie dus, spelen bij tijd en wijle echt goed.

Nu vlug die 3-0 en dan jeugd erin (Rigo)
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 27 aug 2017, 17:42

Ik vind het spel nog niet eens zo goed. Enige wat we goed doen is snel de diepte zoeken. Verder zijn we in de opbouw vaak aan het knoeien en staat het middenveld verkeerd. Van Ginkel vraagt bijna alle ballen met zijn gezicht naar de eigen goal en kaatst dan maar uit. Pereiro krijgt weinig ballen in de voeten in de opbouw en de buitenspelers krijgen de bal ook vaak met de rug naar de goal en gezicht richting zijlijn. Brenet staat vaak verkeerd. Locadia neemt veel ballen verkeerd aan. Roda geeft enorm veel ruimte weg, waardoor je een soort speeltuin krijgt en er vallen snel 2 ballen binnen, al hadden we er al 4 moeten maken minimaal.

Goede tussenstand, maar het spel kan en moet nog veel beter.

Tijn
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Tijn » 27 aug 2017, 18:07

Het is er nog niet beter op geworden in de 2e helft. Zit nog geen lijn in de opbouw en Brenet is weer enorm veel risico aan het nemen

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 27 aug 2017, 18:24

Inderdaad gewoon een slechte wedstrijd. Dat er geen degelijk middenveld staat die de opbouw moet verzorgen is maar deels een excuus.

Maar ja, met de spelers die we nu hebben, is er weinig anders mogelijk. En Cocu kan iets anders dan een 4-3-3 moet laten werken.

Deep Throat
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Deep Throat » 27 aug 2017, 18:31

Me ook maar even aangemeld hier, zag het op twitter voorbij komen. Goed alternatief heren.

Zo ontzettend zonde dat ze er niet 4, 5-0 van maken.

Mick Jagger
Lid van verdienste

Bericht door Mick Jagger » 27 aug 2017, 18:36

Niet heel gek, woensdag wacht Bayern Munchen namelijk alweer.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 475 times
Been thanked: 915 times

Bericht door deninho32 » 27 aug 2017, 18:43

Wat een matige wedstrijd zeg, Roda speelde echt als een drol en PSV extreem slordig.. Dit had minimaal 6-0 moeten zijn..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 27 aug 2017, 19:36

2e helft was weer vanouds slecht, rare wissels ook weer van Cocu, Bergwijn was in mijn ogen de beste van de 3 aanvallers vandaag, door hem en Pereiro eraf te halen bleef er weinig voetbal over, zij hadden nog af en toe een verrassende actie.
Lozano werd tot MOTM uitgeroepen, degene die dit beslist heeft, heeft waarschijnlijk met z'n rug naar de wedstrijd gezeten, hij was erg matig vandaag, was een mooie gelegenheid om Paal tot MOTM uit te roepen kan die jongen naast dat hij hem best verdiend had ook nog eens een boost geven.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 280 times

Bericht door koetje » 27 aug 2017, 19:39

De wissels pakte niet bijzonder goed uit. Met De Jong en Ramselaar in het spel kwam er ook wat minder dynamiek. 1e helft prima. 2e helft ook genoeg kansen maar met name Locadia was erg slordig in zijn afwerking en keuzes.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 27 aug 2017, 20:08

ThoresenKoolhof schreef:2e helft was weer vanouds slecht, rare wissels ook weer van Cocu, Bergwijn was in mijn ogen de beste van de 3 aanvallers vandaag, door hem en Pereiro eraf te halen bleef er weinig voetbal over, zij hadden nog af en toe een verrassende actie.
Lozano werd tot MOTM uitgeroepen, degene die dit beslist heeft, heeft waarschijnlijk met z'n rug naar de wedstrijd gezeten, hij was erg matig vandaag, was een mooie gelegenheid om Paal tot MOTM uit te roepen kan die jongen naast dat hij hem best verdiend had ook nog eens een boost geven.
Heb sowieso het idee dat er binnen PSV ook een enorme Lozano hype ontstaan. Die jongen is bij 99% van de social media content betrokken, al is het een foto of zelfs het aanprijzen met schoenen van korting in de fanstore in een simpel filmpje.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 27 aug 2017, 20:31

Niet heel gek ook. Lozano is by far de meest populaire speler van PSV, mondiaal gezien. Waarschijnlijk ook de beste. Had vandaag ook weer 3x kunnen scoren.

Ik vond de eerste helft prima, al had het 4-0 moeten staan i.p.v. 2-0. De tweede helft was niks aan, maar drie punten zijn het belangrijkste. Als dit elftal de benodigde boosts achterin en op het middenveld krijgt, dan staat er echt wel een grote titelkandidaat. Belangrijk is dat we de komende twee wedstrijden winnen, dan zetten we alvast een fijne stap richting dat doel.
#WelkomThuisGini

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Siemen » 27 aug 2017, 20:54

Grote schande hoe ons team zich vandaag (niet) inzette. Roda in de eerste helft was de zwakste tegenstander die ik in tijden gezien heb. Het missen van kansen, de nonchalance omdat de tegenstander zo slecht was, het gebrek aan inzet, man man man.

Positief: Paal. Verder was het niet veel. Lozano matig, Locadia slecht, Pereiro free wheelend en gewoon slecht.

Tijn
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Tijn » 28 aug 2017, 09:22

Het middenveld was amper aanwezig gisteren. Van Ginkel speelde vrij zwak. Je zag de 2e helft heel vaak dat er 5 achterin en 5 voorin stonden en er werd vooral vanuit het toeval of de actie gevoetbald. Roda ging zelfs druk zetten omdat er toch amper opgebouwd werd door PSV. Ideale tegenstander eigenlijk voor een 6-0 of meer. Individuele klasse hebben we wel, maar tactisch was het erg zwak gisteren.

Supervennegoor
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Supervennegoor » 28 aug 2017, 12:50

Gister sinds lange tijd ook het stadion weer eens bezocht (vroeger seizoenskaart gehad, maar door omstandigheden daar ooit eens mee gestopt).

Het eerste half uur vond ik nog vrij aardig, vooral 2e helft slaapverwekkend.

Ik vond Paal positief sterk en volgens mij had Hendrikx de opdracht gekregen crossballen te oefenen, wat overigens aardig lukte...

Wat ik alleen zo jammer vind is hoe PSV ''afscheid'' neemt van spelers. Ik vind het vrij plichtmatig, ik vind dat PSV daarin nog wel wat stappen mag nemen.
Hoe denken jullie hierover ?

Mick Jagger
Lid van verdienste

Bericht door Mick Jagger » 28 aug 2017, 12:59

Afscheid is overal vrij plichtmatig, volgens mij. Ik vind het wel positief dat PSV het in de rust inplant en niet na afloop. Bij een slecht resultaat is het halve stadion al weg als er afscheid wordt genomen, zoals bij Pellegrini.

Gast

Bericht door Gast » 28 aug 2017, 13:13

Mick Jagger schreef:Afscheid is overal vrij plichtmatig, volgens mij. Ik vind het wel positief dat PSV het in de rust inplant en niet na afloop. Bij een slecht resultaat is het halve stadion al weg als er afscheid wordt genomen, zoals bij Pellegrini.
Je kunt ook niet veel anders. De helft is toch bier halen; spelers hebben over het algemeen niet veel te melden, dus dan blijft er weinig anders over dan een obligaat rondje over het veld.

Ik zie ook liever paaldanseressen, vuurwerk en gratis bier maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Supervennegoor
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Supervennegoor » 28 aug 2017, 13:41

Ik zie ook liever paaldanseressen, vuurwerk en gratis bier maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.[/quote]

we kunnen een petitie starten ;-)

Nee in de rust vind ik ook niks, maar voor mijn gevoel doen ze dit bij Ajax en Feyenoord beter middels vuurwerk etc. och, misschien is het onzin (ik verwacht vandaag en morgen gewoon vuurwerk op de transfermarkt, vandaar ;-P)

Plaats reactie