VAR

Bespreek hier de arbitage in binnen- en buitenland.
PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 18 aug 2018, 21:45

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoe kan je nou in vredesnaam de wedstrijd aanvangen zonder VAR? Alle wedstrijden moeten toch gelijkwaardig zijn?

Wat als er nu zo’n situatie als bij VVV - ajax ontstaat?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 512 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Grasmat » 18 aug 2018, 22:13

Kut systeem. Fortuna had niet mogen scoren.

tijn0

Bericht door tijn0 » 18 aug 2018, 22:44

Grasmat schreef:Kut systeem. Fortuna had niet mogen scoren.
Ik ben van mening dat je zulke foutjes niet moet gaan affluiten. Ik vond dat Ajax-momentje al op het randje, dan zou ik hypocriet zijn om nu moord en brand te roepen.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 73 times
Been thanked: 371 times

Bericht door Jwoeloe » 18 aug 2018, 22:45

Zelfs de VAR kan ons niet stoppen! :D

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 123 times
Been thanked: 270 times

Bericht door Joenepsv » 18 aug 2018, 22:59

Ben nog niet kapot van de VAR. Het blijft eigen interpretatie van de scheidsrechter op deze manier. Ze volgen nog steeds niet één lijn. Daarnaast hoor ik net van die lange eikel van Fox dat er bij sommige stadions niet goed een camera geplaatst kan worden in de zestien meter. Bij Heracles stond Breukers bij de 4-2 een meter buitenspel maar de VAR kan daar geen streepje trekken. En als je denkt dat het niet gekker kan hebben wij de hele wedstrijd een pipo de clown gehad met een iphone aan zijn oor. Lachwekkend. Als het eerlijk was geweest was de goal van Fortuna afgefloten omdat het spel nog had stil gelegd en omdat er een overtreding op Luuk was gemaakt. Waarschijnlijk was onze vierde man toen net even met zijn vrouw aan het appen. Ajax heeft gewoon enorm veel mazzel gehad met die VAR vandaag en dat ze Blom hadden die in een Ajax pyjama slaapt.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1228 times

Bericht door Ykhim » 18 aug 2018, 23:04

PCGC schreef:Hoe kan je nou in vredesnaam de wedstrijd aanvangen zonder VAR? Alle wedstrijden moeten toch gelijkwaardig zijn?

Wat als er nu zo’n situatie als bij VVV - ajax ontstaat?
Het is gewoon zuivere competitievervalsing. Gek genoeg leek de VAR het opeens wel weer te doen na minuut 80. Ik ben van nature geen complotdenker, maar dit ging wel de verdachte kant op.

Je kan ook alles roepen (nog nooit een beslissing onterecht teruggedraaid, bijvoorbeeld) maar niet gecorrigeerde fouten door de VAR zijn voor mij óók fouten van de VAR. Die VAR heeft vanavond een aantal hele dubieuze beslissingen genomen. Niet alleen bij Ajax en PSV, maar ook bij bijvoorbeeld Heracles. Als PSV vandaag had verloren, dan was het niet meer dan terecht geweest wanneer PSV een replay had aangevraagd. Het is namelijk gewoon pure competitievervalsing. Die 1-1 had nooit mogen tellen.
#WelkomThuisGini

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1103 times
Been thanked: 852 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 aug 2018, 23:10

In handen van de KNVB is ieder nieuw instrument weer een extra mogelijkheid om te falen die ze met bede handen aan zullen grijpen. Staan ze bekend om.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 512 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Grasmat » 18 aug 2018, 23:13

tijn0 schreef:
Ik ben van mening dat je zulke foutjes niet moet gaan affluiten. Ik vond dat Ajax-momentje al op het randje, dan zou ik hypocriet zijn om nu moord en brand te roepen.
Ik ook hoor, moest alleen ff wat frustratie ventileren. :D

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 58 times
Been thanked: 112 times

Bericht door Mick Jagger » 18 aug 2018, 23:13

Ik had gehoopt dat de VAR het scheidsrechtersgilde minder incompetent zou maken, maar helaas zijn ze dusdanig incompetent dat ze het zelfs met herhalingen nog verkeerd zien.
En de 'VAR' bij PSV sloeg alles. Van Boekel die Makkelie maar op zijn blauwe ogen moet geloven of iets een overtreding is of niet, omdat hij het zelf niet kan terugkijken.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1103 times
Been thanked: 852 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 aug 2018, 23:14

Blom lijkt het geweldig te vinden, eindelijk niet meer zelf verantwoordelijk!

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 18 aug 2018, 23:49

Doelpunt terecht goedgekeurd dus. PSV had tussentijds balbezit (Schwaab naar Dumfries, die de bal wegschiet en waar de goal uitkomt)
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 176 times
Been thanked: 288 times

Bericht door koetje » 19 aug 2018, 01:01

Inderdaad net zoals bij Roda - Willem 2 destijds in de beker. Is er eenmaal een nieuwe situatie ontstaan dan vervalt de overtreding gemaakt op De Jong.

Een nieuwe situatie is niet per definitie balbezit voor de tegenstander. In dit geval wel omdat Dumfries de tijd had voor een andere oplossing.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 807 times
Been thanked: 2379 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 aug 2018, 08:43

Even terug naar de regels en de discussie zuiver houden.

Er vanuit gaande dat er een overtreding op Luuk gemaakt wordt mag de VAR het doelpunt afkeuren als Fortuna Sittard uit de daarop volgende aanval scoort.

Feit: tussen de overtreding en de goal van Fortuna heeft PSV even balbezit.
Feit: VAR kan niet ingrijpen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

BoemBoemTheo
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door BoemBoemTheo » 19 aug 2018, 09:01

Klopt.

Ik vind de 1-1 van Fortuna ook niet zo'n probleem.
Maar had PSV geen penalty moeten krijgen toen Luuk de Jong werd vast gehouden toen hij weer eens voor open goal miste na de voorzet van Malen?
Als je kijkt waarvoor er bij Ajax en Heracles voor gefloten werd, zou dit ook een penalty moeten zijn.

Daarnaast natuurlijk bizar dat de omstandigheden niet overal gelijk zijn. Geen VAR bij VVV-PSV... Geen camera kunnen plaatsen bij de zestien van Heracles... :? Maar ook met de 'gewone' camera zou Nijhuis als VAR toch moeten zien dat die 4-2 van Heracles buitenspel is.

Hoe zit het nu trouwens met de doellijn-technologie? Is die nergens aanwezig?

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 489 times
Been thanked: 934 times

Bericht door deninho32 » 19 aug 2018, 09:10

ShovingNE2 schreef:
Even terug naar de regels en de discussie zuiver houden.

Er vanuit gaande dat er een overtreding op Luuk gemaakt wordt mag de VAR het doelpunt afkeuren als Fortuna Sittard uit de daarop volgende aanval scoort.

Feit: tussen de overtreding en de goal van Fortuna heeft PSV even balbezit.
Feit: VAR kan niet ingrijpen.
Dus uiteindelijk waren alle VAR beslissingen bij Ajax en PSV correct..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tijn0

Bericht door tijn0 » 19 aug 2018, 09:12

Feitelijk wel.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 aug 2018, 09:22

deninho32 schreef:Dus uiteindelijk waren alle VAR beslissingen bij Ajax en PSV correct..
Bij PSV en Ajax wel wat mij betreft.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 912 times
Been thanked: 1216 times

Bericht door ruuddevil » 19 aug 2018, 09:40

Ik vond het terugdraaien van de goal van VVV erg goedkoop. Tagliafico komt zelf als een idioot in, natuurlijk is er dan contact.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 aug 2018, 09:50

Hij wordt afgekeurd omdat hij Taglifico aan het shirt naar achteren trok en dat hij zo vrij kon inschieten.

Afbeelding

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 19 aug 2018, 09:57

deninho32 schreef: Dus uiteindelijk waren alle VAR beslissingen bij Ajax en PSV correct..
Nee, PSV had een strafschop moeten hebben toen Luuk de Jong die gigantische kans miste, hij werd duidelijk vastgehouden door de verdediger van Fortuna, dit vasthouden was veel hinderlijker en duidelijker dan het vasthouden van Tagliafico.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 aug 2018, 10:04

Uitleg van de KNVB over ontbreken VAR bij PSV en wat de regels zijn:

https://www.knvb.nl/nieuws/themas/arbit ... var-en-dan

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 aug 2018, 10:16

Nu discussie bij De Tafel van Kees over het effect van de VAR op de scheidsrechter naar aanleiding van Ajax gisteren. Alleen ze vergeten even dat Blom een hele slechte scheidsrechter is :lol: Die is juist geholpen met de VAR

tijn0

Bericht door tijn0 » 19 aug 2018, 10:17

ShovingNE2 schreef:Hij wordt afgekeurd omdat hij Taglifico aan het shirt naar achteren trok en dat hij zo vrij kon inschieten.
Ik krijg jou toch ook niet omver, als ik zo aan je mouw trek :P ?

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 19 aug 2018, 10:21

ThoresenKoolhof schreef:
deninho32 schreef: Dus uiteindelijk waren alle VAR beslissingen bij Ajax en PSV correct..
Nee, PSV had een strafschop moeten hebben toen Luuk de Jong die gigantische kans miste, hij werd duidelijk vastgehouden door de verdediger van Fortuna, dit vasthouden was veel hinderlijker en duidelijker dan het vasthouden van Tagliafico.
Eens, verder had vOoijen (?) rood moeten hebben voor de overtreding op F. De Jong.

Ik vind de 'overtreding' op Tagliafico wel heel licht. In het moment wat ThoresenKoolhof al noemt wordt De Jong bijvoorbeeld al meer gehinderd. Ook de situatie aan het einde van de wedstrijd VVV-Ajax gebeurd iets wat vergelijkbaar is qua hinderen. Nieuwe vraag wordt dan niet zozeer is iets een overtreding of niet, maar gaat de scheids de videobeelden bekijken of niet?

Ricardo Zamora
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 40 times

Bericht door Ricardo Zamora » 19 aug 2018, 11:16

Was dat niet Danny Post met die overtreding op die ajacied? Dat was inderdaad een donkergeel kaartje.

Kan me voorstellen dat die goal wordt afgekeurd, maar ik ga ervan uit dat als dit aan de andere kant was gebeurd dat een dergelijke goal voor Ajax wel zou worden goedgekeurd. En daar zit hem voor mij de onrechtvaardigheid waarbij Ajax in mijn ogen vaak bevoordeeld wordt.

Uiteindelijk maakt het des te meer leuk om juist dan nog boven ze te eindigen, ondanks de VAR, Kevin Blom of een tuchtcommissie die zich dadelijk vast wel weer een keer gaat buigen over een vermeende handgreep van Lozano.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 19 aug 2018, 11:27

Ricardo Zamora schreef:
Kan me voorstellen dat die goal wordt afgekeurd, maar ik ga ervan uit dat als dit aan de andere kant was gebeurd dat een dergelijke goal voor Ajax wel zou worden goedgekeurd. En daar zit hem voor mij de onrechtvaardigheid waarbij Ajax in mijn ogen vaak bevoordeeld wordt.
Dat neemt iedereen maar aan dat in geval Ajax de goal wel goedgekeurd zou zijn. Het kan want ook de VAR is geen machine. Maar het moet allemaal maar blijken eerst. En als het wel zo is dan zal ook PSV voordeel gaan krijgen als topclub.

Plaats reactie