Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Ajax III

Bericht door Ykhim » 26 mar 2020, 18:15

El Sordo schreef:
26 mar 2020, 18:06
@Ykhim, ik vermaak me kostelijk, maar hoop tegelijkertijd dat we ons mentaal niet teveel laten piepelen door dat verdomde virus. ;)
Natuurlijk gebeurt dat. Is ook logisch als je als gehele wereld zo lang zoveel stress moet verduren, en tegelijkertijd nergens naartoe kan/mag. Ik begreep dat in delen van de Randstad (met name Utrecht en Amsterdam) wachtlijsten voor de geestelijke gezondheidszorg nu in een aantal gevallen minstens 70 weken (oplopend tot twee jaar!) zijn, en dat getal loopt door de crisis rap op. Nu zal dat straks ook vast weer teruglopen (alhoewel: deze crisis gaat op termijn ook een hoop depressies en burn-outs met zich meebrengen), maar je kan daar straks gewoon rekenen op een jaar wachttijd voordat je aan de beurt bent voor psychologische ondersteuning. Onwerkelijk haast. Het doet me wel afvragen of de huidige klappen nog redelijk mild zullen blijken als je ze naast de toekomstige crisissen legt die er door corona aan zitten te komen.

Maar goed, dat is een discussie voor een ander topic :mrgreen:
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 639 times
Been thanked: 1144 times

Bericht door Maikel_91 » 26 mar 2020, 18:18

Gezellig hier.

Overigens jammer dat het originele onderschrift van El Sordo zoveel gekopieerd wordt. Originaliteit is er nu wel vanaf.
Lijkt me overigens een goede dat als mensen aangeven dat ze geen deel uit willen maken van je onderschrift, je diens naam weghaalt.
Dus @DeTaurus, je mag de naam van Shoving nog even weghalen :)

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:20

Maikel_91 schreef:
26 mar 2020, 18:18
Gezellig hier.
Ik doe oprecht mijn best bij de inhoud te blijven.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 639 times
Been thanked: 1144 times

Bericht door Maikel_91 » 26 mar 2020, 18:21

Ah joh, ik vind 't wel grappig. Is weer eens wat anders dan corona waar het overal 24/7 over gaat. Keuvel lekker door dames.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 26 mar 2020, 18:29

Ajax heeft ruim voldoende vlees op de botten, maar ze zijn nu wel een beleid gaan voeren dat gebaseerd is op zowel CL als meerdere dikke inkomende transfers. Dat kan zowel sportief als financieel zeer lucratief zijn als alles goed gaat. Echter zal Ajax wel moeten terugschakelen als de sportieve prestaties en/of transferinkomsten gaan tegenvallen. En dat zal zijn weerslag op de selectie hebben.

De grote landen zijn het meest afhankelijk van de TV inkomsten, omdat die daar zo gigantisch hoog zijn. Die hebben er heel veel belang bij dat de competitie op wat voor manier dan ook wordt uitgespeeld. Veel meer dan Europees. Als het inderdaad zo is dat grotere clubs minder kunnen gaan uitgeven aan transfers dan dat ze de laatste jaren hebben gedaan, dan zal dat in heel Europa zijn weerslag hebben. Een speler als Van de Beek is geen prioriteit voor Real en valt meer in de categorie Mendy, Jovic, Milito die ze afgelopen zomer voor een vergelijkbaar bedrag hebben gehaald. Ajax leeft van grote transfers en die vangen doorgaans een stuk meer dan dat PSV ontvangt. Dan kan Van de Beek misschien voor 30 miljoen weg in plaats van 55.

Nogmaals, Ajax kan een stootje hebben, maar de uitgaven zijn de afgelopen jaren wel gigantisch de pan uit gerezen. Die gaan zo'n grote klap absoluut voelen. En er zijn meerdere spelers die voor een laatste jaar zijn gebleven en dat kan mentaal ook wel wat met zo'n selectie gaan doen als die nu niet wegkomen. Je zag al hoe zo'n Chelsea teleurstelling doorwerkte. PSV gaat het dan ook lastig krijgen omdat daar de afschrijvingslasten ook flink omhoog zijn gegaan, maar die hebben wel een meer hongerige groep waar 3 tot 5 spelers weg zouden gaan, maar nog 1 jaar bleven. De transfer van Bergwijn is achteraf wel de transfer geweest waar PSV waarschijnlijk wat beter aan de wensen van Schmidt zou kunnen gaan voldoen. En dat is ook broodnodig, want de selectie van PSV vind ik op dit moment verre van voldoende kwaliteit bezitten. Maar de insteek van de selectie is wel anders dan bij Ajax.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 18:33

Helemaal eens.
En je houdt de spelers niet tegen die weg willen nadat ze al een keer moesten blijven.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 11 times

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 18:37

J.B. schreef:
26 mar 2020, 18:03
Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 18:02
Neres naar schijnt niet meer nu Antony komt.
Maar inderdaad, Onana,Tagliafico,Vd Beek,Dest, Veltman willen het liefst gaan , Ziyech is al verkocht en Blind twijfelt die gaat niet zomaar maar als er iets moois voorbij komt wil hij ook gaan.
Blind staat nu op de kaart als hartprobleem. Dus die gaat nergens meer heen. Er zullen weinig clubs zijn die daar nog voor willen gaan. Ik vraag me af of ie volgend seizoen nog in de basis bij Ajax staat met zijn fysiek eerlijk gezegd.
Hij is inderdaad wel een heel stuk minder geworden, maar ik hoop dat hij zijn oude vorm weer vind.
1e seizoenshelft vond ik hem de beste Ajacied.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 935 times
Been thanked: 722 times

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 18:41

Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 18:37
J.B. schreef:
Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 18:02
Neres naar schijnt niet meer nu Antony komt.
Maar inderdaad, Onana,Tagliafico,Vd Beek,Dest, Veltman willen het liefst gaan , Ziyech is al verkocht en Blind twijfelt die gaat niet zomaar maar als er iets moois voorbij komt wil hij ook gaan.
Blind staat nu op de kaart als hartprobleem. Dus die gaat nergens meer heen. Er zullen weinig clubs zijn die daar nog voor willen gaan. Ik vraag me af of ie volgend seizoen nog in de basis bij Ajax staat met zijn fysiek eerlijk gezegd.
Hij is inderdaad wel een heel stuk minder geworden, maar ik hoop dat hij zijn oude vorm weer vind.
Je snapt m niet. Als een speler iets aan zn hart heeft (ookal is het iets relatiefs kleins) dan is ie niets meer waard voor grotere clubs. Die zullen wel twee (drie) keer nadenken dat ze zo`n speler willen hebben.
Circle of fifths

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:42

Wat wellicht ook interessant is, is dit:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... lingen/now

De werkelijke regeling moet nog gepubliceerd worden. Maar bij 100% omzetverlies compenseert de overheid tot 90% van dr loonkosten.

Hiermee kunnen we een concurrentievoordeel opbouwen ten opzichte van buitenlandse clubs, waarbij de overheden niet zo’n regeling kunnen dragen.

Omdat de regeling nog gepubliceerd moet worden, kan het dat er een plafond geldt of iets dergelijks. Echter, op basis van de informatie die tot op heden naar buiten is gebracht is er geen grond voor uitsluiting van voetbalclubs.
Dat betekent dat een deel van de totale loonsom door de staat gecompenseerd wordt.

Zodra de regeling gepubliceerd wordt, kom ik hierop terug. Al zal dat dan wellicht al eerder in de VI staan.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 18:47

J.B. schreef:
26 mar 2020, 18:41
Ajacied1988 schreef:
J.B. schreef:

Je snapt m niet. Als een speler iets aan zn hart heeft (ookal is het iets relatiefs kleins) dan is ie niets meer waard voor grotere clubs. Die zullen wel twee (drie) keer nadenken dat ze zo`n speler willen hebben.
Dat sowieso + Dat hij dit jaar ook alweer 30 is geworden zal niet meehelpen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:49

Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 18:47
J.B. schreef:
Ajacied1988 schreef:

Ik denk dat het voor hun ook geen onverwachte tegenvaller is.

Spelers als Blind en Tadic zijn niet gehaald om cashcow te zijn en hebben zich op een andere manier terugverdiend.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 18:49

Ajacied1988 schreef:
J.B. schreef:
Ajacied1988 schreef:

Alweer 30. Dat doet me denken aan Sno, die ook door hartproblemen eigenlijk amper meer aan de bak kwam. Bij VVV volgens mij nog een seizoen. Was triest om te zien. Ik snap sowieso niet dat Blind nog ervoor kiest om te spelen, met een gezin etc. Maargoed. Is zijn keuze.
Circle of fifths

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:51

J.B. schreef:
26 mar 2020, 18:49
Ajacied1988 schreef:
J.B. schreef:

Alweer 30. Dat doet me denken aan Sno, die ook door hartproblemen eigenlijk amper meer aan de bak kwam. Bij VVV volgens mij nog een seizoen. Was triest om te zien. Ik snap sowieso niet dat Blind nog ervoor kiest om te spelen, met een gezin etc. Maargoed. Is zijn keuze.
Ik vind die vergelijking met Sno nogal lastig, omdat die echt een hartaanval heeft gehad. Een hartspierontstekong klinkt ook niet prettig, maar staat daar volgens mij niet gelijk aan.

Heb overigens geen idee of en zo ja welk risico hij loopt om door te voetballen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 18:53

Volgens mij werd in het debat al duidelijk dat hierbij wel de maximale WW-loongrens geldt en dat dus niet salarissen van diverse miljoenen worden overgenomen.

Daarnaast kunnen Ajax en PSV nauwelijks omzet verlies aantonen (zeker niet in die orde van grote, omdat eigenlijk de hele omzet voor het hele seizoen al binnen is.). De kleinere clubs en de KKD clubs kunnen hiervan profiteren omdat die aan kunnen tonen dat ze veel meer afhankelijk zijn van losse kaartverkoop.

Vergeet het maar dat Ajax en PSV hiermee miljoenen kunnen binnenhalen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 18:54

DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 18:51
J.B. schreef:
Ajacied1988 schreef:

Ik vind die vergelijking met Sno nogal lastig, omdat die echt een hartaanval heeft gehad. Een hartspierontstekong klinkt ook niet prettig, maar staat daar volgens mij niet gelijk aan.

Heb overigens geen idee of en zo ja welk risico hij loopt om door te voetballen.
Sowieso hebben ze bij Ajax niet de volledige hersteltijd (3-6 maanden) in acht genomen. Ik vind het echt een onverantwoord risico. Daar blijf ik bij. Hij speelde ook aardig met de rem erop had ik het idee. Werkt ook psychisch door zoiets.
Circle of fifths

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:54

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 18:53
Volgens mij werd in het debat al duidelijk dat hierbij wel de maximale WW-loongrens geldt en dat dus niet salarissen van diverse miljoenen worden overgenomen.

Daarnaast kunnen Ajax en PSV nauwelijks omzet verlies aantonen (zeker niet in die orde van grote, omdat eigenlijk de hele omzet voor het hele seizoen al binnen is.). De kleinere clubs en de KKD clubs kunnen hiervan profiteren omdat die aan kunnen tonen dat ze veel meer afhankelijk zijn van losse kaartverkoop.

Dat van die WW-grens heb ik even gemist. Duidelijk, Thanks.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:55

J.B. schreef:
26 mar 2020, 18:54
DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 18:51
J.B. schreef:

Sowieso hebben ze bij Ajax niet de volledige hersteltijd (3-6 maanden) in acht genomen. Ik vind het echt een onverantwoord risico. Daar blijf ik bij. Hij speelde ook aardig met de rem erop had ik het idee. Werkt ook psychisch door zoiets.
Als dit waar is, dan is het niet goed te praten inderdaad.

Zeker als je kijkt wat een jaar eerder gebeurd is daar.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 18:58

J.B. schreef:
Ajacied1988 schreef:
J.B. schreef:

Sno was inderdaad ook echt erg, die was 2 x weg gezakt tijdens de wedstrijd waarvan ik 1 x dacht dat hij het niet zou redden.
Gelukkig overleefde hij het maar zag er akelig uit.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 26 mar 2020, 19:03

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 18:53

Exact. Ik las afgelopen weekend al dat de aanvraag van PSV onder de oude regeling is afgewezen overigens.

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 17 times
Been thanked: 8 times

Bericht door mr.top » 26 mar 2020, 19:16

Even een trigger warning. DWDD staat vandaag volledig in het teken van Nouri.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: The Death Star Dianogas
Has thanked: 101 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Skywalker » 26 mar 2020, 21:04

mr.top schreef:
26 mar 2020, 19:16
Ja, maar Nouri gaf ondanks zijn staat zijn goedkeuring aan Frenkie! Zonder Nouri had Frenkie wellicht niet bij Barcelona gezeten!

'Ik was gaan twijfelen', vertelde De Jong, die daarop besloot langs te gaan bij zijn oude ploeggenoot. 'Toen kwam de moeder van Appie binnen en die vroeg aan hem: "Waar moet Frenkie naartoe?" Ze noemde de clubs op en zei: "Moet hij naar Barcelona?" Toen gaf Appie met zijn wenkbrauwen een signaal dat hij er mee instemde. Dat was een heel mooi moment voor mij en de familie.'

Ook in zijn jonge jaren hielp Nouri hem bij zijn keuze, toen tussen PSV en Ajax. 'In die periode had ik besloten dat ik weg zou gaan bij Willem II', blikte de Jong terug. 'Toen had ik toevallig een toernooi in Griekenland met Onder-19. Appie zei tegen mij: "Nee, je moet naar Ajax komen. Dan kunnen we met zijn allen spelen daar. Wat ga je bij PSV doen? Kom gewoon naar Ajax." Hij heeft wel veel op me ingepraat.'
https://www.vi.nl/nieuws/nouri-stemde-i ... en-signaal

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 21:10

Skywalker schreef:
26 mar 2020, 21:04
mr.top schreef:
26 mar 2020, 19:16
Ja, maar Nouri gaf ondanks zijn staat zijn goedkeuring aan Frenkie! Zonder Nouri had Frenkie wellicht niet bij Barcelona gezeten!

'Ik was gaan twijfelen', vertelde De Jong, die daarop besloot langs te gaan bij zijn oude ploeggenoot. 'Toen kwam de moeder van Appie binnen en die vroeg aan hem: "Waar moet Frenkie naartoe?" Ze noemde de clubs op en zei: "Moet hij naar Barcelona?" Toen gaf Appie met zijn wenkbrauwen een signaal dat hij er mee instemde. Dat was een heel mooi moment voor mij en de familie.'

Ook in zijn jonge jaren hielp Nouri hem bij zijn keuze, toen tussen PSV en Ajax. 'In die periode had ik besloten dat ik weg zou gaan bij Willem II', blikte de Jong terug. 'Toen had ik toevallig een toernooi in Griekenland met Onder-19. Appie zei tegen mij: "Nee, je moet naar Ajax komen. Dan kunnen we met zijn allen spelen daar. Wat ga je bij PSV doen? Kom gewoon naar Ajax." Hij heeft wel veel op me ingepraat.'
https://www.vi.nl/nieuws/nouri-stemde-i ... en-signaal
Ik vind dat je hier niet echt mee moet spotten.

Zelf ben ik ook wel eens een dierbare op zo’n manier verloren, en dat soort dingen (illusie of niet) zijn wel echt betekenisvol.

Dat VI het gebruikt om een sensationele titel te maken is overigens een andere discussie.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 295 times
Been thanked: 191 times

Bericht door Grasmat » 26 mar 2020, 21:12

VI krijgt steeds vaker soccernews/voetbalprimeur trekjes. Kwaliteit is daar al een tijdje hard achteruit aan het hollen.
Lijkt Rumag wel...

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 21:32

Grasmat schreef:
26 mar 2020, 21:12
VI krijgt steeds vaker soccernews/voetbalprimeur trekjes. Kwaliteit is daar al een tijdje hard achteruit aan het hollen.
Lijkt Rumag wel...
Ja social media en de clicks hebben invloed op echt het hele media gebeuren.

Genuanceerde titels trekken gewoon geen aandacht.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 26 mar 2020, 23:28

De advocaat van de familie Nouri heeft een boek geschreven over Nouri. Van dat geweldige kantoor De Vries en Kasem. Kots.

Plaats reactie