Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 373 times
Been thanked: 1684 times

Feyenoord

Bericht door ShovingNE2 » 27 aug 2017, 12:47

De Rotterdammers mogen het proberen in de CL. Vandaag tegen Willem II dat beter aan de wedstrijd begon. Toornstra maakt echter 1-0.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 200 times

Bericht door koetje » 27 aug 2017, 13:05

Willem 2 is voor mij een van de degradatie kandidaten. Redelijk veel bepalende spelers vertrokken en met kunst en vliegwerk is de selectie aangevuld. En vorig jaar was het ook al niet denderend.

Ideale tegenstander nu voor het redelijk maar ook wat stroef begonnen Feyenoord.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 174 times
Been thanked: 398 times

Bericht door PCGC » 27 aug 2017, 13:19

Wat ik dus eerder zei (en wat me op heel veel hoongelach kwam te staan): titelkandidaat nummer 1

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 aug 2017, 13:31

Dat lijkt mij rijkelijk vroeg om te zeggen. Ze hebben 9 punten, maar het is niet zo dat het allemaal erg gemakkelijk ging.

Edit: Haps een blessure, Jörgensen een blessure. Daar hebben ze vorig jaar veel mazzel mee gehad.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 aug 2017, 17:34

Ja klopt, maar op dat andere forum werd ik keihard uitgelachen toen ik zei dat Feyenoord gewoon weer mee zou doen om de titel, blijkt nu wel dat ze gewoon erbij zitten. Zeker thuis zijn ze amper te verslaan.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Heruone » 27 aug 2017, 19:22

PCGC schreef:Ja klopt, maar op dat andere forum werd ik keihard uitgelachen toen ik zei dat Feyenoord gewoon weer mee zou doen om de titel, blijkt nu wel dat ze gewoon erbij zitten. Zeker thuis zijn ze amper te verslaan.
En terecht hoor. Feyenoord als nummer 1 opschrijven, fake supporter!!! Nee, bon, ff serieus. Voor de eerste drie wedstrijden zit Feyenoord erbij. Zegt dat iets? Nee, PEC zit er ook bij met 7 uit 3, VVV ook met 6 uit 3. Het seizoen is nog lang.

Mijn mening over Feyenoord dan. Ondanks dat ik de eerste wedstrijden van de Rotterdammers niet gezien heb en logischerwijs over het vertoonde spel weinig kan zeggen, voorspel ik toch een lastig seizoen voor Feyenoord. Veel uitgaande transfer van key spelers, de teruggehaalde kwaliteit ben ik niet van overtuigd evenals de kwaliteit in de breedte.

Om positief te beginnen: de as is hetzelfde gebleven. Met Jorgenson hebben ze een goalgetter in huis en iemand die bovendien ook het gewenste spel voor V. Bronckhorst mogelijk maakt, het middenveld is, ondanks dat het scorend vermogen mist, redelijk complementair aan elkaar en centraal achterin kunnen ze weer bouwen op dezelfde CV's. Ik ben zelf niet overtuigd van het centrale duo, al moet ik nageven dat de Feyenoord defensie vorig jaar gewoon goed was.

Echter is diezelfde defensie grotendeels weggekocht en het is uiteraard even afwachten hoe de mutaties (Diks en Haps) uitpakken. Maar bovendien ook wat de invloed van deze mutaties op het centrale duo zelf is. Daarbij voorspel ik ook gelijk probleem 1 voor Feyenoord: het centrale duo gaat meer overlopen worden. Kongolo en in mindere mate Karsdorp hadden een vrij groot aandeel in de stabiele verdediging van Feyenoord. Dat werd nogal overschat. Zeker met Haps heb je aan de linkerkant een ander soort back; hoe pakt dat uit met V/d Heijden die toch regelmatig defensieve hulp kreeg van Kongolo?

Probleem 2 voor Feyenoord dan: de vleugels. De statistieken van Berghuis waren vorig seizoen vrij matig en ondanks dat bijvoorbeeld ook Elia redelijk goed presteerde, kan je niet zeggen dat de vleugels van Feyenoord vorig seizoen echt kampioen-waardig waren. Hoe gaat dat dit seizoen uitpakken? Kunnen Boëtius en Larsson de statistieken van Elia evenaren of zelfs verbeteren? En hoe zeer is bijvoorbeeld de spits Jorgenson afhankelijk van de buitenspelers? Het kwartje kan goed vallen, het kwartje kan ook zeker net fout vallen. Larsson was bij Heerenveen een smaakmaker, maar was lang niet altijd constant. Tegen een briljante pot waarbij hij Messiaanse acties liet zien, stond toch altijd een dramatische pot waarbij het meer op Genero Zeefuik leek. Of pak Boëtius die niet kon vlotten bij Genk (?) en Basel.

Het is heel erg afwachten hoe de transfers uitpakken voor Feyenoord. Haps kan de nieuwe Willems zijn, maar kan ook op zijn AZ niveau belanden, Boëtius en Larsson kunnen elke week voor een portie orgasmes of frustratie zorgen en het centrale duo zou best weer een flopjaar itt een topjaar kunnen hebben.

Overigens verwacht ik niet dat dit het grootste probleem voor Feyenoord is dat overwonnen moet worden. Dat is namelijk de geluksfactor + ik vermoed een gebrek een scorend vermogen. Het middenveld mist goals en buiten Jorgenson om missen de flankspelers ook een bepaald rendement. Bovendien, het verwachte Expected Goals aantal van Feyenoord (rond de 60 uit mijn hoofd) was veel minder dan dat van iig Ajax en volgens mij ook PSV. Bovendien lag het verwachte Expected Goals aantal ook veel lager dan het daadwerkelijk aantal gescoorde goals. Kwaliteit voor de goal, maar ook illustrerend voor een groot portie geluk.

En vergeet ook niet de pech die Feyenoord bespaard is gebleven. Wat als Jorgenson nu 6 maanden uitvalt? Of Toornstra, Diks en Haps? Nelom, Nieuwkoop, Kramer en de andere nr. 10 die er volgens mij niet eens is, gaan de kar echt niet trekken hoor.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 654 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 aug 2017, 20:28

Ik heb nog geen minuut van Feyenoord gezien. 9 uit 3, dus ze doen wat ze moeten doen. In deze competitie is Feyenoord altijd een titelkandidaat. PSV en Ajax ook. Daarvoor is de competitie gewoon te zwak. Vorige week werden Utrecht en Vitesse nog als outsiders gezien, en vandaag verliezen ze allebei. Martin van Geel doet het wat dat betreft heel slim: hij zet met beperkte middelen een "vrij aardige" selectie neer die zeker niet beter is dan die van Ajax en PSV, maar hij weet ook dat het genoeg is om de andere teams te verslaan, en thuis punten over te houden tegen de directe concurrenten.

Ik zou absoluut niet willen ruilen qua basisspelers, maar ze zullen inderdaad mee gaan doen. Ze zullen waarschijnlijk wel wat punten verspelen rondom CL wedstrijden, dus hopelijk wordt daar het gat geslagen. Voor PSV nu drie zware wedstrijden op rij (Heerenveen, Feyenoord zelf, en Utrecht). Ben benieuwd waar we dan staan.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 28 aug 2017, 16:42

Josef Dettelbacher schreef:Ik heb nog geen minuut van Feyenoord gezien. 9 uit 3, dus ze doen wat ze moeten doen. In deze competitie is Feyenoord altijd een titelkandidaat. PSV en Ajax ook. Daarvoor is de competitie gewoon te zwak. Vorige week werden Utrecht en Vitesse nog als outsiders gezien, en vandaag verliezen ze allebei. Martin van Geel doet het wat dat betreft heel slim: hij zet met beperkte middelen een "vrij aardige" selectie neer die zeker niet beter is dan die van Ajax en PSV, maar hij weet ook dat het genoeg is om de andere teams te verslaan, en thuis punten over te houden tegen de directe concurrenten.

Ik zou absoluut niet willen ruilen qua basisspelers, maar ze zullen inderdaad mee gaan doen. Ze zullen waarschijnlijk wel wat punten verspelen rondom CL wedstrijden, dus hopelijk wordt daar het gat geslagen. Voor PSV nu drie zware wedstrijden op rij (Heerenveen, Feyenoord zelf, en Utrecht). Ben benieuwd waar we dan staan.
De traditionele top drie zal inderdaad de dienst uitgaan maken net zoals alle andere jaren, zij het niet dat de subtop wel degelijk sterker is geworden. Vitesse en Utrecht hebben een goede ploeg / trainer, AZ heeft een redelijk team, ook Heerenveen en Heracles hebben leuke spelertjes rondlopen en er is altijd wel een stuntploegje a la VVV of PEC. Er is nog steeds een gat tussen de top drie en "the best of rest", desalniettemin heb ik het gevoel dat de ED in zijn algemeenheid wel sterker is geworden ten opzichte van vorig seizoen.

En op zich is dat wel een interessante ontwikkeling voor dit seizoen, zeker aangezien Feyenoord in mijn optiek er niet op vooruit is gegaan ten opzichte van vorig seizoen. Zijn Larsson, Boëtius en Berghuis echt beter dan Rashica, Jahanbakhsh en Labyad? Doet een duo Miazga / Kruiswijk - Kashia echt zoveel onder voor Botteghin - V/d Heijden? Ik betwijfel het hoor. Uiteraard zullen de Feyenoord spelers qua niveau nog iets hoger zitten, maar ik vind ze, op een paar na dan, alles behalve kampioen waardig. Beetje tussen subtop en kampioensploeg in.

Desalniettemin denk ik dat Feyenoord (ondanks de eerder genoemde mankementen) op het moment, er even uitgaande dat er niks meer gebeurd op de transfermarkt, wel de grootste kanshebber is. PSV is niet in balans en heeft vooral zichzelf als grootste vijand en ook de combinatie Ajax - Keizer is alles behalve positief. Echter durf ik dat scenario wel uit te sluiten, aangezien beiden ploegen zich nog gaan roeren op de transfermarkt.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 aug 2017, 05:57

Keurige post hierboven Heruone, ik ben het ook met je eens.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 29 aug 2017, 09:14

Kan mij er ook wel in vinden.

Wat nog belangrijker wordt: wat gebeurt er als er belangrijke spelers wegvallen bij Feyenoord? Haps en Jorgensen hebben al pijntjes en het seizoen moet nog beginnen.

Leo Driessen had gelijk gisteren: ze hebben een hele rustige seizoenstart zonder echt druk nog (zelf afgedwongen ook door kampioen te worden). Dat blijft niet zo.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 29 aug 2017, 15:19

Leuk en aardig maar het is de enige topclub in Nederland die zijn selectie wel compleet heeft. En ruim op tijd. Hopelijk hakt die CL er dik in, maar voorlopig zijn ze nu de titel favoriet.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 573 times
Been thanked: 484 times

Bericht door Sensation » 29 aug 2017, 15:35

Menno1 schreef:Leuk en aardig maar het is de enige topclub in Nederland die zijn selectie wel compleet heeft. En ruim op tijd. Hopelijk hakt die CL er dik in, maar voorlopig zijn ze nu de titel favoriet.
Hmm, selectie wel op orde, maar net als vorig jaar in de breedte niet erg sterk. Maar dat kan je op dit moment over ons ook niet zeggen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 29 aug 2017, 15:42

Menno1 schreef:Leuk en aardig maar het is de enige topclub in Nederland die zijn selectie wel compleet heeft. En ruim op tijd. Hopelijk hakt die CL er dik in, maar voorlopig zijn ze nu de titel favoriet.
De selectie is inderdaad compleet, maar heeft ook wel degelijk mankementen. Een gebrek aan scorend vermogen, op sommige posities moet Feyenoord hopen dat er geen blessures vallen, er is geen garantie dat een x aantal basisspelers een constant niveau kunnen halen en de verdediging zou mogelijk een zorgenkindje kunnen worden.

In dat opzicht kan Feyenoord weliswaar compleet zijn, is de huidige selectie zoveel beter dan die van Ajax of PSV op het moment? Ik betwijfel het. Al kan er bij de huidige selecties van PSV en Ajax ook de nodige kanttekeningen gezet worden. Afhankelijk van wat er nog gaat gebeuren op de transfermartk, lijkt Feyenoord voorlopig titelkandidaat nr. 1. Een komst van Santos en Guty brengen daar mogelijk verandering in.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 384 times
Been thanked: 238 times

Bericht door Grasmat » 13 sep 2017, 14:18

Ik zal het wel weer niet mogen zeggen van de 'punten-voor-het-Nederlandse-voetbal' mensen, maar ik hoop dat ze vanavond net zo hard op hun flikker krijgen als de heren van Qarabag gisteren.

Wij geen lol, dan zij al helemaal niet. Kinderachtig? Misschien wel, maar dat is voetbalsupporter eigen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 13 sep 2017, 15:06

Ik ben het met je eens Grasmat, naast dat zo'n dreun voor PSV zondag goed uit zou kunnen pakken vind ik leedvermaak om Ajax en Feyenoord ook heerlijk vermaak.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 sep 2017, 20:49

Een goed begin is het halve werk :twisted:

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 13 sep 2017, 20:50

Nou Tonny, als je dat zondag nou ook eens doet worden we nog wel eens vrienden.

0-2 :lol:

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 sep 2017, 20:57

Hoppaaaa

Tien Tien Tien!! :P

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 13 sep 2017, 21:13

Zou toch wel jammer zijn als onze 10-0 geëvenaard zou worden...

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 13 sep 2017, 21:26

Als ze met 10 man blijven staan zou al een klein wonder zijn.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 sep 2017, 21:28

@Grasmat: zal ook vast niet gebeuren :wink:

Idd ongelofelijk dat die Kramer er met geel van af kwam.

BTW: Kramer *proest*
Wat een clown is het toch.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 13 sep 2017, 21:41

Ja lekker die frustraties net voor rust. 10-0 gaat het idd echt niet worden, maar hopelijk neemt City niet net zo veel gas terug als de laatste periode van de 1e helft.

Los van deze wedstrijd: wel lekker veel goals overal. Zo is het schakelkanaal op Ziggo een feestje op zichzelf.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 492 times
Been thanked: 535 times

Bericht door El Sordo » 13 sep 2017, 22:22

Ik weet niet of ik nu moet lachen of janken om die aanblijvende 'steun' in dat stadion. Als je met 0-4 achterstaat ben je toch kapot/kwaad/teleurgesteld/verdrietig/vul maar in? Realisme of niet. Ze zijn zo blij om weer even met de grote jongens mee te mogen doen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 sep 2017, 22:24

Die gasten zullen ook zwaar gefrustreerd en opgefokt naar Eindhoven komen. Als Cocu daar goed op inspeelt kunnen we ze ongenadig oprollen. Ben benieuwd, de zoveelste test voor onze Phillip.

@Sordo Tsja blijven zingen, dan ben je m.i. wel fan - itt lui die hun eigen spelers gaan staan uitfluiten

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 13 sep 2017, 22:24

Het lijkt echt nergens op. De keeper lijkt weggeplukt van Xerxes 4. Vilhena speelt in de stijl van zijn kapsel, het slaat nergens op. En het publiek maar dom blijven zingen. Soms past stilte.

Plaats reactie