Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 653 times
Been thanked: 554 times

Ajax II

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 10:58

Maikel_91 schreef:
06 nov 2019, 10:55
Ajacied1988 schreef:
06 nov 2019, 10:44
:lol:
J.B. schreef:
06 nov 2019, 10:11
Daisy voelt zich genaaid? Nadat hij, met geel op zak, zonder blikken of blozen zn tweede pakt op een onnodig moment. Dumb ass

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=362254
Achteraf met de beelden zijn we nog harder genaaid.
Eerste overtreding was op Blind dus had die penalty en die 2 rode kaarten niet gegeven geworden zijn.
Daarnaast de 2-4 stinkt naar buitenspel.
Overigens schijnt deze arbiter al eens geschorst te zijn vanwege een omkoping schandaal met Juventus.
Hoe kan deze man dan een CL wedstrijd krijgen. .
Huilen :cry:
Je maakt jezelf maar weer eens compleet belachelijk.

Oprechte vraag: Waarom zit je in godsnaam tijdens/vlak na een wedstrijd van je club uit te huilen op een PSV forum? Mag je niet op Ajax fora meer komen?

Want geloof mij, niemand hier boeit het iets wat jij nu meldt hier. Iedereen lacht erom.
Hij mag in ieder geval niet meer op psv.nl komen :mrgreen:

Verder is het genieten dit. Alleen al om die reden moeten we `m gewoon houden hier :lol:
Circle of fifths

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Ajacied1988 » 06 nov 2019, 10:58

Maikel_91 schreef:
06 nov 2019, 10:55
Ajacied1988 schreef:
06 nov 2019, 10:44
:lol:
J.B. schreef:
06 nov 2019, 10:11
Daisy voelt zich genaaid? Nadat hij, met geel op zak, zonder blikken of blozen zn tweede pakt op een onnodig moment. Dumb ass

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=362254
Achteraf met de beelden zijn we nog harder genaaid.
Eerste overtreding was op Blind dus had die penalty en die 2 rode kaarten niet gegeven geworden zijn.
Daarnaast de 2-4 stinkt naar buitenspel.
Overigens schijnt deze arbiter al eens geschorst te zijn vanwege een omkoping schandaal met Juventus.
Hoe kan deze man dan een CL wedstrijd krijgen. .
Huilen :cry:
Je maakt jezelf maar weer eens compleet belachelijk.

Oprechte vraag: Waarom zit je in godsnaam tijdens/vlak na een wedstrijd van je club uit te huilen op een PSV forum? Mag je niet op Ajax fora meer komen?

Want geloof mij, niemand hier boeit het iets wat jij nu meldt hier. Iedereen lacht erom.
Mag het niet dan?
Nee mag nog steeds op Ajax totaal.
Maar vind het ook leuk om andere meningen te zien.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 482 times
Been thanked: 864 times

Bericht door Maikel_91 » 06 nov 2019, 11:01

Er is geloof ik pas 100x gezegd tegen je dat 't een Ajax topic is door de ogen van PSV fans. Niemand hier zit op een huilende ajacied te wachten die zich genaaid voelt door de uefa, of aan 't juichen is met een punt.

Daarvoor mag je Ajax fora gebruiken, lekker samen juichen en uithuilen.

Je blijft vergeten dat je je op een PSV forum bevind.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 11:01

Alles mag, maar is het een probleem dat niemand je echt meer serieus neemt hier? Het is meer voor vertier ende vermaeck :mrgreen:

[mention]Maikel_91[/mention] Wat is er mis met huilende Ajacieden? Ik heb de beste ochtend sinds lange tijd door alle huilende Ajacieden op allerlei media te lezen.
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 nov 2019, 11:04

Overigens ben ik enorm verbaast dat ik Ajacieden zie die beweren dat het knap is dat ze 4-4 gelijk hebben gespeeld.

Je staat 1-4 voor in de 2e helft en uiteindelijk door eigen fouten krijg je 2 rode kaarten en wordt het 4-4. Zou me de ogen uit de kop schamen en woedend zijn, maar nee. Ze zijn trots :lol:

[mention]J.B.[/mention] Ik hou van huilende ajacieden, zo zie ik ze 't liefst. Maar laat ze lekker steun zoeken bij elkaar ipv te komen huilen op ons forum.

BRAM046
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 203 times
Been thanked: 51 times

Bericht door BRAM046 » 06 nov 2019, 11:04

Buiten dat was het gewoon geen buitenspel bij de 2-4.... nieuw excuus alweer....
WZPWZDB ;)

zondagintzuiden
Jeugdinternational
Has thanked: 25 times
Been thanked: 28 times

Bericht door zondagintzuiden » 06 nov 2019, 11:23

Nou ja, laten we niet overdrijven. Wij krijgen met 9 man ook twee tegengoals, tegen nota bene Utrecht. Dan is 25 minuten met 2 man minder tegen Chelsea spelen en 2 goals (de pingel tel ik even niet mee, die viel op hetzelfde moment als de kaarten) om de oren krijgen natuurlijk geen schande.
Lekker voor ze is het buiten dat natuurlijk wel :mrgreen:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 11:28

zondagintzuiden schreef:
06 nov 2019, 11:23
Nou ja, laten we niet overdrijven. Wij krijgen met 9 man ook twee tegengoals, tegen nota bene Utrecht. Dan is 25 minuten met 2 man minder tegen Chelsea spelen en 2 goals (de pingel tel ik even niet mee, die viel op hetzelfde moment als de kaarten) om de oren krijgen natuurlijk geen schande.
Lekker voor ze is het buiten dat natuurlijk wel :mrgreen:
Nou, als ik de discussie elders mag geloven is het verlies tegen Utrecht niet te wijten aan de ondertalsituatie.

Maargoed, verschil is wel dat Ajax gisteren een riante voorsprong had (anderhalve eigen goal erbij, maar die tellen ook). Dus dan is het iets makkelijker om dat te verdedigen dan wanneer je nog 0-0 of 0-1 achter staat.
Circle of fifths

zondagintzuiden
Jeugdinternational

Bericht door zondagintzuiden » 06 nov 2019, 11:39

Is ook zo, het is natuurlijk ook niet helemaal dezelfde situatie. Wij moesten op de aanval om nog iets te forceren.
Maar goed, om je kapot te schamen vind ik ook wel wat overdreven.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 11:43

zondagintzuiden schreef:
06 nov 2019, 11:39
Is ook zo, het is natuurlijk ook niet helemaal dezelfde situatie. Wij moesten op de aanval om nog iets te forceren.
Maar goed, om je kapot te schamen vind ik ook wel wat overdreven.
Van mij hoeven ze zich niet kapot te schamen. Wel gaan schamen omdat je met domme Daisy (slak op krukken) de wedstrijd weggeeft. Trouwens ook Veltman die een pingel veroorzaakt (1-1). De handsbal kon ie dan weinig aan doen, maar opzet of geen opzet is al lang geen issue meer.
Circle of fifths

zondagintzuiden
Jeugdinternational

Bericht door zondagintzuiden » 06 nov 2019, 11:49

Snap de reactie van Blind ook niet. Duidelijker vind je de overtredingen niet. Volledig terecht geel, dat hij gehaakt zou worden is ook onzin, zo'n licht vergrijp vindt 150x per wedstrijd plaats en er wordt dan nooit voor gefloten.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 11:53

zondagintzuiden schreef:
06 nov 2019, 11:49
Snap de reactie van Blind ook niet. Duidelijker vind je de overtredingen niet. Volledig terecht geel, dat hij gehaakt zou worden is ook onzin, zo'n licht vergrijp vindt 150x per wedstrijd plaats en er wordt dan nooit voor gefloten.
Ach, Blind is sowieso een enorme jankbal. Gefaald in Engeland, kwam daar tekort bij Man Utd. en denkt dat ie een topverdediger is. Nu komen zijn tekortkomingen (weer) naar boven en wijst dan maar naar de scheidsrechter. Lijkt wat dat betreft op papa. Die heeft daar ook een handje van. Regel een bij de Blindjes, het ligt nooit aan de Blindjes..
Circle of fifths

Het Kanon
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Het Kanon » 06 nov 2019, 12:53

zondagintzuiden schreef:
06 nov 2019, 11:49
Blind werd als ervaren man gehaald en daar wordt hij heel, heel erg dik voor betaald. Vervolgens maakt hij op die plek op het veld, met geel op zak, een ondoordachte overtreding.

Iedere andere speler met zijn leeftijd en salaris zou tot aan zijn sokken afgefikt worden om zo veel domheid. Blind zet een zielig gezicht op en hij kan er zg. niks aan doen. Nu heet de scheidsrechter echter geen Kuipers, Makkelie of Higler, dus wordt hij, net als alle andere voetballers, gewoon bestraft. Dat is hij niet gewend en nu is plotseling de wereld te klein. Wat een druiloor.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 06 nov 2019, 13:00

Die van Blind was gewoon terecht rood. Je kan je zelfs afvragen of het niet direct rood was. Die 2de raakt hij namelijk vol de enkel ipv de bal. Bij die handsbal van Veltman ligt het maar aan 1 ding: wat staat er in de regels. Ik dacht, of er staat mij iets van bij, dat een double/tripple straf niet meer in de boeken stond tenzij ernstig gemeenspel? Wat staat er er hierover in dan? Hands in de 16, ongelukkig, maar wel hands en dus een strafschop. Behoor daar ook een kaart bij? [mention]deninho32[/mention] ?

Verder laten al die Ajacieden incl. trainer zich wel kennen zeg. Zo verpest je eigenlijk dubbel je avond want heel Nederland, behalve Ajacieden, lachen ze nu uit om die idiote reacties.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 236 times
Been thanked: 427 times

Bericht door deninho32 » 06 nov 2019, 13:17

Triple Punishment gaat over een directe rode kaart. Voor hands in de 16 kun je gewoon geel geven. Ik heb de beelden niet terug gezien, maar ik lees voornamelijk dat de arm langs het lichaam was en dus geen strafbaar hands. Straks even bekijken.
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 48 times
Been thanked: 91 times

Bericht door grasveld » 06 nov 2019, 13:28

De arm is langs het lichaam, maar de bal ging toch wel richting de goal? Als je de bal per ongeluk beroert ergens op de achterlijn vind ik het alleen een strafschop. Als je een (mogelijk) schot op doel (per ongeluk of niet) blockt terwijl je hand langs het lichaam is vind ik het een gele kaart + strafschop.

Chucky
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Chucky » 06 nov 2019, 13:29

Ajacied1988 schreef:
06 nov 2019, 10:56
Volgens de regels?
Overtreding op Blind was de 1e overtreding, en was ook nog eens een identieke overtreding.
Buitenspel stond hij niet dik bij de 2-4 maar hij stond buitenspel.
Daarnaast 2e helft mocht Chelsea constant overtredingen maken.
Nee deze is gefixed.
Wel mooi met 9 tegen 12 kan Chelsea het niet eens.

En als Promes met een haartje buitenspel staat is het wel te verwaarlozen toch? Of geldt de regel buitenspel = buitenspel niet meer?

Niets zo hypocriet als een Ajacied(1988).

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 221 times
Been thanked: 264 times

Bericht door El Sordo » 06 nov 2019, 13:52

Ajacied1988 schreef:
Volgens de regels?
Overtreding op Blind was de 1e overtreding, en was ook nog eens een identieke overtreding.
Nee deze is gefixed.
Ik zou graag eens willen zien waar je op baseert dat het hoe dan ook buitenspel was. Lijkt me moeilijk te zien vanuit de camerapositie die voorgeschoteld kregen.

En als je wil gaan mierenneuken over dat overtredinkje op Blind (zoals er 100 in een wedstrijd gebeuren), zou je ook kunnen betogen dat hij daarvóór weer eens met zijn ellenbogen aan het zwaaien was, recht in het gezicht van zijn tegenstander, en de gele kaart dus dubbel te verantwoorden is.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 06 nov 2019, 13:55

Dat eerste duel van blind waardoor hij viel was toch gewoon een normaal duel om de boel? Waarom is dat in godsnaam een overtreding?

Johan-Cruijff
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Johan-Cruijff » 06 nov 2019, 14:08

Ik houd een naar gevoel over aan de wedstrijd van gisteren. Je staat met 1-4 voor in Londen en uiteindelijk moet je alsnog de handjes dichtknijpen met 4-4. Waar ik regelmatig hoor -en ook hier lees - dat het Ajax behoorlijk meezit in de CL vind ik dat het in de onderlinge wedstrijden tegen Chelsea niet bepaald heeft meegezeten. Betreft de interpretabele beslissingen van de scheidsrechter zat het nu enkel tegen. Ik vind het raar dat je de eerste overtreding op Blind niet ziet. Daarom raakt hij uit balans en komt hij vervolgens te laat. Dat de actie die hij daarna inzet een overtreding is en een gele kaart waard is lijkt me geen discussie, daar hoor ik dan ook niemand over klagen. Vervolgens vind ik dat Veltman zijn hand naast zich lichaam probeert de houden. De bal gaat naar de hand in plaats van de hand naar de bal. Maar ik begrijp dat men daar een pingel voor kan geven. Maar om dan ook nog een gele kaart te geven? Dat slaat nergens op. Alsof het een bewuste actie was. Als de scheidsrechter zijn werk had gedaan en direct had gefloten - want daar hield hij toch zo van? - dan was er na de overtreding op Blind geen kettingreactie ontstaan. Verder vind ik het ook raar dat we de welbekende lijntjes niet zien bij de 2-4 van Chelsea. Ik zeg niet dat het buitenspel is, want ik kan het niet zien, maar ik vraag me wel af waarom de VAR daar wel heel stellig over was. In dat geval vind ik dat de televisiekijker moet weten wie en waarom en hoe dat het lijntje dan precies getrokken is. Dit is vaag en schimmig. En ik heb ook beelden gezien waarbij mensen zelf lijntjes zijn gaan trekken of het vanuit een standpunt hebben laten zien waardoor de beslissing erg twijfelachtig is. De arbitrage drukte een flinke stempel op de wedstrijd, dat moge duidelijk zijn.

Maar om positief af te sluiten; een fantastische wedstrijd op de mat gelegd. De neutrale kijker was dan ook de grote winnaar. Twee teams die beide aanvallend speelden en voor de winst gingen, veel doelpunten, veel bijzondere gebeurtenissen op het veld en een scoreverloop waar niemand vooraf aan gedacht had. Persoonlijk heb ik het meest genoten van de momenten waarop Ajax zelfs met 9 man nog de aanval zocht. Alvarez zou hem maar binnen schieten zeg, dat zou krankzinnig zijn geweest. Verder mogen we Onana bedanken. Wat is die man ongelofelijk goed zeg. Onhoudbaar komende zomer. Ben benieuwd wat voor een bedrag hij op gaat leveren. Als ik zie wat Chelsea heeft afgetikt voor hun keeper en wat er eerder voor Ederson en Becker is betaald. Een jonge goede keeper is veel geld waard deze tijden.

Ajax heeft alles nog in eigen had en wanneer we in eigen huis van Valencia winnen zijn we sowieso door. En wat er tegen Lille gaat gebeuren zien we dan wel weer. Zonder centraal duo gaat het een zware wedstrijd worden vrees ik. Tegen Valencia kunnen we hopelijk op volle oorlogssterkte aantreden. Dan moet het gebeuren.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 256 times

Bericht door Massimo » 06 nov 2019, 14:11

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Ajacied1988 » 06 nov 2019, 14:19

Chucky schreef:
06 nov 2019, 13:29
Ajacied1988 schreef:
Volgens de regels?
Nee deze is gefixed.

En als Promes met een haartje buitenspel staat is het wel te verwaarlozen toch? Of geldt de regel buitenspel = buitenspel niet meer?

Niets zo hypocriet als een Ajacied(1988).
Die 2e goal van Promes was niet buitenspel, die goal van Chelsea was eerder buitenspel.. maargoed kijk de samenvatting maar eens terug.
Daarnaast , als je vind dat Blind een overtreding maakt op Abraham, dan moet je al eerder fluiten voor de overtreding op Blind, word gewoon van achteren neer gehaald..
Hier het filmpje:

Je ziet dat Blind gewoon van achteren neer word gehaald, vervolgens struikelt en niet meer bij de bal kan, als hij niet was neergehaald en op de benen kon blijven staan had Blind de bal voor Abraham te pakken, dus 1e overtreding op Blind, die is ook nog eens overduidelijk ook nog, vervolgens komt Blind inderdaad heel wild in, ik dacht dat hij voor die charge direct rood zelfs had kunnen krijgen.
Die handsbal van Veltman, was helemaal geen strafbaar hands, had zijn arm langs zijn lichaam, 2e geel dus belachelijk, en strafschop ook zeer goedkoop.
Als je dan bekijkt dat hij voor de overtreding op Blind niet fluit, en vervolgens overtreding op Abraham 1 seconde later wel, dan is hij gewoon direct aan het marchanderen, en als ik dan lees dat hij al in het verleden bij omkopingen is betrokken sluit ik dat dus niet uit.
Daarnaast, zelfs Aad de Mos vond de scheidsrechter daar falen, ook Van Egmond zei dat die penalty geen penalty was en de VAR hem terug moest draaien.
Maar het kwalijkste vind ik, hij fluit wel voor de overtreding van Blind, maar niet voor de overtreding op Blind... ja dan gaat het zaakje wel stinken.
Kijk een Nijhuis zou ook veel toelaten, maar die laat het van beide kanten veel toe, dat is niet gunstig voor Ajax aangezien Ajax niet van bikkelen houd, maar als Ajax een overtreding maakt op het randje van de sneden zal Nijhuis ook die door laten spelen.
Maar als je met 2 maten gaat meten, ja dan is het te belachelijk voor woorden.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 142 times
Been thanked: 246 times

Bericht door NESTA » 06 nov 2019, 14:27

Het is voor Ajacieden ook volledig nieuw om eens niet weg te komen met de zoveelste smerige actie of penalty moment. Wel heel aandoenlijk om die verbazing te zien. Komend weekend weer een voordeeltje van de VAR in onze flut competitie en je hoort ze niet meer.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 221 times
Been thanked: 264 times

Bericht door El Sordo » 06 nov 2019, 14:32

Geen buitenspel, terechte penalty's en rode kaarten en twee eigen doelpunten.

Chelsea had eigenlijk meer verdiend en heeft twee punten verloren. Kunnen we het daar nu eindelijk over eens zijn?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 nov 2019, 14:37

Totaal niet relevant of Blind gehaakt wordt ja of nee, hij gaat als een idioot door op Abraham waar hij terecht geel voor krijgt. Had zelfs direct rood kunnen zijn.

Plaats reactie