Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 89 times
Been thanked: 695 times

Ajax II

Bericht door ShovingNE2 » 06 nov 2019, 19:12

Ajacied1988 schreef:
06 nov 2019, 15:29
Ik zie hier Van Egmond niks over de overtreding op Blind melden, misschien niet gezien?
Zowiezo bizar, want het is gewoon een overduidelijke overtreding op Blind... hij raakte met zijn voeten de benen van Blind...
Hou op van janken gap. Weet je eens hoe jullie tegenstanders zich jaar in jaar uit voelen in die betonbak van jullie.

105 eredivisie duels zonder pingel tegen. Ruim zes seizoenen. Jullie worden hier in NL al jarenlang gematst. Veltmuis had al eerder dit seizoen tegen 2x geel moeten hebben. Tagliafico wel 2x. Pingels die niet gegeven worden.

En nu durven janken terwijl het gewoon goede beslissingen zijn. Twee weken geleden de uefa inschakelen want geen buitenspel.

En weet je nog dat de Grieken zo boos waren in augustus. Ik zal het in blokletters doen:

BIJ EEN JUISTE ARBITRAGE HAD JE EUROPALEAGUE GESPEELD.

Nu kappen. En ga eens in de spiegel kijken dat jij tijdens een CL van Ajax op een PSV forum zit. Dan heb je serieus een defect.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1338 times
Been thanked: 451 times

Bericht door StratumZuid » 06 nov 2019, 19:16

Je ziet Sjoerd Mossou zichtbaar genieten bij DWDD. Het calimerocomplex is wel aan zeg daar in Duivendrecht. Triest volkje :lol:
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Joenepsv » 06 nov 2019, 19:17

Wat een verschrikkelijke hypocriete club is het ook. Wordt doodmoe van die gasten. Als er wordt tijdgerekt staan ze allemaal achter elkaar de pers te woord dat het schandalig is terwijl Onana de tijdrekkampioen is. Heeft gister ook weer 13,5 minuut met de bal onder zijn arm gestaan en dan hoor je ze niet. Nu dat gejank over die twee rode kaarten. Veltman en Blind zijn twee van de irritantste gluiperds op de Nederlandse velden en hebben totaal geen recht van spreken. Ze hebben dit seizoen tot nu toe uniek veel geluk gehad met scheidsrechters etc. Dan moet je een grote kerel zijn en nu je bek houden.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 482 times
Been thanked: 864 times

Bericht door Maikel_91 » 06 nov 2019, 19:36

StratumZuid schreef:
06 nov 2019, 18:09
Z'n kop is al geel waard
Veltman heeft zo'n hoofd dat je hem sowieso gelijk neer wilt hoeken.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 236 times
Been thanked: 427 times

Bericht door deninho32 » 06 nov 2019, 19:49

Ardbeg schreef:
06 nov 2019, 16:00
Ga verdomme nou eens weg joh
Hoezo?
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 14 times
Been thanked: 199 times

Bericht door Ardbeg » 06 nov 2019, 20:14

deninho32 schreef:
06 nov 2019, 19:49
Ardbeg schreef:
06 nov 2019, 16:00
Ga verdomme nou eens weg joh
Hoezo?

Jij niet. Ajaxje haha

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 06 nov 2019, 20:23

Met deze dingen verspeel je overigens wel als club werkelijk al je goodwill in rap tempo. Waar ik vorig seizoen Ajax gewoon goed vond spelen en met Frenkie en de Ligt ook 2 mooie jochies in de gelederen had werken ze nu weer ouderwets veel irritatie op. En niet alleen hier maar om mij heen hoor zo'n beetje van alle mensen die geen Ajax fan zijn dat ze zich weer eens groter wanen dan ze zijn. Gister was gewoon terecht. Punt. En wat shovi al aanhaalde, die Grieken in de voorrondes hadden pas reden tot klagen. Maar daar hoor je Ajacieden nu niet meer over... En al zoveel jaar achter elkaar geen strafschop tegen in eigen huis... Dat is geen toeval meer.

Persepolis
Regelmatige invaller
Has thanked: 49 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Persepolis » 06 nov 2019, 20:24

[mention]Ajacied1988[/mention] haal die ajax-bril eens af. Er werd geen overtreding op Blind gemaakt, ze botsten en gingen allebei neer. Niks aan de hand. Blind kreeg 100% terecht 2e geel. Dat Veltman ook geel kon krijgen in dezelfde aanval mag ook, het spel ging gewoon verder volgens de voordeelregel. Veltman hield een bal richting de goal tegen met een bewegende arm, die weliswaar langs z'n lichaam was. Denk dat de meeste scheidsrechters daar een overtreding in hadden gezien. Verder keurde de scheidsrechter de 5-4 af wegens een nog mindere handsbal, dus hij was er gewoon consequent in. Enige wat je kan betwisten is de 2e geel van Veltman, maar zoals gezegd had hij dat al veel eerder kunnen hebben. De boosheid en geklaag van Ajax kant zijn dus volledig misplaatst.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 nov 2019, 20:45

Dit soort nieuwsberichten zijn koren op de molen van Tirzah. Hier heeft ie nog jaren munitie aan om te zeggen dat de (staats)media op de hand van Ajax zijn.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 545 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 06 nov 2019, 20:51

Persepolis schreef:
06 nov 2019, 20:24
Veltman hield een bal richting de goal tegen met een bewegende arm, die weliswaar langs z'n lichaam was.
M.i. correct hands idd, hij had z'n arm ook dichter tegen zich aan kunnen drukken maar leek 'm zelfs iets naar buiten te bewegen, of z'n hele lichaam.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 653 times
Been thanked: 554 times

Bericht door J.B. » 06 nov 2019, 23:33

Ik vind m wel mooi. Calimero gedrag in allerlei media, mag ik even hard lachen :mrgreen:
Circle of fifths

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 236 times
Been thanked: 427 times

Bericht door deninho32 » 07 nov 2019, 07:22

Persepolis schreef:
@Ajacied1988 haal die ajax-bril eens af. Er werd geen overtreding op Blind gemaakt, ze botsten en gingen allebei neer. Niks aan de hand. Blind kreeg 100% terecht 2e geel. Dat Veltman ook geel kon krijgen in dezelfde aanval mag ook, het spel ging gewoon verder volgens de voordeelregel. Veltman hield een bal richting de goal tegen met een bewegende arm, die weliswaar langs z'n lichaam was. Denk dat de meeste scheidsrechters daar een overtreding in hadden gezien. Verder keurde de scheidsrechter de 5-4 af wegens een nog mindere handsbal, dus hij was er gewoon consequent in. Enige wat je kan betwisten is de 2e geel van Veltman, maar zoals gezegd had hij dat al veel eerder kunnen hebben. De boosheid en geklaag van Ajax kant zijn dus volledig misplaatst.
Heeft weinig met consequent zijn te maken.. Bij de aanvallende partij is hands gewoon altijd strafbaar hands als er een goal uit valt..
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 472 times

Bericht door ruuddevil » 07 nov 2019, 07:26

Boeiend. Het is gewoon een prima scheidsrechter.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 09:57

deninho32 schreef:
07 nov 2019, 07:22
Persepolis schreef:
@Ajacied1988 haal die ajax-bril eens af. Er werd geen overtreding op Blind gemaakt, ze botsten en gingen allebei neer. Niks aan de hand. Blind kreeg 100% terecht 2e geel. Dat Veltman ook geel kon krijgen in dezelfde aanval mag ook, het spel ging gewoon verder volgens de voordeelregel. Veltman hield een bal richting de goal tegen met een bewegende arm, die weliswaar langs z'n lichaam was. Denk dat de meeste scheidsrechters daar een overtreding in hadden gezien. Verder keurde de scheidsrechter de 5-4 af wegens een nog mindere handsbal, dus hij was er gewoon consequent in. Enige wat je kan betwisten is de 2e geel van Veltman, maar zoals gezegd had hij dat al veel eerder kunnen hebben. De boosheid en geklaag van Ajax kant zijn dus volledig misplaatst.
Heeft weinig met consequent zijn te maken.. Bij de aanvallende partij is hands gewoon altijd strafbaar hands als er een goal uit valt..
Nieuwe regel inderdaad.
Circle of fifths

Captain(C)
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Captain(C) » 07 nov 2019, 10:41

Maikel_91 schreef:
06 nov 2019, 14:37
Totaal niet relevant of Blind gehaakt wordt ja of nee, hij gaat als een idioot door op Abraham waar hij terecht geel voor krijgt. Had zelfs direct rood kunnen zijn.
Ik neig ook meer naar een directe rode kaart. In de Eredivisie met de VAR is dit direct rood.
Koekoek!

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 834 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Ren Höek » 07 nov 2019, 11:55

Bij direct rood had de scheids geen voordeel gegeven, maar meteen afgefloten.
Dus hij deed het uitstekend :mrgreen:

Balinho
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 36 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Balinho » 07 nov 2019, 12:11

Josef Dettelbacher schreef:
06 nov 2019, 20:45
Dit soort nieuwsberichten zijn koren op de molen van Tirzah. Hier heeft ie nog jaren munitie aan om te zeggen dat de (staats)media op de hand van Ajax zijn.
Wilde je met droge ogen beweren dat dat níet zo is dan?
Complottheorieën waar het de KNVB betreft zijn iets anders, maar juist die vooringenomenheid van ons medialandschap is een van de, en misschien wel de grootste reden, dat ik een pesthekel aan die club kan hebben.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 12:21

Ajax heeft er zelf trouwens het meeste last van. Die staan werkelijk voor lul voor heel Nederland. Ik zit alleen maar te genieten moet ik bekennen.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 nov 2019, 12:36

Balinho schreef:
07 nov 2019, 12:11
Josef Dettelbacher schreef:
06 nov 2019, 20:45
Wilde je met droge ogen beweren dat dat níet zo is dan?
Ik kan echt niet zeggen dat de NOS meer op de hand is van Ajax dan op die van PSV - halen wij successen dan krijgen we die aandacht ook. Het gaat meer om het totaalplaatje; de power van de Telegraaf opgeteld bij extra aandacht in allerlei rubrieken van omroepen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 12:41

Ik heb altijd het idee dat het bij Ajax extreem is. Zal wel komen omdat omdat het ook gewoon de grootste club is van Nederland. Dus als het daar slecht gaat zaagt iedereen aan de poten van trainers, bestuurders en vallen ze over elkaar heen om te zeggen hoe bagger het allemaal wel niet is. Maar gaat het goed en behalen ze succes loopt iedereen weer netjes in de polonaise mee en buigt het volledig de andere kant op.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Ajacied1988 » 07 nov 2019, 12:50

Dat is toch altijd zo, indien Ajax goed speelt is het altijd hosanna in de media, en als het slecht gaat krijgt Ajax alle shit over zich heen.
Daarom word er ook heel vaak gezaagd aan trainers, zelfs nu het goed gaat zaagt De Telegraaf vaak nog aan Ten Hag zijn stoelpoten, onbegrijpelijk vind ik dat.
Want Ten Hag vind ik persoonlijk de beste coach van Ajax van de afgelopen 10 jaar ook al heeft hij natuurlijk nu een goede selectie ten opzichtten van Frank De Boer.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 nov 2019, 13:25

Juancho schreef:
07 nov 2019, 12:41
Ik heb altijd het idee dat het bij Ajax extreem is. Zal wel komen omdat omdat het ook gewoon de grootste club is van Nederland. Dus als het daar slecht gaat zaagt iedereen aan de poten van trainers, bestuurders en vallen ze over elkaar heen om te zeggen hoe bagger het allemaal wel niet is. Maar gaat het goed en behalen ze succes loopt iedereen weer netjes in de polonaise mee en buigt het volledig de andere kant op.
Precies zoals het is idd.

Het Kanon
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 39 times

Bericht door Het Kanon » 07 nov 2019, 13:33

Juancho schreef:
De reden dat ze daar fan van zijn, is omdat ze in NL de club zijn met de meeste prijzen. Ook wordt Ajax in de media het meest aangeprezen. Degenen die op die manier aangetrokken worden, komen op andere vlakken (persoonlijkheid of een bepaald talent) tekort.

Als het succes (of het 'mooie voetbal') wegvalt, raakt dat de fans in hun persoonlijkheid. De reactie is daarom ook heftiger.

Supporters die hun eigen lokale club aanmoedigen zijn beter in staat om goede tijden met slechte tijden te nemen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 482 times
Been thanked: 864 times

Bericht door Maikel_91 » 07 nov 2019, 13:51

Captain(C) schreef:
07 nov 2019, 10:41
Maikel_91 schreef:
06 nov 2019, 14:37
Totaal niet relevant of Blind gehaakt wordt ja of nee, hij gaat als een idioot door op Abraham waar hij terecht geel voor krijgt. Had zelfs direct rood kunnen zijn.
Ik neig ook meer naar een directe rode kaart. In de Eredivisie met de VAR is dit direct rood.
Viergever kreeg er rood voor ja

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 14:16

Het Kanon schreef:
07 nov 2019, 13:33
Juancho schreef:
De reden dat ze daar fan van zijn, is omdat ze in NL de club zijn met de meeste prijzen. Ook wordt Ajax in de media het meest aangeprezen. Degenen die op die manier aangetrokken worden, komen op andere vlakken (persoonlijkheid of een bepaald talent) tekort.

Als het succes (of het 'mooie voetbal') wegvalt, raakt dat de fans in hun persoonlijkheid. De reactie is daarom ook heftiger.

Supporters die hun eigen lokale club aanmoedigen zijn beter in staat om goede tijden met slechte tijden te nemen.
Maar daarom geloof ik ook totaal niet in al die complot theorieën en de voordelen die Ajax zou hebben. Als het met die club minder gaat stort juist iedereen zich er ook 10x meer op dan bij PSV. Denk je dat het bij Ajax even rustig zou zijn als het zo zou gaan als nu bij PSV? Ten Hag, de spelers, het aankoopbeleid... het zou in de media en praatprogramma's afgefikt worden. Bij PSV is er niet eens een serieuze negatieve wanklank te horen. Dat maakt PSV natuurlijk anders en mooier, maar wat ik er mee wil aangeven is dat bij Ajax alles valt of staat met succes. Dat die club dus bevoordeeld wordt, nee sorry daar geloof ik niet in. Niet dat ik overigens die discussie wil oprapen hoor :)

Plaats reactie