Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 653 times
Been thanked: 554 times

Ajax II

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 14:40

ziege maar ook zagge schreef:
07 nov 2019, 12:36
Balinho schreef:
07 nov 2019, 12:11
Josef Dettelbacher schreef:
06 nov 2019, 20:45
Dit soort nieuwsberichten zijn koren op de molen van Tirzah. Hier heeft ie nog jaren munitie aan om te zeggen dat de (staats)media op de hand van Ajax zijn.
Wilde je met droge ogen beweren dat dat níet zo is dan?
Ik kan echt niet zeggen dat de NOS meer op de hand is van Ajax dan op die van PSV - halen wij successen dan krijgen we die aandacht ook. Het gaat meer om het totaalplaatje; de power van de Telegraaf opgeteld bij extra aandacht in allerlei rubrieken van omroepen.
Dat is ook niet zo. Toen PSV onder Cocu kampioen werd ging het ook alleen maar over PSV. En zelfs onder van Bommel (het eerste halfjaar) was het de goed nieuws show. Gelukkig hebben wij/zij niet staan huilen in de pers toen we tegen Inter werden genaaid. Dan had dat ook in alle nieuwsshows gezeten. Had je je toch voor kapot geschaamd..
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 89 times
Been thanked: 695 times

Bericht door ShovingNE2 » 07 nov 2019, 15:05

Ik kan echt niet zeggen dat de NOS meer op de hand is van Ajax dan op die van PSV - halen wij successen dan krijgen we die aandacht ook. Het gaat meer om het totaalplaatje; de power van de Telegraaf opgeteld bij extra aandacht in allerlei rubrieken van omroepen.
Voorbeeld: huldigingen Ajax live op de NOS, minimaal 2 uur lang.

PSV kampioen: er werd in Studio Voetbal wel geteld 30 seconden (letterlijk) aan besteed (8 mei 2016), de rest van de anderhalf uur ging over Ajax, dat zij kampioen hadden moeten worden.

Hoezo niet op de hand van Ajax???

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 545 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 nov 2019, 15:18

ShovingNE2 schreef:
07 nov 2019, 15:05

PSV kampioen: er werd in Studio Voetbal wel geteld 30 seconden (letterlijk) aan besteed (8 mei 2016), de rest van de anderhalf uur ging over Ajax, dat zij kampioen hadden moeten worden.

Dat lijkt wel een punt, zelf geen idee meer van 2016 maar in 2018 bleef het iig niet bij 30 seconden SV: de huldiging werd live uitgezonden via NOS.nl, Facebook en Radio 1 en zat natuurlijk ook in de nieuwsuitzendingen. Maar: dus niet live op open nationale televisie en dat kan opvallend genoemd worden. Kanttekening: de huldiging van Ajax begon al om 16u, dus ruim voordat de avondprogrammering van NPO 1, 2 en 3 begint.

Balinho
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 36 times
Been thanked: 61 times

Bericht door Balinho » 07 nov 2019, 15:48

Juancho schreef:
07 nov 2019, 14:16
Als het met die club minder gaat stort juist iedereen zich er ook 10x meer op dan bij PSV. Denk je dat het bij Ajax even rustig zou zijn als het zo zou gaan als nu bij PSV?
In de krant (lees: voornamelijk Telegraaf) niet, want die moet iedere dag vol. Of dat nu met honing of azijn is maakt niet uit.

Maar programma's als DWDD (net zo goed NPO als Studio Sport) of bijv Jinek (vorig seizoen iedere avond dat Ajax Europees speelde), geven geen aandacht aan Ajax wanneer het slecht(er) met ze gaat. Springen wel snel de bandwagon op wanneer er iets te juichen is.

Ajax is de grootste van NL, en de meest salonfähige wanneer ze een goede periode hebben.
Het is allemaal goed te verklaren hoor, daar niet van. Maar blijft bloedirritant.

Dit alles heeft niets te maken met complotten of (sportief) bevoordelen. Zijn simpelweg feiten. Buiten dat ik ze nu opsom, ben ik ook niet jaloers dat PSV die exposure op die manier niet krijgt.
Al heb ik wel de indruk dat het Ajax geen windeieren legt of gelegd heeft waar het haar uitgaande transfers betreft.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 291 times
Been thanked: 450 times

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 17:20

07 nov 2019, 15:18
ShovingNE2 schreef:
07 nov 2019, 15:05

Dat lijkt wel een punt, zelf geen idee meer van 2016 maar in 2018 bleef het iig niet bij 30 seconden SV: de huldiging werd live uitgezonden via NOS.nl, Facebook en Radio 1 en zat natuurlijk ook in de nieuwsuitzendingen. Maar: dus niet live op open nationale televisie en dat kan opvallend genoemd worden. Kanttekening: de huldiging van Ajax begon al om 16u, dus ruim voordat de avondprogrammering van NPO 1, 2 en 3 begint.
Is ook wel logisch natuurlijk. Ik bedoel: wanneer wordt Ajax nou kampioen? Eens in de 10 jaar? :) Bij PSV is het bijna een jaarlijks feestje; totaal niet interessant voor de buitenwereld. ;)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 472 times

Bericht door ruuddevil » 07 nov 2019, 19:49

19.10 ik stap in de auto en wil graag horen hoe het bij PSV gaat. Na wat geneuzel over Duitse politiek opent de NOS verslaggever als volgt: daar waar Ajax 2 dagen geleden pech had, begon PSV met veel geluk.

Seriously?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 nov 2019, 20:22

Verder is de NOS niet op de hand van Ajax hoor. Echt die hele redactie heeft een seizoenskaart in de Arena.

Rudie-10
Lid 2e elftal
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Rudie-10 » 08 nov 2019, 14:28

Volgens mij heeft Eric ten Hag te maken met net machtsparadox. Waar hij vóór Ajax nog op enige sympathie kon rekenen bij mij is die man nu ook helemaal de weg kwijt en totaal naar zn kale bolletje gestegen. Wat een enorme arrogante lul is dat geworden zeg.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 14:40

Aan de andere kant was er tijdens de periode Cocu en de eerste seizoenshelft onder Bommel louter een goed nieuwsshow over PSV in allerlei programma`s. Ik zie ze nog zitten, de Zoetjes en Bruma`s bij rtl late night. Hetzelfde met FN toen die kampioen werden. Eerlijk is eerlijk, een halve finale CL doet ook wat met je exposure
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 nov 2019, 14:45

Neres voorlopig out ivm meniscus operatie.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Ajacied1988 » 08 nov 2019, 14:46

Neres geblesseerd tot minimaal de winterstop, misschien nog langer... pfoe dat is een domper voor Ajax, aangezien Neres de laatste weken op dreef was.
Daarnaast het middenveld stond eindelijk goed met Vd Beek Martinez en Ziyech op 10, nu kan je Ziyech weer op rechtsbuiten zetten omdat je anders geen waardige buitenspelers in je selectie hebt staan, waardoor of Vd Beek weer op 10 gaat komen met Alvarez als controleur langs Martinez, of hij gaat Marin op 10 zetten lijkt mij de keuzes die hij moet afwegen.
Tegen Lille word het nu helemaal een puzzel, eerst had je gewoon Alvarez en Martinez centraal achterin kunnen zetten, maar nu heb je dus ook een probleem op het middenveld waardoor misschien Martinez wel op het middenveld moet blijven staan, maar dan heb je geen linksbenige centrale verdediger..
Pfoe.. ik calculeer tegen Lille uit een verloren wedstrijd in, kan het niet tegen vallen, maar die pot is gedoemt de mislukken, in de Eredivisie kan je nog wel een elftal te been zetten, maar dan moet je wel Ziyech als rechtsbuiten verplaatsen terwijl hij als 10 heel erg goed was, maar dat is te doen, maar tegen Lille is het eigenlijk een onmogelijke opgaven aan het worden.
Gelukkig is de wedstrijd tegen Valencia de sleutelduel en niet tegen Lille.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 14:49

Neres is wel de minste van het stel in de voorhoede. Wij moeten het meteen zonder Bergwijn en Malen doen. Tel uw zegeningen zou ik zeggen.
Circle of fifths

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 371 times
Been thanked: 472 times

Bericht door ruuddevil » 08 nov 2019, 14:51

Neres is Lukoki 2.0

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Ajacied1988 » 08 nov 2019, 15:00

J.B. schreef:
08 nov 2019, 14:49
Neres is wel de minste van het stel in de voorhoede. Wij moeten het meteen zonder Bergwijn en Malen doen. Tel uw zegeningen zou ik zeggen.
Neres is ten opzichtten van Ziyech,Tadic en Promes inderdaad wel de minste van de 4 dat ben ik met je eens.
Maar nu Neres geblesseerd is moeten we weer gaan puzzelen, en onze middenveld uit elkaar halen die gewoon goed stond.
Overigens de laatste 2 wedstrijden was Neres betrokken bij 4 goals, 1 assist en 3 goals tegen PEC en Feyenoord, dus hij was wel heel goed op dreef.
Vind Neres ook gewoon een goede speler, heel balvast, en goed in de combinatie en staat nu toch alweer op 6 goals en 1 assist dit seizoen in de eredivisie in 635 minuten , dus dat betekend dat hij per 79,3 minuut bij een goal betrokken is dat noem ik zeker niet slecht.
Hij had wel weer een slechte start van het seizoen bij Ajax, maar hij had ook weer een lange seizoen gehad vorige jaar ook met Brazilië.
Ik denk dat Ajax ook Neres gewoon gaat missen hoor, tuurlijk Ziyech,Tadic en Promes zijn nog beter, maar ook ouder, maar Neres is ook belangrijk.
Ik vind Neres en Vd Beek kwa kwaliteit eigenlijk ongeveer even goed, alleen de ene is een middenvelder en de andere een buitenspeler, beide heel goed in de combinaties, beide goede looplijnen, en beide scorend vermogen, alleen Neres mist gewoon iets extras als buitenspeler dat is zeker, maar Promes mist eigenlijk weer echte actie op de flanken, maar die compenseert dat met nog meer goals.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 15:01

Dit was niet echt een opmerking waar ik antwoord op wilde, want de opstelling van Ajax zal me een worst wezen (ik kijk het amper), maar bedankt voor de moeite.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 545 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 nov 2019, 15:05

ShovingNE2 schreef:
07 nov 2019, 20:22
Verder is de NOS niet op de hand van Ajax hoor. Echt die hele redactie heeft een seizoenskaart in de Arena.
Deze mensen hebben volgens jou dus allemaal een seizoenskaart bij die graftakken? Heb je dat ook even geverifieerd van Mariël Haggeman? :lol:

Niet dat het uitmaakt, het gaat om de verslaggeving he. Als het werkelijk zo zou zijn dat ze privé allemaal voor Ajax zijn dan vind ik de berichtgeving eigenlijk uitzonderlijk objectief - zou me dan zelfs afvragen of er ergens ter wereld een medium te vinden is wat met meer relatieve objectiviteit kan pronken ;)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 nov 2019, 15:08

Herinner je de samenvatting Ajax-PSV.... de opmerking van Van Hooijdonk. Maar doe gewoon alsof ze objectief zijn hoor.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 15:11

ShovingNE2 schreef:
08 nov 2019, 15:08
Herinner je de samenvatting Ajax-PSV.... de opmerking van Van Hooijdonk. Maar doe gewoon alsof ze objectief zijn hoor.
je kan veel over Piar zeggen, maar die slaat de spijker vaak genoeg op zn kop. Die is zelfs bij NAC gestopt omdat ie vond dat ie anders niet bij SV kon aanschuiven. Dat er Ajax fans aanschuiven bij SV klopt, maar Pierre is er daar niet een van. Dat kan ik je wel vertellen. Ook omdat ik hem ken. Die heeft een pleurishekel aan die club.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 08 nov 2019, 15:21

Pierre sloeg ook de spijker op zijn kop met de opmerking 'is de samenvatting door een Ajax-fan gemaakt?'.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: The Death Star Dianogas
Has thanked: 45 times
Been thanked: 21 times

Bericht door Skywalker » 08 nov 2019, 20:41

08 nov 2019, 15:05
ShovingNE2 schreef:
07 nov 2019, 20:22
Deze mensen hebben volgens jou dus allemaal een seizoenskaart bij die graftakken?
Klopt. Die zitten in Vak410. Met zwarte sjaaltjes voor hun gezicht.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 256 times

Bericht door Massimo » 08 nov 2019, 23:18

Naast de schrijvende pers is de NOS, NPO en andere publieke media heel erg voor Ajax. En op een paar na niet op de Jan Boskamp manier voor Feyenoord, maar het zogenaamd objectief doen en zelf er heilig van overtuigd zijn dat ze naar alle andere clubs hetzelfde kijken als naar Ajax, terwijl het fangehalte bij Ajax en de onwetendheid en feitenkennis van andere clubs er vanaf spat. Zo'n opmerking van Van Hooijdonk wekt dus volledig onbegrip bij het gros dat Ajax minded is en is een feest der herkenning voor degene die niet Ajax minded is. Ajax is de grootste en populairste club van Nederland. Ik begrijp dat zij de meeste aandacht krijgen al is het alleen maar om commerciële redenen. Echter gaat het bij de schrijvende pers, NOS en andere publieke omroepen echt helemaal nergens over. Als ik binnen dit spectrum een medium nog behoorlijk objectief vind buiten wat analisten na dan is dat Fox Sports. Daar zit buiten de commerciële redenen een stuk meer objectiviteit en vind ik die zender een groot verschil t.o.v. van bovengenoemde media. (Daar kunnen een hoop scheidsrechters in de Arena een voorbeeld aan nemen ;-) )
Laatst gewijzigd door Massimo op 08 nov 2019, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 nov 2019, 23:42

ShovingNE2 schreef:
08 nov 2019, 15:21
Pierre sloeg ook de spijker op zijn kop met de opmerking 'is de samenvatting door een Ajax-fan gemaakt?'.
Ik vind m een verademing tussen een Arno Vermeulen of een Vd Vaart daar. Goed om iemand te zien die los van clubvoorkeur zijn mening geeft. Dat het dan ff niet goed valt bij de Ajacieden is lekker om te zien. Hij zit daar niet om vrienden te maken, de juiste attitude om daar te zitten.
Circle of fifths

Woodenshoes
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Woodenshoes » 09 nov 2019, 16:06

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-heeft-lak ... -az-talent

Toevallig al eens iemand gezegd wat voor een ongelofelijke kut-club is die overal schijt aan heeft.

Johan-Cruijff
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Johan-Cruijff » 09 nov 2019, 16:48

Het ligt er maar net aan wat de intentie is van de herenakkoord. Volgens mij is het om clubs beter te compenseren wanneer er een jeugdtransfer wordt gemaakt. Hoezo mag die jongen - zonder contract - niet zelf bepalen waar hij speelt? En wanneer hij de overstap maakt dan wordt er het dubbele van de eigenlijke opleidingsvergoeding overgemaakt. Dat is het herenakkoord, elkaar beter compenseren bij een overstap.

Ik snap niet waarom je zo'n herenakkoord zou moeten sluiten met enkel die clubs. Waarom zou je ze niet bij AZ mogen halen maar wel bij Den Haag? Dat begrijp ik niet zo goed. Dat clubs goed gecompenseerd moeten worden vind ik terecht, dat is zelfs een goede zaak. Maar waarom alleen bij de clubs met de beste opleiding? Gooi voor alle clubs de opleidingsvergoedingen omhoog, dat maakt het ook minder aantrekkelijk om te shoppen. Wanneer overstappen meer geld kost denken clubs hopelijk ook beter na voor ze een speler een transfer laten maken.

En is het vreemd dat jongens van bijvoorbeeld Feyenoord de overstap willen maken naar Ajax of PSV zoals afgelopen jaar is gebeurd? De jeugd ligt daar op zijn gat. Door het ontbreken van Jong Feyenoord in de voetbalpiramide missen spelers de voetbalprikkel die ze bij o.a Ajax en PSV wel kunnen krijgen. Dan gaan jongens als Van der Sloot en Speksneijder inderdaad lopen, evenals G'illard en Berete. Als spelers van AZ/PSV/Feyenoord naar Ajax willen stappen of vice versa moet je bij jezelf ten rade gaan en niet naar elkaar wijzen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 nov 2019, 17:20

Dan moet je het akkoord niet sluiten.

Maar echt helemaal niemand is verbaasd dat Ajax degene is die het breekt. Past prima in het DNA van die grafclub.

Plaats reactie