Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Ajax II

Bericht door deninho32 » 28 nov 2019, 16:00

DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 13:32
Lille meer recht op de overwinning dan Ajax alleen op basis van de kansen? Zelfs als je alleen de samenvatting hebt gekeken valt dat standpunt gewoon niet uit te leggen.

Ajax hoort gewoon bij de beste 10 clubs van de wereld op dit moment. En ik baal daar ook van. Maar in 4 jaar een EL finale, CL halve finale en nu weer het elke tegenstander lastig maken is geen geluk meer.
Ik denk dat ze structureel bij de top-16 kunnen horen. Top 10 is het nu, maar dat gaat niet zo blijven verwacht ik.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 28 nov 2019, 16:08

DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 15:32
tirzah schreef:
28 nov 2019, 15:26
DeTaurus schreef:

Ajax hoort gewoon bij de beste 10 clubs van de wereld op dit moment.
Ajax? :lol:
En 5 keer beter dan Lille? En weet ik wat voor onzin er nog meer wordt uitgebraakt over de in deze eeuw tweede club van Nederland.
Na de recordhouder met 10 titels, PSV.

Maar door dezelfde onzin telkens te herhalen overtuig je vast wel een paar mensen.
Niet echter hen, die feiten boven mediahypes stellen.
Op welke feiten baseer jij je?

Als je naar de Europese coëfficiënten kijkt van de afgelopen twee jaren staan ze dik in de top 10.

De bookmakers zien Ajax als kandidaat nummer 8 om de Champions League te winnen. Je kan ook aardig geld verdienen als je erop inzet dat ze de kwartfinale CL niet halen (meer dan een verdubbeling van je inzet), dus als je overtuigd bent van de feiten dat het ze niet gaat lukken zou ik eens overwegen wat in te zetten.

Als je nu naar het puntenaantal en het doelsaldo kijkt in hun poule, horen ze er ook bij.

Dit zijn de meest objectieve maatstaven die ik kan vinden.
Mijn feiten over de tweede club van Nederland in deze eeuw - zijnde een periode van twintig jaar en dus niet een paar maanden - heb ik toch duidelijk vermeld?

Die grote waffel die Ajax opentrekt c.q. laat opentrekken nu ze even een beetje succes hebben doordat ze de jarenlang door hen verguisde (aankoop- en voetbal) tactiek van PSV imiteren is stuitend te noemen.
Mochten ze de komende jaren pakweg 3 keer de CL winnen ben ik bereid mijn visie enigszins bij te stellen.
Tot dan toe is het enorm geblaat van mensen die nooit veel waardering hadden voor de Europese en Nederlandse successen van de nummer 1, PSV.
Waarom zouden wij dan mee moeten gaan met die overdreven ophemeling van Lucky Ajax?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 nov 2019, 16:15

Tweede club van Nederland, dat was tot twee seizoenen geleden he.... dit gaat over NU. Er staat daar nu een team wat presteert zoals ik PSV nog nooit heb zien presteren, ook niet met Romario of Ronaldo en ook niet in 1987.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 28 nov 2019, 16:16

Ze staan in ieder geval mijlenver in ieder geval voor op ONS PSV....dat is lastig te ontkennen.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Tijn » 28 nov 2019, 16:21

Bijzonder hoe je nu ineens niet meer van geluk voor Ajax mag spreken omdat ze zo vaak winnen. Het zit ze echt wel heel erg mee hoor. Ja ze hebben veel kwaliteiten en het is niet alleen maar geluk, maar ze spelen ook met veel vertrouwen, mede door het geluk. Hoeveel goals hebben ze al gemaakt via het been van een tegenstander? Hoeveel kansen hebben tegenstanders al gemist zonder dat Ajax daar enige invloed op heeft gehad? Het scoreverloop zit elke keer mee, kaarten worden ze regelmatig niet gegeven, de loting zit al 2 seizoenen enorm mee. Ze zijn goed, maar de factor geluk is ook een bepalende geweest en heeft ze erg veel geld opgeleverd. Ze hadden met een klein beetje minder mazzel dit seizoen zich niet eens geplaatst voor de CL.

Jammer genoeg geven ze het geld nu wel steeds beter uit, waardoor de kans dat we nog in de buurt gaan komen qua niveau steeds kleiner wordt. Salarissen zijn daar nu al zover gestegen, dat is niet te doen voor ons.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 28 nov 2019, 16:21

PSV wil top 32 zijn (en is dat niet) en Ajax kan zeker top 16 zijn (en presteert nog beter nu). Dik verschil inderdaad..Maar dat zagen we eigenlijk toch al een hele tijd aankomen..

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 16:39

deninho32 schreef:
28 nov 2019, 16:00
DeTaurus schreef:
Lille meer recht op de overwinning dan Ajax alleen op basis van de kansen? Zelfs als je alleen de samenvatting hebt gekeken valt dat standpunt gewoon niet uit te leggen.

Ajax hoort gewoon bij de beste 10 clubs van de wereld op dit moment. En ik baal daar ook van. Maar in 4 jaar een EL finale, CL halve finale en nu weer het elke tegenstander lastig maken is geen geluk meer.
Ik denk dat ze structureel bij de top-16 kunnen horen. Top 10 is het nu, maar dat gaat niet zo blijven verwacht ik.
Ik denk dat het niet gaat lukken om structureel bij de top 16 te horen. Clubs als Porto en Benfica lukt dat bijvoorbeeld ook niet.
tirzah schreef:
28 nov 2019, 16:08
DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 15:32
tirzah schreef:
28 nov 2019, 15:26

Ajax? :lol:
En 5 keer beter dan Lille? En weet ik wat voor onzin er nog meer wordt uitgebraakt over de in deze eeuw tweede club van Nederland.
Na de recordhouder met 10 titels, PSV.

Maar door dezelfde onzin telkens te herhalen overtuig je vast wel een paar mensen.
Niet echter hen, die feiten boven mediahypes stellen.
Op welke feiten baseer jij je?

Als je naar de Europese coëfficiënten kijkt van de afgelopen twee jaren staan ze dik in de top 10.

De bookmakers zien Ajax als kandidaat nummer 8 om de Champions League te winnen. Je kan ook aardig geld verdienen als je erop inzet dat ze de kwartfinale CL niet halen (meer dan een verdubbeling van je inzet), dus als je overtuigd bent van de feiten dat het ze niet gaat lukken zou ik eens overwegen wat in te zetten.

Als je nu naar het puntenaantal en het doelsaldo kijkt in hun poule, horen ze er ook bij.

Dit zijn de meest objectieve maatstaven die ik kan vinden.
Mijn feiten over de tweede club van Nederland in deze eeuw - zijnde een periode van twintig jaar en dus niet een paar maanden - heb ik toch duidelijk vermeld?

Die grote waffel die Ajax opentrekt c.q. laat opentrekken nu ze even een beetje succes hebben doordat ze de jarenlang door hen verguisde (aankoop- en voetbal) tactiek van PSV imiteren is stuitend te noemen.
Mochten ze de komende jaren pakweg 3 keer de CL winnen ben ik bereid mijn visie enigszins bij te stellen.
Tot dan toe is het enorm geblaat van mensen die nooit veel waardering hadden voor de Europese en Nederlandse successen van de nummer 1, PSV.
Waarom zouden wij dan mee moeten gaan met die overdreven ophemeling van Lucky Ajax?
Dan hebben we het over iets anders. Lees de woorden: op dit moment. Dat ze er het overig gedeelte van dit decennium niks van hebben gebakken en dat het een kutclub is dat klopt.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 28 nov 2019, 16:39

Tijn schreef:
28 nov 2019, 16:21
Bijzonder hoe je nu ineens niet meer van geluk voor Ajax mag spreken omdat ze zo vaak winnen. Het zit ze echt wel heel erg mee hoor. Ja ze hebben veel kwaliteiten en het is niet alleen maar geluk, maar ze spelen ook met veel vertrouwen, mede door het geluk. Hoeveel goals hebben ze al gemaakt via het been van een tegenstander? Hoeveel kansen hebben tegenstanders al gemist zonder dat Ajax daar enige invloed op heeft gehad? Het scoreverloop zit elke keer mee, kaarten worden ze regelmatig niet gegeven, de loting zit al 2 seizoenen enorm mee. Ze zijn goed, maar de factor geluk is ook een bepalende geweest en heeft ze erg veel geld opgeleverd. Ze hadden met een klein beetje minder mazzel dit seizoen zich niet eens geplaatst voor de CL.

Jammer genoeg geven ze het geld nu wel steeds beter uit, waardoor de kans dat we nog in de buurt gaan komen qua niveau steeds kleiner wordt. Salarissen zijn daar nu al zover gestegen, dat is niet te doen voor ons.
Een nuchter en verstandig verhaal.

Inderdaad worden zaken nu ineens heel anders beoordeeld Zelden was de term Lucky zo toepasbaar als nu op hen. Ze doen het niet slecht, maar wat zit het ze mee. En wat wordt er overdreven op gereageerd als ze een aardig balletje plaatsen.
Alsof Nilis dat niet talloze keren deed en om Zyech te vergelijken met Romario of Ronaldo vind ik om te :lol:

In tegenstelling tot wat zmoz beweert zijn we nog steeds nummer 1 qua titels in deze eeuw. ;)

Vanwege hetgeen je stelt in je laatste alinea moet volgens mij niet alleen elke PSV supporter, maar ook elke andere voetballiefhebber in ons land vurig hopen dat Chelsea en Valencia volgende maand doorgaan.
Dat is echt de enige kans dat we over een paar jaar nog een Eredivisie hebben waar profvoetbal gespeeld wordt.
Met eén stinkend rijke club kunnen we namelijk niets beginnen omdat er geen competitie element meer is overgebleven.

grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 28 nov 2019, 16:48

tirzah schreef:
28 nov 2019, 16:39
In tegenstelling tot wat zmoz beweert zijn we nog steeds nummer 1 qua titels in deze eeuw. ;)
Dus? Wat hebben we daar nu nog aan? Profiteren we daar nog steeds van dankzij onze extra aantrekkingskracht of de enorme financiële voorsprong die we hierdoor gecreëerd hebben? Oh wait...

Statistisch gezien klopt het. In deze eeuw zijn wij de meest succesvolle. Helaas heeft Ajax momenteel ZWAAR de overhand op alle gebieden. Voetbaltechnisch, commercieel, qua naam; op werkelijk bijna alle vlakken.

Ook dit seizoen zijn ze geweldig bezig: alle spelers floreren en het lijkt er weer op dat ze de volgende ronde van de CL gaan bereiken.

En wij? Wij zitten met Van Bommel. Waardeloos spel, iedere speler lijkt 5 x zo slecht dan hij werkelijk is. Talenten (behalve Mootje, Stevie en Malen) komen niet uit de verf. Aankopen falen HOPELOOS. Doan, Bruma, Baumi; voor allemaal is de portemonnee getrokken: ze bakken er niks van.

Ajax koopt Martinez, Promes om er maar 2 te noemen en zij floreren.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 28 nov 2019, 16:50

@DeTaurus Ze hebben daar wel hun positiespel. Dat heeft ze altijd geholpen en ik denk dat dat zeker kan blijven lukken. De basis is gewoon heel goed, maar het blijft voor een deel afhankelijk van de poppetjes. Het aankoopbeleid is daar nu ineens ook goed, dus ik zie ze dit wel langer volhouden eigenlijk.. De poppetjes blijven goed passen in dat systeem..

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 16:50

Ja, ho ho, Ajax koopt ook Kik Pierie en Kjell Scherpen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 16:52

deninho32 schreef:
28 nov 2019, 16:50
@DeTaurus Ze hebben daar wel hun positiespel. Dat heeft ze altijd geholpen en ik denk dat dat zeker kan blijven lukken. De basis is gewoon heel goed en het blijft afhankelijk van de poppetjes. Het aankoopbeleid is daar nu ineens ook goed, dus ik zie ze dit wel langer volhouden eigenlijk..
De omloopsnelheden van de selectie, trainer en overige belangrijke figuren liggen daar zo hoog dat het snel zomaar anders kan zijn.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 28 nov 2019, 16:55

Brael schreef:
Maar daar hebben ze geen 10+ miljoen aan uitgegeven (toch?).

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 28 nov 2019, 16:55

Brael schreef:
Ajax kan zich dat soort financiële risico’s makkelijk veroorloven. PSV absoluut niet. We vergeten trouwens Romero nog. 10 miljoen voor een structureel geblesseerde speler die je al zowat kunt afschrijven.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 17:01

NESTA schreef:
28 nov 2019, 16:55
Brael schreef:
Ajax kan zich dat soort financiële risico’s makkelijk veroorloven. PSV absoluut niet. We vergeten trouwens Romero nog. 10 miljoen voor een structureel geblesseerde speler die je al zowat kunt afschrijven.
Dit van die blessure hadden we van tevoren natuurlijk niet kunnen voorspellen.

Maar ons ratio miskopen is inderdaad erg hoog, en ook al een tijdje bezig. Vanaf de tijd met Hiljemark en Maher vind ik eigenlijk alleen Lozano echt een voltreffer geweest.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 28 nov 2019, 17:04

grasveld schreef:
28 nov 2019, 16:55
Brael schreef:
Maar daar hebben ze geen 10+ miljoen aan uitgegeven (toch?).
Nee, aan Razvan Marin, Mateo Cassierra en Hassane Bandé wel (ok, niet allemaal 10+ miljoen, maar wel significante bedragen). Ook Pierie kostte gewoon 5 miljoen.
Ajax is beter geworden in het kopen van spelers, maar ook Ajax doet nog steeds ontzettend veel miskopen hoor. Enige nadeel voor ons is dat zelfs miskopen van Ajax nog voor een redelijk bedrag verkocht worden. Wij blijven ermee zitten of ze gaan (vrijwel) gratis de deur uit.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 17:31

Elke club doet miskopen. Dat maakt het verschil relatief niet echt.

Het verschil is vooral dit:
- Ajax heeft gespaard en jaagt niet steeds haar hele budget erdoorheen. Ze hebben vooral in de jaren van De Boer enorm gespaard door de CL niet mee te begroten. Wij hebben aankomende winter niet veel te besteden.
- Ajax heeft net Milik, Sanchez en in de toekomst Ziyech, Neres, Onana en Tagliafico veel meer echte financiële voltreffers gehad. Wij hebben alleen Lozano gehad. Dit veroorzaakt al een verschil van zo’n 250 miljoen aan transferopbrengsten en dan reken ik de Europese opbrengsten die deze spelers genereren niet eens mee. Dan zijn die enkele tientallen miljoenen voor miskopen maar relatief. Zeker als daar nog een deel van terugkomt.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 28 nov 2019, 17:43

deninho32 schreef:
28 nov 2019, 16:21
PSV wil top 32 zijn (en is dat niet) en Ajax kan zeker top 16 zijn (en presteert nog beter nu). Dik verschil inderdaad..Maar dat zagen we eigenlijk toch al een hele tijd aankomen..
Klopt, we hebben lang in ons vuistje mogen lachen dat ze hun financiele surplus niet aanspraken of verkwanselde.
Nu doen ze dat beter en PSV kan alleen aanhaken wanneer ze telkens iets slimmer zijn. Het omgekeerde is nu het geval waardoor het gat ook ineens zo groot is.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 28 nov 2019, 18:19

" Lille meer recht op de overwinning dan Ajax."...

Ok dan is het wel duidelijk dat je gewoon iets te veel met een PSV bril of anti Ajax bril kijkt. Geen punt natuurlijk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Net zoals vele andere (grote) wedstrijden in de CL waar ze gewoon heel overtuigend hebben gevoetbald. Snap dat het niet altijd leuk is, maar dit is allang geen kwestie meer van geluk.

Volgend seizoen wordt wel interessant met waarschijnlijk een grotere uittocht van bepalende spelers en de trainer. Dan zal bewezen worden wat de rol van de trainer ook was. Ik denk namelijk behoorlijk groot.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 18:22

DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 17:31

- Ajax heeft gespaard en jaagt niet steeds haar hele budget erdoorheen. Ze hebben vooral in de jaren van De Boer enorm gespaard door de CL niet mee te begroten. Wij hebben aankomende winter niet veel te besteden.
- Ajax heeft net Milik, Sanchez en in de toekomst Ziyech, Neres, Onana en Tagliafico veel meer echte financiële voltreffers gehad. Wij hebben alleen Lozano gehad. Dit veroorzaakt al een verschil van zo’n 250 miljoen aan transferopbrengsten en dan reken ik de Europese opbrengsten die deze spelers genereren niet eens mee. Dan zijn die enkele tientallen miljoenen voor miskopen maar relatief. Zeker als daar nog een deel van terugkomt.
Dit moet ik een beetje nuanceren. Aangezien wij met Malen, Bergwijn, Mo en (naar mijn verwachting) ook Lammers hebben die in potentie cash cows zijn.
Triplets, it`s all about Triplets..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 18:27

J.B. schreef:
28 nov 2019, 18:22
DeTaurus schreef:

Dit moet ik een beetje nuanceren. Aangezien wij met Malen, Bergwijn, Mo en (naar mijn verwachting) ook Lammers hebben die in potentie cash cows zijn.
Ja klopt, dat gedeelte doen we nu uitstekend.

Ik heb het nu puur over het directe aankoopbeleid gehad. Er is kans dat die spelers een bedrag in de orde van De Jong, De Ligt of Van de Beek gaan opbrengen. Het is wel een prestatie dat we op het vlak van opleiden en talentontwikkeling zo snel zo’n ontwikkeling hebben doorgemaakt inderdaad.

Het aankoopbeleid en cash management van ons is echter al jaren waardeloos. Dat heeft in mijn ogen het verschil gemaakt.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 18:31

Juancho schreef:
28 nov 2019, 18:19
" Lille meer recht op de overwinning dan Ajax."...

Ok dan is het wel duidelijk dat je gewoon iets te veel met een PSV bril of anti Ajax bril kijkt. Geen punt natuurlijk, maar het slaat natuurlijk nergens op. Net zoals vele andere (grote) wedstrijden in de CL waar ze gewoon heel overtuigend hebben gevoetbald. Snap dat het niet altijd leuk is, maar dit is allang geen kwestie meer van geluk.

Volgend seizoen wordt wel interessant met waarschijnlijk een grotere uittocht van bepalende spelers en de trainer. Dan zal bewezen worden wat de rol van de trainer ook was. Ik denk namelijk behoorlijk groot.
Ik denk het ook, maar vind het aan de andere kant moeilijk te geloven als je interviews met hem ziet en over zulke andere dingen praat als de interviewer in al die abstracte taal. Ik vind het een hele vreemde man.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 28 nov 2019, 18:33

DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 18:27
J.B. schreef:
DeTaurus schreef:

Ik heb het nu puur over het directe aankoopbeleid gehad. Er is kans dat die spelers een bedrag in de orde van De Jong, De Ligt of Van de Beek gaan opbrengen. Het is wel een prestatie dat we op het vlak van opleiden en talentontwikkeling zo snel zo’n ontwikkeling hebben doorgemaakt inderdaad.

Het aankoopbeleid en cash management van ons is echter al jaren waardeloos. Dat heeft in mijn ogen het verschil gemaakt.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je ziet waar we vandaan komen (een nagenoeg failliete club die binnen twee seizoenen kampioen werd) om daarna dat nog 2x voor elkaar te krijgen. Zoals gezegd heeft Ajax gespaard en moesten wij hard saneren. Ik geloof dat we dit seizoen pas voor het eerst sinds tijden weer zwarte cijfers hebben geschreven.
Triplets, it`s all about Triplets..

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 nov 2019, 18:36

DeTaurus schreef:

- Ajax heeft gespaard en jaagt niet steeds haar hele budget erdoorheen.
Twee jaarverslagen geleden had Ajax 12 miljoen aan liquide middelen, PSV 16 miljoen aan liquide middelen.

Maar dit is het Ajax topic en niet het 'kijk Ajax het veel beter doen dan PSV'-topic. Want dat is het nu al een fors aantal pagina's.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 28 nov 2019, 18:48

J.B. schreef:
28 nov 2019, 18:33
DeTaurus schreef:
28 nov 2019, 18:27
J.B. schreef:

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je ziet waar we vandaan komen (een nagenoeg failliete club die binnen twee seizoenen kampioen werd) om daarna dat nog 2x voor elkaar te krijgen. Zoals gezegd heeft Ajax gespaard en moesten wij hard saneren. Ik geloof dat we dit seizoen pas voor het eerst sinds tijden weer zwarte cijfers hebben geschreven.
Dit wil ik ook weer nuanceren. Of in ieder geval wat meer specificeren. Qua financiële huishouding hebben we het inderdaad beter voor elkaar dan in de periode voor 2011 maar ik wil even onderscheid maken tussen de transferresultaten en de overige financiële resultaten. Anders krijg je een totaaloordeel dat los staat van de transferresultaten.

Wij moesten saneren en hebben in de periode 2011-2016 zo’n 75 miljoen aan transfersommen uitgegeven.
Bij Ajax hadden ze de financiële ruimte en was dit 52 miljoen. Ondanks dat ze nagenoeg in elk seizoen CL voetbal hadden gehaald in die jaren.

Die 52 miljoen van Ajax heeft bovendien veel meer aan transfersommen opgeleverd dan die 75 miljoen van ons. Dat verschil is echt enorm.

Hierbij moet in ogenschouw genomen worden dat de hele Eredivisie in een dal zat toen wij dat ook zaten en dat de transfermarkt sindsdien ook veranderd is. AZ lukt het bijvoorbeeld om meerdere middelmatige spelers voor rond de 20 miljoen te verkopen. Dat was voorheen ondenkbaar.

Ik denk dat we op transfergebied en op het gebied van sparen al jaren teleurstellend presteren. Dit verklaart het verschil in Financiën tussen Ajax en ons volledig. Onze standaardbegroting verschilde tot een aantal jaar terug misschien met 10 miljoen euro of zo.

Gesloten