Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Ajax II

Bericht door Ajacied1988 » 11 dec 2019, 15:38

Josef Dettelbacher schreef:
11 dec 2019, 15:36
overigens maakt Ajax weldegelijk een goede kans op de EL titel. Ga je na wie er dit jaar vanuit de CL instromen, dan maakt Ajax daar zeker kans tegen. Bayer/Atletico en Inter zijn de zwaarste jongens. In de EL zelf heb je de portugese clubs, AS Roma, Arsenal, Man U, Sevilla. Dan houdt t wel op.

Goed, het kan nu ook finaal instorten, maar bij herpakking dicht ik ze n goede kans toe. Maar gunnen, nee dat niet uiteraard.
Nou met de 1e pot met Varela in de goal ipv Onana heb ik toch het liefste in de 1/16e finale een Malmo of iets dergelijks.
Tegen die clubs die jij opnoemt moet ook echt alles goed vallen, daarom verwacht ik niet dat Ajax de EL gaat winnen, maar een kwart of misschien zelfs halve finale mits een gunstige loting natuurlijk kan altijd.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 11 dec 2019, 16:00

overigens maakt Ajax weldegelijk een goede kans op de EL titel. Ga je na wie er dit jaar vanuit de CL instromen, dan maakt Ajax daar zeker kans tegen. Bayer/Atletico en Inter zijn de zwaarste jongens. In de EL zelf heb je de portugese clubs, AS Roma, Arsenal, Man U, Sevilla. Dan houdt t wel op.

Goed, het kan nu ook finaal instorten, maar bij herpakking dicht ik ze n goede kans toe. Maar gunnen, nee dat niet uiteraard.
Je vergeet Salzburg.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 11 dec 2019, 16:57

Ajacied1988 schreef:
11 dec 2019, 15:06
@J.B.
Over Tadic als spits, ik vind hem meer een ""valse spits"", een goede aanspeelpunt die goed mee kan voetballen en sterk is aan de bal.
Wat Johan Derksen gisteren omtrend zowel Tadic danwel Ziyech meldden ben ik ook geheel mee eens.
Dus hij is geen spits. Jullie hebben geen spits en dat wraakt zich ondermeer in dit soort potjes. Er werd (in het begin) wel eens lacherig gedaan onder Ajacieden als het ging om Luuk de Jong, maar dat was/is wel een speler die er, ookal loopt het voor geen meter in een elftal, er wel gewoon eentje inprikt. Kan me nogal wat last minute goals van hem herinneren. Bijvoorbeeld tegen Heracles waar we een klotepot speelden en er niets lukte voordat die pik er dus de winnende maakte. Ajax heeft teveel mooi weer voetballers, maar gisteren (en ook tegen Willem II) had zo`n type echt geholpen. Huntelaar is er dan, maar die heeft zo`n beetje een rollator nodig. Wil Ajax iets in de EL dan zal het toch echt op zoek moeten gaan naar een echte spits.

Dus mijn advies is, lekker zo laten :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 730 times
Been thanked: 895 times

Bericht door ruuddevil » 11 dec 2019, 18:52

De nummer 8 van Spanje.
De nummer 4 van Engeland (17 punten achter)
De nummer 3 van Frankrijk

En dan niet door. Europese top my ass

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 11 dec 2019, 19:05

ruuddevil schreef:
11 dec 2019, 18:52
De nummer 8 van Spanje.

Ja maar ze roepen al dat iedere club in de Europa League bang voor Ajax is.
Want ze gaan die nu gewoon winnen.

Ajax speelt heeeeeeeel mooi voetbal. En alleen daarom hadden ze het verdient om door te gaan en de Spanjaarden niet. Aldus Scholletje junior.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 11 dec 2019, 19:22

ruuddevil schreef:
11 dec 2019, 18:52
De nummer 8 van Spanje.

Naar CL maatstaven was dit een makkelijke poule. Chelsea had een transferverbod en bij Valencia was er gedonder in de tent. Het zat erg mee bij de loting.

mr.top
Bankzitter
Clubvoorkeur: Wa denkte jonguh?!
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Bericht door mr.top » 11 dec 2019, 19:36

Yep, maar in tegenstelling tot vorig jaar hadden ze nu eens niet het geluk aan hun zijde.

Het wordt wel erg als ze trouwens de EL pakken. Dan zijn ze jarenlang nog onuitstaanbaarder. En ja, dat kan.. ;)

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 373 times
Been thanked: 234 times

Bericht door Grasmat » 11 dec 2019, 20:13

Ajacied1988 schreef:
11 dec 2019, 15:38

Nou met de 1e pot met Varela in de goal ipv Onana heb ik toch het liefste in de 1/16e finale een Malmo of iets dergelijks.
Tegen die clubs die jij opnoemt moet ook echt alles goed vallen, daarom verwacht ik niet dat Ajax de EL gaat winnen, maar een kwart of misschien zelfs halve finale mits een gunstige loting natuurlijk kan altijd.
Ho ho, niet ineens bescheiden gaan doen hè. Julliezijnajaxjullliezijndebeste. (behalve gister dan)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 11 dec 2019, 20:28

Ajacied1988 schreef:
@J.B.
Over Tadic als spits, ik vind hem meer een ""valse spits"", een goede aanspeelpunt die goed mee kan voetballen en sterk is aan de bal.
Wat Johan Derksen gisteren omtrend zowel Tadic danwel Ziyech meldden ben ik ook geheel mee eens.
Hij zei dat Tadic balvast, sterk is en goed in de combinaties, Ziyech kan spelers wegsteken waardoor die 2 heel erg complimentair aan elkaar zijn en samen goed kunnen spelen.
Maar beide hebben ze wel lopende mensen nodig die ze weg kunnen steken, Noa Lang is ook een speler die de bal in de voeten wil hebben alleen Vd Beek had gisteren diepgang dan word het gewoon lastiger voetballen.
Met Vd Beek,Martinez , Ziyech op het middenveld en Neres Tadic Promes hebben ze ook in wedstrijden dit seizoen laten zien beide gewoon heel goed te kunnen functioneren maar als je bepaalde spelers mist en weer dezelfde soort types erin gaat zetten dan heb je inderdaad niet veel aan Tadic en of Ziyech.
In die zin zijn types Malen of Boadu wel een stuk completer, hebben ook diepgang, kunnen zelf een actie maken zijn ook goed in de combinaties, daar heb je zeker een punt.
Maar ik wil het na de winterstop wel zien in Europa met het sterkste mogelijke opstelling op het middenveld en aanval, daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Even iets anders, ik las hier dat er sommige Ajacieden boos waren op Turpin ik begrijp daar helemaal niks van.
Ajax was zelf vanaf minuut 70 aan het schoppen, aan het zeiken, en ruzie maken met Valencia spelers, om vervolgens inderdaad iets minder tijd te krijgen met de blessuretijd omdat ze het grotendeels zelf hebben gedaan dan moet je denk ik bij je eigen te raden afgaan dat je zelf dom bezig bent geweest.
Daarnaast vond ik overtreding Tagliafico op rand 16 een gele kaart met een rode randje, en die overtreding van Vd Beek was in mijn ogen gewoon donkerrood, toen hij die sliding maakte dacht ik echt van shit daar gaat Vd Beek was echt veels te laat met gestrekte been ... had in de Eredivisie 100% rood geweest.
Eerlijke en prima analyse, waarvoor hulde. Als ik mij in jouw situatie zou verplaatsen (liever niet) dan zou ik er doodziek van zijn, dus knap dat je het eerlijk kan verwoorden en ook best realitisch.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 11 dec 2019, 20:31

Atalanta is op dit moment virtueel door. Ja, dat is de ploeg die volgens flap geen recht had op directe plaatsing.

GvVleuten
Jeugdspeler
Has thanked: 106 times
Been thanked: 4 times

Bericht door GvVleuten » 11 dec 2019, 20:53

ruuddevil schreef:
11 dec 2019, 20:31
Atalanta is op dit moment virtueel door. Ja, dat is de ploeg die volgens flap geen recht had op directe plaatsing.
En in dit geval had flap ook gewoon gelijk, zo eerlijk moet je zijn.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 11 dec 2019, 21:21

Ze hebben het tegendeel bewezen.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 11 dec 2019, 22:01

GvVleuten schreef:
11 dec 2019, 20:53
ruuddevil schreef:
Atalanta heeft geen mooi stadion, vandaar. Aldus dhr. Flapdrol, wiens club in een door de overheid gefinancierd onderkomen zijn wedstrijden afwerkt.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 11 dec 2019, 22:04

GvVleuten schreef:
11 dec 2019, 20:53
ruuddevil schreef:
Van der Sar denkt mee met de UEFA. "Je zou naar clubprestaties kunnen kijken. Wat zijn de prestaties in het verleden geweest? Kijk je naar begroting, het aantal jeugdspelers? Je kunt er veel parameters bijhalen, maar het is belangrijk om Europees voetbal in zoveel mogelijk Europese landen te laten spelen en je niet alleen te concentreren op de topvijf of topzes van een land."
Hij komt vooral heel opzichtig met parameters die voor Ajax gunstig zijn. Dus zolang Flap vooral voor zichzelf en Ajax lult, mag ie lekker z'n waffel houden.

Als je het hebt over "eerlijk", dan zeg je een gelijk aantal plaatsen per land binnen de 32 plaatsen, of je zegt uitbreiding van het hoofdtoernooi naar 48 clubs zoals EL. Dus nee, Flap heeft niet gelijk.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 dec 2019, 22:16

https://www.nu.nl/economie/6016999/aand ... eague.html

I love it 8-)

11 dec 2019, 22:04
Van der Sar denkt mee met de UEFA. "Je zou naar clubprestaties kunnen kijken. Wat zijn de prestaties in het verleden geweest?[...]
Hij komt vooral heel opzichtig met parameters die voor Ajax gunstig zijn. Dus zolang Flap vooral voor zichzelf en Ajax lult, mag ie lekker z'n waffel houden.
Lol idd... misschien moeten clubs die 100 jaar geleden Europees kampioen zijn geweest gemakkelijker geplaatst worden, hoopt ie :lol:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 11 dec 2019, 23:22

ziege maar ook zagge schreef:
11 dec 2019, 22:16
https://www.nu.nl/economie/6016999/aand ... eague.html

I love it 8-)

11 dec 2019, 22:04
Van der Sar denkt ?[...]
:lol: :D :| :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 11 dec 2019, 23:37

Lorenzo von Matterhorn schreef:
11 dec 2019, 00:00
Hoor ons eens met de waan van de dag meelachen hier. Ik zou de selecties direct ruilen als ik de kans had. En hetzelfde geldt voor de plek op de ranglijst.
In potentie heeft PSV anders toch meer kwaliteit. Nu heeft Ajax meer ervaring, en hebben ze een team dat verder is ja.

Maar voor de komende jaren kunnen er bij PSV ook leuke dingen gebeuren. Jong top talent als Malen, Gakpo, Ihattaren, Bergwijn, Lammers zijn volgend seizoen weer een ervaring rijker. Bij Ajax worden spelers als Blind, Tadic en Ziyech niet meer beter. Onana en Tagliafico vertrekken na dit seizoen. En hun aankopen van dit seizoen zijn niet zo bijzonder.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 dec 2019, 06:39

Bayer/Atletico en Inter , AS Roma, Arsenal, Man U, Sevilla. Dan houdt t wel op.
Ja, waar hebben we het over. Zeker een goede kans. Misschien wel 60% of zo. :lol:

Serieus hoor. Ze hebben gewoon een goede loting nodig. Als het ook maar een seconde tegenzit dan halen ze de halve finale niet eens. Maar goed: ik hoor de Ajacieden om mij heen ook roepen dat het halen van de finale een formaliteit is en dat het dan om de arbitrage draait.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 12 dec 2019, 07:16

Volgens Flappie zijn ze de te kloppen ploeg.

BRAM046
International
Has thanked: 339 times
Been thanked: 72 times

Bericht door BRAM046 » 12 dec 2019, 07:48

Ajacied1988 schreef:
@J.B.
Hij zei dat Tadic balvast, sterk is en goed in de combinaties, Ziyech kan spelers wegsteken waardoor die 2 heel erg complimentair aan elkaar zijn en samen goed kunnen spelen.
Maar beide hebben ze wel lopende mensen nodig die ze weg kunnen steken, Noa Lang is ook een speler die de bal in de voeten wil hebben alleen Vd Beek had gisteren diepgang dan word het gewoon lastiger voetballen.
Met Vd Beek,Martinez , Ziyech op het middenveld en Neres Tadic Promes hebben ze ook in wedstrijden dit seizoen laten zien beide gewoon heel goed te kunnen functioneren maar als je bepaalde spelers mist en weer dezelfde soort types erin gaat zetten dan heb je inderdaad niet veel aan Tadic en of Ziyech.
In die zin zijn types Malen of Boadu wel een stuk completer, hebben ook diepgang, kunnen zelf een actie maken zijn ook goed in de combinaties, daar heb je zeker een punt.
Maar ik wil het na de winterstop wel zien in Europa met het sterkste mogelijke opstelling op het middenveld en aanval, daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Even iets anders, ik las hier dat er sommige Ajacieden boos waren op Turpin ik begrijp daar helemaal niks van.
Ajax was zelf vanaf minuut 70 aan het schoppen, aan het zeiken, en ruzie maken met Valencia spelers, om vervolgens inderdaad iets minder tijd te krijgen met de blessuretijd omdat ze het grotendeels zelf hebben gedaan dan moet je denk ik bij je eigen te raden afgaan dat je zelf dom bezig bent geweest.
Daarnaast vond ik overtreding Tagliafico op rand 16 een gele kaart met een rode randje, en die overtreding van Vd Beek was in mijn ogen gewoon donkerrood, toen hij die sliding maakte dacht ik echt van shit daar gaat Vd Beek was echt veels te laat met gestrekte been ... had in de Eredivisie 100% rood geweest.
Ben het niet altijd met je eens , maar dit is een mooie, vrij duidelijke en eerlijk analyse , ga zo door :D
WZPWZDB ;)

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 12 dec 2019, 08:09

Mooi dat ze nu roepen dat er maar 49 minuten zuivere speeltijd is geweest! Dat is 54 volgens VI, en ik las op twitter meer dan Real/Juventus/Chelsea vs Ajax. Dus qua tijdrekken is Ajax inderdaad wel beter dan Valencia.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 568 times
Been thanked: 480 times

Bericht door Sensation » 12 dec 2019, 08:24

Breur schreef:
12 dec 2019, 08:09
Mooi dat ze nu roepen dat er maar 49 minuten zuivere speeltijd is geweest! Dat is 54 volgens VI, en ik las op twitter meer dan Real/Juventus/Chelsea vs Ajax. Dus qua tijdrekken is Ajax inderdaad wel beter dan Valencia.
Ze kunnen hun kreet sws wel aanpassen naar Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste In Tijdrekken, dat laten ze keer op keer blijken. Vorig seizoen CL werd je daar ook echt gek van. Die Onana die als een walvis op de bal gaat liggen enzo.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 196 times

Bericht door koetje » 12 dec 2019, 08:38

Bij Ajax-PSV eerder dit jaar was de zuivere speeltijd het laatste kwartier ongeveer twee minuten. En dan overdrijf ik niet eens.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 12 dec 2019, 08:40

koetje schreef:
12 dec 2019, 08:38
Bij Ajax-PSV eerder dit jaar was de zuivere speeltijd het laatste kwartier ongeveer twee minuten. En dan overdrijf ik niet eens.
Onana was die wedstrijd in zijn eentje goed voor bijna 5 minuten. Dat was gemeten door VI volgens mij.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 12 dec 2019, 08:56

Ja maar omdat het ajax is, mag dit allemaal

Gesloten