Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 174 times
Been thanked: 142 times

Ajax II

Bericht door Paco Casal » 12 dec 2019, 08:58

Het is ook allemaal zo oneerlijk. Boe-hoe.

Tadic naait een tegenstander een rode kaart aan, Tagliafico ontsnapt, Van de Beek geeft zijn tegenstander een doodschop. Onana was weer eens lekker irritant.

Er was maar één Ajax speler waar ik me niet aan gestoord heb afgelopen wedstrijd, Joël Veltman! En dat is best een prestatie, want wat een kwal van een vent is dat zeg. Maar als je je ploeg zo aan een nederlaag helpt, heb je wat krediet opgebouwd bij me. Ohja, Ziyech deed die eigenlijk mee?

we zullen zien
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Bericht door we zullen zien » 12 dec 2019, 09:17

Dat is professioneel zei die Onana toen nog

GvVleuten
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 106 times
Been thanked: 4 times

Bericht door GvVleuten » 12 dec 2019, 09:57

cocufan1 schreef:
11 dec 2019, 23:37
Lorenzo von Matterhorn schreef:
11 dec 2019, 00:00
Hoor ons eens met de waan van de dag meelachen hier. Ik zou de selecties direct ruilen als ik de kans had. En hetzelfde geldt voor de plek op de ranglijst.
In potentie heeft PSV anders toch meer kwaliteit. Nu heeft Ajax meer ervaring, en hebben ze een team dat verder is ja.

Maar voor de komende jaren kunnen er bij PSV ook leuke dingen gebeuren. Jong top talent als Malen, Gakpo, Ihattaren, Bergwijn, Lammers zijn volgend seizoen weer een ervaring rijker. Bij Ajax worden spelers als Blind, Tadic en Ziyech niet meer beter. Onana en Tagliafico vertrekken na dit seizoen. En hun aankopen van dit seizoen zijn niet zo bijzonder.
Dat PSV in potentie meer kwaliteit heeft dan Ajax is helaas niet waar. Bovendien is het nog maar de vraag of Malen, Gakpo, Ihattaren, Bergwijn, Lammers hier volgend seizoen nog spelen als er geen Champions Legeau wordt behaald. Ik hoef jou niet te vertellen dat de kans daarop zeer klein zal zijn zoals het er nu uit ziet.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 12 dec 2019, 09:59

GvVleuten schreef:
12 dec 2019, 09:57
Dat PSV in potentie meer kwaliteit heeft dan Ajax is helaas niet waar. Bovendien is het nog maar de vraag of Malen, Gakpo, Ihattaren, Bergwijn, Lammers hier volgend seizoen nog spelen als er geen Champions Legeau wordt behaald. Ik hoef jou niet te vertellen dat de kans daarop zeer klein zal zijn zoals het er nu uit ziet.

Waarom is dit helaas niet waar? Onderbouw dit eens.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 12 dec 2019, 10:34

Ook heel benieuwd naar. Want er loopt bij Ajax geen speler rond met de potentie van Ihattaren. Dat het maar de vraag is of deze spelers blijven volgend jaar, lijkt me inderdaad duidelijk. Zeker in het geval van Bergwijn zal dat niet het geval zijn. Malen heeft net voor 5 jaar getekend, Lammers heeft bijgetekend en ik zie de clubs nog niet in de rij staan voor Gakpo (waarvan ik denk dat de potentie ook wel meevalt).

Heel belangrijk: Ihattaren tekenen.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 12 dec 2019, 10:49

Ik denk dat de selectie van PSV, met Malen, Bergwijn, Ihattaren, en in mindere mate Gakpo, Bruma, Lammers en Doan, wel meer potentie heeft (al moet je altijd nog maar afwachten hoe die potentie zich ontwikkelt), maar de selectie van PSV heeft ook meer zwakke plekken.
Daarnaast heeft Ajax gigantisch veel potentie op de bankrekening.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 12 dec 2019, 11:49

Paco Casal schreef:
12 dec 2019, 08:58
Het is ook allemaal zo oneerlijk. Boe-hoe.

Tadic naait een tegenstander een rode kaart aan, Tagliafico ontsnapt, Van de Beek geeft zijn tegenstander een doodschop. Onana was weer eens lekker irritant.

Er was maar één Ajax speler waar ik me niet aan gestoord heb afgelopen wedstrijd, Joël Veltman! En dat is best een prestatie, want wat een kwal van een vent is dat zeg. Maar als je je ploeg zo aan een nederlaag helpt, heb je wat krediet opgebouwd bij me. Ohja, Ziyech deed die eigenlijk mee?
Ja, deze exceptionele kwaliteiten van de godenzonen hebben we met zijn allen mogen bewonderen. Bewonderen lijkt me de juiste kwalificatie want in plaats van veel kritiek op dit wangedrag lees ik in het ED van vandaag dat Van de Sar ons laat weten dat heel Europa zo genoten heeft van het heerlijke voetbal van Ajax.

Me dunkt, heer van de Sar, dat het heel Europa worst, wurst en sausage zal wezen of jouw clubje wel of niet tussen de echte grootmachten als figurant in de CL voorronde of groepsfase mee mag doen.
En dat heel Nederland nog harder zal juichen zodra er weer een 8 mei 2016 erlebnis komt en je egoistische, arrogante kliek wederom op zijn bek gaat. Waarna PSV juichend naar het Stadhuisplein trekt. :D

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 12 dec 2019, 12:25

Paco Casal schreef:
12 dec 2019, 10:34
Ook heel benieuwd naar. Want er loopt bij Ajax geen speler rond met de potentie van Ihattaren. Dat het maar de vraag is of deze spelers blijven volgend jaar, lijkt me inderdaad duidelijk. Zeker in het geval van Bergwijn zal dat niet het geval zijn. Malen heeft net voor 5 jaar getekend, Lammers heeft bijgetekend en ik zie de clubs nog niet in de rij staan voor Gakpo (waarvan ik denk dat de potentie ook wel meevalt).

Heel belangrijk: Ihattaren tekenen.
Dit verhaal geldt ook voor Ajax. Stel dat AZ kampioen wordt en CL gaat spelen, en Ajax de EL ingaat uiteindelijk. Dan zullen ook spelers daar weggaan, al is het maar om de salariskosten omlaag te brengen.
Triplets, it`s all about Triplets..

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 12 dec 2019, 12:49

Klopt, maar dat is wel heel erg 'wat als'. AZ kampioen en Ajax wat dan ook nog in de voorronde CL eruit vliegt, is wel een heel onrealistisch scenario.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 dec 2019, 12:54

Paco Casal schreef:
12 dec 2019, 12:49
Klopt, maar dat is wel heel erg 'wat als'. AZ kampioen en Ajax wat dan ook nog in de voorronde CL eruit vliegt, is wel een heel onrealistisch scenario.
Als AZ zondag gelijk komt met Ajax moet ik het nog maar zien. Dan komt de druk er daar ook volledig op..

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 12 dec 2019, 12:59

Natuurlijk, maar dan is het nog steeds een halve competitie. Ik verwacht dat zowel Ajax als PSV uiteindelijk boven AZ eindigt. En dan heeft AZ het prima gedaan.

En Ajax gaat zich via de voorronde van de CL gewoon plaatsen als het zover komt.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Persepolis » 12 dec 2019, 16:40

Zie bijna alle media in NL elkaar napraten over een transfer van van de Beek naar Real voor 55 miljoen euro, alles in kannen en kruiken behalve goedkeuring van Zidane. Allemaal verwijzen ze naar AS. Net op AS gekeken en google translate gebruikt, blijkt het verhaal wat anders te zijn. Er wordt een verhaal geschreven dat toen een journalist van AS na de uitschakeling van Ajax aan van de Beek vroeg of dit de kans groter maakt dat hij in januari vertrekt, de persofficier van Ajax het direct afkapte. Dit is aanleiding voor AS om te gaan speculeren of het toch gaat gebeuren. Er staat dat hij zelf graag wil, zijn contract geen probleem zou vormen als het zover komt en de transfersom van boven de 50 miljoen die Ajax verlangt evenmin. Tot zover niks nieuws eigenlijk. Uiteindelijk staat er dat hij dus kan komen als Zidane dat ook wilt. Maar Zidane wil veel liever Pogba. That's it. Ze eindigen ook met: We zullen zien of er in januari iets is veranderd.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 196 times

Bericht door koetje » 12 dec 2019, 18:44

Niemand (in de media) vraagt zich af wat Van de Beek toe zoeken heeft bij Real Madrid. Nou niks.

Het is een clubvoetballer die met zijn diepgang perfect aansluit bij de valse spitsen Tadic en Ziyech. Het is veelzeggend dat hij in een andere elftal (NL) een anonieme voetballer wordt. Lijkt in bijna alles op Klaassen.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 12 dec 2019, 21:24

Is een exacte kopie van Klaassen, speelt alleen met betere spelers om zich heen waardoor hij meer aandacht krijgt.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 12 dec 2019, 21:29

Hij is wel een stuk beter dan Klaassen, maar ik denk ook dat Real wat te hoog gegrepen is.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 13 dec 2019, 02:10

DeTaurus schreef:
12 dec 2019, 21:29
Hij is wel een stuk beter dan Klaassen, maar ik denk ook dat Real wat te hoog gegrepen is.
Ik denk het ook en ook Zidane is niet overtuigd, hij wil liever een echte topper met als 1e keus Pogba. Maar als het bestuur daar niet zo iemand wil betalen zullen ze wel uitkomen op van de Beek, hij is voor hun de "goedkope" optie.

Overigens weet ik niet of hij zoveel beter is dan Klaassen. De cijfers van van de Beek in de Eredivisie: 109 wedstrijden, 25 goals en 22 assists. Klaassen: 120 wedstrijden, 43 goals, 30 assists. Verschil is dat Klaassen met mindere spelers om zich heen en in een veel minder aanvallend Ajax speelde, en zelf uiteindelijk de meest bepalende speler was die de ploeg bij de hand nam met vele beslissende goals. Van de Beek speelt met betere spelers in een meer aanvallend team, is daardoor zelf "één van de" bepalende spelers en heeft hij het in een veel sterker team ook in de CL kunnen laten zien. Ik denk dat Klaassen het de afgelopen anderhalve jaar zeker niet minder had gedaan.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 13 dec 2019, 14:50

De kans dat AZ op gelijke hoogte komt is weer aanzienlijk gestegen.
Neres was al geblesseerd, Promes denkt Ten Hag dat hij niet mee kan doen daarnaast Ziyech en Tagliafico denkt hij wel dat ze kunnen spelen, maar hebben wel klachten.
Dus Ziyech en Tagliafico gaan met pijntjes spelen en we missen diepgang dan krijg je dus weer de Valencia variant... nee ik denk dat Ajax dit weekend blij mag zijn met een gelijkspelletje.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 dec 2019, 14:53

Sterker, AZ speelt eigenlijk heel leuk voetbal en het zou ook niet onverdiend zijn als ze op gelijke hoogte komen. Ik verwacht wel een stuntje. Dan es kijken hoe Ajax met die druk omgaat. Uitgeschakeld in de CL, in twee weken tijd zekere koppositie weggegeven. Pijntjes en blessures..

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 13 dec 2019, 14:58

J.B. schreef:
13 dec 2019, 14:53
Sterker, AZ speelt eigenlijk heel leuk voetbal en het zou ook niet onverdiend zijn als ze op gelijke hoogte komen. Ik verwacht wel een stuntje. Dan es kijken hoe Ajax met die druk omgaat. Uitgeschakeld in de CL, in twee weken tijd zekere koppositie weggegeven. Pijntjes en blessures..
AZ heeft wel alle geluk van dien vind ik, tegen jullie hadden jullie veel blessures, nu tegen ons dat geluk hebben ze.
Terwijl ze zelf geen pijntjes hebben, ik had het wel willen zien, maar dat zien we de 2e seizoenshelft waarschijnlijk met een volledige fitte selectie van Ajax.
Want ik vind de verdediging van AZ maar bijzonder matig middenveld wel aardig maar niet top, aanval is natuurlijk heel erg goed.
Maar als ik eerlijk mag zijn, ik denk dat AZ nu langszij kan komen, maar dat ze uiteindelijk gaan instorten en dat PSV en Ajax alsnog voor de titel gaan strijden samen.
Want wat als AZ een Stengs en Boadu kwijt geraken? dan is het gewoon letterlijk niks meer.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 dec 2019, 15:02

Ajacied1988 schreef:
13 dec 2019, 14:58
Want ik vind de verdediging van AZ maar bijzonder matig
Verdediging matig? Hmm, kijkende naar het doelsaldo

1. Ajax 52-14
2. AZ 38- 8

wie is er hier matig?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 266 times
Been thanked: 290 times

Bericht door TomPSV » 13 dec 2019, 15:05

Dat is wel erg knap van AZ met spelers als Wuytens, Vlaar en die Griek. Nu staat zelfs tuinkabouter Clasie al een tijdje centraal achterin.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 13 dec 2019, 15:05

J.B. schreef:
13 dec 2019, 15:02
Ajacied1988 schreef:
13 dec 2019, 14:58
Want ik vind de verdediging van AZ maar bijzonder matig
Verdediging matig? Hmm, kijkende naar het doelsaldo

1. Ajax 52-14
2. AZ 38- 8

wie is er hier matig?
Als gehele elftal verdedig je , want de verdediging begint bij de voorhoede dat mag wel gezegd worden, dit zijn statistieken maar ik vind dit deels wat van te zeggen.
Tuurlijk ze hebben bijzonder weinig tegengoals gekregen, maar ze spelen heel goed als team dat zeg je zelf ook terecht dat is ook de sterkte van dit AZ, met voorin Stengs en Boadu die het verschil maken.
Maar Wijndal Wuytens Vlaar en Svensson vind ik niet goed, dat vind ik zelfs maar mager, maar dat is verschil in mening denk ik.

@Tom PSV
100% mee eens.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 dec 2019, 15:09

Als er mij iets is duidelijk geworden bij Ajax is dat de achilleshiel achterin ligt. AZ heeft aanvallend potentie (meer dan Willem II) om die zwakke defensie daar (op Onana na dan) aan gort te spelen. En zonder Promes is Ajax aanvallend tandeloos gebleken. Ik verwacht dat AZ gaat winnen derhalve

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 13 dec 2019, 15:13

@J.B.

Dat denk ik dus ook, op dit moment zonder Promes en Neres zal AZ verwacht ik gaan winnen, maar de competitie duurt nog heel lang maar we gaan het zien, ik zou in ieder geval zondag juichen als we een puntje pakken tegen AZ met dit elftal.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 13 dec 2019, 15:36

Ajax is sterker dan AZ maar als je naar de laatste weken kijkt dan kan het balletje zomaar verkeerd vallen.

Het resultaat maakt me niet zo uit. Vind het ook wel wat hebben als we weer wat meer uitzicht op de tweede plaats hebben.

Gesloten