Eredivisie 2019/2020

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 163 times
Been thanked: 317 times

Eredivisie 2019/2020

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 17:10

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Uiteraard is topsport niet alleen maar gezond voor je lichaam. En omdat de echte topsporters hun lichaam vaak extreem uitputten om hier trainingsvoordeel uit te halen, zijn ze inderdaad vatbaarder voor ziektes. Kijk alleen al maar naar hoe veel renners er ziek naar huis moeten tijdens een Tour de France (toegegeven, wielrennen is wat dat betreft nog wel wat extremer dan voetbal).

Echter, door hun fysieke gesteldheid herstellen topsporters ook relatief snel van ziektes.

Het coronavirus zal, voor het overgrote deel van de voetballers, geen directe bedreiging zijn. Maar uiteraard kunnen deze mensen het wél overdragen op andere, meer kwetsbare mensen.
Daarom lijkt het erg krom om voetbalwedstrijden, op welk niveau dan ook, wél doorgang te laten vinden, terwijl andere mensen verplicht anderhalve meter afstand moeten houden en niet in groepen naar buiten mogen. De logica is daarin ver te zoeken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 777 times
Been thanked: 2354 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:20

zondagintzuiden schreef:
24 mar 2020, 15:29
Bijeenkomsten met meerdere personen zijn verboden tot 1 juni,
Dit is gelul. Klopt niet en fakenews.

Ze hebben het over evenementen en 'samenkomsten', die laatste term is erbij genoemd omdat niet alles een 'evenement' is maar wel degelijk een georganiseerd 'evenementje' waarvan men nu al wil laten weten dat men de organisatie kan stoppen.

Horeca valt ook niet onder het verbod van 'tot 1 juni'.
El Sordo schreef:
24 mar 2020, 15:34
Ze zijn hartstikke gek en vergeten keer op keer de voorbeeldfunctie die niet alleen profclubs, maar ook individuele voetballers hebben. Het risico op longaandoeningen lijkt me voor een ook profsporter vrij groot. Alle sportevenementen liggen plat, La Liga is voor onbepaalde tijd gecanceld, de OS is uitgesteld, maar de KNVB wil gewoon rustig bekijken of ze 6 april weer kunnen beginnen. Onverantwoord, kortzichtig en oliedom 'leiderschap'.
Ze willen alleen de deur open houden om te kunnen schakelen als de cijfers de goede kant op gaan. Als de clubs op 1 mei weer kunnen trainen dan kan je op 1 juni weer gaan spelen. Alle opties openhouden, waarom op 24 maart alles afblazen als de UEFA zelfs er een maand aan vast wil plakken tot 31 juli en daar ook een regeling voor contracten over aan het verzinnen is.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 17:24

Dat ze vanuit de KNVB alle opties openhouden begrijp ik.
Maar dat de regel vanuit de overheid van anderhalve meter afstand houden blijkbaar niet geldt op een voetbalveld, begrijp ik niet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:27

Voorlopig geldt dat alleen tot 6 april hè? Horeca open of dicht ook tot 6 april. en ja: dat zal wel langer worden, maar het wordt iedere twee weken geëvalueerd. Hou alles open.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 755 times
Been thanked: 827 times

Bericht door El Sordo » 24 mar 2020, 17:29

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:20
Ze willen alleen de deur open houden om te kunnen schakelen als de cijfers de goede kant op gaan. Als de clubs op 1 mei weer kunnen trainen dan kan je op 1 juni weer gaan spelen. Alle opties openhouden, waarom op 24 maart alles afblazen als de UEFA zelfs er een maand aan vast wil plakken tot 31 juli en daar ook een regeling voor contracten over aan het verzinnen is.
Dat snap ik ook wel. Het zou dan verstandiger zijn om dát gewoon te communiceren: 'He jongens, we weten dat de situatie van dag tot dag, van week tot week verandert. We werken aan verschillende scenario's en hebben daarvoor contact met andere competities en de UEFA en de FIFA. Momenteel is vooral de algemene volksgezondheid en daarmee de gezondheid van onze sporters onze prioriteit.'

Als je nu met een mogelijk scenario voor 6 april komt snap je er helemaal niets van én begrijp je ook niet watvoor onrust dit bij voetballers zelf kan veroorzaken. Eenieder die denkt dat dergelijke bijeenkomsten (wat een training nou eenmaal is) op 6 april weer op kunnen starten is wmb behoorlijk naief.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2008 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:33

El Sordo schreef:
24 mar 2020, 17:29
ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:20
Dat snap ik ook wel. Het zou dan verstandiger zijn om dát gewoon te communiceren: 'He jongens, we weten dat de situatie van dag tot dag, van week tot week verandert. We werken aan verschillende scenario's en hebben daarvoor contact met andere competities en de UEFA en de FIFA. Momenteel is vooral de algemene volksgezondheid en daarmee de gezondheid van onze sporters onze prioriteit.'

Als je nu met een mogelijk scenario voor 6 april komt snap je er helemaal niets van én begrijp je ook niet watvoor onrust dit bij voetballers zelf kan veroorzaken. Eenieder die denkt dat dergelijke bijeenkomsten (wat een training nou eenmaal is) op 6 april weer op kunnen starten is wmb behoorlijk naief.
KNVB, UEFA en FIFA = communiceren?? Nooit iets van gemerkt..
Only in it for the money

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 24 mar 2020, 17:35

Touché :mrgreen:
Viviría como él

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 17:50

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:27
Voorlopig geldt dat alleen tot 6 april hè? Horeca open of dicht ook tot 6 april. en ja: dat zal wel langer worden, maar het wordt iedere twee weken geëvalueerd. Hou alles open.
Maar waarom andere maatregelen dan nu al tot 1 juni....?

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 692 times
Been thanked: 242 times

Bericht door milansandro » 24 mar 2020, 17:53

Toch mooi..
Helemaal uit Cuba om de Italianen te helpen..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:58

Brael schreef:
24 mar 2020, 17:50
ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:27
Maar waarom andere maatregelen dan nu al tot 1 juni....?
Bijna geen maatregelen gaan tot juni. Bijna nul. Alleen zaken waarvoor weken organisatie voor nodig is heeft men eruit gegooid tot 1 juni. De rest wordt iedere twee weken geëvalueerd.

Maar dat werd pas bij de vragen duidelijk. Rutte trekt zelf ook het boetekleed aan dat het niet helder was:

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 18:05

Ah kijk, als brave burger gewoon de mededelingen op de persconferentie kijken is al niet meer voldoende....

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 mar 2020, 18:15

Het is ook moeilijk om hele regelingen in zo’n persconferentie te stoppen terwijl het eigenlijk gaat om de essentie van de boodschap.

Snap best dat ze aan dat soort zaken geen prioriteit hebben gegeven.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 18:31

En het moet ook in simpele taal worden uitgelegd. Maar voor mij was de boodschap overigens wel duidelijk. Maar dat was het tijdens de toespraak vorige week ook al. dat zal wel aan mij liggen dan..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 18:45

J.B. schreef:
24 mar 2020, 18:31
En het moet ook in simpele taal worden uitgelegd. Maar voor mij was de boodschap overigens wel duidelijk. Maar dat was het tijdens de toespraak vorige week ook al. dat zal wel aan mij liggen dan..
Komt waarschijnlijk omdat je deels ook online leeft en daardoor bijzonder breed en goed geïnformeerd bent. Er zijn groepen mensen die kijken zoiets zonder verwachtingen omdat ze geen idee hebben. Iedereen die zich veel online begeeft zal heel weinig verrassingen gehoord hebben dus kan je je makkelijker focussen op de details in zo'n persco.

Er wordt nog wel eens afgegeven op twitter hier, maar als je gewoon gezond blijft nadenken kan je bijna niet breder en beter geïnformeerd worden als je alle nieuw bronnen daar beschikbaar hebt. Iedereen die tegen twitter aantrapt vergelijk ik een beetje met opa en oma die het internet niets vonden. Uiteindelijk gaat het niet om het medium, maar om de informatie die je volgt en die je weegt.

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 24 mar 2020, 18:47

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 24 mar 2020, 18:50

Ah, Twitter is een soort online Telegraaf. Als je maar goed nadenkt en tussen de regels leest (en altijd over alles een mening wil hebben) is het best een goede informatiebron :mrgreen:
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 18:55

Veel mensen die niet op twitter zitten maken er graag een karikatuur van natuurlijk. Een beetje zoals oude mensen over internet doen natuurlijk. Je kiest zelf wat je kijkt en leest op het internet, Twitter is niet anders natuurlijk.

Als je zegt dat je iets via twitter gelezen hebt dan schiet iedereen in de stress. Maar wat als het nou een doorclick naar FTM of NRC was? Of een video van een persco van de minpres cs? Het is net zo goed of slecht als boeken lezen: lees je boeken over complottheoriën of lees je andere boeken?

Een bepaalde wijze van media verketteren is echt zo heel erg dom. Een beetje net zo wereldvreemd als refo's met televisie, totdat ze erachter kwamen dat er ook kerkdiensten op te zien waren en dat de EO bestond.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 144 times

Bericht door Voijke » 24 mar 2020, 18:57

Ajacied1988 schreef:
24 mar 2020, 15:31
Daarnaast is voetbal een contactsport, onmogelijk om de 1,5 meter van elkaar in acht te nemen.
Lukte Ajax tegen AZ bij balbezit AZ anders verdomt aardig

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 24 mar 2020, 19:10

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 18:55
Veel mensen die niet op twitter zitten maken er graag een karikatuur van natuurlijk. Een beetje zoals oude mensen over internet doen natuurlijk. Je kiest zelf wat je kijkt en leest op het internet, Twitter is niet anders natuurlijk.

Als je zegt dat je iets via twitter gelezen hebt dan schiet iedereen in de stress. Maar wat als het nou een doorclick naar FTM of NRC was? Of een video van een persco van de minpres cs? Het is net zo goed of slecht als boeken lezen: lees je boeken over complottheoriën of lees je andere boeken?

Een bepaalde wijze van media verketteren is echt zo heel erg dom. Een beetje net zo wereldvreemd als refo's met televisie, totdat ze erachter kwamen dat er ook kerkdiensten op te zien waren en dat de EO bestond.
Het grappige is dat je nu zélf een karikatuur maakt van degenen die daar zogenaamd een karikatuur van maken. Dat Twitter een interessante vergaarbak is voor o.a. links naar interessante lectuur, pleit natuurlijk niet per definitie voor Twitter als boeiend medium. Media verketteren doet overigens niemand hier, vrijwel iedereen is afhankelijk van 'media' als informatievoorziening. Ikzelf vind het vluchtige karakter van twitter verschrikkelijk, de veelvoud aan non seq-'meningen' en -- in veel gevallen (let op) -- leidt dat ertoe dat mensen niet meer nadenken óf enkel nadenken binnen geschetste, en vaak erg nauwe, kaders.

Ieder haar of zijn ding, natuurlijk, aan mij is het niet besteed. En dat maakt me niet 'oud' en zéker niet wereldvreemd, integendeel, maar ik haal informatie en/of kennis liever ergens anders vandaan en consumeer die graag wat minder gezwind.

Terug naar de Eredivisie: ik hoop dat alles wordt geschrapt en Ajax alsnog als vierde eindigt.
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 19:14

El Sordo schreef:
24 mar 2020, 19:10
Het grappige is dat je nu zélf een karikatuur maakt van degenen die daar zogenaamd een karikatuur van maken.
Ik weet niet of het een karikatuur is. Wordt vaak gebruikt op het forum: 'Oh dat komt van twitter'. Vroeger was dat 'oh het komt van internet'. Twitter is een informatiebron en je bepaalt zelf welke info je tot je neemt.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 24 mar 2020, 19:18

Ik had het over de oude mensen-metafoor. Verder ontken ik toch niet dat iedereen zelf bepaalt welke informatie zij/hij tot zicht neemt? Moet iedereen vooral lekker zelf weten, natuurlijk.

Edit: genoeg over Twitter. Jij vindt het klaarblijkelijk een leuk medium, ik niet. Soit.
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 19:31

Inderdaad.

On topic: ik heb goede hoop dat we nog wedstrijden gaan zien deze competitie. Of het er twee of twintig zijn weet ik niet, maar er gaat nog wat gebeuren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 19:49

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 18:45
J.B. schreef:
24 mar 2020, 18:31
Komt waarschijnlijk omdat je deels ook online leeft
:( :cry:
Only in it for the money

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1190 times

Bericht door ruuddevil » 24 mar 2020, 19:51

Ik denk van niet. De shit gaat voorlopig alleen maar groter worden. En spelen zonder publiek is in theorie leuk, maar zal in de praktijk teveel problemen geven.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 485 times
Been thanked: 136 times

Bericht door Woodenshoes » 24 mar 2020, 20:52

En gaan ze dan tenslotte het kampioensfeestje weer verbieden als het virus nog rondwaart. Lijkt me niet heel wijs om het te vieren, maar ook weer niet om te verbieden. Bij beiden succes op enorme bak problemen. 1 voordeel: hebben wij in Brabant dit jaar relatief weinig last van.

Of word het een virtueel kampioensfeest?

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 88 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 24 mar 2020, 22:28

Gewoon schrappen dit seizoen, niet gespeeld. Geen OS, geen EK. Met zn allen thuisblijven, en hopen dat we in Augustus opnieuw kunnen starten. We gaan sowieso een uitdaging krijgen in Europa met de EL en CL wedstrijden. Want dit gedoe woedt nog wel even door op ons continent, voetballen voor 30 juni? Het lijkt mij sterk.

Plaats reactie