Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 205 times

Ajax III

Bericht door koetje » 26 jun 2020, 14:49

Massimo schreef:
26 jun 2020, 14:45
Aad de Mos heeft in ieder geval niet dwarsgelegen toen.
Hij had een klasse-actie door zijn opruiende keeper te wisselen in de rust. Dit deed hij om te voorkomen dat de wedstrijd gestaakt werd en je dan een situatie zou krijgen dat Ajax, AZ veel eerder klaar zouden zijn en PSV dan wist waar het aan toe was de laatste 20 minuten. Aad steeg toen boven de materie uit. De keeper die er inkwam was overigens nog beter (Velthuis) met een paar geweldige reddingen.

tijn0
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 167 times
Been thanked: 219 times

Bericht door tijn0 » 26 jun 2020, 15:57

http://www.ajaxshowtime.com/article/hoo ... bben-.html

Tja, zelf heeft Sneijder ook proberen om te kopen. Dus wat is zijn punt?

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 26 jun 2020, 19:56

koetje schreef:
26 jun 2020, 14:49
Massimo schreef:
Aad de Mos heeft in ieder geval niet dwarsgelegen toen.
Hij had een klasse-actie door zijn opruiende keeper te wisselen in de rust. Dit deed hij om te voorkomen dat de wedstrijd gestaakt werd en je dan een situatie zou krijgen dat Ajax, AZ veel eerder klaar zouden zijn en PSV dan wist waar het aan toe was de laatste 20 minuten. Aad steeg toen boven de materie uit. De keeper die er inkwam was overigens nog beter (Velthuis) met een paar geweldige reddingen.
Dit gezeur is al eens eerder langsgekomen (weet niet meer hoe of wat). Piet Velthuizen was een prima keeper en sowieso beter dan die kwibus die de eerste helft bijna de Oost tribune op wou rennen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 26 jun 2020, 19:59

Met name Lazovic maakte het bont. Die zou naar PSV gaan of had zelfs al getekend en wilde natuurlijk de CL in. Hij zei voor de wedstrijd dat hij rustiger aan zou doen en tijdens de wedstrijd legde hij zelfs de bal klaar voor Gomes voor een snelle doeltrap.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 495 times
Been thanked: 537 times

Bericht door El Sordo » 26 jun 2020, 20:26

Met name Lazovic, ja. De rest van Vitesse had er ook geen zin in en liet PSV doelbewust z'n gang gaan. Als Lazovic het niet 'zo bont had gemaakt' had hij drie keer gescoord. Allemaal omdat ze een shirtje van Timmy Simons te bemachtigen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 26 jun 2020, 21:23

Interesse in Jahanbaks volgens de huiskrant.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 50 times
Been thanked: 273 times

Bericht door Jwoeloe » 26 jun 2020, 21:25

Waarom worden wij altijd een jaar of een half jaar eerder al gelinkt aan een speler waar zij interesse in blijken te hebben? :P

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 26 jun 2020, 21:33

Wel een erg fijne speler. Hopelijk gaat het niet door dus.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 26 jun 2020, 21:40

Kopen kopen kopen.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 26 jun 2020, 23:11

lol wat een gezeik. Ze hebben het zelf verkloot en zover ik heb meegemaakt gaan vrije trappen binnen de 16 zelden in de goal, en winnen topclubs (ook toen) regelmatig wel met 4 goals verschil in eigen huis van middenmotors, dus om die dingen als argument te gebruiken.. Plus, Gomes maakte de grootste blunder in die wedstrijd :lol: en kreeg PSV nog een goal onterecht afgekeurd. Als favoriet AZ het verkloot en je hebt 3 goals nodig tegen Willem II en je scoort er 2, waaronder een lucky van Emanuelson, moet je nergens anders kijken dan in de spiegel. Blijft een van de mooiste kampioenschappen ooit :D

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Het Kanon » 26 jun 2020, 23:19

Persepolis schreef:
26 jun 2020, 23:11
lol wat een gezeik. Ze hebben het zelf verkloot en zover ik heb meegemaakt gaan vrije trappen binnen de 16 zelden in de goal, en winnen topclubs (ook toen) regelmatig wel met 4 goals verschil in eigen huis van middenmotors, dus om die dingen als argument te gebruiken.. Plus, Gomes maakte de grootste blunder in die wedstrijd :lol: en kreeg PSV nog een goal onterecht afgekeurd. Als favoriet AZ het verkloot en je hebt 3 goals nodig tegen Willem II en je scoort er 2, waaronder een lucky van Emanuelson, moet je nergens anders kijken dan in de spiegel. Blijft een van de mooiste kampioenschappen ooit :D
Waarom kregen ze een vrije trap? Waarom raapt die keeper van Willem II een simpele treugspeelbal op, was die gast omgekocht of zo?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 26 jun 2020, 23:26

Massimo schreef:
Aad de Mos heeft in ieder geval niet dwarsgelegen toen. Sneijder mag verder vooral naar zichzelf kijken, want Ajax had ook met 3-0 kunnen winnen en verstierde zelf de indirecte vrije trap in de 16 vlak voor tijd. En eventuele aanmoedigingspremies waren in die tijd, waarschijnlijk nu ook nog, de normaalste zaak van de wereld. Uiteindelijk ging het in eerste instantie om AZ terwijl Excelsior al veilig was.
Excelsior was niet veilig, die moesten de nacompetitie in. Door de 3 punten tegen AZ hielden zij RKC en ontliepen ze een sterk VVV. Ben toen nog met een paar man naar RBC - Excelsior en de return geweest om Excelsior te ‘ondersteunen’ als bedankje 😉.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 26 jun 2020, 23:27

Het Kanon schreef:
26 jun 2020, 23:19
Persepolis schreef:
Waarom kregen ze een vrije trap? Waarom raapt die keeper van Willem II een simpele treugspeelbal op, was die gast omgekocht of zo?
Plus die joekel van een kans voor Cristiano...die mis je anders ook nooit😉
Verder had Vitesse natuurlijk wel aan het einde een pingel moeten hebben bij ons, maar goed Vink was ons wel goed gezind die dag.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door Het Kanon » 26 jun 2020, 23:40

PCGC schreef:
26 jun 2020, 23:27
Het Kanon schreef:
26 jun 2020, 23:19
Persepolis schreef:

Plus die joekel van een kans voor Cristiano...die mis je anders ook nooit😉
Verder had Vitesse natuurlijk wel aan het einde een pingel moeten hebben bij ons, maar goed Vink was ons wel goed gezind die dag.
Nah, een glaszuivere goal van Koné werd afgekeurd wegens buitenspel. En wij hadden zelf een penalty moeten krijgen denk ik.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jun 2020, 00:08

Dat lag natuurlijk niet aan Vink, die werd geattendeerd door zijn debiele grensrechter. Die pingel voor ons was echt niks.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 27 jun 2020, 06:37

Jahanbaksz dus, ben er zelf niet kapot van.
Dat betekent dus definitief dat Promes naar 10 gaat verkassen verwacht ik.
Anders heb je met Neres Antony Promes jahanbaksz en eventueel Tadic, met daarachter Hansen veel teveel aanvallers waar we middenvelders (kwalitatief) tekort komen.
Daarnaast komt jahanbaksz het best tot zijn recht als rechtsbuiten.
Zowel Neres en Antony zijn beter.
Niet nodig dus.
Ik zou het liefste een goede 6 zien komen daar licht de prioriteit.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Voijke » 27 jun 2020, 09:07

denk eerder dat Promes de nieuwe rechtsback wordt.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 27 jun 2020, 09:32

Je hebt Antony nooit zien spelen en toch is hij sowieso beter dan Jankebas. Bijzonder.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 27 jun 2020, 09:44

@Voijke
Dat zou ook een optie kunnen zijn als Dest gaat vertrekken.

@TomPSV
Antony heb ik een paar wedstrijden zien spelen, is zeer balvaardig, goede actie, een speler die past bij Ajax.
Jahanbaksz is een speler met een goede rechterbeen, is redelijk snel en is meer een ouderwetse buitenspeler met een voorzet.
Met Tadic in de punt heb je meer aan een speler die goed in de combinatie is gemixed met diepgang.
Jahanbaksz in de kleine ruimte is niet zo heel sterk.
Past niet bij Ajax ben ik bang.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jun 2020, 09:56

Ajax is kut.
De reden dat hij kind aan huis is in stadion Galgenwaard, vindt Sneijder logisch „Nadat ik ben gestopt, heb ik nooit iets van Ajax vernomen, niets. Terwijl FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren gelijk bij me op de stoep stond en omarmde als Utrechts ventje. Pas toen ik een box kocht, zocht Van der Sar contact.”

Deze maand werd Sneijder door de harde kern van Ajax op een verschrikkelijke manier neergezet met een soort van open brief met de ergste verwensingen, typeringen en met een balkje door zijn ogen. Sneijder moest het niet meer wagen in de buurt van Amsterdam te komen, waarop hij reageerde met een filmpje dat hij op de A2 langs de Johan Cruijff ArenA reed.

„Het meest teleurstellende voor mij is dat Ajax zich tot op de dag van vandaag niet openlijk distantieert van die bedreigingen.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 386 times
Been thanked: 247 times

Bericht door Grasmat » 27 jun 2020, 10:08

Ik zou om meerdere redenen echt nooit voor die grafclub kunnen voetballen.

(waarvan overmatig lichaamsgewicht en totaal gebrek aan conditie een van de voornaamste redenen is)

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Bericht door Sensation » 27 jun 2020, 10:53

ShovingNE2 schreef:
27 jun 2020, 09:56
Ajax is kut.
De reden dat hij kind aan huis is in stadion Galgenwaard, vindt Sneijder logisch „Nadat ik ben gestopt, heb ik nooit iets van Ajax vernomen, niets. Terwijl FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren gelijk bij me op de stoep stond en omarmde als Utrechts ventje. Pas toen ik een box kocht, zocht Van der Sar contact.”

Deze maand werd Sneijder door de harde kern van Ajax op een verschrikkelijke manier neergezet met een soort van open brief met de ergste verwensingen, typeringen en met een balkje door zijn ogen. Sneijder moest het niet meer wagen in de buurt van Amsterdam te komen, waarop hij reageerde met een filmpje dat hij op de A2 langs de Johan Cruijff ArenA reed.

„Het meest teleurstellende voor mij is dat Ajax zich tot op de dag van vandaag niet openlijk distantieert van die bedreigingen.
Bizar als je zo met een clubheld omgaat, en t dan gek vinden dat hij sympathie voor Utrecht heeft.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 27 jun 2020, 10:54

TomPSV schreef:
27 jun 2020, 09:32
Je hebt Antony nooit zien spelen en toch is hij sowieso beter dan Jankebas. Bijzonder.
Gakpo is een klasse beter dan Antony als we naar de stats kijken. En Gakpo is niet eens onbetwist hier :lol:
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 27 jun 2020, 11:06

Ykhim schreef:
27 jun 2020, 10:54
TomPSV schreef:
27 jun 2020, 09:32
Gakpo is een klasse beter dan Antony als we naar de stats kijken. En Gakpo is niet eens onbetwist hier :lol:
Statistieken zeggen deels iets, vind Gakpo ook een zeer talentvolle speler dat buiten de discussie.
Maar Antony mist inderdaad nog rendement, maar is wel heel handig aan de bal.
Rendement komt bij de meestespelers pas op latere leeftijd, dus hij heeft de tijd.
Maar het is en blijft afwachten hoe dat soort spelers zich ontwikkelen.
Mooi voorbeeld, Vd Vaart had meer talent dan Sneijder maar Sneijder heeft het verder geschopt.
Maar het ging mij meer om, Ajax heeft zat kwaliteit spelers voorin, dan is een extra aanvaller overbodig.
Middenvelders missen we kwaliteit, had liever dat ze voor een type Propper zouden gaan.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jun 2020, 11:08

Ajacied1988 schreef:
27 jun 2020, 11:06
Rendement komt bij de meestespelers pas op latere leeftijd, dus hij heeft de tijd.
Recordaankoop Ajax: "Hij heeft de tijd."

Stuk gaan ik doe.

Plaats reactie