Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 916 times
Been thanked: 1225 times

Ajax III

Bericht door ruuddevil » 05 aug 2020, 11:21

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Moeten we nu het hele competitie schema weer omgooien voor Ajax? Of willen ze de eerste helft van de competitie schriftelijk afdoen en daarvoor 51 punten krijgen?

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 783 times
Been thanked: 848 times

Bericht door El Sordo » 05 aug 2020, 11:29

Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 79 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 05 aug 2020, 12:38

Je zet het als grap maar is helemaal niet onwaarschijnlijk

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 57 times

Bericht door Johan-Cruijff » 05 aug 2020, 13:46

TylerDurdn schreef:
05 aug 2020, 11:13
Las dit onder een artikel over Frenkie, heeft er iemand 72 dwangbuizen liggen?
Die supporters zijn echt zwaar geïndoctrineerd.

Suarez 75 augustus 2020 om 08:03 72
Frenkie speelde nooit centraal. Hij speelde bij Ajax links centraal in een vrije rol en liet zich vaak uitzakken aan de linkerkant naast Blind om van daaruit het spel te maken door in te dribbelen, spelers tussen de linies aan te spelen en vaak Tagliafico weg te steken. Laag op het veld was zijn spel bijna onverdedigbaar. Door De Jong controleerde Ajax bijna elke wedstrijd, hij dribbelde in, was balvast en aanspeelbaar en domineerde elke wedstrijd. Oranje miste ook een gedegen opbouw van achteruit en vanuit zijn rol links centraal bleek Frenkie echt het ontbrekende puzzelstukje. Ik vind de CDM-positie minder passen, nu hij minder vrijheid heeft om weg te dribbelen en uit te zakken naar een zijkant van het veld. Ik vind het jammer dat Barcelona geen kleine aanpassing doet om mijns inziens de beste controlerende middenvelder van de wereld optimaal te laten renderen.
Toch staan er veel waarheden in mijns inziens. Wat gechargeerd links en rechts, dat ook zeker. Je hoort mij bijvoorbeeld niet zeggen dat hij de beste van de wereld is op die positie. Maar dat hij links centraal in een vrije rol het best rendeert wanneer hij het voortouw kan nemen in de opbouw lijkt me duidelijk. Ook dat zijn rol in Oranje belangrijk is en dat we zo'n type speler nog niet hadden. Hij laat andere jongens beter spelen en durft initiatief te nemen. Daartegenover staat natuurlijk wel dat hij bij zijn team met Busquets niet zomaar even een speler voor zich heeft. Het is een Catalaanse jongen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen en het simpel en effectief voetballen tot een kunst verheven heeft. Ziet er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong, maar hij heeft een heel belangrijke rol bij zowel Barcelona als het Spaanse elftal. Dat wordt wel eens onderschat, niet alleen door Ajaxfans die De Jong graag op zijn beste plek zien. Uiteindelijk staat Busquets hoger in de pikorde en is hij op zijn positie onomstreden. Pech voor De Jong dus. Zelf had ik ze wel eens naast elkaar willen zien, dus een dubbele zes met De Jong links in de zone en Busquets rechts. Een dan een dynamische tien met rendement voor die twee. Maar dat lijkt onder de huidige trainer niet te gaan gebeuren. Is ook weer een heel andere discussie trouwens, meer iets voor het Spaans voetbal topic.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 499 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Woodenshoes » 05 aug 2020, 14:07

Johan-Cruijff schreef:
05 aug 2020, 13:46

Daartegenover staat natuurlijk wel dat hij bij zijn team met Busquets niet zomaar even een speler voor zich heeft. Het is een Catalaanse jongen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen en het simpel en effectief voetballen tot een kunst verheven heeft. Ziet er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong, maar hij heeft een heel belangrijke rol bij zowel Barcelona als het Spaanse elftal.
Huh?? De dribbels van Busquets zien er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong.
Lees ik hieruit dat je dribbels van De Jong tenminste een beetje spectaculair er uit ziet zien?

@TylerDurdn heeft gelijk: Ajax-supporters zijn geïndoctrineerd.
Sinds wanneer ziet het er spectaculair uit als een postbode een brief bezorgd bij de buurman?

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 57 times

Bericht door Johan-Cruijff » 05 aug 2020, 14:20

Woodenshoes schreef:
05 aug 2020, 14:07
Johan-Cruijff schreef:

Daartegenover staat natuurlijk wel dat hij bij zijn team met Busquets niet zomaar even een speler voor zich heeft. Het is een Catalaanse jongen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen en het simpel en effectief voetballen tot een kunst verheven heeft. Ziet er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong, maar hij heeft een heel belangrijke rol bij zowel Barcelona als het Spaanse elftal.
Huh?? De dribbels van Busquets zien er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong.
Lees ik hieruit dat je dribbels van De Jong tenminste een beetje spectaculair er uit ziet zien?
Ik weet niet hoe vaak jij naar Barcelona kijkt, maar ik zie Busquets niet zo vaak dribbelen als De Jong dat deed bij Ajax op die positie. Busquets vind ik qua spel minder spectaculair, maar wel oer- en oerdegelijk. Dat is een compliment overigens, geen verwijt. Hij is super balvast en een mooie functionele techniek. Oogt simpel, is wel lastig. Maar de dribbels van De Jong vind ik spectaculairder om naar te kijken, ik ken maar weinig spelers met die speelstijl.
@TylerDurdn heeft gelijk: Ajax-supporters zijn geïndoctrineerd.
Sinds wanneer ziet het er spectaculair uit als een postbode een brief bezorgd bij de buurman?
Tsja, dan heb je gewoon een heel andere visie denk ik. Dat kan en mag ook natuurlijk, no offense. Een postbode voetballers is in mijn beleving iemand die loopt met de bal terwijl dat niet hoeft. De Jong zie ik vooral veel verticaal dribbelen en progressie voorwaarts maken. Dan zijn dribbels effectief. De manier waarop hij versnelt en tegenstanders passeert vind ik spectaculair te noemen, die kwaliteiten zijn niet veel andere spelers op zijn positie gegeven.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 499 times
Been thanked: 137 times

Bericht door Woodenshoes » 05 aug 2020, 14:58

@Johan-Cruijff Je hebt gelijk. Ik heb een hele andere visie daarop. Mede daarom ben ik dus ook geen fan van jouw club. :D

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2389 times
Been thanked: 488 times

Bericht door TylerDurdn » 05 aug 2020, 15:10

Johan-Cruijff schreef:
TylerDurdn schreef:
05 aug 2020, 11:13
Las dit onder een artikel over Frenkie, heeft er iemand 72 dwangbuizen liggen?
Die supporters zijn echt zwaar geïndoctrineerd.

Suarez 75 augustus 2020 om 08:03 72
Frenkie speelde nooit centraal. Hij speelde bij Ajax links centraal in een vrije rol en liet zich vaak uitzakken aan de linkerkant naast Blind om van daaruit het spel te maken door in te dribbelen, spelers tussen de linies aan te spelen en vaak Tagliafico weg te steken. Laag op het veld was zijn spel bijna onverdedigbaar. Door De Jong controleerde Ajax bijna elke wedstrijd, hij dribbelde in, was balvast en aanspeelbaar en domineerde elke wedstrijd. Oranje miste ook een gedegen opbouw van achteruit en vanuit zijn rol links centraal bleek Frenkie echt het ontbrekende puzzelstukje. Ik vind de CDM-positie minder passen, nu hij minder vrijheid heeft om weg te dribbelen en uit te zakken naar een zijkant van het veld. Ik vind het jammer dat Barcelona geen kleine aanpassing doet om mijns inziens de beste controlerende middenvelder van de wereld optimaal te laten renderen.
Toch staan er veel waarheden in mijns inziens. Wat gechargeerd links en rechts, dat ook zeker. Je hoort mij bijvoorbeeld niet zeggen dat hij de beste van de wereld is op die positie. Maar dat hij links centraal in een vrije rol het best rendeert wanneer hij het voortouw kan nemen in de opbouw lijkt me duidelijk. Ook dat zijn rol in Oranje belangrijk is en dat we zo'n type speler nog niet hadden. Hij laat andere jongens beter spelen en durft initiatief te nemen. Daartegenover staat natuurlijk wel dat hij bij zijn team met Busquets niet zomaar even een speler voor zich heeft. Het is een Catalaanse jongen die de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen en het simpel en effectief voetballen tot een kunst verheven heeft. Ziet er minder spectaculair uit dan de dribbels van De Jong, maar hij heeft een heel belangrijke rol bij zowel Barcelona als het Spaanse elftal. Dat wordt wel eens onderschat, niet alleen door Ajaxfans die De Jong graag op zijn beste plek zien. Uiteindelijk staat Busquets hoger in de pikorde en is hij op zijn positie onomstreden. Pech voor De Jong dus. Zelf had ik ze wel eens naast elkaar willen zien, dus een dubbele zes met De Jong links in de zone en Busquets rechts. Een dan een dynamische tien met rendement voor die twee. Maar dat lijkt onder de huidige trainer niet te gaan gebeuren. Is ook weer een heel andere discussie trouwens, meer iets voor het Spaans voetbal topic.
De Jong is goed in het creëren van een man meer situatie (mede door zijn dribbels)in de opbouw, het versnellen van de opbouw en de bal tussen de linies door te spelen en aan de juiste kleur te geven. De jong komt tekort zodra hij de eigen helft oversteekt. Daarom ben ik van mening dat het een aardige middenvelder is en geen wereldtop.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 364 times
Been thanked: 687 times

Bericht door PCGC » 05 aug 2020, 15:38

“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 168 times
Been thanked: 325 times

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 15:43

TylerDurdn schreef:
05 aug 2020, 15:10
De Jong is goed in het creëren van een man meer situatie (mede door zijn dribbels)in de opbouw, het versnellen van de opbouw en de bal tussen de linies door te spelen en aan de juiste kleur te geven. De jong komt tekort zodra hij de eigen helft oversteekt. Daarom ben ik van mening dat het een aardige middenvelder is en geen wereldtop.
Als je hem leert om positioneel goed te verdedigen (en dan niet op Eredivisie niveau tegen RKC, maar op internationaal niveau), denk ik dat het echt een geweldige centrale verdediger kan worden.

Ben het namelijk met je eens dat hij vooral in de opbouw van grote waarde is. Rond de 16 van de tegenstander is hij minder nuttig.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 259 times
Been thanked: 803 times

Bericht door Ardbeg » 05 aug 2020, 15:49

Frenkie de Jong centrale verdediger?

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 353 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 05 aug 2020, 16:25

Frenkie de Jong is natuurlijk een prima middenvelder, maar geen topper. Zou bij mij ook geen basisspeler bij Oranje zijn.

Bergwijn, Malen, Depay
Ihattaren
De Roon, Wijnaldum
Willems, van Dijk, de Vrij, Dumfries
Bizot

Bb21
Talent
Clubvoorkeur:
Been thanked: 4 times

Bericht door Bb21 » 05 aug 2020, 16:29

Lorenzo von Matterhorn schreef:
05 aug 2020, 16:25
Frenkie de Jong is natuurlijk een prima middenvelder, maar geen topper. Zou bij mij ook geen basisspeler bij Oranje zijn.

Bergwijn, Malen, Depay
Ihattaren
De Roon, Wijnaldum
Bizot
Scheelt dat je clubvoorkeur (of met name afkeur)niet uit deze opstelling blijkt

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 353 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 05 aug 2020, 16:32

Bb21 schreef:
05 aug 2020, 16:29

Bergwijn, Malen, Depay
Ihattaren
De Roon, Wijnaldum
Bizot
Hoezo? Bergwijn heeft toch ook een Ajax verleden?

Bb21
Talent
Clubvoorkeur:
Been thanked: 4 times

Bericht door Bb21 » 05 aug 2020, 16:34

05 aug 2020, 16:32
Bb21 schreef:
05 aug 2020, 16:29

Bergwijn, Malen, Depay
Ihattaren
De Roon, Wijnaldum
Bizot
Hoezo? Bergwijn heeft toch ook een Ajax verleden?
:|
Laatst gewijzigd door Bb21 op 05 aug 2020, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 286 times
Been thanked: 304 times

Bericht door Paco Casal » 05 aug 2020, 16:34

de Vrij/de Ligt kun je natuurlijk over twisten. De Roon/Frenkie de Jong.. Met Ihattaren op 10 en Wijnaldum erbij zou ik ook voor de defensief wat sterkere de Roon gaan. Wanneer op de plek van Ihattaren 'gewoon' een ander type speler speelt, bijvoorbeeld van de Beek, is de Jong toch wel een betere keuze dan De Roon lijkt me hoor.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 200 times

Bericht door Chucky » 05 aug 2020, 16:50

Paco Casal schreef:
05 aug 2020, 16:34
de Vrij/de Ligt kun je natuurlijk over twisten. De Roon/Frenkie de Jong.. Met Ihattaren op 10 en Wijnaldum erbij zou ik ook voor de defensief wat sterkere de Roon gaan. Wanneer op de plek van Ihattaren 'gewoon' een ander type speler speelt, bijvoorbeeld van de Beek, is de Jong toch wel een betere keuze dan De Roon lijkt me hoor.
Sinds wanneer is De Jong defensief zwakker dan De Roon? Dat oogt misschien zo omdat hij aanvallend sterker is dan De Roon. Vond hem bijv. in de CL toen defensief enorm sterk bij Ajax. Ook in de eerste en tweede fase van de opbouw is hij top. Maar zodra hij in de buurt van 16 komt van de tegenstander gaat het vaak fout :lol:

Een middenveld De Jong - Ihattaren - Wijnaldum is ook gewoon prima in balans. Dat heeft misschien juist wel alles: een goede dribbelaar/passer, creativeiteit, loopvermogen, scorend vermogen en defensief sterk.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 813 times
Been thanked: 2388 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 16:55

Luitjes. Frenkie de Jong heeft zijn eigen topic. Hier weer over de grootste kutclub van het westelijk halfrond: Ajax.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 17:01

Brael schreef:
05 aug 2020, 15:43
TylerDurdn schreef:
05 aug 2020, 15:10
Als je hem leert om positioneel goed te verdedigen (en dan niet op Eredivisie niveau tegen RKC, maar op internationaal niveau), denk ik dat het echt een geweldige centrale verdediger kan worden.

Ben het namelijk met je eens dat hij vooral in de opbouw van grote waarde is. Rond de 16 van de tegenstander is hij minder nuttig.
Was dat de kampioenswedstrijd toen FdJ er compleet naast zat en Luuk de Jong een kadootje kreeg door het belabberde verdedigende werk (of het totale gebrek daaraan) door FdJ? Als ik `m op een plek niet zou zetten is het als verdediger.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1130 times
Been thanked: 1229 times

Bericht door Ykhim » 05 aug 2020, 17:13

Dat was niet in de kampioenswedstrijd. Wel in de verlenging ervan :mrgreen:
#WelkomThuisGini

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 17:15

Ykhim schreef:
05 aug 2020, 17:13
Dat was niet in de kampioenswedstrijd. Wel in de verlenging ervan :mrgreen:
Ik heb het niet helemaal chronologisch meer in mn hoofd geloof ik :mrgreen:

Wel dat FdJ een fout maakte die je bij de amateurs niet eens meer ziet..

Comedy capers op 5 minuten, wereldverdediger Frenkie :mrgreen:

Only in it for the money

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 259 times
Been thanked: 803 times

Bericht door Ardbeg » 05 aug 2020, 17:36

Maar goed. We kunnen wel cool doen en zo maar ja. Wij moeten het met Rosario doen.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 242 times
Been thanked: 128 times

Bericht door Skywalker » 05 aug 2020, 17:40

ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 16:55
Luitjes. Frenkie de Jong heeft zijn eigen topic. Hier weer over de grootste kutclub van het westelijk halfrond: Ajax.
Insinueer je nu dat er op het oostelijk halfrond een grotere kutclub is?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 17:40

Ardbeg schreef:
05 aug 2020, 17:36
Maar goed. We kunnen wel cool doen en zo maar ja. Wij moeten het met Rosario doen.
Zo`n fout heeft zelfs Rosario nooit gemaakt. (toch?)
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 813 times
Been thanked: 2388 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 18:03

Skywalker schreef:
05 aug 2020, 17:40
ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 16:55
Insinueer je nu dat er op het oostelijk halfrond een grotere kutclub is?
Ik ga even alle 15.689 clubs na... je kan het maar even beter zeker weten. Brb.

edit: nee je hebt gelijk. Geen grotere kutclub.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 783 times
Been thanked: 848 times

Bericht door El Sordo » 05 aug 2020, 18:36

Als je een middenveld met Mo, Wijnaldum en De Jong aan de praat krijgt, kan dat wel heerlijk worden hoor. Achterin zou ik momenteel ook voor Van Dijk en De Vrij kiezen. Depay, Malen en Bergwijn voorin, ook meer dan prima.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Plaats reactie