Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1677 times

Ajax III

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 17:24

ruuddevil schreef:
26 mar 2020, 16:57
Zou je mijn naam willen weghalen uit dat onderschriftje van je, DeTaurus?
Ook die van mij.

Verder hoef je niet uit te leggen dat er een verschil is tussen inkomen en vermogen hoor. Dat is hier wel bekend.
DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:03
Jullie zijn echt de laatste club die zich zorgen hoeft te maken, helaas.
Hahaha. Nou vergeet het maar. Die maken zich echt wel zorgen en terecht ook. Maar blijf ze de hemel inschrijven hoor. Eens kijken hoe ze het uit gaan houden als de transfermarkt in elkaar dondert (en dat is wel waarschijnlijk) en het Europees voetbal er anders uit gaat zien volgend jaar. Benieuwd hoe het gaat met de liquiditeiten dan. 'de laatste club'... en Bayern dan. Er waren toch maar twee clubs in Europa die het konden. Gadverdamme, je gaat er bijna van over je nek. Maar dat is waarschijnlijk ook waarom spelers van Bayern salaris moesten inleveren natuurlijk.

En Ajacied: dat is helemaal geen oud nieuws. Ja; dat ze richting een verlies gingen, maar jij begrijpt neem ik aan ook dat het Coronavirus daar nog eventjes een vliegwiel effect aan geeft toch?

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:27

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:24
ruuddevil schreef:
Ook die van mij.

Verder hoef je niet uit te leggen dat er een verschil is tussen inkomen en vermogen hoor. Dat is hier wel bekend.
Ik zou dat graag zelf bepalen wat ik toelicht en wat niet.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 17:27

DeTaurus schreef:
Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 17:01
Sorry dat ik het zeg maar dit is wel oud nieuws.
In de halfjaarcijfers hadden ze al gemeld dat ze een Operationele verlies zouden maken, of ze moesten ver schoppen in de CL.
Dus iedereen wist hier al van degene die de halfjaarcijfers hebben gelezen.
Maar dat is totaal niet erg dit jaar, want de halfjaarcijfers bedroegen 53 miljoen positief (verkopen De Ligt,Dolberg ) en daar komt nu nog Ziyech bij deze boekjaar.
Maar wat iedereen weet, Onana,Blind,Tagliafico,Ziyech,Vd Beek,Neres,Tadic en Promes verdienen allemaal heel erg veel geld waardoor Ajax dus de transfersommen van De Ligt en De Jong grotendeels hebben gespendeerd aan Salaris Upgrades.
Maar van dat rijtje gaan er best wel een aantal spelers deze zomer weg, dus deze boekjaar hebben we hoge kosten, maar indien die spelers vertrekken zullen er ook weer veel miljoenen vrijkomen (denk aan Ziyech die al 5 miljoen per jaar verdiend!) .
Dus ook zonder Corona virus zou Ajax afstevenen op een Operationeel verlies, maar uiteindelijk wel een Nettowinst vanwege de hoge transfersommen.
Voorlopig wel, maar als we een paar jaar bepaalde inkomsten missen hebben wij ook een probleem.
Daarnaast meen ik dat Ajax bijvoorbeeld vorige jaar toen we de halve finale van de CL behaalde een slordige 20 miljoen aan Premies hadden betaald extra aan salarissen aan de spelers, bovenop hun salarissen.
Ajax betaald op dit moment gewoon extreem hoge salarissen, zolang het goed gaat geen probleem, maar anders kan Ajax ook gewoon in de problemen geraken.
Wat ik wel verwacht is dat ze eigenlijk minder grootverdieners willen hebben, maar Ziyech en Vd Beek bleven afgelopen zomer, wat eigenlijk in 1e instantie niet verwacht was, terwijl ze al Promes als grootverdiener er extra bij hadden gehaald.
Dus dit jaar hebben we extreem veel grootverdieners, maar ook al heb je de corona crisis, ik verwacht naast Ziyech ook wel dat Onana op zeker gaat, en misschien Tagliafico en of Vd Beek.
Neres met zijn blessureleed verwacht ik niet.

@ShovingNE2

Dat bedoelde ik ook te zeggen, dat de Operationele verlies al werd op gerekend, maar dat het nu erger word dat was inderdaad niet voorzien.
Daarnaast zullen er transfersommen inderdaad gaan kelderen, ik verwacht niet dat Ajax meer zo een extreem hoge prijzen gaat krijgen.
Of United, of Real Madrid en dat soort clubs moeten op de stoep komen, maar de iets kleinere clubs zullen minder gaan betalen.
De Absolute top hebben altijd genoeg geld.
Laatst gewijzigd door Ajacied1988 op 26 mar 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 17:29

DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:27
Naar mij kan je het achterwege laten over de financiën hoor.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:30

ShovingNE2 schreef:
ruuddevil schreef:
Ook die van mij.

DeTaurus schreef:
Hahaha. Nou vergeet het maar. Die maken zich echt wel zorgen en terecht ook. Maar blijf ze de hemel inschrijven hoor. Eens kijken hoe ze het uit gaan houden als de transfermarkt in elkaar dondert (en dat is wel waarschijnlijk) en het Europees voetbal er anders uit gaat zien volgend jaar. Benieuwd hoe het gaat met de liquiditeiten dan. 'de laatste club'... en Bayern dan. Er waren toch maar twee clubs in Europa die het konden. Gadverdamme, je gaat er bijna van over je nek. Maar dat is waarschijnlijk ook waarom spelers van Bayern salaris moesten inleveren natuurlijk.

En Ajacied: dat is helemaal geen oud nieuws. Ja; dat ze richting een verlies gingen, maar jij begrijpt neem ik aan ook dat het Coronavirus daar nog eventjes een vliegwiel effect aan geeft toch?
Ik zal binnenkort de tijd nemen om een en ander cijfermatig uit te werken.

Dan wordt het allemaal wat visueler.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:31

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:29
DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:27
Naar mij kan je het achterwege laten over de financiën hoor.
Goed om te weten.

Ik heb het nog even gecheckt maar het was geen privébericht dat ik heb gestuurd in dit topic.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 17:35

DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:30

Arrogant toontje erbij ook. Past wel in het topic: props daar voor.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 17:35

ShovingNE2 schreef:
ruuddevil schreef:
Ook die van mij.

Laat de mijne maar staan. Hoe vaker mn naam in beeld is hoe beter. Ik ga voor de kwantiteit :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:42

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:35
DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:30

Arrogant toontje erbij ook. Past wel in het topic: props daar voor.
Grappig om dit soort effecten in levende lijve te zien:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 17:43

Dames, doe dit even via pm he. Of in de bitchpit. Er is al gedoe genoeg met dat klotevirus en alles..

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:44

Sorry ik ben weer uitgedaagd.

OT: Draai het even om....

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 491 times
Been thanked: 527 times

Bericht door El Sordo » 26 mar 2020, 17:49

Mijn god, wat een stel kleuters.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 17:51

Ja sorry hoor. Ik sla een beetje aan als iemand hier zegt dat Ajax en Bayern de enige Europese clubs zijn die het aan kunnen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 26 mar 2020, 17:52

Zie het als vermaak, Sordo!

J.B.: na stukgelopen onderhandelingen met Mercer heb ik je aangenomen als shirtsponsor!
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 17:52

Ykhim schreef:
26 mar 2020, 17:52
Zie het als vermaak, Sordo!

J.B.: na stukgelopen onderhandelingen met Mercer heb ik je aangenomen als shirtsponsor!
Ow god :geek:
ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:51
Ja sorry hoor. Ik sla een beetje aan als iemand hier zegt dat Ajax en Bayern de enige Europese clubs zijn die het aan kunnen.
Speaking of which

https://www.hln.be/sport/voetbal/buiten ... g17hSO93ed_

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 17:55

Ja, de top gaat er wel af inderdaad. Donny van de Beek gaat echt niet voor 55 miljoen weg. En wij hebben Bergwijn echt precies op het goede moment verkocht. We hoeven niet te verkopen en kunnen zelfs wat lager inkopen als het mee zit. Dumfries en Ihattaren maar ook Malen zie ik blijven. Bij Ajax willen echt 7 (basis)spelers weg.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 17:56

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:55
Ja, de top gaat er wel af inderdaad. Donny van de Beek gaat echt niet voor 55 miljoen weg. En wij hebben Bergwijn echt precies op het goede moment verkocht. We hoeven niet te verkopen en kunnen zelfs wat lager inkopen als het mee zit. Dumfries en Ihattaren maar ook Malen zie ik blijven. Bij Ajax willen echt 7 (basis)spelers weg.
NOS Teletekst 804
OETBAL
 FIFA:contracten langer honoreren

 De lopende contracten van spelers en
coaches moeten verlengd worden tot aan
het einde van het seizoen,ook als dat
doorloopt na de gebruikelijke einddatum
van de verbintenissen op 30 juni.

Dat zou blijken uit een document dat is
opgesteld door de coronawerkgroep van
de wereldvoetbalbond,waar persbureau
Reuters inzage in heeft gehad.

Het nog vertrouwelijke document beveelt
ook aan de geldende transfertermijnen
aan de gewijzigde competitieplanning
aan te passen en roept de clubs op om
samen te werken bij het zoeken naar een
oplossing voor mogelijke problemen bij
het betalen van salarissen,nu vrijwel
overal het voetbal stilligt.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 17:58

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:55
De onderbouwing komt nog (zoals beloofd), maar dit is, pardon, wel een heel rooskleurige, selectieve en positieve weergave van de situatie op dit moment.

Onze concurrent heeft een vermogen van ruim anderhalf keer de jaarlijkse kosten. Als ongeveer de enige club ter wereld. Denk dat dit belangrijker is voor het beoordelen of een club een financiële tegenvaller kan dragen dan de omstandigheden die jij opsomt.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 26 mar 2020, 18:02

Neres naar schijnt niet meer nu Antony komt.
Maar inderdaad, Onana,Tagliafico,Vd Beek,Dest, Veltman willen het liefst gaan , Ziyech is al verkocht en Blind twijfelt die gaat niet zomaar maar als er iets moois voorbij komt wil hij ook gaan.
Maar denk niet dat met de medische achtergrond van Blind nog veel clubs op hem zitten te wachten.
Enige die er nog geen uitspraak over heeft gedaan is Promes, hij zei wel toen hij bij Ajax zijn contract tekende dat hij uiteindelijk nog een mooie stap wil maken, maar is dat nu of volgende jaar?
Dat weet ik niet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 18:02

Donny waren de supporters van Real al tegen voor zoveel geld, nu zijn ze hard getroffen en die gaan echt geen 55 miljoen neerleggen. Wij hebben zonder verkopen een potje en kunnen spelers halen voordat we verkopen (John de Jong / Gerbrands riepen dat, maar ook wel eenvoudig na te rekenen met een surplus van ca 30 miljoen op de transferbalans).

Dumfries staat er goed op in Italië, maar die hebben echt een probleem daar, ik zie daar de transfermarkt totaal instorten en de salarissen ook: ik moet zien of Dumfries die kant op wil.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 18:03

Ajacied1988 schreef:
26 mar 2020, 18:02
Neres naar schijnt niet meer nu Antony komt.
Maar inderdaad, Onana,Tagliafico,Vd Beek,Dest, Veltman willen het liefst gaan , Ziyech is al verkocht en Blind twijfelt die gaat niet zomaar maar als er iets moois voorbij komt wil hij ook gaan.
Blind staat nu op de kaart als hartprobleem. Dus die gaat nergens meer heen. Er zullen weinig clubs zijn die daar nog voor willen gaan. Ik vraag me af of ie volgend seizoen nog in de basis bij Ajax staat met zijn fysiek eerlijk gezegd.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 491 times
Been thanked: 527 times

Bericht door El Sordo » 26 mar 2020, 18:06

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 17:51
Misschien moeten we het even bij de kern houden (en daar regelmatig naar terugkeren): wat een kutclub was, is en blijft dat!

@Ykhim, ik vermaak me kostelijk, maar hoop tegelijkertijd dat we ons mentaal niet teveel laten piepelen door dat verdomde virus. ;)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 18:08

DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:58

Onze concurrent heeft een vermogen van ruim anderhalf keer de jaarlijkse kosten. Als ongeveer de enige club ter wereld. Denk dat dit belangrijker is voor het beoordelen of een club een financiële tegenvaller kan dragen dan de omstandigheden die jij opsomt.
Ik kan zo 10 clubeigenaren opnoemen met een vermogen van miljarden en miljarden. Waarvan Abramovic de armste is met 7,6 miljard. Denk dat dat belangrijker is dan dat je geld in bakstenen zit.

Maar ik zeg ook niet dat ze failliet gaan: maar als de transfermarkt in elkaar zakt en de europese inkomsten volgend jaar zijn fors minder dan hebben ze een redelijk liquiditeitsprobleem.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:10

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 18:02
Donny waren de supporters van Real al tegen voor zoveel geld, nu zijn ze hard getroffen en die gaan echt geen 55 miljoen neerleggen. Wij hebben zonder verkopen een potje en kunnen spelers halen voordat we verkopen (John de Jong / Gerbrands riepen dat, maar ook wel eenvoudig na te rekenen met een surplus van ca 30 miljoen op de transferbalans).

Dumfries staat er goed op in Italië, maar die hebben echt een probleem daar, ik zie daar de transfermarkt totaal instorten en de salarissen ook: ik moet zien of Dumfries die kant op wil.
Dit zijn losse situaties uit het recente verleden, maar zegt weinig over in hoeverre een club een tegenvaller kan dragen.

Die 55 miljoen van Van de Beek heeft Ajax niet nodig omdat ze hun eigen liquide middelen kunnen aanspreken in dit geval.

Wij hebben dat soort buffers in veel mindere mate. Zelfs na een schijnbare positieve transferbalans (die naar mijn beoordeling overigens netto lager uitvalt).

De jaarlijkse transferbalans is een te klein stukje van de taart om de financiële gezondheid van een club op te beoordelen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 18:13

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 18:08
DeTaurus schreef:
26 mar 2020, 17:58

Ik kan zo 10 clubeigenaren opnoemen met een vermogen van miljarden en miljarden. Waarvan Abramovic de armste is met 7,6 miljard. Denk dat dat belangrijker is dan dat je geld in bakstenen zit.

Maar ik zeg ook niet dat ze failliet gaan: maar als de transfermarkt in elkaar zakt en de europese inkomsten volgend jaar zijn fors minder dan hebben ze een redelijk liquiditeitsprobleem.
De financial fairplay regels koppelen het vermogen van de eigenaar los van het vermogen van de club, met uitsluiting van Europees voetbal als sancties.

Al is het inderdaad de vraag in hoeverre die regels stand houden, mocht deze situatie nog even voortduren.

Wederom denk ik dat er geen liquiditeitsprobleem ontstaat, in ieder geval als laatste bij een club waarbij het vermogen de volledige kosten van anderhalf jaar dekt.
Ook op basis van kortdurende liquiditeit (quick ratio) zijn ze letterlijk ongeveer de laatste club op de planeet die een liquiditeitsprobleem krijgt.

Zet dat tegen ons af, liquide middelen van 13 miljoen op basis van het laatste jaarverslag, ten opzichte van 84 miljoen aan jaarlijkse lasten. Zelfs een transfer van 35 miljoen, indien direct volledig betaald (wat ook nog maar de vraag is) zou nog geen hele grote buffer opleveren indien de inkomsten ten dele of volledig afnemen als we niet spelen en de kosten ten dele of volledig in stand blijven.

Jammer, maar waar.
Laatst gewijzigd door DeTaurus op 26 mar 2020, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie