Europese uitschakeling Ajax wel of geen voordeel PSV?

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Europese uitschakeling Ajax wel of geen voordeel PSV?

Bericht door Ailon » 25 aug 2017, 11:56

Ofschoon elke mening mbt dit onderwerp volkomen arbitrair is, wil ik toch de mijne geven (voor wat het waard is...)

Deze uitschakeling treft Ajax niet alleen op sportief vlak maar heeft ook financieel en commercieel verstrekkende gevolgen.

a. De transferwaardes voor hun spelers zakken flink ineen waardoor de financiele voorsprong niet vergroot kan worden
b. Ajax zal zich gedwongen voelen nu alsnog “assets” te gaan verkopen omdat die volgend jaar een stuk minder zullen opbrengen
c. Ajax als club is een stuk minder aantrekkelijk geworden om nieuwe spelers binnen te halen. Zeker in het segment waarin Overmars wat loopt te rommelen – en wat op dit moment voor PSV onbereikbaar is - namelijk dat van tussen de 10M en 20M.
d. Wat Europese punten betreft is het allemaal om het even. Waarschijnlijk de eerste twee jaar is geen rechtstreekse CL plaats voor de kampioen en geen rechtstreekse plaats EL voor de bekerkampioen.

Volgens mij hebben Toon en Marcel gisterenavond ook een extra glaasje ingenomen…

Concurrentie is een noodzakelijke voorwaarde om te blijven groeien als onderneming, mits.... het geen vechten tegen de bierkaai wordt.
Het echec van Ajax voorkomt dat de Amsterdammers een definitieve voorsprong gaan nemen.
Reden dus voor een klein feestje...
Nada mesmo em cidade proletária

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 51 times

Bericht door Park » 25 aug 2017, 15:21

Niet mee eens dat uitschakeling van ajax goed is. Wat ik het belangrijkste vind is dat PSV kampioen wordt en die kans acht ik groter als ajax punten verspeelt rondom Europese wedstrijden.

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 25 aug 2017, 15:26

Park schreef:Niet mee eens dat uitschakeling van ajax goed is. Wat ik het belangrijkste vind is dat PSV kampioen wordt en die kans acht ik groter als ajax punten verspeelt rondom Europese wedstrijden.
Laat PSV nu eerst maar eens zorgen dat ze met deze defensie geen punten verspelen tegen het "rechterrijtje".

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 25 aug 2017, 16:06

Ailon schreef: Laat PSV nu eerst maar eens zorgen dat ze met deze defensie geen punten verspelen tegen het "rechterrijtje".
Ik vond het gebrek aan scorend vermogen de reden dat we punten verspeelden tegen het rechterrijtje. De defensie verspeelde niet zo gek veel.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 25 aug 2017, 16:13

ShovingNE2 schreef:Ik vond het gebrek aan scorend vermogen de reden dat we punten verspeelden tegen het rechterrijtje. De defensie verspeelde niet zo gek veel.
Daarom is het vertrek van Moreno en toch ook wel Willems een absolute aderlating.
Plus dat je ook nog eens je controlerende middenvelder van internationaal niveau kwijt bent en de druk op de defensie dus zal toenemen (al valt Hendrix me tot nu toe niet tegen).

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 625 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 25 aug 2017, 16:51

Laten we eerlijk zijn: 3 maanden geleden had Ajax het helemaal voor elkaar. Ze speelden echt goed aan het einde van de competitie, in Europa lieten ze bij vlagen geweldige dingen zien en de spelers waren enorm veel waard. Ik dacht echt dat we forever afgehaakt waren.

Nu krijgt Ajax het voor elkaar om zijn eigen nek om te draaien. Werkelijk elke beslissing in de afgelopen 3 maanden is desastreus verlopen. Een prestatie op zich.

Plaats reactie