Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Nieuw? Stel je even voor!

Suggesties, vragen en opmerkingen voor het forum.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Nieuw? Stel je even voor!

Bericht door J.B. » 13 aug 2019, 11:58

deninho32 schreef:
13 aug 2019, 11:56
Nou dat was ik eigenlijk wel van plan :D
Mag niet van Juancho. Anders gaat ie ons torpederen met hardcore house muziek midden in de nacht :mrgreen:
Circle of fifths

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Ranzige Ridder » 13 aug 2019, 15:51

Aangezien ik relatief nieuw ben hier zal ik me ook maar even voorstellen. Helemaal nieuw ben ik ook weer niet want sinds Februari 2004 actief geweest op het oude PN en in de loop der jaren blijkbaar 1559 posts daar gedaan (handig zo'n ledenlijst die gewoon als gast in te zien is :lol: ). Geen al te hoog post gemiddelde, ik was dan ook meer een lezer. Zeker op het laatst onthield ik me steeds vaker van commentaar. Enerzijds omdat ik door andere prioriteiten in mijn leven, zoals werk, gezin en gamen, gewoon minder tijd had om het forum af te struinen, anderzijds omdat ik ook de behoefte niet voelde om te reageren. Er zaten daar een aantal individuen die zo vol van zichzelf waren en zo nadrukkelijk de toon bepaalden dat ik me daar toch al niet helemaal meer op mijn plek voelde. Ook werden er allerlei privé-oorlogjes uitgevochten waar neutrale lezers, waaronder ik mezelf rekende, het fijne niet van wisten en ook waarschijnlijk niet wilden weten.
Verder ooit een 3e plaats in de PN quiz en een seizoenswinst VoVo voor de KNVB-beker op mijn palmares aldaar.

Mijn eerste ervaringen met online voetbalfora stammen uit de tijd dat ik stage liep op Aruba in 1999. Destijds zat ik op Voetbalonline, maar dat was echt het afvoerputje van het internet. Van enige moderatie was daar geen sprake dus je kunt je wel voorstellen wat voor virtuele war-zone het daar was met supporters van alle clubs. Dus ik had dat op een gegeven moment wel gezien en ben toen in mijn zoektocht naar een platform met min of meer gelijkgestemden dus op PN terecht gekomen, totdat offline ging.

Onlangs via Twitter van het bestaan van dit forum op de hoogte gekomen en om toch weer een beetje mee te kunnen lezen en af en toe eens te reageren me hier aangemeld.

Ik zal eerst de username maar even toelichten want die kan en zal weleens een verkeerd beeld geven ;) . Daarom even een schaamteloze copy/paste uit een ander topic.
De naam stamt uit mijn studententijd, ooit lang geleden, vlak voordat internet gemeengoed werd. Ik was destijds met vrienden op vakantie in Maastricht. Het lokale biermerk aldaar, Ridder pilsener, werd daar bij bijna elke horecagelegenheid standaard getapt. Dus wij ontkwamen er niet aan dat we op een gegeven moment dat bier geserveerd kregen op een terras. Maar dat bier was niet erg lekker, wat mij op een overvol zomeravond terras na de eerste slokken de uitspraak ontlokte: “Nou ik vind het maar een ranzige Ridder!”
Een bijnaam was geboren onder mijn vrienden, eentje die ik vervolgens gretig geadopteerd heb, en toen ik mijn eerste Hotmail adres moest aanmaken was de naam daarvoor ook snel gekozen. En in het vervolg ben ik de naam ook als online identiteit gaan gebruiken, en zo dus ook toen ik mij registreerde op PN. Zelfs mijn ouders spreken me inmiddels weleens aan met deze naam :lol:

Opgegroeid in West-Brabant als kind van de jaren 80 begreep ik niet waarom al mijn vriendjes op de basisschool allemaal voor een bepaalde club uit de hoofdstad van ons land waren, terwijl een club uit onze eigen provincie in die tijd de ranglijst domineerde en tevens hofleverancier was van het enige Oranje dat ooit een prijs wist te winnen. Van Breukelen en Gullit waren in die tijd mijn helden, evenals dat ik een zwak had voor het type anti-held zoals Adri van Tiggelen en Berry van Aerle. Mijn interesse in PSV was gewekt en werd voorts verder aangewakkerd toen een Braziliaanse parel neerstreek in Eindhoven. Tel daar bij op een toen al aanwezige afkeer jegens kudde- en meelopersgedrag, en mijn keuze voor PSV was gemaakt.
Van huis uit kreeg ik het ook niet mee. Mijn vader, geboren en getogen Arnhemmer, heeft in zijn jongere jaren nog weleens op Monnikenhuize gestaan, maar sinds hij naar Brabant verhuisde en daar zijn leven en gezin opbouwde bleef zijn voetbal interesse beperkt tot het wekelijks kijken van de samenvattingen. Zodra ik mijn interesse in PSV kenbaar maakte en hij merkte dat ik daarin nogal fanatiek begon te worden kwam zijn voorliefde voor geel-zwart nog weleens opzetten maar dan meer om mij op de kast te krijgen.

Op de middelbare school was het beeld niet veel anders dan op de basischool alleen hier kwamen er ook nog eens allerlei havenslaven bij. Dus ook daar was ik vooral een roepende in de woestijn.

Dat werd natuurlijk niet veel beter toen ik voor mijn studie in Rotjeknor belandde. Al heb ik daar nog weleens op een CL avond in mijn PSV shirt de metro heen en terug genomen om bij mede sympathisanten een wedstrijd van ons aller PSV te kijken. Toen kon dat nog gewoon, maar dan praten we ook over het pre 10-0 tijdperk :mrgreen:

Uiteindelijk na mijn studietijd voor mijn eerste baan in Breda terecht gekomen.
In 2002 via een vriendin die sportjournaliste was en een perskaart had, vanaf de perstribune mijn eerste wedstrijd in het stadion beleefd. De AmstelCup wedstrijd tegen Feyenoord. Een aparte ervaring waarbij me het geglij bij de vrouwtjes van onze Chileense charmeur perschef, en de AD journalist die openlijk met een Feyenoord aansteker op zijn persdesk zat, het meest zijn bijgebleven. Uiteindelijk de wedstrijd na penalties gewonnen. En doordat we perskaarten hadden na afloop ook bij de persconferentie van Eric Gerets gezeten, zonder een woord te zeggen bang om door de mand te vallen als niet-journalist zijnde :lol:

Toen was de knop om voor mij en toen had ik ook voor het eerst de financiële middelen voor een eigen auto en een seizoenskaart.
Sinds seizoen 2002-2003 zit ik steevast elke thuiswedstrijd, inclusief alle bekerwedstrijden en Europese voorrondes tegen obscure Oost-Europese clubjes op mijn plekje in het stadion. Er zijn maar weinig wedstrijden die ik gemist heb in de loop der jaren, maar de enige die ik ook echt als een gemis zie is die eerder gememoreerde legendarische 10-0. Ik was destijds op vakantie in Nieuw-Zeeland en had mijn seizoenskaart uitgeleend aan mijn zwager, de geluksvogel!

Inmiddels vele jaren later ben ik verhuisd naar Oosterhout, heb ik 2 dochters die vanaf hun geboorte lid zijn van de Phoxy club, en waarvan de oudste van 7 inmiddels haar eerste 2 officiële wedstrijden in ons mooie stadion heeft mogen zien. Helaas was de eerste de op penalties verloren Johan Fruitschaal van vorig seizoen. De tweede was gelukkig wel met vrolijke afloop (de 6-0 tegen Emmen).
En dit seizoen hadden we het geluk dat PSV een oefenwedstrijd in Oosterhout speelde tegen Aris Saloniki waardoor de jongste van 5 inmiddels ook haar eerste wedstrijdbezoek heeft ervaren.

Naast mijn passie voor PSV en mijn dochters, heb ik dus ook nog een passie voor gamen (PS4), en een passie voor muziek luisteren. Samen met mijn zwager bezoek ik meerdere concerten per jaar.
Per Sodalitatem Victrix

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2019, 16:52

Ge komt uit de buurt van Breda dus. Netjes. Oosterhout ligt inderdaad op een steenworp afstand. Waarom gewoon niet in Breda gebleven?
Circle of fifths

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 13 aug 2019, 17:25

J.B. schreef:
13 aug 2019, 16:52
Ge komt uit de buurt van Breda dus. Netjes. Oosterhout ligt inderdaad op een steenworp afstand. Waarom gewoon niet in Breda gebleven?
Heb sinds 2000 met veel plezier in Breda gewoond en had daar graag willen blijven. Zaten ideaal in een mooi appartement lekker tegen het gezellige centrum aan. Allemaal dikke prima totdat gezinsuitbreiding deel 2 in beeld kwam. Met 3-en in het appartement ging wel al zou de kinderkamer op termijn wellicht te klein worden. Maar met een 4e gezinslid op komst moest er een eensgezinswoning komen. En een beetje betaalbare kiet in Breda ook nog eens in een leuke wijk was op dat moment niet te vinden, zodoende in 2013 de wijk naar Oosterhout genomen, ideale kleine stad voor jonge gezinnen. En daar inmiddels ook weer helemaal gesetteld, de kinderen zijn hier opgegroeid en inmiddels geworteld, dus zie mezelf hier voorlopig ook niet weggaan, maar ik zie mezelf ooit ook wel weer naar Breda gaan. Wellicht als de kinderen middelbare schoolleeftijd bereiken of gaan studeren. Maar voor nu Eastwood City dus ;)
Per Sodalitatem Victrix

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2019, 17:27

Ja, Breda is ook wel erg duur geworden qua huizenprijzen. Dat ben ik met je eens.
Circle of fifths

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 13 aug 2019, 18:27

J.B. schreef:
13 aug 2019, 17:27
Ja, Breda is ook wel erg duur geworden qua huizenprijzen. Dat ben ik met je eens.
De prijs/kwaliteit verhouding in Breda is gewoon scheef. Voor het geld waar ik hier een ruime nieuwbouw hoekwoning met garage voor had kon ik destijds in Breda, of een krappe tussenwoning met “stadstuin” zeg maar gerust postzegel aan grond, of iets in Haagse Beemden danwel Westerpark krijgen. Die laatste 2 wijken trokken mij totaal niet dus zijn we in de omliggende gemeenten gaan kijken en dus zo in Oosterhout beland.
Per Sodalitatem Victrix

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 169 times
Been thanked: 381 times

Bericht door RIO » 14 aug 2019, 03:22

Easterwood in the House! Veel oude ‘vriendjes’ hier.
Mo money, Mo honey

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 11:39

RIO schreef:
14 aug 2019, 03:22
Easterwood in the House! Veel oude ‘vriendjes’ hier.
Kom je ook uit Oosterhout?
Circle of fifths

Juancho
Legende
Has thanked: 281 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 10:40

Edit: verkeerde topic

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 aug 2019, 10:50

Juancho schreef:
13 aug 2019, 11:28
Zullen we het ontopic houden heren, dat zou juist het doel van dit topic toch moeten zijn? :D ;)

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 09 sep 2019, 11:47

Heeft tot op heden niet echt geholpen hè zeg ik voorzichtig! :)

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 09 sep 2019, 11:52

Vooral alle vaste leden hebben zichzelf voorgesteld aan elkaar, wat ook leuk is :mrgreen:

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 09 sep 2019, 11:55

Waar blijft dat nieuwe grut zodat wij kunnen stoppen? :x

Ykhim
Vedette
Has thanked: 578 times
Been thanked: 731 times

Bericht door Ykhim » 09 sep 2019, 11:56

Ga lekker flyeren in het centrum dan!
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 09 sep 2019, 12:08

Om ze vervolgens hier te moeten fileren zeker. :D

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 53 times
Been thanked: 281 times

Bericht door Jwoeloe » 09 sep 2019, 12:10

Ik sta momenteel in Rotterdam. Ik denk dat het hier niet geapprecieerd wordt. Ik weiger, puur voor mijn veiligheid met al dat schorem dat voorbij loopt. :lol:

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 09 sep 2019, 12:14

Wat is Ajacied zonder Feyenoorder. Het liefst in '88 geboren. Een random getal roepen en ze komen vanzelf op je af. :P

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 09 sep 2019, 12:18

Jwoeloe schreef:
09 sep 2019, 12:10
Ik sta momenteel in Rotterdam. Ik denk dat het hier niet geapprecieerd wordt. Ik weiger, puur voor mijn veiligheid met al dat schorem dat voorbij loopt. :lol:
Ah joh, je kan toch gerust op Lijnbaan even wat flyertjes uitdelen? :lol:

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1355 times
Been thanked: 453 times

Bericht door StratumZuid » 09 sep 2019, 12:20

10 10 10 10 10
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 04 apr 2020, 11:27

Morgen! Een klein jaar terug heb ik me afgemeld, omwille van de drukte in mijn privé (tweede kindje werd geboren), maar aangezien de kids inmiddels vrij zelfstandig zijn en nauwelijks aandacht meer nodig hebben, heb ik tijd over. Nu kan ik die tijd nuttig besteden door een boek te schrijven, vrijwilligerswerk te doen of zaad of bloed te doneren, maar ik geef de voorkeur aan een comeback op dit forum, om over voetbal te praten (voor diegenen die nog niet zo oud zijn: er was een tijd dat we elftallen tegen elkaar lieten strijden in wat we een voetbalwedstrijd noemden, het was een onbezorgde tijd).
Ik zie dat dit forum nog steeds draait als een tierelier, dus hopelijk kan ik spoedig mijn volkomen waardeloze en absoluut zinloze bijdragen ook hier gaan delen!

Groetjes en liefs,
tijn0

Ps. Let een beetje op elkaar

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 apr 2020, 11:28

Welkom terug tijn0!
Goed om te zien dat je weer terug gekeerd bent :)

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 04 apr 2020, 11:29

Welkom terug kerel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times