Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Keeper

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 15 mei 2018, 17:08

Unnerstal heeft een prima seizoen maar dat had Jurjus ook, maar ik zou de gok wel aandurven. Vooral omdat je Room nog in de gelederen hebt en je weet van hem zeker wat je aan hem hebt (geen 1e keeper maar een degelijke backup).

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 225 times
Been thanked: 90 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 15 mei 2018, 17:15

Plus hij kan goed communiceren met de regisseur van onze defensie Koning Schwaab.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 434 times

Bericht door Ardbeg » 15 mei 2018, 17:40

Ik moet het nog maar zien..

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 1297 times

Bericht door Maikel_91 » 15 mei 2018, 17:50

Unnerstall is best een prima keeper, maar een goed seizoen bij VVV en 1 goede wedstrijd tegen Real zegt natuurlijk weinig. Keepen bij VVV en PSV is niet met elkaar te vergelijken. Nu zijn de echte toppers natuurlijk niet te halen, maar ik zou best teleurgesteld zijn als PSV inderdaad met Unnerstall als 1e keeper aan zou komen straks. Hoop dat ze kijken naar een keeper die bij een wat hoger caliber club dan VVV keept.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 349 times

Bericht door Massimo » 15 mei 2018, 18:00

Ik vind de genoemde opties Rajkovic en die keeper van Sion op de vorige pagina ook interessante opties.

PSV90
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 54 times
Been thanked: 48 times

Bericht door PSV90 » 15 mei 2018, 22:58

Ik zou het ook wel aandurven met Unnerstall. Transfervrij en zijn beste jaren komen er nu aan. Verwacht alleen dat je Unnerstall wel vroeg zal moeten oppikken, omdat anders je kans is verkeken. Weet niet of PSV al een keeper wil halen voordat Zoet is vertrokken.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 651 times
Been thanked: 808 times

Bericht door ruuddevil » 16 mei 2018, 00:35

Mercer schreef:
Maikel_91 schreef:De keeper van VVV een 2e Gomes noemen. Je moet het maar durven.
PCGC openlijk afvallen. Ook dat moet je maar durven! :D
Ach, hij kan hier geen rode kaarten geven :wink:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 278 times

Bericht door PCGC » 16 mei 2018, 02:47

Maikel_91 schreef:Unnerstall is best een prima keeper, maar een goed seizoen bij VVV en 1 goede wedstrijd tegen Real zegt natuurlijk weinig. Keepen bij VVV en PSV is niet met elkaar te vergelijken. Nu zijn de echte toppers natuurlijk niet te halen, maar ik zou best teleurgesteld zijn als PSV inderdaad met Unnerstall als 1e keeper aan zou komen straks. Hoop dat ze kijken naar een keeper die bij een wat hoger caliber club dan VVV keept.
Je bedoeld een hoger caliber club zoals Sion of van een club uit LaLiga 2?

Leuk al die exotische namen, maar ik heb liever een zekerheidje die er meteen staat voor 0 €, dan 5-7 miljoen aftikken voor iemand die nog moet wennen aan de Eredivisie.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 381 times
Been thanked: 523 times

Bericht door Ykhim » 16 mei 2018, 03:07

Je doet wel wat denigrerend over Sion of LaLiga2, maar Unnerstall is ook maar de 28-jarige keeper van de nummer 15 van de Eredivisie hè. Zoveel verschil zit er niet tussen. Los daarvan zal Unnerstall ongetwijfeld de nieuwe keeper worden, maar een zekerheid is het allerminst. Een gokje voor 0 euro, dat is het.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 278 times

Bericht door PCGC » 16 mei 2018, 03:23

Haha ik bedoelde het juist omgekeerd. Door sommigen hier worden er twijfels geuit omdat Unnerstall van VVV komt, maar ze willen wel op basis van een YouTube filmpje 5-7 miljoen neerleggen voor een keeper van sion of uit La liga 2.

Soms lijkt het wel of het niet uitmaakt hoe goed een speler is of kan worden, als ie een exotische naam heeft of uit een ver land komt is het al een goede reden om hem te halen.

Ik vind 28 jaar voor een 1e keeper juist een enorm voordeel zeker omdat we Europa weer in gaan.
Geen een aankoop is een zekerheid, maar wat ik van Unnerstall heb gezien stemt me hoopvol. En inderdaad 0€, prima. Kunnen we meer investeren in de rest van het elftal.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 499 times
Been thanked: 433 times

Bericht door Sensation » 16 mei 2018, 08:25

PCGC schreef:Haha ik bedoelde het juist omgekeerd. Door sommigen hier worden er twijfels geuit omdat Unnerstall van VVV komt, maar ze willen wel op basis van een YouTube filmpje 5-7 miljoen neerleggen voor een keeper van sion of uit La liga 2.

Soms lijkt het wel of het niet uitmaakt hoe goed een speler is of kan worden, als ie een exotische naam heeft of uit een ver land komt is het al een goede reden om hem te halen.

Ik vind 28 jaar voor een 1e keeper juist een enorm voordeel zeker omdat we Europa weer in gaan.
Geen een aankoop is een zekerheid, maar wat ik van Unnerstall heb gezien stemt me hoopvol. En inderdaad 0€, prima. Kunnen we meer investeren in de rest van het elftal.
Als je doelt op die namen die ik genoemd heb, een keeper uit de LaLiga 2 of FC Sion, hoe de F kom je dan bij 5-7 miljoen? Ik weet zeker dat beide keepers voor 3-4 mil op te halen zijn, qua leeftijd bijzonder interessant. Vergis je niet dat Unnerstall nu bij VVV een top-seizoen heeft gekeept, maar dat hij vorig seizoen nota bene bankzitter was bij Fortuna Düsseldorf. Sterker nog, alle seizoenen bij Fortuna Düsseldorf was hij bankzitter, en zijn laatste periode bij FC Schalke ook. Voordat hij naar VVV kwam heeft hij in 3 seizoenen slechts 20 wedstrijden mogen keepen bij een club uit de 2 Bundesliga.

Tuurlijk, hij heeft zich nu 1 seizoen bewezen in de Eredivisie en zal ook niet veel kosten, maar ondanks zijn 28 jaar kan je nog steeds niet spreken van een keeper met een bak ervaring. Sterker nog, qua aantal wedstrijden op het hoogste niveau heeft hij er maar ongeveer 10 meer dan Mitryushkin.

Het verschil is dat Unnerstall transfervrij is, maar die 5-7 miljoen voor 'een keeper uit LaLiga 2 of FC Sion' is onzin want beide zijn voor minder dan dat op te halen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 434 times

Bericht door Ardbeg » 16 mei 2018, 10:15

Misschien wil Buffon nog wel een jaartje komen ;)

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 16 mei 2018, 11:15

PCGC schreef:
Maikel_91 schreef:Unnerstall is best een prima keeper, maar een goed seizoen bij VVV en 1 goede wedstrijd tegen Real zegt natuurlijk weinig. Keepen bij VVV en PSV is niet met elkaar te vergelijken. Nu zijn de echte toppers natuurlijk niet te halen, maar ik zou best teleurgesteld zijn als PSV inderdaad met Unnerstall als 1e keeper aan zou komen straks. Hoop dat ze kijken naar een keeper die bij een wat hoger caliber club dan VVV keept.
Je bedoeld een hoger caliber club zoals Sion of van een club uit LaLiga 2?

Leuk al die exotische namen, maar ik heb liever een zekerheidje die er meteen staat voor 0 €, dan 5-7 miljoen aftikken voor iemand die nog moet wennen aan de Eredivisie.
Nu leg je me clubs in de mond die ik niet eens benoemd heb. Gewoon een hoger caliber club dan VVV, dat zijn er genoeg. Leuk dat Unnerstall gratis is en een goed jaar gedraaid heeft. Maar waarom is hij dan meteen een zekerheidje voor PSV? Keepen voor PSV en VVV is een compleet andere wereld. Bij VVV krijgt hij veel meer ballen op zich af dus veel meer kans om zich te onderscheiden. Bij PSV zal hij veel meer worden afgerekend op die paar momentjes per wedstrijd.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2018, 11:25

PCGC schreef:Soms lijkt het wel of het niet uitmaakt hoe goed een speler is of kan worden, als ie een exotische naam heeft of uit een ver land komt is het al een goede reden om hem te halen.
Dat lijkt misschien zo, maar volgens mij kunnen mensen best een aardig beeld vormen op basis van de filmpjes. Dát is dan de reden om er 4 miljoen voor neer te leggen. Niet omdat hij bij Sion voetbalt of een mooie Spaanse naam heeft.

Ook ik ben voorstander van Unnerstall, maar we hoeven niet te doen alsof dat een wonderkeeper is. Statistisch gezien zijn er zelfs betere keepers in Nederland en die spelen niet alleen bij PSV en Ajax. Het grootste pluspunt is inderdaad de 0 euro. Daar kun je de gok best voor wagen, zeker als dat betekent dat de rest van het elftal er op vooruit gaat.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 651 times
Been thanked: 808 times

Bericht door ruuddevil » 16 mei 2018, 11:36

Ik begrijp de logica, maar een goede keeper is cruciaal en wellicht wat onderschat. Naast dat een keeper af en toe punten pakt is het vooral belangrijk dat hij rust uitstraalt en zijn verdediging vertrouwen geeft. Geen positie om als sluitpost op de begroting te zien.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 16 mei 2018, 11:40

Ykhim schreef:
PCGC schreef:Soms lijkt het wel of het niet uitmaakt hoe goed een speler is of kan worden, als ie een exotische naam heeft of uit een ver land komt is het al een goede reden om hem te halen.
Dat lijkt misschien zo, maar volgens mij kunnen mensen best een aardig beeld vormen op basis van de filmpjes. Dát is dan de reden om er 4 miljoen voor neer te leggen. Niet omdat hij bij Sion voetbalt of een mooie Spaanse naam heeft.

Ook ik ben voorstander van Unnerstall, maar we hoeven niet te doen alsof dat een wonderkeeper is. Statistisch gezien zijn er zelfs betere keepers in Nederland en die spelen niet alleen bij PSV en Ajax. Het grootste pluspunt is inderdaad de 0 euro. Daar kun je de gok best voor wagen, zeker als dat betekent dat de rest van het elftal er op vooruit gaat.
Voor €0,- euro kan je de gok inderdaad wagen. Maar wat nou als blijkt dat het helemaal niks is bij PSV en je hierdoor bijvoorbeeld de CL volgend jaar mis gaat lopen. Dan heeft die gok van 0 euro je uiteindelijk toch zo'n 15 miljoen gekost.
Dat hij transfervrij is is nu leuk, maar het is en blijft een gok die in de toekomst duur uit zou kunnen pakken. Zoals je al zegt is zijn grootste pluspunt dat hij gratis is. Dan moet je het gewoon als topclub zijnde niet doen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2018, 11:52

Dat is de vraag inderdaad. Maar als je voor 0 euro Unnerstall kunt krijgen en vervolgens wél Gutiérrez voor 12 kunt halen, terwijl je anders 2x 6 had moeten betalen aan - ik noem maar wat - Padt en Ayoub, dan zou ik ook voor de eerste optie gaan. Het gaat om balans, helaas.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 16 mei 2018, 12:08

Ykhim schreef:Dat is de vraag inderdaad. Maar als je voor 0 euro Unnerstall kunt krijgen en vervolgens wél Gutiérrez voor 12 kunt halen, terwijl je anders 2x 6 had moeten betalen aan - ik noem maar wat - Padt en Ayoub, dan zou ik ook voor de eerste optie gaan. Het gaat om balans, helaas.
Vind de keeperspositie te belangrijk om iemand gratis op te pikken puur omdat hij gratis is zodat je ergens anders een duurdere speler kan kopen. PSV heeft zelf ervaren hoeveel punten een goedkopere keeper kan kosten met Isaksson en Waterman toen.

Hoop ook dat PSV Gutiérrez haalt, maar niet ten koste van alles hoor.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 16 mei 2018, 13:09

@PCGC: Kijk eens naar deze ervaren doelman trouwens, Baptiste Reynet. 27-jarige aanvoerder van FC Dijon (middenmotor van Ligue 1). Ik vind dit echt een waanzinnige goalie, maar denk wel dat hij in de categorie 5-7miljoen valt ;) Het is dat hij een stuk kleiner is dan Gomes (1.85) maar anders vind ik dit qua stijl wel echt vergelijkbaar met Gomes.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2018, 13:46

Maikel_91 schreef:Vind de keeperspositie te belangrijk om iemand gratis op te pikken puur omdat hij gratis is zodat je ergens anders een duurdere speler kan kopen. PSV heeft zelf ervaren hoeveel punten een goedkopere keeper kan kosten met Isaksson en Waterman toen.
We halen hem dan ook niet puur en alleen op omdat hij gratis is. Wel omdat hij waarschijnlijk de beste optie is als je kijkt naar prijs/kwaliteitsverhouding.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 149 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Paco Casal » 16 mei 2018, 13:48

Mikee040
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Mikee040 » 16 mei 2018, 13:50

Als 2e keeper? :? Dat betekent dus dat Room eerste keeper gaat worden...?

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 16 mei 2018, 13:51

Paco Casal schreef:Lijkt Unnerstall te worden dus.

https://www.ed.nl/psv/psv-wil-vvv-keepe ... ~a6a0b1b7/
De 1.98 lange Unnerstall is in beeld voor een rol als tweede keeper, maar PSV kan ook besluiten om hem weer een seizoen terug te verhuren aan VVV. Het contract van Eloy Room eindigt in juni 2019 en PSV heeft daarna dan de zekerheid dat Unnerstall nog aan PSV is verbonden.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 349 times

Bericht door Massimo » 16 mei 2018, 13:55

Interessant dat ze hem zien als 2e keeper en (toekomstige) opvolger van Room die nog een eenjarig contract heeft. (vandaar ook eventueel de verhuur aan VVV) Ik interpreteer hieruit dat ze als opvolger van Zoet dus een categorie hoger zoeken.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 275 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Smeets14 » 16 mei 2018, 13:57

Of Room wordt verkocht en Unnerstal als vervanger? Als eerste keeper een jong talent zoals Rajkovic zou dan mooi zijn.

Plaats reactie