Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Transferwindow winter/zomer 2019

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 599 times
Been thanked: 750 times

Transferwindow winter/zomer 2019

Bericht door Ykhim » 31 aug 2018, 22:44

Ik ben er als de kippen bij, maar de huidige transferwindow loopt op z'n eind en er lijkt niks meer te gaan gebeuren. Tijd voor een nieuw transferwindow-topic dus. Laat ik dat eens aftrappen met voer voor de transferwindowfetisjisten onder ons.

Ik heb er ook bewust zomer bijgezet (pas het gerust aan indien wenselijk, mods) vanwege geruchten die steeds sterker worden in en rondom Monterrey, Mexico, een regio waarin ik nogal wat contacten op allerlei gebieden heb. Ik zeg bewust geruchten, want er zijn op dit moment weinig hele betrouwbare signalen dat het klopt, maar waar rook is, is vuur. En dit vuurtje begint behoorlijk groot te worden.

In elk geval schijnt het zo te zijn dat Mexicaan Rodolfo Pizarro deze zomer twee serieuze opties had: PSV en Rayados, zoals ook in diverse betrouwbare media en op dit netwerk gemeld. Hij werd uiteindelijk min of meer gedwongen om voor die laatste te kiezen, vooral vanwege financiële overwegingen vanuit Chivas-oogpunt. Rayados zou volgens de geruchten in elk geval toegezegd te hebben dat winst maken op Pizarro geen doel op zich is en dat ze zeker mee zullen werken als er komende zomer nieuwe Europese interesse ontstaat. In Monterrey zijn ze na afgelopen week in elk geval opvallend stellig: Pizarro hoopt op PSV en de interesse vanuit Eindhovense kant is zeker niet verdwenen. Opnieuw samenspelen met zijn vrienden Chucky en Guti is naar eigen zeggen een droom voor Pizarro, al zal Chucky het waarschijnlijk na dit seizoen voor gezien houden. Dan blijft Guti natuurlijk over. Eindhoven als startpunt kan haast niet beter voor Mexicanen, dus vanzelfsprekend zal Pizarro met grote belangstelling naar onze club kijken.

Feit is dat hij niet goedkoop zal zijn en wellicht zelfs richting de 15 miljoen moet gaan kosten. Dat zal waarschijnlijk net wat teveel zijn voor PSV, maar je weet het natuurlijk nooit. Als Chucky en Bergwijn straks voor ieder 50 miljoen vertrekken, dan kan het best zijn dat PSV zich gaat richten op een paar directe versterkingen; absolute sterkhouders. Logischerwijs zal deze klasbak dan ook in beeld komen.

Misschien heb ik met Montes dus de verkeerde Mexicaan uitgekozen. We gaan het zien :D
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 31 aug 2018, 23:38

Die baardmans van Pachua wil nog wel eens met de prijs zakken om de echte jongens van de club hun kans in Europa te geven. Was met Lozano zo en nu ook met Guti. Deze Pizarro speelt inmiddels ergens anders natuurlijk dus wat hier mogelijk is dat is nog afwachten.

Maar het lijkt me goed als John de Jong zijn lijntje die hij blijkbaar eerder heeft uitgegooid bij Pizarro warm houdt. Was Brands een meester in dus hij zal het wel goed hebben kunnen afkijken. Mexicaanse toptalenten zijn wat betreft niveau een verrijking voor PSV en inmiddels heeft PSV een enorme naam opgebouwd. Zonder Guardado en Moreno had Lozano niet bij PSV gespeeld en Guti ook niet. Maar nu heb je dus vier ambassadeurs welke die jongens allemaal spreken bij het Mexicaans elftal. Wennen aan het Europese voetbal, veel spaans sprekende mensen in de organisatie, de uitstekende begeleiding vanuit PSV en het respect van de fans zijn allemaal pluspunten.

PSV moet met deze band met het Mexicaanse voetbal iets structureels maken en daar zijn ze eigenlijk al mee bezig.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 112 times
Been thanked: 143 times

Bericht door Heruone » 31 aug 2018, 23:47

Pff, we zijn er wel heel vroeg bij zeg ;)

Maar goed, Rodolfo Pizarro is uiteraard een (zeer) bekende naam. Een klasse speler met een aantal specifieke kwaliteiten. Technisch zeer vaardig, heeft een ontzettend goed gevoel voor ruimte en heeft vaak de rust en het overzicht om voor een tweede, tevens betere optie te kiezen. Ik vind hem persoonlijk beter geschikt voor een systeem MPNA dan MPNV, maar ook in dat laatste systeem zal hij zeker zijn waarde hebben. Dynamischer dan Pereiro en met zijn loopacties zonder bal zal hij in de Eredivisie altijd een enorme waarde hebben (zie o.a. Guus Til).

Desalniettemin vraag ik me af in hoeverre hij (nog) interessant is voor PSV aankomende transferzomer. Klaarblijkelijk hoeft Rayados niet per se winst te maken, wat uiteraard positief is. Anderzijds zal Rayados PSV ook zeker geen vriendendienst doen. Een bedrag van rond de 15 miljoen zie ik PSV iig niet neerleggen. Dat hebben ze afgelopen zomer namelijk ook niet gedaan ;)

Bovendien is leeftijd ook nog een issue aan het worden. Hij is aankomende zomer 25 (wordt in Februari 2020 26 jaar) en daarmee zit hij al redelijk richting zijn top. Ik zie PSV (voorlopig) voor een dergelijke leeftijd iig geen 10 miljoen + bedrag uitgeven.

Mocht PSV het geld hebben, zou ik het iig zonder twijfel aan iemand anders uitgeven: Jonathan Gonzalez. Ontzettend talentvolle middenvelder is dat die uitstekend in het systeem van van Bommel zou passen. Dynamisch, veel inzicht, verdedigende kwaliteiten, etc. Wellicht kan jij nog wat meer over vertellen.

En betreft Montes: ik blijf Cuesta ook nog steeds een hele interessante optie vinden om te overwegen.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 sep 2018, 00:49

González is een toptalent, maar is volgens mij niet meer te betalen voor PSV. En er zit één groot verschil tussen de twee: Pizarro is weliswaar al 25, maar daarmee ook gelouterd. Heeft (uit m'n hoofd) ook 2 landstitels, 2x CL en 2x de beker gewonnen aan die kant van de oceaan. Dat is iemand met ervaring, maar ook iemand met dusdanig veel kwaliteiten dat 'ie er meteen kan staan. Voor González zal het toch ook enigszins aanpoten worden, al heeft die knul een geweldige mentaliteit en drive. Maar ik zou bij een vertrek van Hendrix toch eerst kijken naar Pizarro en daarna pas naar González.

Cuesta is een interessante optie, maar ik vind Montes vooralsnog beter. Heeft ook meer kenmerken van een topverdediger in spe dan Cuesta, maar dat zal ook wel terug te zien zijn in de prijs.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 639 times
Been thanked: 515 times

Bericht door Sensation » 01 sep 2018, 03:06

Fer

DeBruyne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 91 times
Been thanked: 20 times

Bericht door DeBruyne » 01 sep 2018, 04:43

Ondanks dat we al over heel veel aanvallend talent beschikken, mogen we Diego Lainez ook in dit rijtje scharen? Waarschijnlijk zullen Bergwijn en Lozano komend seizoen vertrekken en als we dan toch op de Mexicaanse tour willen blijven gaan..

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 248 times
Been thanked: 108 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 01 sep 2018, 08:24

PSV anno 2019-2020:

Code: Selecteer alles

Malen     Romero     Lainez
                Mauro
         Guti      Pizarro
Angeliño                   Dumfries
         Obispo   Montes
           Unnerstahl

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 sep 2018, 08:59

Prachtig elftal, maar een beoogde basis met 3 Nederlanders gaat niet gebeuren...

Ik denk dat je de naam van Pizarro kan omruilen voor Van Ginkel. Als de operatie goed lukt pik je hem op voor een miljoen of 3.
Kampioenstopic openen .... pending

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 sep 2018, 11:26

DeBruyne schreef:Ondanks dat we al over heel veel aanvallend talent beschikken, mogen we Diego Lainez ook in dit rijtje scharen? Waarschijnlijk zullen Bergwijn en Lozano komend seizoen vertrekken en als we dan toch op de Mexicaanse tour willen blijven gaan..
Een supertalent, maar hij zal te duur zijn neem ik aan. Richting 25, 30 miljoen gaat dat straks. Maar misschien valt er in samenwerking met een topclub wat te regelen. Tenminste: als die plannen nog eens van de grond komen.

Verder zou het best kunnen dat PSV inderdaad voor van Ginkel gaat. Ik zou ook zeggen dat als Hendrix vertrekt (wat ik niet zo snel zie gebeuren), Rosario zijn plaats inneemt. Een vertrek van Luuk en Zoet zie ik ook niet meer als zekerheid. Het zijn voor PSV-begrippen toppers en cultuurbewakers, maar die gaan nooit meer een stap hogerop maken omdat ze daarvoor net tekortkomen. Ik zie het dus zomaar gebeuren dat ze blijven.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times

Bericht door Massimo » 01 sep 2018, 11:33

Als er volgende zomer weer wat gelden vrijkomen door verkopen dan zou ik heb absoluut toejuichen als PSV Van Ginkel gaat proberen te halen. Van Ginkel kan je eigenlijk op alle drie de posities op het middenvelder neerzetten, heeft kwaliteit en ervaring en kan de Nederlandse kern op orde houden. Dat laatste is een prettig omdat Van Ginkel kwaliteit heeft. Niet op de Van Geel manier die liever een Toornstra haalt dan een betere buitenlandse speler.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 639 times
Been thanked: 515 times

Bericht door Sensation » 01 sep 2018, 11:54

Massimo schreef:Als er volgende zomer weer wat gelden vrijkomen door verkopen dan zou ik heb absoluut toejuichen als PSV Van Ginkel gaat proberen te halen. Van Ginkel kan je eigenlijk op alle drie de posities op het middenvelder neerzetten, heeft kwaliteit en ervaring en kan de Nederlandse kern op orde houden. Dat laatste is een prettig omdat Van Ginkel kwaliteit heeft. Niet op de Van Geel manier die liever een Toornstra haalt dan een betere buitenlandse speler.
Vind ik niet, vind hem niet complementair aan Guti en Pereiro. Moet naar mijn idee echt een CVM bij, zoals Hendrix of Rosario, een balafpakker.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 01 sep 2018, 12:06

Lijkt me erg vroeg om nu al over volgend jaar te beginnen, er valt nog geen zinnig woord over te zeggen. Al was het maar vanwege de factor CL; eindige we bij de eerste twee dan kunnen wij uit een geheel andere vijver vissen dan als we derde of lager eindigen.

Daarnaast, iedereen is enthousiast over Gutierrez en ik ben ook blij dat we onze eerste keuze hebben kunnen halen. Maar hij moet het ook nog 'even' laten zien. Toen de komst van jongens als Romero en Pereiro bekend werd gemaakt verzekerden de kenners hier dat we ook twee buitengewone spelers hadden binnen gehaald.

Het is mooi dat we in Mexico een goede naam hebben opgebouwd en dat Mexicaanse topspelers PSV als een serieuze club beschouwen om naar toe te gaan. Maar ik ben er geen voorstander van om hier een hele Mexicaanse (of welke andere nationaliteit dan ook) clan hier op te bouwen. De basis zal Nederlands moeten zijn en daaromheen moeten we naar kwaliteit zoek die ons sterker maakt.

Als ik enkele namen mag noemen als spelers om in de gaten te houden; Mocht Hendrix vertrekken zou ik Teun Koopmeiners van AZ een interessante vervanger vinden. Sterk, slim, geweldig linkerbeen. Doet me erg denken aan een jonge Strootman en ook ergens aan Nemanja Matic van United.
Daarnaast blijf ik Rick van Drongelen een interessante optie vinden. Centrale verdediger anex linksback uit de jeugd van Sparta, nu Hamburg. Mochten die niet promoveren zou dat een goede talentvolle aanvulling zijn op de defensie.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 01 sep 2018, 12:10

Johann Vogel schreef:
Daarnaast blijf ik Rick van Drongelen een interessante optie vinden. Centrale verdediger anex linksback uit de jeugd van Sparta, nu Hamburg. Mochten die niet promoveren zou dat een goede talentvolle aanvulling zijn op de defensie.
We hebben Obispo al voor die rol.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 01 sep 2018, 13:05

Ykhim schreef:González is een toptalent, maar is volgens mij niet meer te betalen voor PSV. En er zit één groot verschil tussen de twee: Pizarro is weliswaar al 25, maar daarmee ook gelouterd. Heeft (uit m'n hoofd) ook 2 landstitels, 2x CL en 2x de beker gewonnen aan die kant van de oceaan. Dat is iemand met ervaring, maar ook iemand met dusdanig veel kwaliteiten dat 'ie er meteen kan staan. Voor González zal het toch ook enigszins aanpoten worden, al heeft die knul een geweldige mentaliteit en drive. Maar ik zou bij een vertrek van Hendrix toch eerst kijken naar Pizarro en daarna pas naar González.
Pizarro in je double-pivot? Dat zou zeer zonde zijn nmi. Pizarro hoort op '10' te spelen, mits je hem in het huidige systeem wilt gebruiken. Dan zal Pereiro dus moeten vertrekken.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 01 sep 2018, 13:33

Ykhim laat er geen gras over groeien :D Maar speculeren is altijd wel leuk, dus ik juich het alleen maar toe. Wat betreft volgende zomer is het nog koffiedik kijken wie er weg gaan en wie er blijven, dus ik vind het nog lastig in te schatten wat er moet komen. Een aanvaller lijkt in ieder geval zeker, met het vertrek van Lozano en/of Bergwijn. Al heb ik goede hoop na deze zomer dat Bergwijn misschien nog wel anderhalf/twee seizoenen zal blijven. En als je Van Ginkel voor < 5 miljoen kan krijgen, zou ik dat ook altijd doen.

Wat betreft de winter zal een CV denk ik op de lijst staan. Schwaab lijkt wel te vertrekken volgend jaar, en daar zou PSV al op kunnen anticiperen door al iemand in de winter te halen. Montes wordt hier veel genoemd maar zal wel erg duur zijn. Een naam die ik zelf interessant vind is Marcos Senesi. Een 21-jarige Argentijn die nu speelt bij San Lorenzo, en op het punt stond naar Club Brugge te gaan deze zomer, maar dat ketste af. Ook Udinese en Torino hadden interesse. Kopsterk, redelijk snel en voetballend ook sterk. Moest afgelopen zomer een miljoen of 5 kosten, al zal dat komende periode misschien nog wel wat oplopen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 sep 2018, 14:18

Heruone schreef:Pizarro in je double-pivot? Dat zou zeer zonde zijn nmi. Pizarro hoort op '10' te spelen, mits je hem in het huidige systeem wilt gebruiken. Dan zal Pereiro dus moeten vertrekken.
De tactische invulling kun je aanpassen lijkt me. Of niet: Rosario op de plek van Hendrix en Pizarro ervoor. Zoveel mogelijkheden te bedenken. Het is niet zo dat Pizarro dé vervanger van Hendrix moet worden, want qua types zijn ze niet te vergelijken. Het was ook maar een voorbeeldje. Áls er een middenvelder vertrekt, zou ik eerst naar Pizarro kijken.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 01 sep 2018, 22:00

Ykhim schreef:
Heruone schreef:Pizarro in je double-pivot? Dat zou zeer zonde zijn nmi. Pizarro hoort op '10' te spelen, mits je hem in het huidige systeem wilt gebruiken. Dan zal Pereiro dus moeten vertrekken.
De tactische invulling kun je aanpassen lijkt me.
In welke vorm? Van Bommel lijkt niet af te stappen van zijn double pivot iig ;)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 02 sep 2018, 01:07

Ik had er geen specifiek idee over. Maar met een beetje flexibel denken kun je de boel best aanpassen.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Voormalig KG » 02 sep 2018, 09:05

Ik denk dat met het aantrekken Sainsbury en Thomas en de jeugdspelers Rosario, Opisbo, Rigo het vertrek van Schwaab en Hendrix intern zal worden opgevuld.
Deze jongens moeten dit jaar doorgroeien en er volgend jaar staan. Helaas is Ryan Thomas geblesseerd geraakt.
Spelers als Van Drongelen, Teun Koopmeinders en Sepp van den Berg(zwolle) wel interessante namen om de selectie dan te versterken.

Nu eerst genieten van dit jaar
Komt goed

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 303 times
Been thanked: 326 times

Bericht door TomPSV » 02 sep 2018, 10:23

Als Romero zo blijft kwakkelen, dan is Fran Sol echt een prima back-up voor De Jong. Hij is zo rustig voor de goal, gister ook weer een knappe treffer.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 02 sep 2018, 10:41

ik geloof dat Sol al een aangegeven heeft dat hij niet ergens op de bank gaat zitten. Dus zie hem niet snel backup worden bij een grote club, kan natuurlijk veranderen..

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 203 times

Bericht door Joenepsv » 02 sep 2018, 11:30

Laten we de ontwikkeling van Lammers en misschien Piroe maar even afwachten komend seizoen. Daarnaast verwacht ik niet dat Romero over een jaar nog zo loopt te kwakkelen. Als dat zo is kan hij zich beter laten afkeuren.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 02 sep 2018, 11:35

Ondertussen om nog 2 interessante namen te droppen:

Roberto Alvarado (19 jaar) van Cruz Azul en Marcel Ruiz (17 jaar) van Querétaro. Beide doen het volgens mij vrij aardig dit seizoen in Liga MX. Wellicht dat Ykhim wat meer kan vertellen.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 203 times

Bericht door Joenepsv » 02 sep 2018, 11:51

Wat ik me voor komend seizoen/transferwindow afvraag is in hoeverre de verrichtingen van de spelers worden gevolgd die hier op proef zijn geweest. Een Younes Delfi waar veel berichten over waren schijnt in september op proef te komen. De Amerikaan Ledezma wordt deze maand achttien en heeft een goede indruk achter gelaten en dat geld ook voor Iorio en Rodriguez van River Plate uit Uruguay. Ben benieuwd of Psv nog werk gaat maken van deze gasten.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times

Bericht door Massimo » 02 sep 2018, 11:54

Sensation schreef:
Massimo schreef:Als er volgende zomer weer wat gelden vrijkomen door verkopen dan zou ik heb absoluut toejuichen als PSV Van Ginkel gaat proberen te halen. Van Ginkel kan je eigenlijk op alle drie de posities op het middenvelder neerzetten, heeft kwaliteit en ervaring en kan de Nederlandse kern op orde houden. Dat laatste is een prettig omdat Van Ginkel kwaliteit heeft. Niet op de Van Geel manier die liever een Toornstra haalt dan een betere buitenlandse speler.
Vind ik niet, vind hem niet complementair aan Guti en Pereiro. Moet naar mijn idee echt een CVM bij, zoals Hendrix of Rosario, een balafpakker.
Ik begrijp deze redenatie wel. Het is zeker zo dat het afwachten is of Van Ginkel en Gutierrez samen zouden kunnen spelen in dit systeem, maar ik zie er toch wel oplossingen voor. Behalve dat het je middenveld nog sterker en veelzijdiger maakt, heeft PSV ook gespeeld met Guardado, Pröpper en Van Ginkel. Toen was het weliswaar met de punt naar achteren, maar Van Ginkel vind ik een veelzijdige middenvelder die je op veel manieren kunt gebruiken. Ook heeft hij vorig seizoen al wat defensiever gespeeld. Een andere optie is dat hij op de plek van Pereiro komt te spelen waar het niet ondenkbaar is dat die volgende zomer vertrekt bij PSV. Er kan volgende zomer best wel eens wat transfergelden binnen kunnen gaan komen bij PSV en als je dan iemand als Van Ginkel voor een miljoen of 6 kan binnenhalen vanwege zijn eenjarige contract en blessureverleden en hem een mooi salaris, tekengeld en bonussen kan aanbieden zodat hij naar PSV wil komen dan zou ik zijn komst zeer toejuichen.

Gesloten