Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Transferwindow winter/zomer 2019

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 17 sep 2018, 15:21

De vorige week door mij voorgestelde optie als spits Paul Onuachu van Midtjylland heeft gisteren gescoord in de topper tegen Kopenhagen, met 3-1 gewonnen door Midtjylland, wat eigenlijk een wonder is omdat er 2 voormalige Frenkie de Jongs bij Kopenhagen in de basis stonden met Fischer en Boilesen, zijn toch 2 spelers van Barcelona niveau dus een zeer knappe prestatie van Onuachu en zijn ploeggenoten.

Hier een korte samenvatting van de wedstrijd, de 2e goal ingekopt door Onuachu:

Overigens speelt hij met nr 33, bij zijn goal wint hij eenvoudig een duel van Boilesen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 01 okt 2018, 23:03

Volgens Bild zou Robben naar PSV willen als Bayern er aan het eind van het seizoen voor kiest om niet te verlengen. Toegegeven: Bild is geen medium dat bekendstaat om de betrouwbaarheid, maar toch leuk om te lezen. Dromen mag uiteraard 8)

Malen en Robben volgend seizoen op de flanken zou ik zeker zien zitten, ondanks de blessuregevoeligheid van de laatste. Mocht 'ie wedstrijden missen kun je er altijd nog Gakpo en Mauro neerzetten. Ik ben voor! :D
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 01 okt 2018, 23:09

Lijkt mij prima inderdaad. Lozano en Stevie weg voor 70 miljoen. ‘Gratis’ opvolgers, 20 miljoen om te herinvesteren op andere plekken en ome Toon heeft zijn potje.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 38 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Mick Jagger » 01 okt 2018, 23:18

Dat zou inderdaad geweldig zijn. Denk ook aan de uitstraling die je dan in één keer erbij krijgt.

Als Robben inderdaad in Nederland wil afsluiten, is komende zomer wel écht het allerlaatste moment om daarvoor te kiezen. Dan is hij 35,5. Nog een jaartje bij PSV ballen, de jonge vleugelspelers de fijne kneepjes van het vak bijleren en dan met pensioen gaan. Ik ben ook wel voor.

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 02 okt 2018, 01:44

Geloof nooit dat ie hier op al die kunstgrasveldjes komt spelen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 okt 2018, 07:39

Mick Jagger schreef:Dat zou inderdaad geweldig zijn. Denk ook aan de uitstraling die je dan in één keer erbij krijgt.

Als Robben inderdaad in Nederland wil afsluiten, is komende zomer wel écht het allerlaatste moment om daarvoor te kiezen. Dan is hij 35,5. Nog een jaartje bij PSV ballen, de jonge vleugelspelers de fijne kneepjes van het vak bijleren en dan met pensioen gaan. Ik ben ook wel voor.
Correctie, hier jeugdtrainer en hoofdtrainer worden a la van Bommel :wink:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 okt 2018, 07:40

johan derksen schreef:Geloof nooit dat ie hier op al die kunstgrasveldjes komt spelen.
alleen al interessant genoeg voor de thuiswedstrijden en iverige wedstrijden op natuurgras 8)

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 02 okt 2018, 07:41

Volgens mij is dit gebaseerd op het interview voor de wedstrijd met Ajax waarin hij eigeblijk geen antwoord geeft maar het ook niet uitsluit.

Maar zou inderdaad mooi zijn! Zou met zijn ervaring, inzicht en techniek nog een meerwaarde kunnen zijn.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 okt 2018, 09:07

Denk ik ook idd. Non-nieuws, gewoon doorlopen mensen, hier is niks aan de hand... Helaasch :sleep:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 okt 2018, 10:25

Ik denk persoonlijk dat met v Bommel aan het roer bij PSV de kans groter is dan ooit (samen bij PSV, Bayern en Oranje gespeeld), maar idd, Robben zou ook zomaar kunnen stoppen na Bayern.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 02 okt 2018, 11:59

Ik kan het me haast niet voorstellen, maar als Vertonghen daadwerkelijk terugkeert naar Ajax aan het einde van dit seizoen, wat langzamerhand een beetje binnensijpelt, zou dit wel een heel mooie tegenzet zijn in ieder geval :D

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 03 okt 2018, 12:42

Mwah ik weet het niet. 35/36 jaar... dan kom je toch anders binnen. Ik zou hem er zeker wel bij willen hebben hoor, maar niet als DE vervanger van Lozano/Bergwijn mocht hij vertrekken. Daar moet je minimaal een enorm groot talent achter zetten zodat ze samen het seizoen kunnen invullen. En dat talent moet dan echt een grote aankoop zijn. Het geld is er als het goed is ook voor.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 03 okt 2018, 13:04

Werd volgens mij gisteren eerder tactisch gewisseld dan dat hij er doorheen zat. Heeft toch nog een aantal goede acties kunnen hebben en verdedigde mee. Kan volgens mij nog prima meedraaien maar zoals hierboven gezegd moet er wel meteen ook vervanging van Robben op termijn beschikbaar zijn.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 okt 2018, 13:09

Ykhim schreef:Volgens Bild zou Robben naar PSV willen als Bayern er aan het eind van het seizoen voor kiest om niet te verlengen.
Kortom: we zijn tweede keus.

Ik weet het niet en twijfel enorm. Spelers die nog een keer willen vlammen moeten dat doen als ze nog fit zijn. Robben wil dus komen (als bericht klopt) als hij 35,5 is en anders een jaar later als hij 37,5 is. Afbouwen dus. Dat mag hij lekker bij Groningen doen en dat lijkt me ook beter en mooier.

Er komt een hoop aanvallend talent aan en als Lozano en Bergwijn vertrekken en je wil er eentje aantrekken dan graag eentje die weer een cashcow wordt. Die positie is te kostbaar (letterlijk) om twee jaar geen geld mee te genereren.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 okt 2018, 13:13

Speelt sowieso niet meer dan 20 wedstrijden dus je kunt je elftal niet opbouwen rond Robben, wat zijn kwaliteit eigenlijk juist wel vereist. Speelt ie dan is alles opeens anders. Lijkt me lastig om zo een team neer te zetten.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 03 okt 2018, 13:21

Zal ook afhangen van zijn eigen verwachtingen. Transfervrij met "gepast" salaris, en dan speeltijd delen met een talent (die hij vervolgens ook persoonlijk coacht), dan zou ik het zeker zien zitten. Voor 34 wedstrijden in de basis is het veels te riskant.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 03 okt 2018, 13:27

Ik ben sowieso wel heel benieuwd wat er gaat gebeuren als zowel Lozano als Bergwijn vertrekt, en die kans lijkt me toch wel reëel. Malen ontwikkelt zich goed, en ik heb goede hoop dat hij aan het eind van dit seizoen rijp is voor een basisplek als vervanger van één van deze twee. Waarschijnlijk met name als linksbuiten. En dan Gakpo daarachter, die hopelijk de ontwikkeling door gaat maken die Malen vorige jaar had. Dan heb je nog de andere flank. Ik heb zo'n vermoeden dat dat een Midden/Zuid-Amerikaanse speler gaat worden, en dat PSV daar best de portemonnee voor zal trekken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 03 okt 2018, 13:58

Pavón huppelt nog rond in Argentinië. Schijnt ook wel aardig te kunnen ballen :lol:

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 144 times
Been thanked: 272 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 03 okt 2018, 18:42

ShovingNE2 schreef:
Ykhim schreef:Volgens Bild zou Robben naar PSV willen als Bayern er aan het eind van het seizoen voor kiest om niet te verlengen.
Kortom: we zijn tweede keus.

Ik weet het niet en twijfel enorm. Spelers die nog een keer willen vlammen moeten dat doen als ze nog fit zijn. Robben wil dus komen (als bericht klopt) als hij 35,5 is en anders een jaar later als hij 37,5 is. Afbouwen dus. Dat mag hij lekker bij Groningen doen en dat lijkt me ook beter en mooier.

Er komt een hoop aanvallend talent aan en als Lozano en Bergwijn vertrekken en je wil er eentje aantrekken dan graag eentje die weer een cashcow wordt. Die positie is te kostbaar (letterlijk) om twee jaar geen geld mee te genereren.
Die Robben wordt wel heel snel oud zeg!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 okt 2018, 15:10

Topsporters schrijf je dan ook twee keer zo snel af. :D

Maar goed: volgend jaar is ons grote voordeel dat als er spelers vertrekken er een hoop spelers achter staan die je kan brengen waardoor je ze niet hoeft te vervangen.

Rosario en Guti zullen volgend jaar op het middenveld staan en als Hendrix en Pereiro vertrekken is daar slechts 1 aankoop voor nodig. Of misschien zelfs geen met Mauro in de startblokken. Malen... genoeg over gezegd. Je verkoopt Lozano en Bergwijn waarschijnlijk en je haalt 1 speler terug en daarachter heb je Gakpo. Isimat en Schwaab zullen afscheid nemen en met Viergever, Sainsbury en Obispo daarachter kan je een een Zuid Amerikaanse slager erbij nemen. Zoet vervang je door Unnerstal. Op de backposities zit je geramd, denk niet dat ze vertrekken en Behich lijkt mij prima erbij. Kortom, van de knaken die je krijgt voor Hendrix, Pereiro, Lozano, Bergwijn en Zoet hoef je maar beperkt te investeren en kan je heel gericht aankopen doen. Wellicht meer in jeugd investeren en je hebt direct je pot voor transfers (Gerbrands dacht dat die na komende zomer met 20 miljoen gevuld zou zijn zo zei hij).

Directe kwaliteit halen waar nodig en meer investeringen zoals Donyell Malen. Dan hoeft er ook nog maar eens 1 op de 3 te slagen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 04 okt 2018, 17:56

Hoezo van Viergever afscheid nemen?
Triplets, it`s all about Triplets..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 okt 2018, 18:19

Hoeft van mij helemaal niet. Maar gevoelsmatig ligt er een gentlemans agreement dat nadat de neuzen hem een transfer door de neus boorde PSV wel meewerkt en als dank een transfersom incasseert. Geen aanwijzingen voor, maar lijkt mij iets wat ter sprake is gekomen. En eenmaal op de radar bij de bundesliga dan blijf je er wel op.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 05 okt 2018, 13:22

Ik heb gisteren een deel van Anderlecht - Dinamo Zagreb gezien en daar viel één speler in het specifiek op: Dani Olmo, de linksbuiten van Zagreb. Goede techniek, behoorlijk snel en een goede dribbel. Zag ook dat hij pas 20 jaar is. Geen idee of hij haalbaar is, en dit structureel laat zien, maar ik zou het wel een interessante naam vinden voor komende transferzomer.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 08 okt 2018, 19:56

Jonathan González heeft het erover dat hij een overstap naar PSV over een jaar wel ziet zitten. Zit als jongen van 19 al vaak bij de Mexicaanse selectie, en wordt genoemd als één van de grootste talenten in Mexico. Ik ben bang dat, mocht hij zelf willen, hij weleens te duur kan zijn. Maar Ykhim kan er waarschijnlijk meer over vertellen :D

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 okt 2018, 20:22

Samen met Lainez veruit het grootste talent in Noord-Amerika. Deze jongen is echt héél erg goed. Maakte (volgens mij) zijn basisdebuut in de immer beladen derby tegen Tigres, toen zij nog drie spijkharde, grote, fysiek sterke middenvelders in de basis hadden. Voor geen enkele tegenstander was het fijn om daartegenover te staan omdat je er geen duels van wint en omdat die drie behoorlijk gedisciplineerd konden spelen. Deze González had daar schijt aan en speelde die lui in z'n eentje helemaal op een hoopje. Hij zat overal tussen en was niet te verslaan in de duels. Het was een van de meest imponerende debuutwedstrijden die ik heb gezien, in elk geval in de Liga MX.

Hij is dynamisch, behendig, technisch sterk, heeft inhoud, is defensief sterk, ziet ruimtes en kan ernaar handelen en heeft bovendien ook de juiste karaktertrekken, wat niet onbelangrijk is. Bescheiden, rustig, maar wel met de nodige pit in z'n flikker. Het is in alles een moderne middenvelder, maar op de een of andere manier zie ik in hem ook een speler die als persoon niet bij PSV zou misstaan.

Ik acht hem volstrekt onhaalbaar vanwege financiële redenen. Het lijkt me niet dat Monterrey minder zal vragen dan 15 miljoen, maar ik houd al rekening met bedragen van 20 tot 25. Maar ik ga een dansje doen als hij komt. Misschien wel twee.

EDIT: Copa90 heeft een documentairereeks (3 korte afleveringen) over hem gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=wg7-23pBqcU
https://www.youtube.com/watch?v=5YyZZiIGdeU
https://www.youtube.com/watch?v=dFSmZdFM1hM

Gesloten