Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Transferwindow winter/zomer 2019

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 04 sep 2018, 18:51

Heruone schreef:PSV kan hem uiteraard ook nu al halen en er vervolgens voor kiezen om hem een jaar te verhuren aan een club in NL of in Mexico. Eventueel zou je zo'n soort constructie in een deal kunnen betrekken met andere spelers. Ik noem een Montes, Pizarro of dergelijk.
Ik denk niet dat PSV hem voor, laten we zeggen, 8 miljoen koopt om hem vervolgens te verhuren aan een Mexicaanse club. Die luxe hebben we nou eenmaal niet. Je laatste idee is fraai, maar ik zou niet weten welke spelers daarvoor in aanmerking komen.

Alhoewel...
Wie is Arteaga?
Gerardo Arteaga is linksback bij Santos Laguna. Ik kan daar een hele hoop over zeggen, maar ik raad iedereen aan om er gewoon beelden van te bekijken. Ik was vanaf seconde 1 verkocht. Hij heeft wat weg van Angeliño: de drive, de manier van beweging, de drang naar voren, de voorzetten die als kruisraketten blijven komen. Heerlijke speler.

Terugkoppelend naar die eerste quote: ik zou deze jongen blind voor 5 miljoen halen. Dan kun je kijken of Angeliño blijft. Zo niet, dan kan Arteaga hier aan de slag. Is dat wel het geval, dan kun je Arteaga nog een seizoen verhuren. Zoiets had je in gedachten, toch?
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 93 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Heruone » 04 sep 2018, 20:35

Ykhim schreef:
Ik denk niet dat PSV hem voor, laten we zeggen, 8 miljoen koopt om hem vervolgens te verhuren aan een Mexicaanse club. Die luxe hebben we nou eenmaal niet. Je laatste idee is fraai, maar ik zou niet weten welke spelers daarvoor in aanmerking komen.

Alhoewel...
8 miljoen voor Alvarado? :x
Gerardo Arteaga is linksback bij Santos Laguna. Ik kan daar een hele hoop over zeggen, maar ik raad iedereen aan om er gewoon beelden van te bekijken. Ik was vanaf seconde 1 verkocht. Hij heeft wat weg van Angeliño: de drive, de manier van beweging, de drang naar voren, de voorzetten die als kruisraketten blijven komen. Heerlijke speler.

Terugkoppelend naar die eerste quote: ik zou deze jongen blind voor 5 miljoen halen. Dan kun je kijken of Angeliño blijft. Zo niet, dan kan Arteaga hier aan de slag. Is dat wel het geval, dan kun je Arteaga nog een seizoen verhuren. Zoiets had je in gedachten, toch?
Daar komt het ongeveer op neer, ja. Interessante prospects met potentie die bijv. nog (net) niet goed genoeg zijn voor de basis kopen voor een (dan nog) schappelijke prijs en ze vervolgens één jaartje verhuren, zodat ze zichzelf door kunnen ontwikkelen. Of bijv. de reden die jij noemt, waarbij er op korte termijn nog geen plek is voor de desbetreffende speler. Het is vergelijkbaar met het principe dat clubs als Chelsea en City hanteren, enkel beschouw je de speler in dit geval niet als pure handelswaar.

Overigens, die Arteaga ziet er wel aardig uit.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 04 sep 2018, 20:42

Nu we toch lekker bezig zijn met namedropping, heb ik ook nog wel een naam die erg hoog op mijn lijst van potentiële versterkingen heb staat: Alexis Mac Allister. Een 19-jarige aanvallende middenvelder die ook voorin uit de voeten kan, spelend bij Argentinos Juniors. Ik zie weleens wat beelden langskomen en was echt meteen onder de indruk. Ontzettend creatief, een hele goede techniek, een vrij hoge handelingssnelheid en wil altijd de bal hebben. Heeft bovendien uitstekende cijfers: in zijn eerste seizoen als prof 2 key passes per 90 min. En nu in het nieuwe seizoen ook al 2.5 key passes per 90 min. En dat in een vrij laag geklasseerd elftal.

Ik weet niet of het een haalbare kaart is, want hij zal meer clubs opgevallen zijn, maar ik zou het een interessante optie vinden als Pereiro vertrekt. Dan kan hij het samen met Mauro gaan uitvechten.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 04 sep 2018, 22:58

Nog wat andere namen die wellicht interessant zijn:

- Saul Salcedo
- Matias Zaracho
- Gabriel Rojas
- Alan Franco
- Iago Amaral Borduchi

Geen flauw idee of ze haalbaar zijn overigens. Maar in de categorie exotische verrassing ;)

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 196 times

Bericht door koetje » 05 sep 2018, 09:01

Heruone schreef:Nog wat andere namen die wellicht interessant zijn:

- Saul Salcedo
- Matias Zaracho
- Gabriel Rojas
- Alan Franco
- Iago Amaral Borduchi

Geen flauw idee of ze haalbaar zijn overigens. Maar in de categorie exotische verrassing ;)

Altijd ruimte na Erick Guiterrez en Nicolas Quatrodado afgelopen zomer voor een aankoop die goed klinkt.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 05 sep 2018, 13:13

PSV is dus bezig om de Amerikaanse middenvelder Richie Ledezma vast te leggen, na een goede stageperiode afgelopen zomer. In eerste instantie sluit hij aan bij Jong PSV. Hij maakte een goede indruk op de beelden die onder andere op Twitter staan, en veel Amerikanen zijn heel erg enthousiast over hem. De VS blijft ook een interessante markt voor clubs als PSV. Individueel worden de spelers die daar worden opgeleid steeds beter, er zijn inmiddels een aantal succesvolle (jonge) Amerikanen in Europa en over het algemeen zullen die spelers ook nog niet zo duur zijn.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 05 sep 2018, 14:21

Hopen dat hij niet net als Pulisic en Sargent onder onze neus wordt weggekaapt. Psv heeft de Amerikaanse markt volgens mij prima in beeld. Heb wat beelden van deze Ledezma bekeken en het is een enorm energiek mannetje. Niet zo groot maar met een prima loopvermogen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 05 sep 2018, 14:27

Joenepsv schreef:Hopen dat hij niet net als Pulisic en Sargent onder onze neus wordt weggekaapt. Psv heeft de Amerikaanse markt volgens mij prima in beeld. Heb wat beelden van deze Ledezma bekeken en het is een enorm energiek mannetje. Niet zo groot maar met een prima loopvermogen.
Klopt. Heeft ook een prima techniek en balbehandeling zover ik kan zien op de beelden. Sowieso is de Amerikaanse markt een hele interessante aan het worden. Zoals Nilssonh al terecht aangeeft, lopen er een aantal vrij grote talenten rond (in Europa).

Jonathan Gonzalez bezat een Amerikaans paspoort (onlangs gekozen voor Mexico) en ook spelers als Sargent, Alphonso Davies, Weah, Pulisic en McKennie zijn interessante spelers die al opgepikt zijn door andere (top)clubs. Overigens zie ik op internet veelvuldig artikelen waarin de namen McKennie samenvalt met Ledezma. Een positief teken lijkt mij :)

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 05 sep 2018, 19:40

Naar aanleiding van mijn eerdere post met exotische verrassingen ben ik mezelf even gaan inlezen over twee v/d genoemde spelers d.m.v. statistieken en beelden. Wellicht dat Ykhim (of iemand anders uiteraard) dit verder kan aanvullen; ook betreft haalbaarheid en / of ze in beeld / bekend zijn bij PSV.

Saul Salcedo (centerback)
Deze rechtsbenige centerback die onlangs 21 is geworden staat bekend als een van de grotere talenten in de Argentijnse competitie. Verdedigend is deze jongen ijzersterk met wat zich o.a. uit in een extreem hoog aantal interceptions (6.17) en clearances (3.59). Hij wint bovendien ook veel van zijn kopduels (57.6%). Hij maakt op mij iig een betrouwbare en solide indruk.

Opvallend is bovendien ook dat zijn percentage succesvolle dribbels heel hoog ligt. Daarentegen is er ook nog zeker ruimte voor progressie in de passing. Zijn percentage ligt op dat gebied nmi relatief laag voor een centerback. Desalniettemin is dit zeker een jongen om in de gaten te gaan houden. Ik betwijfel enkel of hij haalbaar is.

https://www.youtube.com/watch?v=GsCcdYnK348

Statistieken Salcedo vs de Ligt vs Schwaab:

https://i.gyazo.com/ae7808668bbdf89bac9 ... 43bc40.png
https://i.gyazo.com/0923f0ed50c579956a2 ... 718e55.png
https://i.gyazo.com/60460de3053dbf40805 ... 342517.png

Alan Franco (centerback)
Mocht Salcedo nou niet komen om wat voor reden dan ook. No hurry, just call Alan Franco. Deze rechtsbenige 21 jarige Argentijn (11 oktober 1996) voldoet in principe aan alle aspecten die een moderne centerback moet hebben. Een mooi fysiek sterk lichaam, vrij atletisch en ook redelijk snel. Wint veel van zijn duels (32%, vergelijkbaar met de Ligt), is kopsterk en heeft bovendien zover ik heb gezien ook wel die Latijns-Amerikaanse furie die je bij dat soort spelers hoopt te zien. Zijn interceptions liggen ook vrij hoog vergeleken met de Ligt (6.64 vs 5.46). Verdedigend is hij iig ijzersterk.

Daarentegen is er nmi ook hier weer ruimte voor progressie in de passing. En op basis van de beelden vind ik dat hij soms nog wat wilde momentjes heeft. Desondanks is dit zeker een van mijn favoriete spelers. Enkel betwijfel ik zijn haalbaarheid. Wellicht dat Ykhim daar meer over kwijt kan.

https://www.youtube.com/watch?v=PMcccqFD8bI
https://www.youtube.com/watch?v=4MaRsTX0YuY
https://www.youtube.com/watch?v=Hkc1x2801uo

Statistieken Franco vs de Ligt vs Schwaabt:

https://i.gyazo.com/88bd98910377d529fd4 ... f485cb.png
https://i.gyazo.com/0923f0ed50c579956a2 ... 718e55.png
https://i.gyazo.com/60460de3053dbf40805 ... 342517.png

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 07 sep 2018, 10:59

PSV heeft dus ook geprobeerd om Pizarro naar PSV te halen. Interessant! Da's namelijk wel een Pereiro achtige speler.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 07 sep 2018, 18:59

Oud nieuws inderdaad, maar de combinatie blijft toch een beetje spelen op deze manier. Het sluit prima aan op de openingspost :D

Pizarro is meer een type van Ginkel dan een type Pereiro trouwens. Heel compleet, met veel diepgang en een stukje scorend vermogen.

@Heruone: mooie opties. Het zijn weliswaar grote talenten, maar ik vind ze vaak nog veel te wild, een beetje zoals Luckassen dat ook had/heeft. Dat is het nadeel van scouten op basis van statistieken, waar ik persoonlijk niet zo'n fan van ben. Maar dat ze potentie hebben is duidelijk, net als dat hun prijs bijzonder hoog zal zijn.

Heissenberrug
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 353 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heissenberrug » 07 sep 2018, 20:40

@Ykhim: wie had je liever, Guti of Pizarro?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 07 sep 2018, 21:16

Geen voorkeur. Pizarro was en is waarschijnlijk de beste middenvelder in de Liga MX en ik had hem heel graag als vervanger van van Ginkel zien komen. Overall een hele sterke speler, maar ook een hele hoge handelingssnelheid. Voor het Mexicaanse voetbal is het niet goed dat hij nog steeds in Mexico speelt. Hij had allang naar Europa moeten verkassen.

Maar wie weet volgende zomer. Dat de contacten er liggen is wel duidelijk.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 491 times
Been thanked: 527 times

Bericht door El Sordo » 08 sep 2018, 09:26

Roep het niet te hard, Nettootje leest hier mee :wink:

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 sep 2018, 10:32

Ach, Netto'o heeft hem ook al langer op het oog. Laten we dus maar hopen dat ze er precies niks mee gaan doen :D

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 08 sep 2018, 14:52

Wees maar niet bang, type Van Ginkel zal niet vertrekken komende zomer bij ons( vd beek ) dus verwacht niet dat netto voor hem zal gaan.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 08 sep 2018, 15:01

Ajacied1988 schreef:Wees maar niet bang, type Van Ginkel zal niet vertrekken komende zomer bij ons( vd beek ) dus verwacht niet dat netto voor hem zal gaan.
Per ongeluk verkeerde topic aangeklikt?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 384 times

Bericht door PCGC » 08 sep 2018, 15:02

Want? Hij reageert op Ykhim die het over netto heeft...

Dank juist voor de informatie.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 08 sep 2018, 15:10

PCGC schreef:Want? Hij reageert op Ykhim die het over netto heeft...

Dit topic gaat toch over potentiele aanwinsten van PSV? Hoe relevant is Van de Beek voor ons dan?

Ben jij niet degene die juist altijd roept dat we lekker naar PSV moeten blijven kijken en niet met Ajax bezig zijn? Dan hoeft het toch niet over Ajax spelers te gaan in een topic over mogelijke transfers van PSV?:)

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 194 times
Been thanked: 168 times

Awards:

Bericht door Trixm » 08 sep 2018, 15:14

Maikel_91 schreef:

Dit topic gaat toch over potentiele aanwinsten van PSV? Hoe relevant is Van de Beek voor ons dan?

Ben jij niet degene die juist altijd roept dat we lekker naar PSV moeten blijven kijken en niet met Ajax bezig zijn? Dan hoeft het toch niet over Ajax spelers te gaan in een topic over mogelijke transfers van PSV?:)
Hij reageert toch op het onderwerp? Dat ajax interesse zou hebben in pizarro, hij zegt van niet. Prima toch --> slak --> zout.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 384 times

Bericht door PCGC » 08 sep 2018, 15:21

Maikel_91 schreef:

Niet, en dat zegt hij dus ook helemaal niet. Als je nou eens gewoon eerst eens leest en niet meteen als een ongesteld wijf op hem reageert puur omdat ie Ajacied1988 als gebruikersnaam heeft, dan zie je dat ie antwoord geeft op Ykhim die zegt “Laten we dus maar hopen dat ze er precies niks mee gaan doen.”
Hij zegt dat ie dat niet ziet gebeuren, aangezien ze al een speler voor die positie hebben en die niet weggaat. Hij reageert gewoon op het onderwerp.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 sep 2018, 15:30

Als het daar ook maar bij blijft 8)

Pizarro en Guti op hetzelfde middenveld, waar mag ik tekenen? Dat zou al in de buurt komen van het fantastische middenveld dat we in de tweede helft van 15/16 hadden.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 38 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Mick Jagger » 08 sep 2018, 16:02

Dat was een schitterend middenveld inderdaad, had eigenlijk alles wel. Creativiteit, ervaring, duelkracht, scorend vermogen...

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 08 sep 2018, 16:07

Misschien een goed moment om Vd Beek te vergelijken met Pizarro nu? Wie is er beter? 😇

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 08 sep 2018, 16:08

Menno1 schreef:Misschien een goed moment om Vd Beek te vergelijken met Pizarro nu? Wie is er beter? 😇
Edwin van Ankeren

Gesloten