Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Transferwindow winter/zomer 2019

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 627 times
Been thanked: 794 times

Transferwindow winter/zomer 2019

Bericht door ruuddevil » 21 aug 2019, 18:36

De box to box middenvelder zie ik niet meer komen en we houden dus de bekende problemen op het middenveld. Echter met deze groep moet Van Bommel 30 van de 34 wedstrijden kunnen winnen.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 247 times

Bericht door Makaveli » 21 aug 2019, 18:39

trolol schreef:
21 aug 2019, 17:39
En als hij komt, staat hij denk ik in No time basis. Dan zal Malen of Bruma op de bank belanden denk ik. Of we gaan spelen met Bruma, Mitro, Malen en Stevie.
Het laatste denk ik eigenlijk mocht hij gaan spelen. Ik zie Bergwijn niet meer naar de flank gaan als je van Bommel en hem zelf zo hoort. Die blijft voorlopig op 10. Maar in eerste instantie zal Mitroglou wel de back up spits worden lijkt me.
ruuddevil schreef:
21 aug 2019, 18:36
De box to box middenvelder zie ik niet meer komen en we houden dus de bekende problemen op het middenveld. Echter met deze groep moet Van Bommel 30 van de 34 wedstrijden kunnen winnen.
Dan heeft hij een nieuw puntenrecord te pakken, dat zie ik niet gebeuren.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 21 aug 2019, 18:56

Maikel_91 schreef:
21 aug 2019, 18:28

er komt nog meer aan :mrgreen:
Zou in mijn ogen echt bizar zijn. Als je dan toch perse wat wil kopen, kopen dat aub een klasbak van een middenvelder... Krijg ook het idee dat ze bij PSV totaal andere (voor mij verkeerde) prioriteiten hebben... :roll:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 370 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 21 aug 2019, 18:59

Een targetman was anders ook broodnodig. Kost bovendien niks.

En dat we geen rechtsbuiten hebben, daar heb ik mensen ook over zien klagen. Wie weet wordt die vacature straks ingevuld door de gehuurde González.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 21 aug 2019, 19:02

Juancho schreef:
21 aug 2019, 18:56
Maikel_91 schreef:

Zou in mijn ogen echt bizar zijn. Als je dan toch perse wat wil kopen, kopen dat aub een klasbak van een middenvelder... Krijg ook het idee dat ze bij PSV totaal andere (voor mij verkeerde) prioriteiten hebben... :roll:
Volledig mee eens. Als Mitroglou het goed doet, hebben we met Malen nóg een basiswaardige flankspeler. Malen, Bruma, Bergwijn, Ihatarren, Gakpo. En daar moet nog Doan of Gonzales bij?! Haal een goede scorende middenvelder en zet Bergwijn terug op links en laat bovenstaande spelers het uitvechten wie op de flank mag.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 21 aug 2019, 19:04

Ykhim schreef:
21 aug 2019, 18:59

En dat we geen rechtsbuiten hebben, daar heb ik mensen ook over zien klagen. Wie weet wordt die vacature straks ingevuld door de gehuurde González.
Geen rechtsbuiten? Wat dacht je van Bruma/Bergwijn/Ihattaren/Aboukhal en later Ibi? :roll:

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1274 times

Bericht door Maikel_91 » 21 aug 2019, 19:06

Juancho schreef:
21 aug 2019, 19:04

Geen rechtsbuiten? Wat dacht je van Bruma/Bergwijn/Ihattaren/Aboukhal en later Ibi? :roll:
Je weet dat je 2 linksbuitens en 2 middenvelders opnoemt?
Alleen Aboukhlal is een echte rechtsbuiten.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 247 times

Bericht door Makaveli » 21 aug 2019, 19:15

Ykhim schreef:
21 aug 2019, 18:59

Ja een targetman waarmee je een ander soort spel kan spelen als het voetballend even niet lukt is sowieso bruikbaar.

Daarnaast maakt het mij eigenlijk niet uit of we hem nodig hebben, deze kerel heeft een geweldig cult potentieel. Alleen daarom moeten we hem al halen. Een soort Griekse Jan Vennegoor. Mooi man, dan hebben we allemaal frêle snelle technici voorin en dan centraal een bonkige Griekse spits met baard. Met in zijn rug een Mexicaan met een haarnetje. Je krijgt een geweldige mix aan karakters en types. Altijd doen dit. :)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 21 aug 2019, 19:18

Juancho schreef:
Ah, dus nu het je uitkomt zijn Bruma en Bergwijn wél rechtsbuitens? :lol:

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 419 times
Been thanked: 696 times

Bericht door Menno1 » 21 aug 2019, 19:18

Juancho schreef:
21 aug 2019, 18:56
Maikel_91 schreef:

Ik zou het lekker bij onze Griekse harige vriend houden. Een buitenspeler is wel het laatste wat we nodig hebben: Malen, Bruma, Bergwijn, Gakpo kunnen alle 4 op rechts. En Ihattaren speelt er nu al en naar behoren. Geen nood om weer iemand te halen lijkt mij.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 21 aug 2019, 19:33

Ykhim schreef:
21 aug 2019, 19:18
Juancho schreef:
Ah, dus nu het je uitkomt zijn Bruma en Bergwijn wél rechtsbuitens? :lol:
Sorry? Die kunnen toch alle 2 + Ihattaren als groot talent en Aboukhal daar weer achter spelen? Of wil je serieus gaan roepen dat Bruma en Bergwijn niks op rechtsbuiten te zoeken hebben? Zou ik best bizar vinden namelijk aangezien v. Bommel afgelopen weekend nog aangegeven heeft dat Bergwijn prima van rechts kan, of in de positiewisseling met Ihattaren....

Dat is nou net het hele geval met al die gasten die we nu hebben. Ze kunnen vrijwel overal spelen.... Dus Doan/Gonzalez is in mijn ogen al helemaal overbodig nu we een nieuwe spits erbij krijgen zodat je ook met Malen weer alle kanten op kan.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 146 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Paco Casal » 21 aug 2019, 19:43

Van Bommel zegt ook dat Bergwijn alles heeft om op 10 te spelen. Dus waarom zouden we daar een topper kopen dan?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 21 aug 2019, 19:54

Paco Casal schreef:
21 aug 2019, 19:43
Van Bommel zegt ook dat Bergwijn alles heeft om op 10 te spelen. Dus waarom zouden we daar een topper kopen dan?
Het is mijn visie he, net zoals jij vast jouw visie hebt. Ik vind Bergwijn op 10 niks dus vandaar mijn voorkeur om niet aanvaller nummer 100 te halen, maar een echte klasse middenvelder te halen. In mijn ogen heeft het elftal daar veel meer behoefte aan.

Logisch gevolg is dan dat Bergwijn een vrije rol op rechts/links krijgt, al dan niet in afwisseling met Bruma. En daar kan hij gewoon prima spelen hoor. Dat hebben we vaak genoeg gezien.

Nu we die Griek (bijna) binnen hebben moet je ook in je achterhoofd houden dat als hij gaat spelen, Malen ook een plekje elders moet krijgen. Die ga je natuurlijk niet op de bank zetten. Dus dat wil ik ook aangeven met dat afwisselen. Zowel Bruma, Malen, Bergwijn als Ihattaren zijn inzetbaar op meerdere posities voorin. Valt er iemand weg door blessure/schorsing, kan je dat dus prima opvangen nu. Iedere extra aanvaller die erbij komt gaat in mijn ogen de ontwikkeling van je grootste talenten in de weg zitten. Je gaat lijkt me geen dure aanvaller kopen om die vervolgens op de bank te zetten.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 21 aug 2019, 21:15

Juancho schreef:
21 aug 2019, 19:33
Sorry? Die kunnen toch alle 2 + Ihattaren als groot talent en Aboukhal daar weer achter spelen? Of wil je serieus gaan roepen dat Bruma en Bergwijn niks op rechtsbuiten te zoeken hebben? Zou ik best bizar vinden namelijk aangezien v. Bommel afgelopen weekend nog aangegeven heeft dat Bergwijn prima van rechts kan, of in de positiewisseling met Ihattaren....
Het is gewoon grappig dat je eerst kritiek hebt op de aankoop van Bruma, want toen hadden we plots 5 linksbuitens en het was verschrikkelijk dat we het geld dan niet eens in een rechtsbuiten staken, want die hadden we niet. En nu kan plots iedereen toch wel op rechtsbuiten?

Aboukhlal zie ik niet als volwaardige optie. Afellay en Ihattaren zijn bovendien middenvelders. Dan blijven Bergwijn, Bruma en zelfs Malen over als opties. Allemaal geen 'echte' rechtsbuitens, in tegenstelling tot González en Doan. Niet dat ik blij ben met eventuele transfer(s) van die twee, maar dat is een ander verhaal.

Mitro huren, González huren (met optie op koop) en de rest van het geld investeren in een (ervaren) middenvelder die op '10' kan spelen. Dan heeft je elftal in één keer ook weinig zwakke punten over.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 115 times

Bericht door Mouth of the south » 21 aug 2019, 21:23

Mitroglou en Gonzalez. Weer twee spelers uit de occasionhoek. Allebei heel weinig gescoord afgelopen seizoen. Heeft John de Jong met Lato, Boscagli, Afellay, Bruma niet voldoende reserves cq niet fitte spelers aangetrokken?

De enige die het elftal echt structureel versterkt heeft is Baumgartl. De rest zijn voorlopig vraagtekens.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times
Been thanked: 182 times

Bericht door Joenepsv » 21 aug 2019, 21:48

Ben wel enthousiast over Mitroglou. Exact de speler die Psv mist en waar ze eerder op hadden moeten anticiperen na de blessure van Lammers. Hoop wel op een koopoptie. Als hij het goed doet kun je zelf de knoop doorhakken om hem te houden. Temeer omdat Romero en Piroe nog geen zekerheidjes zijn. Ik zie Malen liever van de flank komen.

Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar een middenvelder met scorend vermogen ipv weer een vleugelaanvaller. Maar ben bang dat er straks een rechtsbuiten bij komt. Ook geen ramp. Vraag me af of Psv en Groningen eruit komen wat Doan betreft. Groningen zit extreem hoog in de boom terwijl ik vind dat Psv een heel redelijk bedrag in gedachte heeft. Misschien Ramselaar in de deal betrekken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 21 aug 2019, 22:05

Zoals ik al voorspelde vd week: Alireza weer in beeld.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 43 times
Been thanked: 250 times

Bericht door Jwoeloe » 21 aug 2019, 22:06

Geen idee of je dezelfde bron leest als ik, maar ik betwijfel de betrouwbaarheid van Transfer News Live.

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Noosa » 21 aug 2019, 22:09

Menno1 schreef:
21 aug 2019, 22:05
Waar lees je dat? Zou ik wel blij van worden!

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1274 times

Bericht door Maikel_91 » 21 aug 2019, 22:10

Alireza zou een prima speler zijn voor dit PSV. Maar alleen als je hem zou kopen, niet als huurspeler.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 21 aug 2019, 22:12

Jwoeloe schreef:
21 aug 2019, 22:06
Geen idee of je dezelfde bron leest als ik, maar ik betwijfel de betrouwbaarheid van Transfer News Live.
Platte kar zegt het, dus dan klopt het :)

En ja, die heeft het van Transfer News Live.

Ik ben minder enthousiast, maar zie sowieso de noodzaak niet van een zoveelste buitenspeler. Wel is het een speler die, net als onze Griekse Baard, iets brengt wat we niet in huis hebben. Dit is een klassieke rechtsbuiten; we hebben alleen inside forwards, dus wat dat betreft is hij wel complimentair.

Maar van mij hoeft het niet perse; ook hij lijkt mij een dure jongen, en ik zie liever niet veel geld betaald worden voor jongens die elders al zijn mislukt. En ja, Luuk was een uitzondering.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 21 aug 2019, 22:13

Ykhim schreef:
Het is gewoon grappig dat je eerst kritiek hebt op de aankoop van Bruma, want toen hadden we plots 5 linksbuitens en het was verschrikkelijk dat we het geld dan niet eens in een rechtsbuiten staken, want die hadden we niet. En nu kan plots iedereen toch wel op rechtsbuiten?
Ik was (en ben) idd niet heel enthousiast over de transfer van Bruma en heb idd gezegd dat als je dan toch perse een aanvaller wil halen, doe dan een rechtsbuiten. Maar feit is, Bruma is er nu en ook komt er snel die Griekse spits bij. Dat zijn dus al 2 aanvallers extra (plus de nu geblesseerde Lammers) en 2 talenten die kort tegen de basis aan moeten zitten dit seizoen. Kortom, je mag het grappig vinden, maar de situatie is nu zo dat er in mijn ogen geen ruimte is voor nog een talentje voorin.
Aboukhlal zie ik niet als volwaardige optie.
Hij viel afgelopen weekend nog in, dus waarom kan hij niet als 2de of 3de optie gezien worden? Bovendien wat versta je onder volwaardige optie?
Afellay en Ihattaren zijn bovendien middenvelders.
v. Bommel heeft notabene een heel pleidooi gehouden waarom Mo op rechtsbuiten gaat spelen komende tijd. Mag jij vinden dat het een middenvelder is, maar hij gaat toch echt vooral hangend aan de rechterkant spelen. Ibi kan er spelen, maar ok, die geef ik je. Ik ga er toch al niet vanuit dat hij serieus een rol gaat spelen.
Dan blijven Bergwijn, Bruma en zelfs Malen over als opties. Allemaal geen 'echte' rechtsbuitens, in tegenstelling tot González en Doan. Niet dat ik blij ben met eventuele transfer(s) van die twee, maar dat is een ander verhaal.
Bergwijn/Bruma/Ihattaren/Aboukhal. Dat zijn de 4 namen die je nu hebt (waar later ook nog Pereiro bij komt) als kandidaat voor rechtsbuiten. Op linksbuiten kan je schuiven met Bruma/Gakpo/Malen/Bergwijn. Je kan veel zeggen, maar niet dat we geen spelers hebben voor de zijkanten en spits...

Het verschil ligt hem vooral in wat je met bepaalde spelers voor ogen hebt. Als jij Bergwijn ook graag als 10 ziet, prima, dan valt die logisch af. Ik blijf bij mijn mening dat hij daar zsm weg moet en lekker vrij vanaf rechts moet ballen. Haal een klasse middenvelder en je overall balans in het elftal gaat 100% beter worden.
Mitro huren, González huren (met optie op koop) en de rest van het geld investeren in een (ervaren) middenvelder die op '10' kan spelen. Dan heeft je elftal in één keer ook weinig zwakke punten over.
González is overbodig en dat gaat links om of rechtsom ten koste van een speler die er nu al is, maar die klasse middenvelder is keihard nodig. En dan zijn er nog wel wat andere zwakke punten te verzinnen die eerst prio hebben. Denk bijv. aan een (talent?) speler voor de rechtsback positie. Achter Dumfries zit gewoon helemaal niks.

Maar ik ben dan wel benieuwd naar jouw rijtje met namen voor de 4 voorin en hoe jij dat dan ook ziet in hiërarchie.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times
Been thanked: 182 times

Bericht door Joenepsv » 21 aug 2019, 22:16

Menno1 schreef:
Moet Psv niet aan beginnen. Veel te duur. En om nu drie spelers te gaan huren vind ik wel erg armoedig.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 21 aug 2019, 22:23

Joenepsv schreef:
21 aug 2019, 22:16
Menno1 schreef:
Moet Psv niet aan beginnen. Veel te duur. En om nu drie spelers te gaan huren vind ik wel erg armoedig.
Voor mij hoeft het ook niet. Smaken genoeg voorin:

Linksvoor: Bergwijn, Bruma, Malen
Spits: Malen, 300, Lammers
Rechtsvoor: Ihattaren, Bruma, Malen, Pereiro, Bergwijn, Aboukhlal

En ja, Bruma en Bergwijn kunnen geblesseerd raken. So be it, de kans er op is klein en dan nog blijven er genoeg smaken over. In geval van uiterste nood kan je ook Ramselaar of Afellay inschakelen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 101 times
Been thanked: 345 times

Bericht door Massimo » 21 aug 2019, 22:23

Interessante speler. In zijn laatste jaar bij AZ bij 33 doelpunten betrokken in de Eredivisie. Het jaar daarvoor 19 en toen hij nog wat jonger was bij 29 doelpunten in de KKD. Heeft dus meerdere jaren laten zien rendement te hebben. (Al weeg ik de KKD minder zwaar mee) Daarnaast ook een specifieke rechtsbuiten. Dat hij het bij Brighton niet goed gedaan heeft tot nu toe zegt me een heel stuk minder. Mocht PSV hem kunnen kopen dan sta ik daar wel positief in.

Gesloten