Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Transferwindow winter/zomer 2019

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 93 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Heruone » 09 sep 2018, 14:41

Ykhim schreef:
@Heruone: mooie opties. Het zijn weliswaar grote talenten, maar ik vind ze vaak nog veel te wild, een beetje zoals Luckassen dat ook had/heeft. Dat is het nadeel van scouten op basis van statistieken, waar ik persoonlijk niet zo'n fan van ben. Maar dat ze potentie hebben is duidelijk, net als dat hun prijs bijzonder hoog zal zijn.
Klopt. Sowieso zijn statistieken vrij rauw te interpreteren, zoals al elders aangekondigd. Pakweg Ard van Peppen kan statisch gezien dezelfde statistieken in de JL halen als De Ligt in de ED. Dat maakt hun echter nog niet van gelijk niveau. Integendeel... :lol:

Enfin, op de youtube fragmenten viel mij ook soms op dat ze nogal wild zijn. Met name Franco. Desondanks hoort dat deels ook bij de leeftijd. De Ligt heeft dat een heel dik jaar gehad, evenals Bruma, Arias en Sanchez, etc. Ook Montes zal, ondanks dat hij deels door zijn karakter een rustigere indruk maakt, momenten hebben waarin je zogenaamde "jeugdigheid" terug ziet. Dat heeft alles te maken met gebrek aan een flinke dosis wedstrijdervaring wat o.a. immens veel invloed heeft op je manier van positioneren en duels aangaan. Zoiets krijg je er gewoon bij op het moment dat je jonge talentvolle verdedigers haalt.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 13 sep 2018, 20:28

De kans is groot dat er aan het eind van dit seizoen wel een vacature vrij komt in de spits bij PSV, de Jong een transfer, Romero blessures, Lammers kwalitatief niet goed genoeg, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Jong na dit seizoen nog blijft, Romero eindelijk zijn kwaliteiten laat zien na verlost te zijn van de blessureperikelen en Lammers zich zo goed ontwikkelt dat hij klaar is voor de spitspositie van PSV, maar het 2e scenario lijkt me niet waarschijnlijk.
Persoonlijk zie ik graag iets speciaals aan een speler, dus niet dat vlakke wat Ramselaar bv. heeft, alles redelijk op orde maar nergens echt in uitblinken.
De 2 spitsen die ik voordraag hebben als speciaal hun lengte en daarnaast nog aardig vaardig aan de bal, beide enigszins vergelijkbaar met Nwanku Kanu, beide ook Nigeriaan.

de eerste is Simy Nwankwo, 26 jarige spits van Crotone en 1,98 meter lang, vorig seizoen 17e geeindigd in de Serie A en daardoor gedegradeerd, Simy scoorde 7x in 23 wedstrijden, er was interesse uit de Serie A van onder meer Lazio, Sassuolo, Udinese en Bologna.
Zijn contract loopt eind van dit seizoen af dus transfervrij op te pikken wat het waarschijnlijk niet makkelijk maakt om hem in e zomer op te pikken, overigens heeft hij in Mei zijn debuut gemaakt voor het Nigeriaans elftal.
Hier een filmpje:

De tweede is Paul Onuachu 24 jarige spits van FC Midtjyland en 2,01 meter lang, scoorde afgelopen seizoen 17x in 32 wedstrijden in de reguliere competitie 9x in 17 wedstrijden, Europees ook een aardig aantal goals gescoord, in het verleden ook al eens de winnende gescoord tegen Man Utd voor Midtjyland.
Afgelopen seizoen was er interesse van Genk maar zij kregen direct te horen "niet te koop". het seizoen ervoor was Werder Bremen behoorlijk ver maar zij kregen het toch niet rond, komende zomer zal Midtjyland wel moeten verkopen aangezien zijn contract in 2020 afloopt.
Hier een filmpje van hem:

Ben van beide gecharmeerd en zijn vermoedelijk beide voor PSV te halen opties, een nadeel blijft dat het Afrikanen zijn, je weet nooit zeker of ze niet 10 jaar ouder zijn en de Afrika Cup waardoor je ze een periode in het seizoen kwijt kunt zijn, daarnaast zijn Afrikanen en PSV niet de meest gelukkige combinatie, eigenlijk alleen Kalusha was een succes al valt daar ook nog over te discussiëren.
Maar goed als we het verleden qua mislukkingen erbij betrekken dan had PSV ook al lang moeten stoppen met het kopen van AZ spelers, daar is aardig wat meer geld aan verspilt dan aan Afrikanen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 93 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Heruone » 13 sep 2018, 20:47

Ik vind Josef Martinez (spelend in de MLS) ook een goede spits. Verder blijf ik Alvarado ook nog steeds een speler vinden die PSV aankomende zomer moet overwegen. Echt een talentvolle prospect is dat die er nmi wel gaat komen.

https://youtu.be/_HQaXd_PkR4
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 14 sep 2018, 09:53

ThoresenKoolhof schreef:De kans is groot dat er aan het eind van dit seizoen wel een vacature vrij komt in de spits bij PSV, de Jong een transfer, Romero blessures, Lammers kwalitatief niet goed genoeg, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Jong na dit seizoen nog blijft, Romero eindelijk zijn kwaliteiten laat zien na verlost te zijn van de blessureperikelen en Lammers zich zo goed ontwikkelt dat hij klaar is voor de spitspositie van PSV, maar het 2e scenario lijkt me niet waarschijnlijk.
Persoonlijk zie ik graag iets speciaals aan een speler, dus niet dat vlakke wat Ramselaar bv. heeft, alles redelijk op orde maar nergens echt in uitblinken.
De 2 spitsen die ik voordraag hebben als speciaal hun lengte en daarnaast nog aardig vaardig aan de bal, beide enigszins vergelijkbaar met Nwanku Kanu, beide ook Nigeriaan.

de eerste is Simy Nwankwo, 26 jarige spits van Crotone en 1,98 meter lang, vorig seizoen 17e geeindigd in de Serie A en daardoor gedegradeerd, Simy scoorde 7x in 23 wedstrijden, er was interesse uit de Serie A van onder meer Lazio, Sassuolo, Udinese en Bologna.
Zijn contract loopt eind van dit seizoen af dus transfervrij op te pikken wat het waarschijnlijk niet makkelijk maakt om hem in e zomer op te pikken, overigens heeft hij in Mei zijn debuut gemaakt voor het Nigeriaans elftal.
Hier een filmpje:

De tweede is Paul Onuachu 24 jarige spits van FC Midtjyland en 2,01 meter lang, scoorde afgelopen seizoen 17x in 32 wedstrijden in de reguliere competitie 9x in 17 wedstrijden, Europees ook een aardig aantal goals gescoord, in het verleden ook al eens de winnende gescoord tegen Man Utd voor Midtjyland.
Afgelopen seizoen was er interesse van Genk maar zij kregen direct te horen "niet te koop". het seizoen ervoor was Werder Bremen behoorlijk ver maar zij kregen het toch niet rond, komende zomer zal Midtjyland wel moeten verkopen aangezien zijn contract in 2020 afloopt.

Ben van beide gecharmeerd en zijn vermoedelijk beide voor PSV te halen opties, een nadeel blijft dat het Afrikanen zijn, je weet nooit zeker of ze niet 10 jaar ouder zijn en de Afrika Cup waardoor je ze een periode in het seizoen kwijt kunt zijn, daarnaast zijn Afrikanen en PSV niet de meest gelukkige combinatie, eigenlijk alleen Kalusha was een succes al valt daar ook nog over te discussiëren.
Maar goed als we het verleden qua mislukkingen erbij betrekken dan had PSV ook al lang moeten stoppen met het kopen van AZ spelers, daar is aardig wat meer geld aan verspilt dan aan Afrikanen.
Afrikanen komen niet naar PSV.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Ajacied1988 » 14 sep 2018, 10:37

Je kan ook Donyell Malen als nummer 9 neerzetten, is hij eigenlijk altijd geweest tot zijn 16e, bij Arsenal pas omgeturnt naar buitenspeler, maar is wel een zeer complete spits.
Sterker nog ik vind Donyell Malen zelfs beter in de spits dan op de flank, hij scoort zeer gemakkelijk en is eigenlijk in bijna alles een echte nummer 9.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 sep 2018, 10:43

Ardbeg schreef:
Je kunt zó een elftal aan Afrikaanse eredivisie/jupiler league spelers bij elkaar verzamelen. Waarom zouden die dan niet naar PSV gaan?

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 14 sep 2018, 12:32

Ik zou ook zeker kijken naar een nieuwe spits. Tis misschien nog te vroeg allemaal maar ik zie Lammers niet echt de stap maken en over Romero heb ik ernstige twijfels. Persoonlijk heb ik graag 2 verschillende type spelers zodat je ook kan wisselen in spel en systeem. Luuk is belangrijk, maar heeft zo zijn beperkingen. Romero zou die tweede spits moeten zijn. Bewegelijk, een actie, snel, sterk, aan de bal goed.

Je zou het kunnen overwegen met Bergwijn en/of Malen te doen. Itt tot Ajacied hierboven vind ik ze geen echte nummer 9's (Luuk is dat wel) maar meer complete aanvallers die met de andere 2 met veel vrijheden zouden kunnen spelen. Een valse 9 dus, zoals ooit bedacht bij Messi.

Zit dus een beetje en dubio. Ik zie veel talent in Malen maar we hebben hem ook keihard nodig voor aan de zijkanten. Naar buitenkansjes kan je altijd kijken.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 65 times
Been thanked: 487 times

Bericht door Ardbeg » 14 sep 2018, 13:13

Josef Dettelbacher schreef:
Ardbeg schreef:
Je kunt zó een elftal aan Afrikaanse eredivisie/jupiler league spelers bij elkaar verzamelen. Waarom zouden die dan niet naar PSV gaan?
Ze willen misschien wel maar PSV koopt ze niet

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 400 times
Been thanked: 733 times

Bericht door deninho32 » 14 sep 2018, 13:31

Altijd gedoe met die Afrika cup natuurlijk.. Je bent spelers elke keer lang kwijt en de kans dat ze volledig kapotgeschopt terugkomen is niet ondenkbaar met dat voetbal daar..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 14 sep 2018, 14:22

De Afrika Cup is vanaf volgend jaar in de zomer, dus je bent je speler(s) niet meer midden in het seizoen kwijt. Daarvoor hoef je het dus niet meer te laten.

Verder zou ik voor dit seizoen geen nieuwe spits halen, maar volgend jaar wel. Ik verwacht dat Luuk de Jong zal vertrekken na dit seizoen, en dat Romero dan zijn plek als eerste spits in gaat nemen. We weten allemaal hoe blessuregevoelig hij is, dus je tweede spits moet van een ongeveer vergelijkbaar niveau zijn. Lammers lijkt net wat te kort te gaan komen, al is het seizoen nog lang en weet je niet hoe hij er over een jaar voor staat. In de jeugd heb je ook niemand die deze rol kan vervullen. Piroe komt echt te kort, en voor Vertessen is het waarschijnlijk wat te vroeg. Malen is voor mij inmiddels een echte buitenspeler, al is het maar omdat ik hem voor de goal echt nog wat te onrustig vind.

De vraag is echter wel: welke (betaalbare) spits, met potentie of ervaring gaat genoegen nemen met een potentiële plek op de bank? Ik ken de spelers niet, maar ik vind de suggesties van ThoresenKoolhof helemaal geen gekke gedachte. Dat zal wel een beetje de markt zijn waarin PSV moet vissen. Want binnen de Eredivisie zie ik weinig kandidaten en als je weer iemand uit Midden- of Zuid-Amerika haalt ga je toch snel weer een hoop betalen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 14 sep 2018, 15:24

Zullen we eerst even afwachten hoe Lammers dit seizoen gaat spelen? We zijn 4 wedstrijden onderweg. Laten we rond April eens kijken of er ontwikkeling in zit.

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 14 sep 2018, 18:49

Ardbeg schreef: Afrikanen komen niet naar PSV.
Addo, Kone, Lamptey, Kalusha en alle Marokkanen.

:)

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time

Bericht door Ailon » 14 sep 2018, 19:21

Menno1 schreef:Zullen we eerst even afwachten hoe Lammers dit seizoen gaat spelen? We zijn 4 wedstrijden onderweg. Laten we rond April eens kijken of er ontwikkeling in zit.
En toch blijf ik mijn twijfels houden over Sam Lammers.
Weliswaar heeft hij geen slechte start gemaakt bij Heerenveen maar op mij in ieder geval nog geen onuitwisbare indruk gemaakt.
Ook zijn recente optredens bij Jong Oranje vond ik aan de matige kant.
Lammers is een spits met een bovengemiddelde techniek maar mist imo explosiviteit die op deze positie nodig is bij PSV.
Vrees dat Heerenveen wel eens zijn plafond zou kunnen zijn maar ik laat me aangenaam verrassen.
Nada mesmo em cidade proletária

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 sep 2018, 19:43

Toevallig heb ik het er met oa Maka en Shoving over. Er moet 10 kg spieren bij en 2 kilo peper. Ik vind het wel een hele verfijnde speler maar het is wel een make or break jaar voor hem.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 196 times

Bericht door koetje » 15 sep 2018, 00:20

johan derksen schreef:
Ardbeg schreef: Afrikanen komen niet naar PSV.
Addo, Kone, Lamptey, Kalusha en alle Marokkanen.

:)
Het credo was van Brands om geen Afrikanen te kopen. Ging wel een keer overstag bij Rabiu Ibrahim maar dat was een uitzondering. De Marokkanen zijn (op Ramzi na) allemaal jongens geboren in Nederland die dan rond hun 20e kiezen welk land ze uitkomen. Ligt toch een tikkeltje anders.

Met betrekking tot Lammers. Meer dan bovengemiddelde spits wat betreft techniek (wellicht wel de beste in de eredivisie) en iemand die zelf een kans kan creëren (is zeldzaam) maar fysiek lijkt hij nog een A-junior ondanks zijn lengte.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2018, 07:44

Menno1 schreef:Toevallig heb ik het er met oa Maka en Shoving over. Er moet 10 kg spieren bij en 2 kilo peper. Ik vind het wel een hele verfijnde speler maar het is wel een make or break jaar voor hem.
Inderdaad, als hij wil slagen moet hij iedere vrije minuut in het krachthonk zitten. En dan nog is het geen garantie dat hij sterker wordt.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 15 sep 2018, 09:51

Wat Lammers betreft, helemaal mee eens. Hij is nog steeds dezelfde slungelachtige spits als drie jaar geleden. Toch wel een speler die wonderbaarlijke dingen kan doen met een bal. Blijf daarom heel erg twijfelen of hij nu wel of niet goed genoeg is/wordt. Misschien is hij meer geschikt voor een twee spitsen systeem naast een sterk aanspeelpunt.

Voijke
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Voijke » 15 sep 2018, 11:24

Ardbeg schreef:
ThoresenKoolhof schreef:De kans is groot dat er aan het eind van dit seizoen wel een vacature vrij komt in de spits bij PSV, de Jong een transfer, Romero blessures, Lammers kwalitatief niet goed genoeg, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Jong na dit seizoen nog blijft, Romero eindelijk zijn kwaliteiten laat zien na verlost te zijn van de blessureperikelen en Lammers zich zo goed ontwikkelt dat hij klaar is voor de spitspositie van PSV, maar het 2e scenario lijkt me niet waarschijnlijk.

Hier een filmpje:

Ik kan er zo een hoop opnoemen oa Kalusha, Addo en Kone

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 sep 2018, 12:00

Menno1 schreef:Toevallig heb ik het er met oa Maka en Shoving over. Er moet 10 kg spieren bij en 2 kilo peper. Ik vind het wel een hele verfijnde speler maar het is wel een make or break jaar voor hem.
Lijkt me typisch een speler die gewoon een paar jaar, dus geen enkel seizoen, in de NL subtop moet spelen. Elke week weer, ervaring op doen, fysiek sterker worden. Kortom, een echte kerel worden.

Wellicht dat hij dan nog kan terugkeren over 2 a 3 jaar, maar ik zie bij hem gewoon te veel twijfelachtige zaken om hem al als serieuze optie voor in de winter/zomer te vinden. Maar wellicht verrast hij me enorm komende maanden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 sep 2018, 16:45

Je weet net zo goed als ik dat PSV geen 2-3 jaar gaat aankijken met Lammers. Het zou dit jaar moeten gebeuren voor hem. Komt hij terug om de concurrentie aan te gaan met Romero? Of wordt het verkopen in de zomet?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 sep 2018, 22:41

Weet ik. Ik bedoel dan ook dat ik hem eerder verkocht zie worden en dat het dan een paar seizoenen afwachten is of hij klaar voor het grote werk is.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 15 sep 2018, 22:42

Lijkt me verstandiger om Lammers pas ergens in maart eens te beoordelen. Voor hetzelfde geld maakt hij enorme stappen door wekelijks te spelen en staat hij dan op 18 goals of zit hij bij Heereneveen op de bank.

Zelfde met Romero, ik ga er vanuit dat achter de schermen kosten nog moeite wordt gedaan om hem fit en wedstrijd klaar te maken. Wellicht lachen we over zes maanden over de moeizame eerste maanden en blijkt hij de volgende latino topper te zijn. Of hij zit tzt al lang en breed in Argentinië en hebben we het nooit meer over die jongen.

Ik denk dat we ons eerder druk moeten maken over een snel vertrek van Lozano en Bergwijn want die zullen na dit seizoen op zeker vertrekken lijkt het. Daarnaast, centraal achterin is dé plek om ons elftal nog te verbeteren dus ook daar zou ons focus moeten liggen

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Voormalig KG » 16 sep 2018, 09:39

Naast Lozano en Bergwijn, wordt ook Pereiro dit seizoen in de schijnwerpers gezet. Hopelijk gaat Gaston zo door met zijn rendement en kunnen we zijn contract verlengen zodat hij een mooie transfersom kan opleveren.

Het vervangen van deze drie spelers zal niet makkelijk worden en mijn verwachting is dat dit grotendeels intern wordt opgevangen met spelers als Malen, Gakpo en hopelijk een nieuwe superster als buitenspeler.(wellicht Romero in een Locadia rol)
Pereiro kan vervangen worden door Mauro en Ramselaar alleen dan hol je de selectie kwalitatief wel verder uit.

Voor Luckassen(speelt momenteel niet), Isimat-Mirin lijkt het einde oefening te worden in Eindhoven. Van Schwaab is het nog niet zeker of hij blijft.
Hier is dan ruimte voor een groot defensief talent van buitenaf of wellicht Opisbo.

Na een goed seizoen in de eredivisie en CL zal de belangstelling in alle spelers toenemen. Ook spelers als De Jong, Zoet en Hendrix kunnen dan in de interesse komen van andere clubs. Deze heren zitten intussen al 4, 8 en 6 jaar bij de club. Mocht er een mooie aanbieding/uitdaging komen kunnen ook zij zomaar hun vleugels uitslaan.

Dit zou inhouden dat de natuurlijke leiders van PSV allemaal na dit seizoen vertrekken(inclusief Lozano en Bergwijn).

Voor nu, Lekker dit seizoen van dit team gaan genieten en kijken wat het wordt.
Komt goed

Bram
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Bram » 16 sep 2018, 21:16

Mannen misschien een beetje random bericht maar ik had voor de lol een vraag gesteld op LigaMX reddit over welke mexicaanse spelers interessant zijn voor psv. Ik had niet echt een reactie verwacht maar toch kwamen er reacties.

https://www.reddit.com/r/LigaMX/comment ... _announce/

Let niet op mijn engels

Ykhim
Vedette
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 16 sep 2018, 22:08

Rodolfo Pizarro, Diego Laínez, Jonathan González, Edson Álvarez, César Montes, Javier López, Orbelín Pineda, Gerardo Arteaga, Jesús Angulo, Alexis Vega, Francisco Figueroa, José Hernández en Roberto Alvarado.

Ik denk dat je bovenstaande namen vooral zult zien terugkomen. Dat is wat mij betreft ook het rijtje om in de gaten te houden.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Gesloten