Transferwindow winter/zomer 2020

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
FeelMyBicep
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times

Transferwindow winter/zomer 2020

Bericht door FeelMyBicep » 16 sep 2020, 14:35

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tju.. ik had echt vuurwerk verwacht deze week :(
Zo weinig geruchten (behalve Zahavi) dat ik me toch weer zorgen begin te maken!

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 251 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 16 sep 2020, 14:42

FeelMyBicep schreef:
16 sep 2020, 14:35
Tju.. ik had echt vuurwerk verwacht deze week :(
Zo weinig geruchten (behalve Zahavi) dat ik me toch weer zorgen begin te maken!
Gast....

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 14:53

Ardbeg schreef:
16 sep 2020, 14:42
Gast....
Gezien het aantal posts van de poster kan je hem inderdaad als zodanig kwalificeren. :D
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

FeelMyBicep
Ballenjongen

Bericht door FeelMyBicep » 16 sep 2020, 14:54

Transfergeruchten houden je toch op de been.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 14:57

Trek het je niet aan @TouchMyPenis. Als je gewoon netjes post, zal niemand vallen over die aparte nickname.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 251 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 16 sep 2020, 15:46

Josef Dettelbacher schreef:
16 sep 2020, 14:57
Trek het je niet aan @TouchMyPenis. Als je gewoon netjes post, zal niemand vallen over die aparte nickname.
Hahahahaha, ik moest hier iets te hard om lachen

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Voormalig KG » 16 sep 2020, 19:55

Mijn verwachtingen voor de beloofde verdediger en middenvelder worden dan wel hoger.
Als Zahavi voor zo’n salaris wordt aangetrokken. Dan schep je wel een precedent binnen de selectie.

Neem meteen Dembele van 33 jaar mee, uitstekende middenvelder die zeker nog mee kan en Kim.

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 20:17

Ik mag dan voorlopig niet heel enthousiast worden van de keuze om een 33 jarige speler te halen voor waarschijnlijk een topsalaris... Maar hier wordt er direct vanuit gegaan dat hij als wissel komt. Ik zie het maar zo gebeuren dat deze Zahavi gewoon door Schmidt als basis spits wordt gehaald naast Malen en dat Madueke alle tijd krijgt om de volgende stappen te zetten. Tegen Groningen begon Lammers ook, zelfs met toch wel een financieel risico in het achterhoofd. Veelzeggend denk ik. Staat me ook bij dat Schmidt ergens heeft gezegd dat PSV in de breedte niks meer nodig heeft maar als het aankopen doet, het ook direct voor de basis doet. Die jongen lijkt me ook niet gek, je gaat geen miljoenen aan salaris opgeven om bij PSV op de bank te zitten. Het sportieve deel dat PSV hem kan bieden, een laatste kans in Europa, lijkt me eerder doorslaggevend.

Als hij als basisspits gehaald wordt en hij blijkt idd topfit te zijn, snel, scherp, genoeg inhoud om te blijven gaan en natuurlijk behoorlijk wat scoort... dan is een topsalaris natuurlijk heel wat anders.

Vlagman
Bankzitter
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 16 sep 2020, 20:36

Ik lees nu bedragen als 2.5 miljoen salaris excl. bonus voor 2 jaar.

Dat gaat me wat ver voor die oude goaltjesdief.

Dat bedrag plus de transfersom is geld dat je niet meer terugverdient. Dus je moet het afwegen tegen een meerwaarde die hij levert binnen het team. Is die investering het waard als hij PSV naar de CL schiet, of kampioen maakt, of de beker wint.

Wanneer is iets het nog waard en wanneer is het gewoon onverantwoord gokken.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 20:39

Makaveli schreef:
16 sep 2020, 13:06
Ja, ik zie dat iets anders eigenlijk omdat je de opties wat mij betreft te beperkt schetst. In het systeem dat we nu spelen lijkt Gakpo me met zijn doelgerichtheid en schot een uitstekende optie naast Malen. En daar kan je ook mee schuiven omdat je met Bruma, Mauro en Ihattaran nog voldoende spelers hebt om de flankposities bezet te houden.
Dat 'beperkt schetsen' doe ik bewust omdat ik eerlijk gezegd helemaal niets zie in het schuiven met Gakpo. Ook ik ben net als jij enorm fan van hem alleen hij ontwikkelt zich nu stormachtig zo vrij vanaf links. Dat is ook zijn beste positie denk ik. Dus ik ben er niet zo van om te gaan schuiven met spelers. Bovendien zie ik het daarentegen helemaal niet zitten in Bruma dus als dat je vervanger dan wordt, zeker voor langere periode...ga je er denk ik te veel op achteruit. Misschien zelfs op 2 posities. Gakpo kan je evt. wel prima zien als alternatief voor de spits als je echt in een unieke situatie terecht komt waarbij bijv. je beide spitsen afwezig zijn.
In mijn ogen zou de volgorde dus zo zijn:

- Malen/Romero
- Madueke/Gakpo
- Piroe

In principe zijn dat 5 opties voor 2 plekken. Waarvan Malen, Madueke en Gakpo kwalitatief prima spelers zijn, Romero acceptabel en Piroe eigenlijk onvoldoende. Dat is anders dan op het middenveld waar de kwalitatief prima spelers wat dun gezaaider zijn en het merendeel in de categorie acceptabel valt. Daar ontbreekt het gewoon echt aan kwaliteit. Net als centraal achterin.
Tja we denken gewoon anders over bepaalde spelers. Zo vind ik Romero totaal niet acceptabel en Piroe moet je gewoon verkopen. Die komt op alle vlakken te kort. Voorin vind ik dus als Lammers gaat dat we enorm kwetsbaar zijn. Zeker kwalitatief gezien. En de spitsen hebben gewoon een hele belangrijke rol in dit spel. Daar begin veel, het afjagen, keuzes maken, dat vergt enorm veel energie, wilskracht en teamspirit. In dat kader werk ik dus liever met spelers die je op hun specifieke kwaliteiten gebruikt.

Dus:

Malen/Romero
Madueke/Piroe
Gakpo/Bruma
Mauro/Ihattaren

De buitenste posities kan ik prima mee leven als je ze ook zo gebruikt. Alles dubbel bezet. De spitsen daarentegen.....
Ik verwacht nog steeds dat betere tegenstanders ons wel voor problemen gaan stellen en zit dus te springen om een centrale verdediger en een middenvelder naast de (tot dusver fantastische) Rosario.
Sowieso helemaal met je eens dat er een klasse CV en middenvelder moet komen. Als Lammers gaat krijgen we er wat mij betreft een prioriteit bij. En wat je eerder al zei... de tijd begint te dringen en veel excuses zijn er zo langzamerhand niet meer. Ik mag dus van harte hopen dat PSV niet gaat gokken door het met deze groep, zonder aanvullende directe versterkingen, te proberen in Europa.

PCMVB
Talent
Been thanked: 8 times

Bericht door PCMVB » 16 sep 2020, 20:57

Ik ben wel voorstander om hogere salarissen te betalen. Zeker wanneer een speler transfervrij is. Dat opent toch deuren naar spelers die anders onhaalbaar zouden zijn.

Bayern huurt ook regelmatig een speler. Dat geeft toch wat extra ruimte om je op andere posities te versterken en verkleint je risico.

ComeOnPSV
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Bericht door ComeOnPSV » 16 sep 2020, 21:01

Niet direct geloven wat er in de media komt. Ik denk dat PSV hem gewoon een contract geeft waar hoge bonussen in zitten. Lijkt mij dat hij gewoon op een miljoen per jaar komt exclusief bonussen. Zal best kunnen dat hij +-2 miljoen tekengeld krijgt.

Kezmania
Talent
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Kezmania » 16 sep 2020, 21:26

PSV wedt op één paard als dat bedrag van 2,5 miljoen bruto op de waarheid berust. Aangezien zelfs John de Jong niet zo incapabel is om een deel van het budget uit te geven aan een positie waar niet meteen de prioriteit ligt, denk ik dat het genoemde bedrag kolder is.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 21:42

Kezmania schreef:
16 sep 2020, 21:26
PSV wedt op één paard als dat bedrag van 2,5 miljoen bruto op de waarheid berust. Aangezien zelfs John de Jong niet zo incapabel is om een deel van het budget uit te geven aan een positie waar niet meteen de prioriteit ligt, denk ik dat het genoemde bedrag kolder is.
Wacht even. Je verkoopt een spits voor grofweg tussen de 7 en 10 miljoen. En als je dan voor aanzienlijk minder dan dát bedrag inclusief salaris een vervanger haalt, gaat dat ten koste van het budget voor andere posities? Posities die wel al aan moesten trekken voordat Lammers verkocht is?

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 16 sep 2020, 21:46

16 sep 2020, 21:42
Kezmania schreef:
16 sep 2020, 21:26
Wacht even. Je verkoopt een spits voor grofweg tussen de 7 en 10 miljoen. En als je dan voor aanzienlijk minder dan dát bedrag inclusief salaris een vervanger haalt, gaat dat ten koste van het budget voor andere posities? Posities die wel al aan moesten trekken voordat Lammers verkocht is?
En waarom zou er niet meteen prioriteit liggen als Lammers verkocht is? Aan Malen, de jonge Madueke en twijfelgeval Romero heb je echt niet genoeg. Bezetting op het middenveld en achterin is veel breder. Post van Kezmania raakt noch kant noch wal.

Hatseflats
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Hatseflats » 16 sep 2020, 21:51

Het boeit toch helemaal niet of een CV of CM later komt dan een spits als Lammers vertrekt? Als ze maar komen toch? Volgorde boeit echt niet.. er is al zo vaak gezegd door de trainer, jdj enz dat goeie transfers lang kunnen duren en heel veel geduld er voor over moet hebben.
Jullie zullen allemaal echt top Td's zijn als ik jullie mag geloven.
Blijf eens realistisch.

Vlagman
Bankzitter

Bericht door Vlagman » 16 sep 2020, 22:22

16 sep 2020, 21:42

Deze speler vertegenwoordigd ook geen doorverkoopwaarde meer. Elke euro die je er in steekt zie je niet meer terug. Dan is 5 miljoen toch een hoop geld in 2 jaar tijd. Tel daar dan nog een paar andere financiële successen als Bruma, Doan, Mitroglou en Rodriguez bij op en dan lekt het financiële schip toch behoorlijk wat geld dit jaar.

Dit soort grappen kun je wel uithalen als je af en toe eens een godenzoon voor 50 miljoen verkoopt of CL speelt. Maar supertalent Ihattaren is vooralsnog alleen supersize en moeten we nog door de 3e voorronde in de EL heen.

Dat geld van Lammers dat is al op voordat wordt bijgeschreven,

Hatseflats
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Hatseflats » 16 sep 2020, 22:23

Nou en

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 16 sep 2020, 22:28

Zijn we een voetbalclub of accountancy kantoor?
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 22:42

Trixm schreef:
16 sep 2020, 22:28
Zijn we een voetbalclub of accountancy kantoor?
Of je het nou leuk vind of niet maar voetbal draait voornamelijk om geld. Gelijk 1 van de redenen waarom ik mij steeds meer afzonder van het voetbal overigens. Maar helaas speelt geld een (te) grote rol....

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 16 sep 2020, 23:04

Ik snap dat geld een tool is naar succes. Uiteindelijk draait het om het succes en niet om de winst die gemaakt kan worden. Dat perspectief vergeten supporters nog wel eens.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2020, 23:15

Ik begrijp de relatie niet tussen geld voor transfers en geld voor salarissen die sommigen hier leggen.
Dat zijn 2 separate zaken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 23:17

Dat we nog redelijk kunnen inschatten wat een speler al dan niet waard is qua transfersom. Snapt iedereen.

Maar dat we hier op een half miljoen euro gaan roepen dat PSV onverantwoord bezig is in het salarishuis met alle expertise die daar zit of het wel of niet uit kan voor PSV... Ik blijf het bijzonder vinden.

Ja. Financiële aspect is belangrijk. En dat we geen 5 a 6 miljoen moeten gaan betalen... Logisch. Maar zeggen dat 1,5 miljoen niet verantwoord is...en dat ze dus onverantwoorde risico's neme (niet perse jij Juancho) vind ik echt heel vreemd.

Gevoelsmatig (volg andere fora niet) en gechargeerd: maar wij hebben de enige supporters ter wereld die zeggen: 'ja, gaaf. Leuke spits. Goede cijfers. Maar doe maar niet verdient teveel.'

Bijzonder ik vind.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Vlagman
Bankzitter

Bericht door Vlagman » 16 sep 2020, 23:18

Trixm schreef:
16 sep 2020, 23:04
Ik snap dat geld een tool is naar succes. Uiteindelijk draait het om het succes en niet om de winst die gemaakt kan worden. Dat perspectief vergeten supporters nog wel eens.
Onder het mom van popi Jopie one liners:

Zijn we een voetbalclub of een verzorgingstehuis.

Die oude Griek is nog niet terug in de Akropolis of we zitten alweer aan een 33 jarige spits te trekken voor de hoofdprijs,

Heissenberrug
International
Has thanked: 566 times
Been thanked: 110 times

Bericht door Heissenberrug » 16 sep 2020, 23:20

Mij boeit het vrij weinig wat hij gaat verdienen, ik reken op de deskundigheid binnen de club en dat zij echt wel weten wat ze wel of niet kunnen betalen. Gaat mij erom dat hij 30 ballen in het netje gaat leggen komend seizoen en het liefst allemaal tegen onze Amsterdamse vrienden. Dan zal het mij aan m'n reet roesten of hij 1, 2 of 8 miljoen per jaar verdiend.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 23:45

We mogen toch niet meer dan 1-1,5 miljoen per jaar als ‘salaris’ bieden? Was dat niet één van de eisen van de gemeente toen?

Dat daar omheen gewerkt kan worden (tekengeld, bonussen etc) hebben we overigens wel gezien bij LdJ, Memphis en Gini, maar officieel is het plafond toch 1 of 1,5 miljoen? Of is die afspraak alweer vervallen?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Plaats reactie