Transferwindow winter/zomer 2020

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 253 times
Been thanked: 790 times

Transferwindow winter/zomer 2020

Bericht door Ardbeg » 27 jul 2020, 17:44

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef:
27 jul 2020, 17:41
Menno1 schreef:
27 jul 2020, 17:36
Nee joh! Geld zat hebben we. Heb je dat niet meegekregen?
Afgelopen week nog in de podcast. Gerbrands: "Er is een normaal transferbudget zoals andere jaren." "Er komen sowieso 2 of 3 versterkingen." En dat staat los van verkopen.

Maar blijf vooral roepen dat er geen knaken zijn. Hoogst irritant begint het wel te worden. Je kan ook zeggen dat je onze directie gewoon niet gelooft die echt keer op keer op keer roepen dat er geld is en dat er versterkingen komen.
Eens. Echt niet te doen..

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 795 times
Been thanked: 2371 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jul 2020, 17:45

Misschien twee topics. Veel overzichterlijker. Eentje voor mensen die denken dat we platzak zijn, kan je de Diemers en Linssen koopjes plaatsen en de mensen die denken dat Toon en John wel de waarheid vertellen. :D
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 142 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Persepolis » 27 jul 2020, 18:58

Het is ook niet zo moeilijk. PSV heeft wel degelijk geld om te besteden aan nieuwe spelers. De hoeveelheid is gissen maar niet minder dan voorgaande jaren. PSV is dus niet blut en afhankelijk van transfervrije spelers en huurlingen. PSV heeft anderszijds ook geen boom waar geld uit groeit en kan dus niet hele hoge transfersommen betalen (nogmaals, de exacte bovengrens is gissen) of veel meer uitgeven dan normaal in zo'n transferwindow. Dus ze zwemmen niet in het geld maar de bank is ook verre van leeg. De waarheid ligt zoals altijd in het midden.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 81 times

Bericht door Het Kanon » 27 jul 2020, 19:11

ShovingNE2 schreef:
Menno1 schreef:
27 jul 2020, 17:36
Nee joh! Geld zat hebben we. Heb je dat niet meegekregen?
Afgelopen week nog in de podcast. Gerbrands: "Er is een normaal transferbudget zoals andere jaren." "Er komen sowieso 2 of 3 versterkingen." En dat staat los van verkopen.

Maar blijf vooral roepen dat er geen knaken zijn. Hoogst irritant begint het wel te worden. Je kan ook zeggen dat je onze directie gewoon niet gelooft die echt keer op keer op keer roepen dat er geld is en dat er versterkingen komen.
Het is logisch dat fans zo denken. Aan het begin van de corona-toestand heeft Gerbrands in interviews uitgelegd dat PSV inkomsten mis zou gaan lopen en dat spelers minder salaris zouden gaan accepteren. Hij heeft nog niet groots aangekondigd dat de schade wellicht meevalt.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 639 times
Been thanked: 960 times

Bericht door Menno1 » 27 jul 2020, 19:14

Klopt. Ik geloof de directie niet. Als ze aangeven dat ze spelers moeten verkopen, dan komen clubs die met een kut prijs komen aankakken.

Het is gezien de situatie met Corona plus alle enorme afschrijvingen van de aankopen van vorig seizoen, onmogelijk om te denken dat we weer een budget van 40 miljoen hebben zoals vorige zomer. Ondanks verkoop van Stevie. Ook omdat we Europees geen reet hebben kunnen verdienen en heel wat inkomsten van de tweede helft zijn weggevallen.

Dat schuif je niet onder het tapijt.

Ik ga mee met Persepolis: er zal heus wel wat budget zijn, maar om echte versterkingen te kopen (dus niet huren) zul je 1 ster speler moeten verkopen. Tenzij je genoegen neemt met een mindere categorie, maar dan is goedkoop duurkoop vaak. Moet je ook niet willen.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 27 jul 2020, 20:05

Ok. Je hebt gelijk man. De directie liegt.

hoooooly shit, man.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 282 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Paco Casal » 27 jul 2020, 20:24

En als ze liegen in het belang van de club, is dat helemaal prima.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 jul 2020, 20:28

Je zal zelden leugens horen vertellen. Brands loog zogenaamd ook altijd over transfersommen, feit was dat hij ze nooit noemde. Ze draaien er eerder omheen dan dat ze liegen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 1212 times

Bericht door Ykhim » 27 jul 2020, 20:28

Menno1 schreef:
27 jul 2020, 19:14
Klopt. Ik geloof de directie niet. Als ze aangeven dat ze spelers moeten verkopen, dan komen clubs die met een kut prijs komen aankakken.

Het is gezien de situatie met Corona plus alle enorme afschrijvingen van de aankopen van vorig seizoen, onmogelijk om te denken dat we weer een budget van 40 miljoen hebben zoals vorige zomer. Ondanks verkoop van Stevie. Ook omdat we Europees geen reet hebben kunnen verdienen en heel wat inkomsten van de tweede helft zijn weggevallen.

Dat schuif je niet onder het tapijt.

Ik ga mee met Persepolis: er zal heus wel wat budget zijn, maar om echte versterkingen te kopen (dus niet huren) zul je 1 ster speler moeten verkopen. Tenzij je genoegen neemt met een mindere categorie, maar dan is goedkoop duurkoop vaak. Moet je ook niet willen.
Niet zo dramatisch joh, of zoals Ardbeg het treffend verwoordt: holy shit man.

Nee, 40 miljoen hebben we niet op zak. Hebben we nooit gehad ook (ook niet vorige zomer), niet zonder verkopen in elk geval. Dat zal deze zomer dus niet anders zijn. Maar we hebben dus wél een budget. Het exact bepalen is als buitenstaander onmogelijk, maar grofweg 10, 15, 20 miljoen zal een redelijke schatting zijn. En dat is dus zónder verkopen. Stel dat je Ihattaren, Malen, Dumfries of wie dan ook verkoopt voor een flink bedrag, dan gaat dat budget alweer hard stijgen. En dan zouden jongens als Bruma, Zoet, Hendrix, Rosario en/of Doan ook nog kunnen gaan. Dat stapelt zich rap op, want je praat dan niet over bedragen van een paar tonnen.

Maar met 10 tot 20 miljoen kun je ook al wel heel wat doen trouwens. Het is dan weliswaar geen totale renovatie, maar dat hoeft ook niet. Ga gericht te werk en kijk naar de buitenkansjes. Jij zegt dat we een sterspeler moeten verkopen om echte versterkingen te halen, maar stel dat je van Ginkel (huur) en van Aanholt kan halen, dan ben je nog niet eens door je budget heen, terwijl je wel twee cruciale vacatures hebt ingevuld. Kosten: paar miljoen. Misschien Moreno of Guardado erbij - en die zullen ook geen miljoenen kosten - en je bent weer een stuk verder.

Verder heeft Schmidt al een aantal spelers waar hij echt wel mee kan werken. In de voorhoede barst het van talent, op het middenveld hebben we een paar spelers waar Schmidt wat mee kan (al snap ik dat PSV daar een impuls wil hebben) en in de goal hebben we de beste keeper sinds Gomes staan. De achilleshiel is vooral die achterhoede, maar verdedigers hoeven over het algemeen niet veel te kosten. Nogmaals: stel dat je PvA en Moreno kan halen, dan ben je echt nog geen 10 miljoen kwijt en heb je bijna alle problemen al opgelost.

Het komt echt wel weer goed. Geef het even tijd.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 27 jul 2020, 20:31

Is er al een kampioenstopic eigenlijk?

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 304 times
Been thanked: 403 times

Bericht door tijn0 » 27 jul 2020, 20:35

Oef, ik voel ineens weer een irritatie, die jaar of twee niet gevoeld had 😅.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1164 times
Been thanked: 1873 times

Bericht door Maikel_91 » 27 jul 2020, 20:37

Hoe komt het @tijn0?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1164 times
Been thanked: 1873 times

Bericht door Maikel_91 » 27 jul 2020, 20:46

ShovingNE2 schreef:
Heeft Willem Haak toevallig uitspraken gedaan over het transferbudget van PSV?

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 304 times
Been thanked: 403 times

Bericht door tijn0 » 27 jul 2020, 21:06

Maikel_91 schreef:
27 jul 2020, 20:37
Hoe komt het @tijn0?
Geen idee, heb ik soms 😉.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 363 times
Been thanked: 685 times

Bericht door PCGC » 28 jul 2020, 05:20

Toon zegt: “ Er is een normaal transferbudget zoals andere jaren”
Andere jaren werden ook 1-2 (ster) spelers verkocht zodat we konden kopen (Ik denk aan een Mertens, Wijnaldum, Memphis, Lozano), waarom zou dat nu anders zijn dan?
Dan klopt het wat Toont zegt.

Er moet eerst verkocht worden. Geld van Bergwijn wordt in de club en de verliezen gestoken.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 jul 2020, 06:59

Prima. Al het geld van Bergwijn is op, was toch maar 20 miljoen of zo. PSV is blut. De directie liegt.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 28 jul 2020, 07:52

Wat een klein kind ben je toch af en toe....😂

(En dan bedoel ik vooral dat kinderachtig reageren en het meteen in het belachelijke trekken als anderen een andere mening hebben, grow up!)
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 189 times
Been thanked: 475 times

Bericht door RIO » 28 jul 2020, 08:28

ShovingNE2 schreef:
28 jul 2020, 06:59
Prima. Al het geld van Bergwijn is op, was toch maar 20 miljoen of zo. PSV is blut. De directie liegt.
Niettus!
Mo money, Mo honey

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 28 jul 2020, 09:07

PCGC schreef:
28 jul 2020, 07:52

(En dan bedoel ik vooral dat kinderachtig reageren en het meteen in het belachelijke trekken als anderen een andere mening hebben, grow up!)
Of PSV geld voor transfers heeft ja of nee is geen mening. Er zijn gewoon lieden die stellig blijven beweren dat PSV geen geld voor aanwinsten heeft, zelfs al worden ze met de euro's tegen de kin geswaffeld.

(Briefgeld, geen munten)

Al met al, het is vermoeiend. Als PSV zelf aangeeft dat ze niet hoeven te verkopen, dan mogen we daar gewoon van uit gaan.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 28 jul 2020, 09:28

Ardbeg schreef:
28 jul 2020, 09:07
PCGC schreef:
28 jul 2020, 07:52

Of PSV geld voor transfers heeft ja of nee is geen mening. Er zijn gewoon lieden die stellig blijven beweren dat PSV geen geld voor aanwinsten heeft, zelfs al worden ze met de euro's tegen de kin geswaffeld.

(Briefgeld, geen munten)

Al met al, het is vermoeiend. Als PSV zelf aangeeft dat ze niet hoeven te verkopen, dan mogen we daar gewoon van uit gaan.
Mensen kunnen gewoon van mening verschillen.
PSV en haar medewerkers spreken niet altijd de waarheid hè.
Het RIVM zegt ook weleens dingen, bij hen ga ik er ook niet meer vanuit dat ze altijd de waarheid spreken. Je hoeft niet perse alles te geloven wat er beweerd wordt...
Jij mag er moe van worden, dat is prima. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar als een klein kind alles in het belachelijke en in de meest overtreffende trap trekken, maakt een hele discussie plotsklaps dood. Reageer dan niet denk ik dan. (Niet dat jij dat doet hè, begrijp me goed!)

Ik denk persoonlijk dat er weinig geld is momenteel voor aankopen, 10 miljoen of minder en dat er, net zoals andere transferperiodes (dus wat Gerbrands zegt klopt eigenlijk gewoon) eerst verkocht moet worden om nieuwe spelers te halen.

We zullen het zien, mooi man zo’n forum met meerdere meningen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 137 times
Been thanked: 497 times

Bericht door Massimo » 28 jul 2020, 09:33

De reguliere lasten zijn hoger geworden de laatste jaren en de afschrijvingslasten zijn helemaal gestegen. PSV moet 1 of zelfs 2 grote verkopen doen. Ik verwacht de winst voor belasting van afgelopen seizoen een stuk lager dan Bergwijn heeft opgeleverd ondanks dat Lozano verkocht was. Echter zijn er door de verkopen wel gelden binnengekomen en/of komen er gelden binnen op kortere termijn. PSV zal niet financieel kunnen uitpakken als vorig seizoen toen er wel degelijk richting de 40 miljoen aan spelers inclusief alles erop en eraan is besteed. Wat PSV in zowel het seizoen van Advocaat als in het tweede seizoen van Cocu gedaan heeft is de verkopen te verschuiven naar het einde van het seizoen. Kapitaal heeft PSV wel op het veld staan, dus dat vind ik wel een gecalculeerd risico wat er genomen kan worden en destijds genomen is. Dat betekend niet dat er een grote uitgaande transfer nog kan plaatsvinden komende maanden en dat PSV daardoor meer slagkracht krijgt, maar er zijn meerdere oplossingen mogelijk en transfers in de categorie die PSV wil zijn geen ABC-tjes. Spelers uit de categorie Linssen en Diemers zijn een stuk makkelijker en sneller binnen te halen en PSV heeft ook (nog) niet de luxe van een Ajax dat ze flinke transfers kunnen voorfinancieren. Het ligt denk ik wat een beetje tussen Ajax en Feyenoord in als het gaat om het budget komende zomer. Corona zal het lastiger maken, maar PSV gaat niet volle bak in de staf investeren om vervolgens de spelersgroep, waar De Jong al zelf had aangegeven achteraf niet helemaal in balans te zijn, te laten voor wat het is. Het zal alleen maatwerk worden in zowel financiën als welke spelers Schmidt wil hebben voor welke positie als hij de spelers wat beter heeft leren kennen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 1212 times

Bericht door Ykhim » 28 jul 2020, 12:40

PCGC schreef:
28 jul 2020, 05:20
Toon zegt: “ Er is een normaal transferbudget zoals andere jaren”
Andere jaren werden ook 1-2 (ster) spelers verkocht zodat we konden kopen (Ik denk aan een Mertens, Wijnaldum, Memphis, Lozano), waarom zou dat nu anders zijn dan?
Dan klopt het wat Toont zegt.

Er moet eerst verkocht worden. Geld van Bergwijn wordt in de club en de verliezen gestoken.
Het is ook het verdienmodel van PSV, maar ik denk dat je hier wat dingen door elkaar haalt. Het verkopen van een sterspeler levert een groter budget op, maar dat betekent natuurlijk niet dat je op voorhand niks kunt doen. Bovendien hebben we vorig seizoen Lozano en Bergwijn verkocht, dus daar zal ondanks de coronacrisis echt nog wel een flink deel van over zijn. Verkoop je straks bijvoorbeeld Dumfries, dan kun je natuurlijk nog meer doen.

Die crisis zorgt ook wel voor een rare transferwindow. Het is begin augustus en de boel moet nog gaan draaien. Mensen zijn dat natuurlijk niet gewend, maar het gaat echt wel nóg een maand duren voordat alles loskomt.
#WelkomThuisGini

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 jul 2020, 13:04

Ykhim schreef:
28 jul 2020, 12:40
maar het gaat echt wel nóg een maand duren voordat alles loskomt.
Als de CL gespeeld is denk ik. De eerste grotere transfers komen nu geruchten over. Maar meer dan ooit moet eerst het grote geld loskomen voordat er op lager niveau gekocht gaat worden verwacht ik.

Voor ons verwacht ik voor het trainingskamp toch wel een linksback. Of Schmidt moet in Viergever de linksback zien (wat hij ook prima deed) en liever een dijk van een CV laat komen en dat hij dan eerst Viergever uitgebreid wil testen. Anders kan ik het nauwelijks verklaren. Vrijdagavond weten we meer met de eerste opstelling en wissels wie voor welke positie en welk systeem.

RemPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Bericht door RemPSV » 28 jul 2020, 13:57

OffTopic De oefenwedstrijd van vrijdagavond, word die ergens uitgezonden?

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 68 times
Been thanked: 119 times

Bericht door Fanatic-U-s » 28 jul 2020, 14:07

Alle oefenwedstrijden worden op Fox Sports uitgezonden toch?
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

Captain(C)
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Captain(C) » 28 jul 2020, 14:09

RemPSV schreef:
28 jul 2020, 13:57
OffTopic De oefenwedstrijd van vrijdagavond, word die ergens uitgezonden?
Deze wedstrijd tegen UNA wordt via het Youtube-kanaal van PSV gestreamd.
De overige oefenwedstrijden in Duitsland, daar is nog niets van bekend.
De oefenwedstrijden tegen de eredivisieclubs in Augustus worden door FOX Sports uitgezonden
Koekoek!

Plaats reactie